– ΟΛΗ Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΕΔΩ – Η αύξηση κατά 5% του αριθμού των σε σχέση με πέρυσι διαμορφώνει ένα πιο αισιόδοξο τοπίο, αφού το 75% θα καταφέρει να εισαχθεί σε κάποια – «Σφαγή» για τις πλέον περιζήτητες σχολές όπως η Ιατρική και το Πολυτεχνείο – Ξεκινά την ερχόμενη Πέμπτη και Παρασκευή η μάχη των εξετάσεων για συνολικά 74.692 θέσεις σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

Συγκεκριμένα την Πέμπτη 7 Ιουνίου αρχίζουν οι

Εξετάσεις για τους υποψήφιοι των , ενώ μία ημέρα μετά την Παρασκευή θα αρχίσουν οι εξετάσεις για την πλειοψηφία των μαθητών στα .

Ολοι οι ειδικοί συμφωνούν οτι οι υποψήφιοι πρέπει με χαλαρό τρόπο και χωρίς άγχος να κάνουν τις τελευταίες επαναλήψεις.

Πρώτο εξεταζόμενο μάθημα είναι η Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας ενώ οι εξετάσεις θα ολοκληρωθούν στις 19 Ιουνίου. Το τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου αναμένεται να ανακοινωθούν οι βαθμοί, προκειμένου να ακολουθήσει η υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας συνολικά για το 2018 – 2019 οι θέσεις εισακτέων στα πανεπιστήμια και ΤΕΙ θα είναι 74.692 .Σε αυτές δεν περιλαμβάνονται οι θέσεις των στρατιωτικών σχολών της αστυνομίας της πυροσβεστικής και των ακαδημιών του εμπορικού ναυτικού.

Η αύξηση κατά 5% του αριθμού των εισακτέων σε σχέση με πέρυσι διαμορφώνει ένα πιο αισιόδοξο τοπίο για τους εισακτέους, αφού το 75% θα καταφέρει να εισαχθεί σε κάποια σχολή. «Σφαγή» αναμένεται να γίνει στις πλέον περιζήτητες σχολές όπως η Ιατρική και το Πολυτεχνείο.

Αναλυτικά το τοπίο διαμορφώνεται ως εξής

1ο – Ανθρωπιστικές Σπουδές: Το πρώτο πεδίο συγκεντρώνει τους περισσότερους υποψηφίους και τις λιγότερες θέσεις. Οι υποψήφιοι αυτού του πεδίου, ωστόσο, θεωρούνται εφέτος κερδισμένοι, καθώς οι σχολές τους θα έχουν περισσότερες θέσεις, κάτι που ισχύει και για τη Νομική και την Ψυχολογία. Επίσης το άνοιγμα των Παιδαγωγικών απ’ όλες τις κατευθύνσεις τούς δίνει περισσότερες θέσεις. Ο ανταγωνισμός αναμένεται έντονος, αλλά οι ειδικοί εκτιμούν ότι αναμένεται μικρή πτώση των βάσεων λόγω της αύξησης των θέσεων.

2ο Επιστημονικό Πεδίο – Θετικές και Τεχνολογικές Επιστημών: Ικανοποιημένοι πρέπει να είναι και οι υποψήφιοι του 2ου Επιστημονικού Πεδίου, καθώς πολλά και δημοφιλή τμήματα έχουν περισσότερες θέσεις από τις αντίστοιχες περσινές, χωρίς αυτό βέβαια να μειώνει τον σκληρό ανταγωνισμό των υποψηφίων.
Ο ανταγωνισμός αναμένεται να διατηρήσει σε υψηλά επίπεδα τις πολυτεχνικές σχολές των κεντρικών ιδρυμάτων, ενώ στα περιφερειακά πιθανόν να σημειωθεί πτώση των βάσεων.

3ο – Επιστήμες Υγείας: Οι υποψήφιοι του τρίτου πεδίου δεν θα έχουν περισσότερες θέσεις στις περιζήτητες Ιατρικές Σχολές. Η Ιατρική Αθήνας και Θεσσαλονίκης είναι σχολές που παρέμειναν σταθερές σε σχέση με πέρυσι. Θυμίζουμε ότι πέρυσι η βάση της Ιατρικής Αθήνας ανέβηκε στα ύψη, αγγίζοντας τα 19.143 και της Θεσσαλονίκης στα 19.043 μόρια. Οι Ιατρικές Σχολές είναι οι μόνες που δεν είχαν αύξηση εισακτέων, οπότε θα κινηθούν είτε προς τα πάνω, αν οι επιδόσεις των υποψηφίων είναι άριστες, είτε θα παραμείνουν σταθερές.

4ο Επιστημονικό Πεδίο – Σχολές Πληροφορικής και Οικονομίας: Οι υποψήφιοι του τέταρτου πεδίου, το οποίο περιλαμβάνει φέτος τις Σχολές Οικονομίας και Πληροφορικής, έχουν και αυτοί περισσότερες θέσεις. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η Πληροφορική Αθήνας έχει επιπλέον 24 θέσεις, αυτή της Θεσσαλονίκης 15 θέσεις, ενώ γενικά τα περισσότερα Οικονομικά Τμήματα κερδίζουν αρκετές θέσεις.

Συνολικά, ο αριθμός εισακτέων στα τμήματα της Πληροφορικής αυξήθηκε κατά 200 θέσεις, οπότε και αναμένεται πτωτική πορεία των βάσεων, ενώ πτωτική πορεία αναμένεται και στις οικονομικές σχολές, όπως άλλωστε έγινε και πέρυσι.

ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΤΟΥΣ 2018 ΤΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

ΗΜΕΡΑ ΗΜΕΡ/ΝΙΑ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (Ο.Π.= Ομάδα Προσανατολισμού)

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 8-6-2018 – ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΔΕΥΤΕΡΑ 11-6-2018 – ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

– ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

+ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ &ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

ΤΕΤΑΡΤΗ 13-6-2018 – ΙΣΤΟΡΙΑ – ΦΥΣΙΚΗ

– ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15-6-2018 – ΛΑΤΙΝΙΚΑ

– ΧΗΜΕΙΑ – ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

ΤΡΙΤΗ 19-6-2018 – ΒΙΟΛΟΓΙΑ – ΒΙΟΛΟΓΙΑ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.

Δελτίο Εξεταζομένου

Το Δελτίο Εξεταζομένου θα εκτυπώνεται προσυμπληρωμένο από το ΠΣ myschool. Με το Δελτίο Εξεταζομένου πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ 2018, θα πρέπει να εφοδιαστούν από τα ΓΕΛ όλοι οι υποψήφιοι (μαθητές και απόφοιτοι) που δήλωσαν συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις των Ημερήσιων ή Εσπερινών ΓΕΛ.

Στο ΔΕΛΤΙΟ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟΥ ΓΕΛ, εκτυπώνονται αυτόματα και τα 4 ή 5 εξεταζόμενα μαθήματα.

Στο Δελτίο Εξεταζομένου υπάρχει η ένδειξη ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ για τα 4 ή 5 πανελλαδικά μαθήματα, όπου θα αναγραφεί (είτε από την εφαρμογή είτε χειρόγραφα) το ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ για τους υποψηφίους που εξετάζονται γραπτά ή το ΕΙΔΙΚΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ (ή Βαθμολογικό Κέντρο) για τους υποψηφίους που θα εξεταστούν προφορικά. Σε κάθε περίπτωση επισημαίνεται η αναγκαιότητα αναγραφής του ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ σε όλα τα Δελτία, αφού έχουν οριστεί τα Εξεταστικά Κέντρα.

Στην ένδειξη ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ θα εμφανίζονται προσυμπληρωμένα τα τυχόν ειδικά μαθήματα, στα οποία οι υποψήφιοι δήλωσαν στην Αίτηση-Δήλωση ότι επιθυμούν να εξεταστούν.

Αφού εκτυπωθεί το Δελτίο εξεταζομένου και διπλωθεί στα δύο (η εμπρός όψη τα στοιχεία και η πίσω όψη τις οδηγίες), αν υπάρχει η δυνατότητα, καλό είναι να πλαστικοποιηθεί και να χορηγηθεί στους υποψηφίους.

Τα δελτία εξεταζομένου θα χρησιμοποιηθούν ως αποδεικτικά της ταυτότητας των κατόχων τους που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις καθώς και στις εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων το τρέχον σχολικό έτος.

Τα δελτία εξεταζομένου πρέπει να διανεμηθούν στους δικαιούχους μέχρι μέσα Μαΐου 2018.

Υποψήφιοι για το 10% των θέσεων ΓΕΛ χωρίς νέα εξέταση.

– Οι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση, είναι ευνόητο ότι δεν θα παραλάβουν δελτίο εξεταζομένου, αφού δεν συμμετέχουν στις εξετάσεις.

– Όσοι από τους αποφοίτους υπέβαλαν αίτηση-δήλωση συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2018, αλλά τελικά δεν θα προσέλθουν φέτος σε κανένα εξεταζόμενο μάθημα,

α) δεν χρειάζεται να κάνουν καμία ενέργεια για ανάκληση της αίτησης-δήλωσης και

β) μετά την ανακοίνωση των γραπτών βαθμολογίων των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, θα έχουν δυνατότητα να υποβάλλουν Μηχανογραφικό Δελτίο διεκδικώντας το 10% των θέσεων χωρίς νέα εξέταση, εφόσον βεβαίως είχαν συμμετάσχει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των δύο τελευταίων ετών.

• ασκείται μόνο από όσους έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις των Ημερήσιων ΓΕΛ.

• και δεν αφορά τους υποψηφίους που με τις εξετάσεις τους διεκδίκησαν θέσεις επιπλέον του αριθμού εισακτέων (πχ. δεν δίνεται 10% σε όσους το 2017 συμμετείχαν στις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου).
Διευκρινίσεις για την Υγειονομική Εξέταση και Πρακτική Δοκιμασία των υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α. έτους 2018

Οι υποψήφιοι για τα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) έχουν το δικαίωμα να προσέλθουν σε οποιαδήποτε Επιτροπή Υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας, σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου Παιδείας.

Η προκήρυξη για τους υποψηφίους για τις

Από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας ανακοινώθηκε η προκήρυξη διαγωνισμού για την εισαγωγή σπουδαστών στις Σχολές Αξιωματικών και Αστυφυλάκων της Ελληνικής Αστυνομίας.Ο αριθμός των υποψηφίων που θα εισαχθούν στη Σχολή Αστυφυλάκων καθορίστηκε σε διακόσιους πενήντα (250) και εκείνων που θα εισαχθούν στη Σχολή Αξιωματικών σε σαράντα (40).

Οδηγίες προς τους των γραπτών των υποψηφίων για τα ΑΕΙ

Οδηγίες για την σωστή και αντικειμενική βαθμολόγηση των γραπτών των υποψηφίων για τα ΑΕΙ δίνει το υπουργείο Παιδείας προς του βαθμολογητές.Ειδικότερα το υπουργείο Παιδείας:Επισημαίνει ότι είναι απόλυτη ανάγκη ο κάθε βαθμολογητής να συνειδητοποιήσει το μέγεθος της ευθύνης του.Σημειώνει η κρίση του βαθμολογητή πρέπει να μείνει ανεπηρέαστη από τυχόν υποκειμενικά κριτήρια και να διαμορφώνεται με ψυχραιμία, χωρίς προκαταλήψεις, χωρίς εξάρσεις απογοήτευσης ή ενθουσιασμού.Τονίζει ότι πρέπει να γίνει συνείδηση όλων ότι τόσο η αυστηρότητα όσο και η επιείκεια απομακρύνουν από την αντικειμενική αξιολόγηση που είναι ο θεμελιώδης στόχος.Υπογραμμίζει ότι η πλήρης ενημέρωση του βαθμολογητή στο περιεχόμενο των συγκεκριμένων θεμάτων είναι απαραίτητη για τη σωστή αποτίμηση της απάντησης.Θεωρεί επιβεβλημένο όλοι οι βαθμολογητές να μετέχουν στην πειραματική βαθμολόγηση γραπτών, προκειμένου να εντοπιστούν τυχόν ιδιαίτερα προβλήματα βαθμολόγησης ή η ανάγκη διευκρινίσεων από την Κεντρική Επιτροπή για την όσο το δυνατόν αντικειμενικοποίηση της κρίσης από όλους.

Κρίνει σαφές και τονίζει ιδιαίτερα ότι η πειραματική βαθμολόγηση δεν έχει ως στόχο την επίλυση ή ανάδειξη επιστημονικών διαφωνιών αλλά την ομογενοποίηση της κρίσης μετά από την ανταλλαγή προβληματισμών και σύνθεση των απόψεων στα πλαίσια της φρασεολογίας του οικείου διδακτικού βιβλίου και των επιστημονικών απόψεων που διατυπώνονται σ’ αυτό.

Επισημαίνει ότι είναι αναγκαίο οι βαθμολογητές να έχουν υπόψη τους τις διατάξεις που αναφέρονται στην παραγωγή και επιλογή των θεμάτων, τι ζητείται και πως αξιολογείται το κάθε θέμα ή η ερώτηση.Τέλος εφιστά ιδιαίτερα την προσοχή των βαθμολογητών στην αναγραφή της αναλυτικής βαθμολογίας, στην ορθή άθροιση των επί μέρους βαθμών που αναλογούν στην κάθε ερώτηση και στη σωστή αναγραφή του τελικού βαθμού που δίδουν στις οικείες θέσεις αριθμητικώς και ολογράφως και στο στέλεχος και στο απόκομμα.

Υπολογισμός συνολικού αριθμού

Ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων που είναι ενταγμένα σε Επιστημονικά Πεδία, γίνεται ως εξής:

Το άθροισμα των γραπτών βαθμών στην εικοσάβαθμη κλίμακα, με προσέγγιση δεκάτου, των τεσσάρων πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, πολλαπλασιάζεται επί δύο (2).

Στη συνέχεια, στο γινόμενο αυτό προστίθενται τα γινόμενα των γραπτών βαθμών των δύο μαθημάτων με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο.

Το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται με το εκατό (100).

Σε περίπτωση που ο υποψήφιος εξεταστεί πανελλαδικά και σε ένα πέμπτο (5ο) μάθημα προκειμένου να έχει πρόσβαση σε δεύτερο Επιστημονικό Πεδίο, τότε ο υπολογισμός των μορίων του για κάθε ένα από τα δύο Επιστημονικά Πεδία που έχει δικαίωμα να δηλώσει προτίμηση γίνεται με βάση τα αντίστοιχα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.