Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ): Και Ειδικός Κόφτης για την Ειδική Αγωγή!

Η ειδική αγωγή δεν έχει να αντιμετωπίσει μόνο τη γενική μνημονιακή πολιτική, που έχει πλήξει όλο το πεδίο εφαρμογής της, αλλά βρίσκεται και στη μέγγενη όλο και πιο νέων συγκεκριμένων αντιεκπαιδευτικών και αντιπαιδαγωγικών πολιτικών του

Ο Υπουργός Παιδείας πληθωρικός πάντα στις δημαγωγικού τύπου εξαγγελίες και στους συνεχείς εμπαιγμούς του επιλέγει με απαράδεκτο τρόπο να αποδομεί μια σειρά από ρυθμίσεις που έχουν γίνει στο χώρο αυτό μετά από αγώνες του κινήματος των ατόμων με αναπηρία και του εκπαιδευτικού κινήματος. Προκαλεί βάναυσα τόσο το γλωσσικό μας κώδικα – πάγια τακτική του – όσο και την αντίληψη του τι είναι ορθό για το θεσμό της Ειδικής Αγωγής. Έτσι, μιλάει για «ορθολογική κατανομή των μαθητών σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες», ενώ αυτό που κάνει είναι η κυνική πρακτική ενός ανορθολογισμού εναντίον των βασικών αρχών της ειδικής αγωγής.

Και επειδή έχει σαφώς γνώση του τι ακριβώς εξυπηρετεί και η συγκεκριμένη πολιτική του, νομοθετεί χωρίς καμιά ενημέρωση – πολύ περισσότερο χωρίς διάλογο – σε άσχετα νομοσχέδια προκαλώντας αρνητικά δεδομένα σε έναν ευαίσθητο κοινωνικά τομέα της εκπαίδευσης. Δυστυχώς γι’ αυτόν δεν έχει απομείνει τίποτα που να θυμίζει κοινωνική πολιτική – παρά μόνο ο μακρινός προεκλογικός δημαγωγικός απόηχος περί προοδευτικής εκπαιδευτικής πολιτικής με την κατάργηση όλων των μνημονιακών μέτρων. Και αυτό που τελικά έκανε ήταν η ψήφιση ενός νέου μνημονίου – και παράλληλα έχουμε την αποτυχία του κυβερνητικού προγράμματος που προετοιμάζει το έδαφος για νέο μνημόνιο!

Στην πράξη τουποβαθμίζει διαρκώς την εκπαίδευση και την ειδική αγωγή. Κάθε μέτρο που παίρνει και κάθε απόφαση που εφαρμόζει συνδέονται με την εξοικονόμηση πόρων αγνοώντας εντελώς το χαρακτήρα και το περιεχόμενο της Ειδικής Αγωγής, όπως έχει προσδιοριστεί και από την επιστημονική και την εκπαιδευτική κοινότητα και από τις Διεθνείς Διακηρύξεις της UNESCO.

Το Υπουργείο Παιδείας βάζει νέα εμπόδια στη λειτουργία της. Θέτει νέους περιορισμούς για τη μείωση των μαθητών στις τάξεις του γενικού σχολείου, στις οποίες φοιτούν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Υπονομεύει τις διαδικασίες μιας «συμπεριληπτικής εκπαίδευσης» και «ενός σχολείου για όλους τους μαθητές», που είναι και ο βασικός προσανατολισμός της σύγχρονης παιδαγωγικής. Μεταφέρει νέα οικονομικά βάρη στους γονείς των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες γενικεύοντας την ιδιωτική παράλληλη στήριξη!

Είναι φανερό ότι τα νέα εμπόδια γι’ αυτούς τους μαθητές θα προκαλέσουν μια σοβαρή υποχώρηση στις κατακτήσεις τους, οι οποίες ούτως ή άλλως υπολείπονται κατά πολύ από εκείνη την κατάσταση που θα προωθούσε την εκπαιδευτική αγωγή τόσο για «ίσες ευκαιρίες σ’ όλους τους εκπαιδευόμενους» όσο και για το βασικό στόχο για «μια ενιαία εκπαίδευση όλων των μαθητών».

Θεωρούμε απαράδεκτες όλες αυτές τις αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις του του «αριστερού» ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και καλούμε την ηγεσία του να αναιρέσει τις αποφάσεις που αποδομούν την Ειδική Αγωγή και να προχωρήσει στην υλοποίηση των αποφάσεων του εκπαιδευτικού και του αναπηρικού κινήματος.

Η συγκυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ. έχει ολοκληρώσει το πολιτικό της αφήγημα διευρύνοντας τα αδιέξοδα στην ελληνική κοινωνία. Έχει δώσει το ιστορικό της αποτύπωμα: συνειδητή εξαπάτηση με ένα εικονικό αντιμνημονιακό πρόγραμμα και διάχυτος λαϊκισμός ιδιαίτερα στην εκπαίδευση, καθολικές φοροεπιδρομές και δημοσιονομικοί «κόφτες» παντού. Και Ειδικός «κόφτης» για την Ειδική Αγωγή!