Τα βασικά σημεία των θεμάτων που περιλαμβάνονται τόσο στο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας όσο και σε αυτό του υφυπουργού Αθλητισμού κ. Κοντονή έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Παιδείας.

Διευθυντές σχολείων

Για την επιλογή των Διευθυντών στα σχολεία ορίζεται ότι απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να θέσουν υποψηφιότητα είναι η 8ετής διδακτική προϋπηρεσία και η πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογίας, Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), επιπέδου 1.

Ως επιπλέον μοριοδοτούμενα προσόντα των υποψηφίων θεωρούνται η διοικητική εμπειρία, η διδακτική εμπειρία, η παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση τους (67% επί της συνολικής μοριοδότησης) και η γνώμη του Συλλόγου διδασκόντων του σχολείου, στο οποίο επιθυμούν να βάλλουν υποψηφιότητα (33% επί της συνολικής μοριοδότησης).

Κάθε υποψήφιος/α μπορεί να βάλει υποψηφιότητα σε δυο το πολύ σχολικές μονάδες, εφόσον έχει υπηρετήσει σε αυτές την τελευταία πενταετία.

Διευθυντές εκπαίδευσης

Όσον αφορά τους Διευθυντές Εκπαίδευσης απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να θέσουν υποψηφιότητα είναι η 10ετής διδακτική προϋπηρεσία και η πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογίας, Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), επιπέδου 1.

Ως επιπλέον μοριοδοτούμενα προσόντα των υποψηφίων θεωρούνται η διοικητική εμπειρία, η διδακτική εμπειρία, η παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση τους (67% επί της συνολικής μοριοδότησης) και η γνώμη των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων της Περιφέρειας, στην οποία επιθυμούν να βάλλουν υποψηφιότητα (33% επί της συνολικής μοριοδότησης).

Κάθε υποψήφιος μπορεί να βάλλει υποψηφιότητα σε δυο το πολύ Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Ουσιώδη σημεία του πολυνομοσχεδίου

Ανώτατη εκπαίδευση

  • Καταργείται το Συμβούλιο Ιδρύματος στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Οι αρμοδιότητές του ασκούνται από τη Σύγκλητο, το Πρυτανικό Συμβούλιο, τον Πρύτανη και τους Αντιπρυτάνεις.
  • Ενίσχυση των συλλογικών οργάνων: Η λειτουργία των συλλογικών οργάνων (Σύγκλητος, Κοσμητεία, Γενική Συνέλευση Τμήματος, Γενική Συνέλευση Τομέα) πραγματοποιείται με τη συμμετοχή φοιτητών και εργαζομένων για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας και την ενίσχυση της συμμετοχής όλων των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας στη λήψη αποφάσεων .
  • Εκλογή των μονοπρόσωπων οργάνων (Πρύτανης, Αντιπρυτάνεις, Κοσμήτορες, Πρόεδροι, Διευθυντές Τομέων) από το σύνολο των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας. Δηλαδή, τα μέλη ΔΕΠ, τους φοιτητές και όλες τις κατηγορίες του ειδικού εκπαιδευτικού τεχνικού και διοικητικού προσωπικού.
  • Εκλεκτορικά Σώματα για την εκλογή, εξέλιξη ή μονιμοποίηση μελών ΔΕΠ. Τα 7μελή εκλεκτορικά σώματα των νόμων 4009/2011 και 4076/2012 διευρύνονται στη σύνθεσή τους σε 11μελή ή 15μελή ανάλογα με το μέγεθος του Τμήματος και συγκροτούνται στη βάση της συγγένειας του γνωστικού αντικειμένου των υπό κρίση μελών ΔΕΠ με εκλέκτορες από Τμήματα της ημεδαπής ή ομοταγή της αλλοδαπής
  • Ακαδημαϊκές ελευθερίες και ακαδημαϊκό άσυλο. Το ακαδημαϊκό άσυλο αναγνωρίζεται για την κατοχύρωση των ακαδημαϊκών ελευθεριών, την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών, την προστασία του δικαιώματος στη γνώση, τη μάθηση και την εργασία, έναντι οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει.
  • Φοιτητική ιδιότητα και διαγραφές. Για την προστασία των πλέον αδύναμων μελών εντός του φοιτητικού σώματος, των εργαζόμενων φοιτητών, η φοιτητική ιδιότητα αποκτάται με την εγγραφή τους στο Τμήμα και διατηρείται μέχρι την απονομή του τίτλου σπουδών. Απαγορεύεται ρητά η μη αμειβόμενη εργασία προπτυχιακών, μεταπτυχιακών φοιτητών και Υποψηφίων Διδακτόρων.Η Σύγκλητος είναι το αποφασιστικό όργανο για τη συγκρότηση και λειτουργία των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας, των Εταιρειών Διαχείρισης Περιουσίας και κάθε άλλης δραστηριότητας που αναπτύσσεται από τα Τμήματα των ΑΕΙ

Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη & Καινοτομία

  • Τίθεται ως πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας η χάραξη εθνικής πολιτικής έρευνας: Υπογραμμίζεται η υποχρέωση της Πολιτείας, όχι απλώς να συντηρήσει το ήδη υπάρχον ερευνητικό status quo, αλλά και να αναπτύξει θετικά μέτρα προστασίας του δημόσιου ερευνητικού πλούτου.
  • Τροποποιούνται και επαναδιατυπώνονται αμφίσημοι ή λανθασμένοι ορισμοί, όπως εκείνοι της βασικής έρευνας, της αριστείας και της αξιολόγησης.
  • Αναμορφώνεται το ΕΣΕΤΑΚ (Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας) μετονομαζόμενο σε Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΣΕΚ) και καθορίζεται η αποστολή του ως συμβουλευτικού σώματος που γνωμοδοτεί για την εθνική πολιτική στην Έρευνα και την Καινοτομία. Λαμβάνεται μέριμνα ώστε το νέο ΕΣΕΚ να συσταθεί με τρόπο γρήγορο και διαφανή, διαιρούμενο σε δύο επιτροπές (την επιτροπή Έρευνας και Τεχνολογίας και την επιτροπή Καινοτομίας και Αναπτυξιακών Εφαρμογών)
  • Μέτρα επιτάχυνσης του νέου «ΕΣΠΑ»: Εισάγονται τροποποιήσεις που διευκολύνουν τις διαδικασίες και επιταχύνουν την απορρόφηση κονδυλίων σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα.
  • Αναμορφώνονται τα ΠΣΕΚ (Περιφερειακά Συμβούλια Έρευνας και Καινοτομίας), ώστε να είναι λειτουργικά, πιο αντιπροσωπευτικά και να μην αφήνουν περιθώρια για την αναπαραγωγή πελατειακών σχέσεων.
  • Καταργούνται τα Επιστημονικά Συμβούλια των Ινστιτούτων και επαναφέρονται τα Επιστημονικά Γνωμοδοτικά Συμβούλια, τα οποία είχαν ισχυρότερη δημοκρατική νομιμοποίηση.
  • Απλοποιείται η διαδικασία συγκρότησης των Διοικητικών Συμβουλίων των ερευνητικών φορέων .
  • Πέραν της μέριμνας για την εργασιακή ασφάλεια του ανθρώπινου δυναμικού στα ερευνητικά κέντρα, λαμβάνεται πρόνοια για την ενίσχυση των μεταδιδακτορικών ερευνητών.

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

  • Τράπεζα Θεμάτων (Πολυνομοσχέδιο και ν/σ Υφυπουργού)Καταργείται η επιλογή θεμάτων των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων των μαθητών των Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ καθώς και των εξετάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά 50% από την Τράπεζα Θεμάτων (Τροπολογία στο νομοσχέδιο Υφυπουργού), αφαιρείται η λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων από τον Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων (Ε.Ο.Ε) και παραμένει η αρμοδιότητα αυτή εξ’ ολοκλήρου στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), ως προαιρετικό, συμβουλευτικό εργαλείο για εκπαιδευτικούς και μαθητές (Πολυνομοσχέδιο).
  • Αξιολόγηση (Πολυνομοσχέδιο και ν/σ Υφυπουργού)

    Η κατάργηση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων υλοποιεί την προγραμματική δέσμευση του . Η εγκαθίδρυση ενός συστήματος αποτίμησης του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου, με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο, ως μια συμμετοχική και δημοκρατική μεθοδολογία διάγνωσης προβλημάτων, αναζήτησης λύσεων και επεξεργασίας προτάσεων και μέτρων για την βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, είναι απαραίτητη. Το Υπουργείο θα προχωρήσει στην επεξεργασία του παραπάνω πλαισίου με επόμενο νομοθέτημα.
  • Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών, Ιδιωτικά Σχολεία(Πολυνομοσχέδιο)
    Ρυθμίζονται για πρώτη φορά ζητήματα εκπαιδευτικού περιεχομένου και ωραρίου των Φροντιστηρίων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών. Καθορίζονται το ωράριο, οι αργίες και ο έλεγχος των αναλυτικών προγραμμάτων των Φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών, καταργούνται τα εσωτερικά φροντιστήρια σε ιδιωτικά σχολεία και δίδεται η δυνατότητα στα αντίστοιχα όργανα εκπαιδευτικών και ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων να προχωρούν σε υπογραφή συλλογικών συμβάσεων με καλύτερους όρους εργασίας (μισθολογικούς, θεσμικούς) κατά τα ισχύοντα.
  • Ειδική Εκπαίδευση(Πολυνομοσχέδιο)
    Εναρμονίζονται τα ελληνικά δεδομένα με τις ευρωπαϊκές και Διεθνείς Συμβάσεις για τα δικαιώματα των Αναπήρων. Βελτιώνεται η λειτουργία του θεσμού της παράλληλης στήριξης καθώς θεσμοθετείται η συνεργασία των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης και του λοιπού προσωπικού των σχολείων και η από κοινού διαμόρφωση των προγραμμάτων και άλλων στοιχείων της σχολικής ζωής.
  • Ανασύσταση των τομέων και ειδικοτήτων της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που είχαν καταργηθεί με τους μνημονιακούς νόμους(Τροπολογία)
    -Εξασφαλίζεται η λειτουργία των ειδικοτήτων σε συγκεκριμένα ΕΠΑΛ ώστε να αξιοποιηθεί πλήρως η υπάρχουσα υποδομή καλύπτοντας τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών
    -Ορίζονται οι ομάδες προσανατολισμού τα μαθήματα και το ωρολόγιο πρόγραμμα που θα ισχύσει στην Α΄ τάξη το σχολικό έτος 2015 -2016 για τους τομείς και ειδικότητες που ανασυσταίνονται.
    -Το εκπαιδευτικό προσωπικό που βρισκόταν σε καθεστώς διαθεσιμότητας – απόλυσης και επιστρέφει στις θέσεις που κατείχε στα σχολεία, προβλέπεται να αξιοποιηθεί στο έπακρο, για να καλυφθούν οι μεγάλες ανάγκες της παροχής εκπαιδευτικού έργου.
    – Μετά την επανασύσταση των οργανικών θέσεων από το Υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ρυθμίζονται θέματα των εκπαιδευτικών που επιστρέφουν στα ΕΠΑΛ σε οργανικές θέσεις εξασφαλίζοντας και όλα τα δικαιώματα που είχαν πριν τεθούν σε διαθεσιμότητα, ενώ τα ίδια δικαιώματα εξασφαλίζονται σε εκπαιδευτικούς από ΕΠΑΛ που καταργήθηκαν.
  • Κατάργηση της σύζευξης Πειραματικού και Προτύπου Σχολείου(Τροπολογία)
    Αποφασίζεται:
    – Η κατάργηση του όρου «πρότυπο-πειραματικό» σχολείο
    – Ο διαχωρισμός των πειραματικών από τα πρότυπα
    – Η μετατροπή της συντριπτικής πλειοψηφίας αυτών των υβριδικών σχολείων σε πειραματικά
    – Ο ορισμός μόνο ενός περιορισμένου αριθμού από αυτά ως πρότυπα σχολεία, για ιστορικούς λόγους
    – Στα πειραματικά σχολεία οι μαθητές/τριες θα επιλέγονται με κλήρωση στην τάξη εισόδου
    – Στα πρότυπα τα κριτήρια και η διαδικασία επιλογής στην τάξη εισόδου θα ορίζεται με απόφαση της ΔΕΠΠΣ μετά από εισήγηση των Συλλόγων διδασκόντων και των ΕΠΕΣ των πρότυπων γυμνασίων.
  • Τροπολογία για την αναπλήρωση απωλεσθεισών ωρών διδασκαλίας

Σε περίπτωση απώλειας διδακτικών ωρών, η αναπλήρωσή τους εξασφαλίζεται με τους ακόλουθους τρόπους: α) Περικοπή περιπάτων και εκδρομών β) Περιορισμός των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών και γ) Αξιοποίηση των σχολικών εορτών (πραγματοποιούνται και οι εορτές και τα μαθήματα).

  • Επιλογή στελεχών (Τροπολογία)

Για τους υποψήφιους Διευθυντές σχολικών μονάδων

Απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να θέσουν υποψηφιότητα είναι η 8ετής διδακτική προϋπηρεσία και η πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογίας, Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), επιπέδου 1.

Ως επιπλέον μοριοδοτούμενα προσόντα των υποψηφίων θεωρούνται η διοικητική εμπειρία, η διδακτική εμπειρία, η παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση τους (67% επί της συνολικής μοριοδότησης) και η γνώμη του Συλλόγου διδασκόντων του σχολείου, στο οποίο επιθυμούν να βάλλουν υποψηφιότητα (33% επί της συνολικής μοριοδότησης).

Κάθε υποψήφιος/α μπορεί να βάλει υποψηφιότητα σε δυο το πολύ σχολικές μονάδες, εφόσον έχει υπηρετήσει σε αυτές την τελευταία πενταετία.

Για τους Διευθυντές εκπαίδευσης

Απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να θέσουν υποψηφιότητα είναι η 10ετής διδακτική προϋπηρεσία και η πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογίας, Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), επιπέδου 1.

Ως επιπλέον μοριοδοτούμενα προσόντα των υποψηφίων θεωρούνται η διοικητική εμπειρία, η διδακτική εμπειρία, η παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση τους (67% επί της συνολικής μοριοδότησης) και η γνώμη των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων της Περιφέρειας, στην οποία επιθυμούν να βάλλουν υποψηφιότητα (33% επί της συνολικής μοριοδότησης).

Κάθε υποψήφιος μπορεί να βάλλει υποψηφιότητα σε δυο το πολύ Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

news.gr

………….

«Αντί – μεταρρύθμιση» ΣΥΡΙΖΑ στην Παιδεία

Επιστρέφουν οι φοιτητές στην εκλογή διοίκησης των ΑΕΙ – καταργείται η αξιολόγηση – Επιστρέφει το άσυλο – Αλλάζει ο τρόπος εκλογής των διευθυντών σχολείων
Μια «αντί – μεταρρύθμιση» ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας καταργώντας το σύνολο των νόμων για την παιδεία που ψηφίστηκαν την τελευταία δεκαετία. Επιστρέφουν θεαματικά το άσυλο στα πανεπιστήμια, οι φοιτητές και οι διοικητικοί υπάλληλοι στα εκλεκτορικά σώματα για την επιλογή πρυτανικών αρχών των ΑΕΙ, καταργούνται τα Συμβούλια Ιδρυμάτων και οι νόμοι για την αξιολόγηση, αλλάζει ο τρόπος εκλογής των διευθυντών των σχολείων.
Στο θέμα του πανεπιστημιακού ασύλου ο υπουργός Παιδείας κ. Αριστείδης Μπαλτάς είπε χαρακτηριστικά ότι παραμένει ο προηγούμενος νόμος σε ισχύ, αλλά θα επαναδιατυπωθεί η έννοιά του και το τι καλύπτει γιατί πρόκειται για θέμα ιστορικό.
Στην περίπτωση του Πανεπιστημίου Αθηνών ο κ. Μπαλτάς είπε ότι το άσυλο έχει ήδη παραβιαστεί, αλλά εκτίμησε ότι η υπόθεση βαίνει προς εκτόνωση. Σε ένα χρόνο από σήμερα θα γίνουν πρυτανικές εκλογές σε όλα τα ΑΕΙ καθώς ο νόμος λειτουργίας τους θα αλλάξει και θα έχουν την δυνατότητα να λάβουν μέρος όλοι οι νυν πρυτάνεις.
«Έγινε μια εκλογή, θα κριθεί εκ του αποτελέσματος» σχολίασε παράλληλα ο κ. Μπαλτάς για τις πρόσφατες εκλογές των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης που από πολλούς χαρακτηρίστηκαν ως «κομματικές».
Σχετικά με τι πρυτανικές εκλογές, οι φοιτητές θα ψηφίζουν στο σύνολό τους στις πρυτανικές εκλογές με αυξημένη συμμετοχή μάλιστα σε σχέση με παλαιότερους νόμους, χωρίς να παρεμβάλλονται οι σύλλογοι και οι παρατάξεις είπε ο υπουργός.
Ωστόσο το ποσοστό των ψήφων των φοιτητών που θα είναι 70% επί του συνόλου των ψήφων των μελών ΔΕΠ εάν ψηφίσουν όλοι, θα «πέφτει» εάν ψηφίσουν λιγότεροι, και εάν τελικά ψηφίσουν οι μισοί θα είναι το 35% επί του συνόλου των μελών ΔΕΠ.
Οι εκλογές των μελών ΔΕΠ επιστρέφουν επίσης στα Τμήματα.
Για τις εκλογές διευθυντών των σχολείων
Στους διευθυντές των σχολείων, σε ένα ποσοστό 33%, ο σύλλογος διδασκόντων σχολείων (δηλαδή οι δάσκαλοι και καθηγητές) θα επηρεάζουν την εκλογή των διευθυντών τους.
Οι εκλογές αυτές στα σχολεία θα προηγούνται της επιλογής των υποψήφιων διευθυντών. Εάν ένας υποψήφιος έχει το 100% της αποδοχής των εκπαιδευτικών θα παίρνει 33% επί των μορίων για την εκλογή του. Εάν πάρει το 50% θα έχει 15% κοκ.
Οι υποψήφιοι για διευθυντές θα καταθέτουν μοριοδοτούμενα προσόντα (10ετη τουλάχιστον προϋπηρεσία, πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογίας, Πληροφορικής και Επικοινωνίας επιπέδου 1, διδακτική εμπειρία, παιδαγωγική συγκρότηση) στα αρμόδια υπηρεσιακά τους συμβούλια πριν την κρίση τους.
Τα μοριοδοτούμενα αυτά προσόντα θα υπολογίζονται σε ένα 66% για την κρίση τους, ενώ καταργείται η συνέντευξη.
Στο νέο εξεταστικό σύστημα δεν αλλάζει κάτι, αλλά παραμένει το ίδιο το περιεχόμενο που δόθηκε στην δημοσιότητα την περασμένη εβδομάδα. «Ξεκινάμε όμως διάλογο σήμερα για το εξεταστικό σύστημα που θα ισχύσει μόνιμα τα επόμενα χρόνια» είπε ο κ. Μπαλτάς.
Δεν δόθηκε το σύνολο του νομοσχεδίου από το υπουργείο Παιδείας σήμερα, καθώς προηγείται όπως είπε ο κ Μπαλτάς η ενημέρωση του κοινοβουλευτικού τομέα του ΣΥΡΙΖΑ
Παράλληλα οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί επιστρέφουν στο υπουργείο Παιδείας και καταργούνται τα φροντιστήρια που γίνονταν σε ιδιωτικά σχολεία. Τα φροντιστήρια μάλιστα, ο κ. Μπαλτάς τα χαρακτήρισε ως «πληγή που πρέπει να γιατρευτεί» και αναφέρθηκε σε μια μεγάλη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που πρέπει να γίνει.
Για το θέμα των μετεγγραφών ο υπουργός Παιδείας είπε ότι στο μέλλον θα είναι ελάχιστες,«αυτό πρέπει να το ξέρουν όλοι όταν συμπληρώνουν το μηχανογραφικό τους», ενώ θα συμμορφωθεί το υπουργείο με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για το θέμα.
Τέλος με Χατζάκη, αλλά και διευθυντές που δεν πειθαρχούν
Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας βρήκε τρόπο να «λύσει» περιπτώσεις όπως αυτή του προέδρου του Εθνικού Θεάτρου κ. Χατζάκη, καθώς θα εισάγει ειδική νομοθετική ρύθμιση στην Βουλή, με την οποία θα… παύει όλους τους διευθυντές των 300 εποπτευόμενων οργανισμών του υπουργείου Παιδείας και των 200 του υπουργείου Πολιτισμού.
Αλλαγές στο Πολιτισμό
«Ηλεκτρονικό εισιτήριο» θα μπει στα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους της χώρας, επιστρέφει η ενιαία τιμή στο βιβλίο και θα δοθούν κίνητρα για ξένες κινηματογραφικές παραγωγές στην Ελλάδα με την επιστροφή φόρων στα συνεργεία άλλων χωρών.
Αλλαγές εξήγγειλε και ο αρμόδιος για θέματα πολιτισμού αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού κ. Ν. Ξυδάκης, ο οποίος χαρακτήρισε την Ελλάδα ως ένα «κράτος που έχει υποστεί αεροπειρατεία» και πρέπει να επιστρέψει στην νομιμότητα και να κερδίζει και χρήματα.
Σε ερώτηση σχετικά με τον κ. Χατζάκη άφησε αιχμές για αδιαφάνεια κατά την διοίκησή του στο Εθνικό θέατρο και δήλωσε ότι το θέμα είναι το δημόσιο συμφέρον και η εύρυθμη λειτουργία του κράτους. «Το ερώτημα είναι τηρούμε τους νόμους του κράτους ή όχι»,δήλωσε.
Ανοικτά μέτωπα και στον αθλητισμό
Η ελληνική κυβέρνηση ούτε θέλει ούτε εκτοξεύει απειλές’ είπε ο αναπληρωτής υπουργός για θέματα αθλητισμού κ. Σπύρος Κοντονής και έκρινε ότι το νομοθετικό πλαίσιο που ίσχυε στη χώρα μας οδήγησε σε απαράδεκτα φαινόμενα βίας.
Για ένα «τσουνάμι βίας» που παρέλαβε από τους προκατόχους του μίλησε ο κ Κοντονής, ο οποίος έκανε λόγο για την ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική περίοδο που διανύει η χώρα. Είναι προφανές ωστόσο, ότι ο κ. Κοντονής πάει σε σύγκρουση με τις Ομοσπονδίες του χώρου και είπε ότι δεν δέχεται το υπουργείο παρεμβάσεις στον τομέα του και θέλει «καθαρές απαντήσεις στις ερωτήσεις που γίνονται».
Οπως είπε θα γίνει οικονομικός έλεγχος σε όλες τις αθλητικές Ομοσπονδίες σε διάστημα 3ετίας
Ο κ. Κοντονής, αναφερόμενος στο πρόσφατο νομοσχέδιο του για την βία στα γήπεδα, δήώσε ότι αυτοδιοίκητο θα υπάρχει στις αθλητικές Ομοσπονδίες, αλλά θα υπάρχει ο έλεγχος του κράτους και όλες οι Ομοσπονδίες θα διοικούνται με ένα ενιαίο τρόπο. «Αναλαμβάνουμε την πολιτική ευθύνη για τις κινήσεις μας καθώς γι αυτό μας ψήφισε ο ελληνικός λαός», τόνισε. Επίσης είπε ότι το κράτος έχει τον εποπτικό και ελεγκτικό ρόλο και δεν υπάρχει περίπτωση να εκχωρήσει τις αρμοδιότητές του.
Κάρτα σίτισης στα σχολεία
Για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης θα εισαχθεί μια κάρτα στα σχολεία στα οποία δεν λειτουργούν κυλικεία (λόγω οικονομικής κρίσης), στην οποία θα πιστώνονται ποσά για τους μαθητές τους και η διάταξη αυτή θα συμπεριληφθεί σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας
Είπε ακόμη ότι θα υπάρξουν άμισθοι ειδικοί σύμβουλοι του υπουργείου Παιδείας.
……………….

Τι περιλαμβάνει το Πολυνομοσχέδιο

Τράπεζα Θεμάτων (Πολυνομοσχέδιο και ν/σ Υφυπουργού)

Καταργείται η επιλογή θεμάτων των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων των μαθητών των Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ καθώς και των εξετάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά 50% από την Τράπεζα Θεμάτων (Τροπολογία στο νομοσχέδιο Υφυπουργού), αφαιρείται η λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων από τον Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων (Ε.Ο.Ε) και παραμένει η αρμοδιότητα αυτή εξ’ ολοκλήρου στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), ως προαιρετικό, συμβουλευτικό εργαλείο για εκπαιδευτικούς και μαθητές (Πολυνομοσχέδιο).

  • Αξιολόγηση (Πολυνομοσχέδιο και ν/σ Υφυπουργού)

Η κατάργηση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων υλοποιεί την προγραμματική δέσμευση του . Η εγκαθίδρυση ενός συστήματος αποτίμησης του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου, με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο, ως μια συμμετοχική και δημοκρατική μεθοδολογία διάγνωσης προβλημάτων, αναζήτησης λύσεων και επεξεργασίας προτάσεων και μέτρων για την βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, είναι απαραίτητη. Το Υπουργείο θα προχωρήσει στην επεξεργασία του παραπάνω πλαισίου με επόμενο νομοθέτημα.

  • Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών, Ιδιωτικά Σχολεία (Πολυνομοσχέδιο)

Ρυθμίζονται για πρώτη φορά ζητήματα εκπαιδευτικού περιεχομένου και ωραρίου των Φροντιστηρίων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών. Καθορίζονται το ωράριο, οι αργίες και ο έλεγχος των αναλυτικών προγραμμάτων των Φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών, καταργούνται τα εσωτερικά φροντιστήρια σε ιδιωτικά σχολεία και δίδεται η δυνατότητα στα αντίστοιχα όργανα εκπαιδευτικών και ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων να προχωρούν σε υπογραφή συλλογικών συμβάσεων με καλύτερους όρους εργασίας (μισθολογικούς, θεσμικούς) κατά τα ισχύοντα.

  • Ειδική Εκπαίδευση (Πολυνομοσχέδιο)

Εναρμονίζονται τα ελληνικά δεδομένα με τις ευρωπαϊκές και Διεθνείς Συμβάσεις για τα δικαιώματα των Αναπήρων. Βελτιώνεται η λειτουργία του θεσμού της παράλληλης στήριξης καθώς θεσμοθετείται η συνεργασία των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης και του λοιπού προσωπικού των σχολείων και η από κοινού διαμόρφωση των προγραμμάτων και άλλων στοιχείων της σχολικής ζωής.

Ανασύσταση των τομέων και ειδικοτήτων της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που είχαν καταργηθεί με τους μνημονιακούς νόμους (Τροπολογία)
-Εξασφαλίζεται η λειτουργία των ειδικοτήτων σε συγκεκριμένα ΕΠΑΛ ώστε να αξιοποιηθεί πλήρως η υπάρχουσα υποδομή καλύπτοντας τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών

-Ορίζονται οι ομάδες προσανατολισμού τα μαθήματα και το ωρολόγιο πρόγραμμα που θα ισχύσει στην Α΄ τάξη το σχολικό έτος 2015 -2016 για τους τομείς και ειδικότητες που ανασυσταίνονται.

-Το εκπαιδευτικό προσωπικό που βρισκόταν σε καθεστώς διαθεσιμότητας – απόλυσης και επιστρέφει στις θέσεις που κατείχε στα σχολεία, προβλέπεται να αξιοποιηθεί στο έπακρο, για να καλυφθούν οι μεγάλες ανάγκες της παροχής εκπαιδευτικού έργου.

– Μετά την επανασύσταση των οργανικών θέσεων από το Υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ρυθμίζονται θέματα των εκπαιδευτικών που επιστρέφουν στα ΕΠΑΛ σε οργανικές θέσεις εξασφαλίζοντας και όλα τα δικαιώματα που είχαν πριν τεθούν σε διαθεσιμότητα, ενώ τα ίδια δικαιώματα εξασφαλίζονται σε εκπαιδευτικούς από ΕΠΑΛ που καταργήθηκαν.

Κατάργηση της σύζευξης Πειραματικού και Προτύπου Σχολείου (Τροπολογία)
Αποφασίζεται:

– Η κατάργηση του όρου «πρότυπο-πειραματικό» σχολείο
– Ο διαχωρισμός των πειραματικών από τα πρότυπα
– Η μετατροπή της συντριπτικής πλειοψηφίας αυτών των υβριδικών σχολείων σε πειραματικά
– Ο ορισμός μόνο ενός περιορισμένου αριθμού από αυτά ως πρότυπα σχολεία, για ιστορικούς λόγους
– Στα πειραματικά σχολεία οι μαθητές/τριες θα επιλέγονται με κλήρωση στην τάξη εισόδου
– Στα πρότυπα τα κριτήρια και η διαδικασία επιλογής στην τάξη εισόδου θα ορίζεται με απόφαση της ΔΕΠΠΣ μετά από εισήγηση των Συλλόγων διδασκόντων και των ΕΠΕΣ των πρότυπων γυμνασίων.

Τροπολογία για την αναπλήρωση απωλεσθεισών ωρών διδασκαλίας

Σε περίπτωση απώλειας διδακτικών ωρών, η αναπλήρωσή τους εξασφαλίζεται με τους ακόλουθους τρόπους: α) Περικοπή περιπάτων και εκδρομών β) Περιορισμός των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών και γ) Αξιοποίηση των σχολικών εορτών (πραγματοποιούνται και οι εορτές και τα μαθήματα).

Επιλογή στελεχών (Τροπολογία)

Για τους υποψήφιους Διευθυντές σχολικών μονάδων

Απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να θέσουν υποψηφιότητα είναι η 8ετής διδακτική προϋπηρεσία και η πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογίας, Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), επιπέδου 1.

Ως επιπλέον μοριοδοτούμενα προσόντα των υποψηφίων θεωρούνται η διοικητική εμπειρία, η διδακτική εμπειρία, η παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση τους (67% επί της συνολικής μοριοδότησης) και η γνώμη του Συλλόγου διδασκόντων του σχολείου, στο οποίο επιθυμούν να βάλλουν υποψηφιότητα (33% επί της συνολικής μοριοδότησης).

Κάθε υποψήφιος/α μπορεί να βάλει υποψηφιότητα σε δυο το πολύ σχολικές μονάδες, εφόσον έχει υπηρετήσει σε αυτές την τελευταία πενταετία.

Για τους Διευθυντές εκπαίδευσης

Απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να θέσουν υποψηφιότητα είναι η 10ετής διδακτική προϋπηρεσία και η πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογίας, Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), επιπέδου 1.

Ως επιπλέον μοριοδοτούμενα προσόντα των υποψηφίων θεωρούνται η διοικητική εμπειρία, η διδακτική εμπειρία, η παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση τους (67% επί της συνολικής μοριοδότησης) και η γνώμη των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων της Περιφέρειας, στην οποία επιθυμούν να βάλλουν υποψηφιότητα (33% επί της συνολικής μοριοδότησης).

Κάθε υποψήφιος μπορεί να βάλλει υποψηφιότητα σε δυο το πολύ Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Για τους υποψήφιους Διευθυντές σχολικών μονάδων

Απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να θέσουν υποψηφιότητα είναι η 8ετής διδακτική προϋπηρεσία και η πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογίας, Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), επιπέδου 1.

Ως επιπλέον μοριοδοτούμενα προσόντα των υποψηφίων θεωρούνται η διοικητική εμπειρία, η διδακτική εμπειρία, η παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση τους (67% επί της συνολικής μοριοδότησης) και η γνώμη του Συλλόγου διδασκόντων του σχολείου, στο οποίο επιθυμούν να βάλλουν υποψηφιότητα (33% επί της συνολικής μοριοδότησης).

Κάθε υποψήφιος/α μπορεί να βάλει υποψηφιότητα σε δυο το πολύ σχολικές μονάδες, εφόσον έχει υπηρετήσει σε αυτές την τελευταία πενταετία.

Για τους Διευθυντές εκπαίδευσης

Απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να θέσουν υποψηφιότητα είναι η 10ετής διδακτική προϋπηρεσία και η πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογίας, Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), επιπέδου 1.

Ως επιπλέον μοριοδοτούμενα προσόντα των υποψηφίων θεωρούνται η διοικητική εμπειρία, η διδακτική εμπειρία, η παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση τους (67% επί της συνολικής μοριοδότησης) και η γνώμη των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων της Περιφέρειας, στην οποία επιθυμούν να βάλλουν υποψηφιότητα (33% επί της συνολικής μοριοδότησης).

Κάθε υποψήφιος μπορεί να βάλλει υποψηφιότητα σε δυο το πολύ Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.