Πώς είδαν τα ΜΜΕ τη πρώτη μέρα στα σχολεία .

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔11/09/2014 - 12:27 | Author: Newsroom

Πρεμιέρα με καμπανάκι για τα κενά

Αρχίζει σήμερα η νέα σχολική χρονιά με διαφωνία εκπαιδευτικών και υπουργείου για τις άδειες έδρες

Το πρώτο κουδούνι που χτύπησε σήμερα για πάνω από 1,3 εκατομμύρια μαθητές στα σχολεία όλης της χώρας σήμανε επίσης την έναρξη της μάχης για τα κενά.

Για χιλιάδες άδειες έδρες μιλούν οι εκπαιδευτικοί, για λιγότερα κενά από 1% του συνόλου κάνει λόγο το υπουργείο Παιδείας.
Ο Ανδρέας Λοβέρδος είπε χθες στους εκπροσώπους των δασκάλων ότι όλα θα ομαλοποιηθούν απολύτως μέχρι την 30ή Σεπτεμβρίου και ότι η χρονιά αρχίζει, αν λάβει κανείς υπόψη τα προβλήματα, αρκετά καλά. Δάσκαλοι και καθηγητές όμως μίλησαν για χρονιά που ξεκινά με περίπου 9.000 βασικά κενά, τα οποία ξεπερνούν τα 12.000 αν υπολογιστούν όλες οι ελλείψεις! Τα μεγαλύτερα προβλήματα αναμένονται στη λειτουργία των Ολοήμερων Σχολείων.
ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ. Η Διδασκαλική Ομοσπονδία εκτίμησε στα 6.000 τα πραγματικά κενά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση – δίχως να περιλαμβάνονται οι ανάγκες των σχολείων αναμορφωμένου προγράμματος (ΕΑΕΠ) σε ειδικότητες και οι εκπαιδευτικοί που θα χρειαστούν για την παράλληλη στήριξη και ανεβάζουν τον αριθμό στα 9.000 – των οποίων η κάλυψη είναι απολύτως απαραίτητη για να λειτουργήσουν ομαλά τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία σε όλη τη χώρα. Κατά την ΟΛΜΕ, τα κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι περίπου 3.000, χωρίς να υπολογίζονται οι ανάγκες σε ειδικότητες στα ΕΠΑΛ όπου δεν έχουν ακόμη συγκροτηθεί τα τμήματα ειδικότητας καθώς και σε ορισμένες περιπτώσεις στα ΓΕΛ όπου τα αποτελέσματα των μετεξεταστέων της Α’ Λυκείου αναμένονται.Η ΟΛΜΕ επίσης ανέφερε ότι την τελευταία τετραετία οι θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών στα γυμνάσια και τα λύκεια μειώθηκαν σχεδόν 24,3% κατά μέσο όρο (έφθασαν τους 71.346 από 94.264 το 2010) ενώ οι θέσεις των αναπληρωτών μειώθηκαν κατά 45%… Οι δάσκαλοι υποστήριζαν ότι τα τέσσερα τελευταία χρόνια συνταξιοδοτήθηκαν 9.000 εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και έγιναν μόνο 278 μόνιμοι διορισμοί.
Ο υπουργός Παιδείας απάντησε ότι θα γίνουν 16.000 προσλήψεις αναπληρωτών (για 16.500 κενά) και μετακινήσεις εκπαιδευτικών που θα λύσουν το πρόβλημα των κενών σε όμορα ΠΥΣΠΕ. Ο Ανδρέας Λοβέρδος, σύμφωνα τους δασκάλους, δεσμεύτηκε επίσης ότι κανένας εκπαιδευτικός δεν θα κάνει παραπάνω ωράριο από αυτό που του αντιστοιχεί και δε θα ασκηθούν πιέσεις για την πλήρη ανάπτυξη του προγράμματος προτού τοποθετηθούν στα σχολεία όλοι οι εκπαιδευτικοί.
«ΟΛΑ ΕΤΟΙΜΑ». Το υπουργείο Παιδείας σημειώνει ότι τα βιβλία είναι ήδη στα σχολεία και θεωρεί ότι οι εκπαιδευτικοί στην πλειονότητά τους βρίσκονται στις θέσεις τους.
Συγκεκριμένα 11.844 νηπιαγωγοί, 44.432 δάσκαλοι και 70.757 καθηγητές, δηλαδή 127.033 μόνιμοι εκπαιδευτικοί, έχουν από την 1η Σεπτεμβρίου αναλάβει υπηρεσία. Επίσης τοποθετήθηκαν έως και χθες 4.900 αναπληρωτές. Εως το τέλος Σεπτεμβρίου θα τοποθετηθούν ακόμη 10.000 αναπληρωτές, με βάση τα πραγματικά κενά που θα προκύπτουν και τα τμήματα που θα δημιουργηθούν στις κατευθύνσεις, τα επαγγελματικά λύκεια και τα ειδικά σχολεία. Επιπλέον 1.100 αναπληρωτές θα είναι έτοιμοι για να καλύψουν κενά που θα δημιουργηθούν λόγω εκτάκτων περιστάσεων (λόγοι υγείας, κύησης, συνταξιοδότησης κ.ο.κ).
«Εκτιμούμε ότι, παρά τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στους θεσμούς του κοινωνικού κράτους, τα κενά δεν θα υπερβούν τελικά το 1% του συνόλου του εκπαιδευτικού προσωπικού. Πιστεύουμε πως οριστική λύση της κάλυψης των κενών θα δώσουν η υπέρβαση του 1 προς 10 σε ό,τι αφορά τις προσλήψεις και η διενέργεια διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για 10.000 εκπαιδευτικούς» ανέφεραν στελέχη του υπουργείου.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επέλεξε να παραστεί στον σημερινό αγιασμό σε σχολεία της περιφέρειας, από τα Δωδεκάνησα ώς την Αλεξανδρούπολη.
ΤΑ ΝΕΑ

ΕΝΑΡΞΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

Το πρώτο κουδούνι που χτυπά σήμερα το πρωί στα σχολεία, για μια ακόμα σχολική χρονιά, αποκαλύπτει τα «επιτεύγματα» της αντιλαϊκής πολιτικής που τσακίζει και το μορφωτικό δικαίωμα.

Φέτος, ξεχωρίζει το πρόβλημα της έλλειψης εκπαιδευτικών. Μετά από μία μακροχρόνια πολιτική διορισμών με το σταγονόμετρο, επέκτασης των ελαστικών εργασιακών σχέσεων στην εκπαίδευση, τα σχολεία θα ανοίξουν με χιλιάδες κενά να περιμένουν τους αναπληρωτές, όσους τελικά προσληφθούν.

Οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών βρίσκονται στη σφαίρα της εξαγγελίας και μάλιστα μόνο από τον υπουργό Παιδείας, χωρίς τίποτα να μαρτυρά ότι η κυβέρνηση η οποία έχει πολιτικές αποφάσεις και θεσμικό πλαίσιο που προβλέπει και απολύσεις στο Δημόσιο, προτίθεται να διορίσει αριθμό εκπαιδευτικών ικανό να καλύψει τις ανάγκες.

Από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, αντί να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες, διαμορφώνεται μία νέα πραγματικότητα με σοβαρές εκπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αξιοποιώντας το θεσμικό πλαίσιο που υπαγορεύει τμήματα 25 – 27 μαθητών, παιδιά από την πρώτη δημοτικού μέχρι την Γ’ Λυκείου στοιβάζονται σε πληθωρικά τμήματα. Καθηγητές θα κληθούν να διδάξουν μαθήματα διαφορετικά από αυτά της ειδικότητάς τους. Παιδιά δημοτικού θα περιφέρονται και φέτος από τάξη σε τάξη, μόνο και μόνο για να κρατιούνται μέσα στο σχολείο. Τα ολοήμερα ΕΑΕΠ θα αποτελέσουν πηγή από την οποία θα αντληθούν οι εκπαιδευτικοί που λείπουν στο πρωινό πρόγραμμα. Αυτά και άλλα παρόμοια προβλέπει η διαχείριση της μεγάλης υποβάθμισης της εκπαίδευσης, στην οποία έχουν καταδικάσει το δημόσιο σχολείο οι πολιτικές κυβέρνησης – ΕΕ – μεγάλου κεφαλαίου. Με το μορφωτικό δικαίωμα των παιδιών να δέχεται ακόμα μεγαλύτερο χτύπημα.

Την ίδια στιγμή, σε εξέλιξη είναι η εφαρμογή των σχεδιασμών για διεύρυνση των ταξικών ανισοτήτων στη μόρφωση, αυτό κάνει το νέο σχολείο, το «νέο» λύκειο που είναι προσανατολισμένο όσο ποτέ, όχι στην παροχή μόρφωσης αλλά αποκλειστικά στην εισαγωγή στο πανεπιστήμιο, που απαιτεί ταυτόχρονα να βάζει η λαϊκή οικογένεια βαθιά «το χέρι στην τσέπη» για τη συμμετοχή των παιδιών της σ’ αυτό το σχολείο, αλλά και στο «καλούπι» της τράπεζας θεμάτων, στοχεύοντας στο διώξιμο παιδιών των λαϊκών οικογενειών από το Λύκειο και στο σπρώξιμό τους από νωρίς σε υποβαθμισμένες καταρτίσεις.

Η έναρξη της σχολικής χρονιάς βρίσκει τα σχολεία λιγότερα. Νέες συγχωνεύσεις και καταργήσεις ήρθαν το καλοκαίρι να προστεθούν στο σαρωτικό κύμα συγχωνεύσεων που έγινε πριν από τρία χρόνια.

Επαναλαμβάνεται το σκηνικό με την αβεβαιότητα στη μεταφορά των μαθητών από και προς το σχολείο τους, αφού οι κυβερνήσεις επιλέγουν να αποτελεί και αυτό αντικείμενο επιχειρηματικής δραστηριότητας, αντί για τη δημιουργία κρατικού φορέα που θα αναλαμβάνει σε μόνιμη βάση με ασφάλεια τις μετακινήσεις όσων παιδιών χρειάζονται για τα σχολεία.

Τα σχολεία, χτυπημένα από την υποχρηματοδότηση, βρίσκονται μπροστά σε μία ακόμα χρονιά αναζήτησης πόρων για να πληρώσουν λογαριασμούς, για πετρέλαιο, για συντήρηση, ενώ εντείνονται οι λογικές για αναζήτηση χορηγών, για εμπορική εκμετάλλευση, για περισσότερα βάρη στους γονείς μέσω αυξημένων τελών.

Σαν πρόκληση φαντάζει να μιλά σήμερα η κυβέρνηση για «αξιολόγηση» στο όνομα της «αναβάθμισης», όταν τα προβλήματα «βγάζουν μάτι», ενώ παράλληλα αποκαλύπτεται ότι στόχος της είναι η εντονότερη προσαρμογή του σχολείου στην κυρίαρχη πολιτική.

Τα προβλήματα πια δεν μπορούν να κρυφτούν, όσα επικοινωνιακά μέσα κι αν χρησιμοποιήσει η κυβέρνηση. Η καταγραφή τους όμως δεν αρκεί. Υπάρχει ένοχος για αυτά: Η πολιτική τής ολοένα και πιο σφιχτής ένταξης της εκπαίδευσης στην υπηρεσία της κερδοφορίας του κεφαλαίου σε βάρος των πραγματικών λαϊκών αναγκών και τεράστιων δυνατοτήτων που δίνει η ανάπτυξη της επιστήμης, της τεχνικής, των συσσωρευμένων γνώσεων της ανθρωπότητας. Υπάρχει ταξικό πρόσημο σε αυτήν την πολιτική, με τα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων να είναι αυτά που θα κάνουν μάθημα στερούμενα τα αυτονόητα, που προορίζονται να μορφώνονται μέχρι ενός σημείου.

Οι αγωνιστικές παρεμβάσεις από γονείς, εκπαιδευτικούς, εργαζόμενους, μαθητές που δε συμβιβάζονται μ’ αυτήν την κατάσταση, πρώτ’ απ’ όλα από την εργατική τάξη και τους συμμάχους της, δείχνουν το δρόμο. Σε ρότα που θα ανοίγει το δρόμο για να κατακτηθεί η Παιδεία που αξίζει στα παιδιά.

rizospastis.gr

Πρώτο κουδούνι με ελλείψεις σε δασκάλους και καθηγητές

Με σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό θα χτυπήσει σήμερα το κουδούνι έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς.

Περίπου 1.300.000 μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα πάρουν τα βιβλία στα χέρια τους, αλλά από τις τάξεις θα λείπουν δάσκαλοι και καθηγητές. Φέτος υπηρετούν στα σχολεία 127.033 μόνιμοι εκπαιδευτικοί, αλλά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των Ομοσπονδιών, υπάρχουν ακόμη περίπου 12.000 κενά σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια.

Στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση -σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς- υπάρχουν 9.000 κενά και στη Δευτεροβάθμια περίπου 3.000, τα οποία, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, θα καλυφθούν με την τοποθέτηση 10.000 αναπληρωτών έως το τέλος του μήνα, ενώ ακόμη 1.100 αναπληρωτές θα είναι έτοιμοι να καλύψουν τα κενά που θα δημιουργηθούν λόγω έκτακτων περιστάσεων (ασθένειες, συνταξιοδοτήσεις, άδειες κυήσεως).

Η οριστική λύση
Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε χτες ότι «παρ’ όλες τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, στους θεσμούς του κοινωνικού κράτους, τα κενά δεν θα υπερβούν τελικά το 1% του συνόλου του εκπαιδευτικού προσωπικού. Πιστεύουμε πως οριστική λύση της κάλυψης των κενών, θα δώσει η υπέρβαση του 1 προς 10 σε ό,τι αφορά τις προσλήψεις και η διενέργεια διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για 10.000 εκπαιδευτικούς».

Πρώτο κουδούνι με ελλείψεις σε δασκάλους και καθηγητές

Οσο για τον υπουργό Παιδείας Ανδρέα Λοβέρδο σήμερα βρίσκεται στα Δωδεκάνησα και θα παραστεί στον αγιασμό σχολείων στους Λειψούς, στο Αγαθονήσι, στη Σύμη, στη Χάλκη, στο Καστελόριζο και στη Ρόδο.

Οπως ανακοίνωσαν χτες οι καθηγητές (ΟΛΜΕ), η συνολική εκτίμηση για τα κενά στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι περίπου 3.000, χωρίς να μπορούν να υπολογίσουν τις ανάγκες σε ειδικότητες στα ΕΠΑΛ, επειδή δεν έχουν ακόμη συγκροτηθεί τα τμήματα ειδικότητας καθώς και σε ορισμένες περιπτώσεις στα ΓΕΛ, όπου τα αποτελέσματα των μετεξεταστέων της Α΄ Λυκείου αναμένονται.

Το ΔΣ της ΔΟΕ αναφέρεται σε 6.000 πραγματικά κενά που παρουσιάζονται αυτή τη στιγμή στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δίχως να περιλαμβάνονται οι ανάγκες των σχολείων σε ειδικότητες και οι εκπαιδευτικοί που θα χρειαστούν για την παράλληλη στήριξη, και ανεβάζουν τον αριθμό στις 9.000, που κρίνεται αναγκαίος ώστε να λειτουργήσουν ομαλά τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία σε όλη τη χώρα.

Οι εκπαιδευτικοί πάντως για άλλη μία φορά θέτουν επιτακτικά την ανάγκη για την πραγματοποίηση μαζικών διορισμών, ώστε να λυθεί πραγματικά το πρόβλημα των κενών στην εκπαίδευση. Είναι ενδεικτικό πως τα 4 τελευταία χρόνια συνταξιοδοτήθηκαν 9.000 εκπαιδευτικοί μόνο στην Πρωτοβάθμια κι έγιναν μόνοι 278 μόνιμοι διορισμοί. Επίσης στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση τα τελευταία 4 χρόνια οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί μειώθηκαν κατά 22.918 (από 94.264 το 2010 σε 71.346 φέτος).

ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ ΤΡΙΓΚΑ

ΕΘΝΟΣ

Αγιασμός για 1.300.000 μαθητές με φόντο τα εκπαιδευτικά κενά

Πρόσληψη 10.000 εκπαιδευτικών – 1.100 έτοιμοι να αναλάβουν όποτε χρειαστεί

«Κουδούνι» χτυπάει το πρωί της Πέμπτης για 1.300.000 μαθητές σε όλα τα σχολεία της χώρας που μπαίνουν για πρώτη ημέρα στις τάξεις τους για τον αγιασμό και την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Στο φόντο αυτών, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες της χώρας συνεχίζουν να μιλούν για 12.000 κενά, ενώ το υπουργείο Παιδείας υπόσχεται την πρόσληψη 10.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών ως το τέλος Σεπτεμβρίου και ακόμη 1.100 εκπαιδευτικούς «επί ποδός» για να αντιμετωπίσουν προβλήματα κενών σε σχολεία.
Ο υπουργός Παιδείας κ. Ανδρέας Λοβέρδος επανέλαβε την Τετάρτη ότι «πιστεύουμε πως οριστική λύση της κάλυψης των κενών θα δώσει η υπέρβαση του 1 προς 10 σε ό,τι αφορά τις προσλήψεις και η διενέργεια διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για 10.000 εκπαιδευτικούς».
Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας την Τετάρτη, τα σχολικά βιβλία βρίσκονται ήδη στις τάξεις όπως και η συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα: 11.844 νηπιαγωγοί, 44.432 δάσκαλοι και 70.757 καθηγητές, δηλαδή 127.033 μόνιμοι εκπαιδευτικοί έχουν από την 1η Σεπτεμβρίου αναλάβει υπηρεσία.
«Επίσης, τοποθετήθηκαν ως και σήμερα 4.900 αναπληρωτές. Έως το τέλος Σεπτεμβρίου θα τοποθετηθούν ακόμη 10.000 αναπληρωτές, με βάση τα πραγματικά κενά που θα προκύπτουν και τα τμήματα που θα δημιουργηθούν στις κατευθύνσεις, τα επαγγελματικά λύκεια και τα ειδικά σχολεία. Επιπλέον 1.100 αναπληρωτές θα είναι έτοιμοι για να καλύψουν κενά που θα δημιουργηθούν λόγω εκτάκτων περιστάσεων (λόγοι υγείας, κυήσεως, συνταξιοδοτήσεως κ.ο.κ. Εκτιμούμε πως παρ’ όλες τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στους θεσμούς του κοινωνικού κράτους, τα κενά δεν θα υπερβούν τελικά το 1% του συνόλου του εκπαιδευτικού προσωπικού» ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας.
Από την πλευρά τους για χιλιάδες διδακτικές ώρες που α χαθούν τις πρώτες ημέρες του νέου έτους μίλησαν οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών της χώρας (ΟΛΜΕ και ΔΟΕ) σε κοινή συνέντευξη Τύπου που έδωσαν λίγες ώρες πριν από το πρώτο «κουδούνι» στα σχολεία της χώρας. Στα δημοτικά σχολεία, οι εκπρόσωποι της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας (ΔΟΕ) μιλούν για 9.000 ενώ στα γυμνάσια και τα λύκεια οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας καθηγητών μέσης εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) μιλούν για ακόμη 3.000 κενά καθηγητών.
Ο υπουργός Παιδείας θα ευχηθεί το «καλή χρονιά» στους μαθητές σε περιοδεία του στα ακριτικά νησιά των Δωδεκανήσων (Λειψοί, Αγαθονήσι, Σύμη, Χάλκη). Στον αγιασμό που θα γίνει στη Σύμη θα ακολουθήσει και εκδήλωση γνωριμίας των μαθητών με το πρόγραμμα «Kids’ Athletics» στο πλαίσιο του «Κοινωνικού Σχολείου».
Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κ. Αθ. Κυριαζής θα παραστεί σε σχολεία της Σπάρτης και ο γενικός γραμματέας Θρησκευμάτων κ. Γ. Καλαντζής μαζί με τον Αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο θα παραστεί στη Μαράσλειο και στο 17ο Γυμνάσιο – Λύκειο του Μετς.
ΤΟ ΒΗΜΑ
82903680
Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...
  • europalso

    ideascentral