Μέσα στην εβδομάδα ανακοινώνεται το πλαίσιο για τη διεξαγωγή των επαναληπτικών εξετάσεων του Σεπτεμβρίου

“Δίκοπο μαχαίρι” θα είναι η επιλογή συμμετοχής στις του Σεπτεμβρίου για τους φετινούς υποψηφίους. Από τη μια όσοι δεν εξεταστούν τον Ιούνιο θα έχουν περισσότερο χρόνο να διαβάσουν το καλοκαίρι, από την άλλη θα έρθουν αντιμέτωποι με τις “ασφαλιστικές δικλίδες” του υπουργείου Παιδείας. Στόχος είναι να εξασφαλιστεί -πόσο μάλλον όταν αυτό δεν προβλέπεται νομικά από το ισχύον πλαίσιο για τις πανελλαδικές.

Με “διπλοβάρδια” τα φροντιστήρια

Οι «δικλίδες» καθιστούν αμφίβολο το αν οι συμμετέχοντες στις επαναληπτικές θα είναι οι “ευνοημένοι” του συστήματος. Πιο ευνοημένοι πάντως θα είναι οι λειτουργοί της παραπαιδείας, που θα προετοιμάζουν το καλοκαίρι και τους υποψηφίους των πανελλαδικών του 2018 ως είθισται, αλλά και τους υποψηφίους του Σεπτεμβρίου. “Για ορισμένες περιπτώσεις οι επαναληπτικές πανελλαδικές λειτουργούσαν ως ευκαιρία για περισσότερο διάβασμα. Πάντα βέβαια υπήρχαν και τα σοβαρά περιστατικά” επισημαίνει χαρακτηριστικά εκπαιδευτικός που εργάζεται στη φροντιστηριακή εκπαίδευση.

Στοιχεία, πάντως, για το πόσοι υποψήφιοι συμμετείχαν στις επαναληπτικές πανελλαδικές τα έτη 2000-2016. Υπολογίζονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του στο 1% των υποψηφίων κατά μέσον όρο. Περίπου 800 μαθητές τη χρονιά.

Φέτος πρώτη φορά ο βαθμός των αποσυνδέθηκε από την απόκτηση του απολυτηρίου Λυκείου και αφορά μόνο την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Έτσι η δυνατότητα επανεξέτασης σε διαφορετικά θέματα για τις ίδιες θέσεις στις σχολές θεωρήθηκε διάκριση μεταξύ των υποψηφίων. Ως εκ τούτου το ισχύον νομικό πλαίσιο δεν προβλέπει τη δυνατότητα αυτή. Για να γίνουν, θα υπάρξει μια νέα ρύθμιση που θα εισαγάγει σειρά «ασφαλιστικών δικλίδων».

Οι “δικλίδες”

Κατά τις πληροφορίες οι επαναληπτικές εξετάσεις θα γίνουν σε όλα τα μαθήματα που αφορούν την Ομάδα Προσανατολισμού και το ένα ή παραπάνω Επιστημονικά Πεδία που έχει θέλει να «ανοίξει» κάποιος. Ο υποψήφιος δεν θα εξετάζεται δηλαδή στο μάθημα που έχασε μόνο αν δηλώσει ασθένεια, αλλά σε όλα εξαρχής.

Παράλληλα θα υπάρξει πρόβλεψη για “βαθμολογικό κατώφλι” ανά τμήμα και σχολή, που θα καθορίζεται από την ανακοινωθείσα βάση εισαγωγής, ώστε να μην εισάγονται σε σχολές υψηλής ζήτησης και βαθμολογίας μαθητές με χαμηλότερες επιδόσεις. Ακόμη οι θέσεις που θα διεκδικούν θα αντιστοιχούν σε ένα πολύ μικρό ποσοστό επιπλέον του αριθμού των εισακτέων.

Το σύνολο της ρύθμισης για τις θα ανακοινωθεί από το τις ερχόμενες ημέρες