Το επικείμενο νομοσχέδιο για την Τριτοβάθμια αποτελεί αντικείμενο ευρύ διαλόγου με την ακαδημαϊκή κοινότητα, ενσωματώνει τα αιτήματά της και κεφαλαιοποιεί προηγούμενες νομοθετικές επεξεργασίες.

Οι επικείμενες θεσμικές παρεμβάσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση παρουσιάστηκαν στο χθεσινό υπουργικό συμβούλιο που ακολούθησε την τεχνική συμφωνία με τους θεσμούς. Βέβαια, στη συμφωνία από εκπαιδευτικής απόψεως περιλαμβάνονται μέτρα για την ιδιωτική εκπαίδευση (που παρουσίασε η «»), όμως για την κυβέρνηση το στοίχημα είναι να υλοποιήσει εφεξής τη δική της ατζέντα στην Παιδεία, όπως και στην Υγεία.

Ο Κώστας Γαβρόγλου έθεσε το πλαίσιο των αλλαγών που προετοιμάζονται με νομοσχέδιο, ενώ, κατά τις πληροφορίες, έθιξε και το ζήτημα των διορισμών στην εκπαίδευση. Παράλληλα, επιβεβαιώθηκε η κυβερνητική βούληση για τις μεταρρυθμιστικές τομές του επόμενου διαστήματος, με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα να τις χαρακτηρίζει “άνεμο της προοδευτικής αλλαγής”.

Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις είναι βήματα “κομβικά για την ανασυγκρότηση του κοινωνικού κράτους”, που βρίσκονται “στον αντίποδα των αποτυχημένων και αντιδραστικών νομοθετημάτων των περασμένων ετών”.

Από πλευράς Κ. Γαβρόγλου επισημάνθηκε ότι το επικείμενο ν/σ για την Τριτοβάθμια αποτελεί αντικείμενο ευρύ διαλόγου με την ακαδημαϊκή κοινότητα, ενσωματώνει τα αιτήματά της και κεφαλαιοποιεί προηγούμενες νομοθετικές επεξεργασίες. Ειδικότερα, σταχυολόγησε:

– Τη δημιουργία του θεσμού των περιφερειακών Ακαδημαϊκών Συμβουλίων Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας.

– Την αναγνώριση των πενταετών προγραμμάτων σπουδών ως πτυχίων με ενσωματωμένο μεταπτυχιακό.

– Τη δημιουργία διετών δομών στα ΤΕΙ που θα παρέχουν πιστοποιημένα διπλώματα επαγγελματικής κατάρτισης στους αποφοίτους των ΕΠΑΛ.

– Τη διασφάλιση της ακαδημαϊκότητας των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών και τον εξορθολογισμό στους προϋπολογισμούς τους, το ανώτατο όριο απολαβών των καθηγητών, τη δυνατότητα δωρεάν φοίτησης και την ενίσχυση των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών χωρίς τέλη φοίτησης.

– Την εκλογή αντιπρυτάνεων με ξεχωριστό ψηφοδέλτιο και μονοσταυρία.

– Τη συμμετοχή όλων των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας στα όργανα διοίκησης.

– Την επαναφορά του ακαδημαϊκού ασύλου.

– Την επαναφορά του Πρυτανικού Συμβουλίου.

– Την απαγόρευση παράλληλης απασχόλησης στα μονοπρόσωπα όργανα διοίκησης των ΑΕΙ.

– Τη μείωση της γραφειοκρατίας και των εντάσεων μεταξύ ΥΠΠΕΘ και ΑΕΙ.

– Τη συγχώνευση, κατάτμηση, μετονομασία και μεταβολή έδρας σχολής ή τμήματος με Υπουργικές Αποφάσεις.

– Την απλοποίηση της διαδικασίας σύναψης ατομικών συμβάσεων για τις υπηρεσίες και λειτουργίες των ΑΕΙ.