ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ των συλλόγων εκπ/κων ΠΕ Αν, Αττικής: “Αλ. Δελμούζος”, “Κ. Σωτηρίου”, “Σωκράτης”, Γλυφάδας-Βάρης-Βούλας-Βουλιάγμένης – Σχετικά με το έγγραφο αίτημα του Γενικού επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης. – Θέλουν τη διάλυση ακόμα και της παιδαγωγικής σχέσης εκπαιδευτικών και γονέων ; – Ποιος υπονομεύει την του ; -Να σταματήσει τώρα ο εμπαιγμός και η επιχείρηση τρομοκρατίας!

Την Τετάρτη 10/5μετά τις 2μ.μ. εστάληέγγραφο από τη δ/νση ΠΕ Ανατολικής Αττικής σε όλατα σχολεία ευθύνηςτηςμε το οποίοη Δ/ντρια διαβιβάζει έγγραφο αίτημα του Γενικού επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης,με τίτλο «Διερεύνηση καταγγελίας για λειτουργία δημοτικών σχολείων», όπου μας πληροφορεί ότι υπάρχει έγγραφη καταγγελία -τα στοιχεία του καταγγέλλοντα ζητήθηκε να παραμείνουν κρυφά – και ζητάει να διερευνηθεί, αν υπήρξε παραβίασητου ωρολογίου προγράμματος στα σχολεία της Αν Αττικής κατά την ημερομηνία επίδοσης της βαθμολογίας.

Είναι επίσης εντυπωσιακόότι υπάρχει διαβιβαστικό του περιφερειακού δ/ντή ΠΕ και ΔΕ περιφέρειας Αττικής, στο οποίο ασχολίαστα ζητείταινα διερευνηθεί η καταγγελία και να ενημερωθεί η υπηρεσίαενώ στην ίδια κατεύθυνση η Δ/νσητο επαναλαμβάνειπροσδιορίζοντας μάλιστα το ασφυκτικό όριο των 3 ημερών για την απάντηση των δ/ντών.

Το όλο γεγονός θα μπορούσε να είναι ένα κακόγουστο αστείο αλλά δυστυχώς έχουμε να κάνουμε με μια απίστευτη γραφειοκρατική αντίληψη άσκησης διοίκησης στην εκπαίδευση που όχι μόνο δεν έχει καμία σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία και πράξη αλλά είναι εχθρική, επικίνδυνη προς αυτή και υπονομεύει σοβαρές πλευρές της λειτουργίας του δημόσιου σχολείου ενώ απειλεί τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Το ερώτημα που τίθεται από τον επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης είναι σε τελείως λάθος βάση. Βέβαια αυτός μπορεί να μη γνωρίζει την εκπαιδευτική πραγματικότητα, όμως τα στελέχη εκπαίδευσης και το Υπουργείο δε τη γνωρίζουν ; Δε γνωρίζουντησημασία της σχέσης γονέων και εκπαιδευτικών για την πρόοδο του παιδιού ;

Δε γνωρίζουν ότι οι συναντήσεις για τον έλεγχο προόδου – έλεγχο φοίτησης,πρέπει, και στη συντριπτική πλειοψηφία είναι,ουσιαστικές και χρειάζονται χρόνο για την επικοινωνία με όλους τους γονείς και τον καθένα χωριστά ;

Δε γνωρίζουν ότι στις περισσότερες περιπτώσεις δε φτάνει ούτε μιάμιση ακόμα και δύο ώρες;

Δε γνωρίζουν ότι το σωστό είναι να δίνονται οι βαθμοί από όλο το σχολείο μαζί καθώς πρέπειαφενός να διευκολύνονται οι γονείς που έχουν περισσότερα από ένα παιδιά, να έρχονται την ίδια μέρα αλλά και για να μπορεί ο κάθε γονέας να βρίσκει συγκεντρωμένους τους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και να έχει ολοκληρωμένη εικόνα;

Δε γνωρίζουν ότι στη συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων σε όλη τη χώρα οι βαθμοί δίνονταιτις τελευταίες μία ή και δύο διδακτικές ώρες ενώ ταυτόχρονα οι συνάδελφοι στην πλειοψηφία τους παραμένουν πέραν τουεργασιακού τους ωράριου καθώς δεν έχουν προλάβει να τελειώσουν με όλους τους γονείς ;

Δε γνωρίζουν ότι σύμφωνα με τον 1566/85προβλέπεται ρητάστο άρθρο 13, παράγραφος 8,ότι : «Κάθε εκπαιδευτικός παραμένει υποχρεωτικά στο σχολείο, στις εργάσιμες ημέρες πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου(αναφέρει και την ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων)….. όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα…»

Επίσης δε γνωρίζουν ότι όταν ο σύλλογος διδασκόντων καθορίσει τον σχετικό χρόνο για αυτή τη διαδικασία με τρόπο που να συνδυάζει τόσο το να είναι ουσιαστική όσο και το να μην παραβιάζει τα κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα , πρώτα και πάνω από όλα φροντίζει τους μαθητές που παραμένουν στο σχολείο με επιπλέον εφημερίες και απασχόληση ενώσυνεχίζεται κανονικά η λειτουργία του ολοήμερου μέχρι της 4μμ, εφόσον οι γονείς με δική τους πρωτοβουλία δεν πάρουν τα παιδιά τους μαζί τους ;

Το γεγονός ότι, ενώ όλα αυτά είναι γνωστά τόσο στα στελέχη της διοικητικής ιεραρχίας όσο και στο Υπ Παιδείας,αντίνα προστατέψουν τα σχολεία και την λειτουργία τουςτο στέλνουν ζητώντας διερεύνηση σημαίνει ότι είτε αντιλαμβάνονται το ρόλο τους ως ξερήγραφειοκρατία που καμία σχέση δεν έχει με την εκπαίδευση είτε συνεργούν σε ένα ευρύτερο σχέδιο που με προκάλυμμα την καταγγελία γονέα , ο επιθεωρητήςδημόσιας διοίκησης, το Υπ. Παιδείας και όλη η ιεραρχία της εκπαίδευσης προωθεί την επιχείρηση τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών και εκβιάζει για την παραβίαση των εργασιακών τους δικαιωμάτων. Στην πράξη επαναφέρει τη προσπάθεια όλων των προκατόχων Υπ. Παιδείας που προσπαθούσαν να επιβάλουν την δραστική αύξηση του εργασιακού ωραρίου και την μεταφορά μιας σειράς εργασιών το απόγευμα μετά το σχολείο , (συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων, ενημέρωση των γονέων, συνεδριάσεις των ομάδων αυτοαξιολόγησηςκλπ. )

‘Όταν είμαστε μπροστά στην ψήφιση του 4ου Μνημονίου και πριν από την επιβολή της νέας απόπειρας αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που θα περιλαμβάνει όπως δεσμεύεται από το Μνημόνιο όλες τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της ΕΕ για την παιδεία και την εργασία θεωρούμε ότι τέτοια γεγονόταΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΤΥΧΑΙΑ.

Οφείλει το υπουργείο Παιδείας να πάρει θέσει για το έγγραφο του επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης.

Σε κάθε περίπτωση οφείλει να μας πει αν πρέπει να διαλύσουν τα σχολεία την παιδαγωγικήσχέση εκπαιδευτικών και γονέων και να δίνουν βαθμούς στο πόδι και στα κενά τους οι εκπαιδευτικοί – ο καθένας χωριστά -ή αν πρέπει να ευτελίσουν αυτή τη διαδικασία σε μια διαδικασία fasttrackτης μισής ώρας ώστε να γίνεται μετά τη λήξη των μαθημάτων (και πάλι όχι του ολοήμερου) και πριν από τη λήξη του εργασιακού ωραρίου (2μμ), “στο πόδι” .

Απαιτούμε η Δνσηνα προχωρήσει στην απόσυρση του σχετικού εγγράφου με το οποίο ζητά την εντός τριών ημερών απάντηση των διευθυντών και να απευθυνθείστο Υπουργείο.

Το Υπουργείο οφείλει να πάρει θέση και να παρέμβει στον επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης για να επανεξεταστεί ή όλη διαδικασία και να σταματήσει.

Σε κάθε περίπτωση ενημερώνουμε τα σχολεία και τους συναδέλφους ότι δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα γιατί πράττουμε το καθήκον μας με γνώμονα το καλό των μαθητών μας και με σεβασμό στο έργο μας.

Όλοι μαζίθα ακυρώσουμε και αυτή και άλλες προσπάθειες τρομοκράτησης και αυταρχισμού για την αφαίρεση κατοχυρωμένων εργασιακών δικαιωμάτων.

Τα ΔΣ των συλλόγων