Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών () – Η πρόσφατη πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας προς την ΟΛΜΕ, να συμμετάσχει σε Ημερίδα με θέμα την πρότασή του που αφορά πολύ σοβαρά ζητήματα, όπως τις δομές υποστήριξης εκπαιδευτικού έργου, προγραμματισμό και αποτίμηση, ομάδες σχολείων, αξιολόγηση στελεχών κλπ., υποβαθμίζει για μία ακόμη φορά τη σημασία του διαλόγου και απαξιώνει το ρόλο της Ομοσπονδίας.

Η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ) είναι πάντα αξιωματικά και διαχρονικά υπέρ του διαλόγου με την πολιτεία, γιατί ο διάλογος είναι συστατικό στοιχείο του εκπαιδευτικού μας κινήματος και των κοινωνικών θεσμών. Αλλά διάλογος δεν είναι η εισήγηση σε μια Ημερίδα, στην οποία θα αναφερθεί η άποψη της ΟΛΜΕ και θα φύγει, ούτε και μια συνάντηση του τύπου «ελάτε να συζητήσουμε», όπως έχει κάνει μέχρι τώρα το Υπουργείο.
Σε σχέση με την μέχρι τώρα στάση του Υπουργείου απέναντι στην Ομοσπονδία, θυμίζουμε τα εξής:
1. Το Υπουργείο δεν έχει ανταποκριθεί σε αιτήματα της ΟΛΜΕ για διάλογο σε σημαντικά θέματα που έχουν τεθεί.
2. Δεν έχει απαντήσει –αν και έχει περάσει ένας μήνας-, στην επιστολή της ΟΛΜΕ για διάλογο σε σχέση με το Νέο Λύκειο με βάση συγκεκριμένους άξονες (των θέσεων της Ομοσπονδίας).
3. Δεν κάλεσε σε διάλογο την Ομοσπονδία πριν ανακοινώσει τα σχέδιά του για τα οποία μάλιστα δηλώνει ότι δεν αλλάζουν τα βασικά σημεία τους.
4. Ο Υπουργός βάζει μόνος την ατζέντα των θεμάτων καλώντας την ΟΛΜΕ κατά περίπτωση και a la carte.
5. Ο Υπουργός δίνει περιθώριο 1 ημέρας στην Ομοσπονδία για να επεξεργαστεί ένα σώμα προτάσεων 17 σελίδων.
Θέσαμε ως ΠΕΚ με έμφαση το εξής θέμα. Να απαντήσει το Υπουργείο στην πρόταση που έστειλε η ΟΛΜΕ, για να έχει κάποιο νόημα ο όποιος διάλογος. Και αντ’ αυτού ο Υπουργός συμπεριφέρεται σα να μη συμβαίνει τίποτα, σαν να έλαβε μια ανώνυμη επιστολή, σαν να μην έχει διαβάσει τις θέσεις της ΟΛΜΕ, σαν να μην υφίσταται ΟΛΜΕ!

 

Σε σχέση με τη συγκεκριμένη πρόσκληση του Υπουργείου προκύπτουν επιπλέον τα εξής ερωτήματα:
• Είναι η συμμετοχή σε ημερίδα με μια εισήγηση της ΟΛΜΕ συμμετοχή σε διάλογο;
• Πώς διασφαλίζεται με αυτή τη συμβολική συμμετοχή μια κάποιου είδους ουσιαστική παρέμβαση της ΟΛΜΕ;
• Δεν διευκολύνεται με αυτό τον τρόπο η ηγεσία του Υπουργείου να προχωρά στους μονομερείς σχεδιασμούς της και στις προειλημμένες αποφάσεις της χρησιμοποιώντας και την εικονική στην πραγματικότητα συμμετοχή της ΟΛΜΕ;
Πιστεύουμε ότι αποδοχή της συγκεκριμένης πρόσκλησης από την πλειοψηφία του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας, συνιστά υποβάθμιση του ρόλου της ΟΛΜΕ.
Ο διάλογος απαιτεί περιεχόμενο κοινά αποδεκτό και συγκροτημένους στόχους, σχέδιο και οργάνωση και προπάντων κουλτούρα διαλόγου, μέσα από την οποία θα υπάρξει τουλάχιστον μια σύνθεση των θέσεων με την τελική ευθύνη να την έχει αυτονόητα το Υπουργείο. Αλλά έχει δείξει κανένα δείγμα διαλόγου ο Υπουργός Παιδείας ή επιδίδεται σε πολύ φτηνές δημαγωγικές κινήσεις που θυμίζουν τακτικισμούς παλιάς κοπής;
Εάν αυτά τα αγνοεί η πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ τότε θα ενισχύεται η αλαζονεία και η προκλητικότητα του Υπουργού και το Υπουργείο Παιδείας θα διευκολύνεται στην εφαρμογή κάθε αντιεκπαιδευτικού μέτρου.