• Πανελλήνιες 2015 – Πτώση των βάσεων 2015 σε τέσσερα από τα πέντε Επιστημονικά Πεδία

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔03/06/2015 - 13:24 | Author: Newsroom

    Πανελλήνιες 2015 – Πτώση των βάσεων 2015 σε τέσσερα από τα πέντε Επιστημονικά Πεδία

    ΠΟΤΕ ΘΑ ΑΝΑΡΤΗΘΟΥΝ ΟΙ ΒΑΘΜΟΙ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΟΥΝ ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ

    Καθοδική διαγράφεται η τάση των βάσεων για όλα σχεδόν τα Επιστηµονικά Πεδία στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, καθώς στην πλειονότητα των µαθηµάτων τα θέµατα ήταν δυσκολότερα σε σχέση µε πέρυσι, ενώ σε ορισµένα µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας, τα οποία αποτελούν βαρόµετρο για την εισαγωγή σε συγκεκριµένες οµάδες σχολών, φαίνεται πως οι επιδόσεις είναι χαμηλότερες από πέρσι.

    Κάποιοι μάλιστα κάνουν λόγο και για «βάσεις ευκαιρίας» που αναμένεται να δημιουργηθούν στην περιφέρεια, καθώς ελάχιστοι θα πάρουν μετεγγραφή από αυτούς που θα εισαχθούν, με αποτέλεσμα να μη δηλωθούν περιφερειακές σχολές από υποψηφίους που δεν αντέχουν οικονομικά να σπουδάσουν μακριά από το σπίτι τους.

    Αν και από τα πλέον «βαριά» μαθήματα ήταν τα Μαθηματικά, από τη βαθμολόγηση των γραπτών της Νεοελληνικής Γλώσσας, με τα έως στιγμής δεδομένα, δεν έχουν προκύψει υψηλές βαθμολογίες. Τα στοιχεία από τα βαθμολογικά κέντρα δείχνουν ότι λίγα γραπτά έχουν βαθμολογηθεί με άριστα. Αντίθετα, τα περισσότερα γραπτά συγκεντρώνουν γύρω στο 13 -15.

    Γενικά τα θέματα που έπεσαν στις Πανελλαδικές απευθύνονταν σε… δυνατούς λύτες και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, θα είναι αυξημένο φέτος το ποσοστό των υποψηφίων που θα βρεθούν κάτω από τη βάση, ενώ, όπως χαρακτηριστικά λένε καθηγητές, το άριστα θα είναι το 15.

    Οι βάσεις των θετικών σχολών θα επηρεαστούν πτωτικά και από τις χαμηλές επιδόσεις που αναμένονται στη Βιολογία κατεύθυνσης, μάθημα αυξημένης βαρύτητας, επίσης.

    Σύμφωνα με το «Βήμα» με βάση τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας και την αντιστοίχιση τμημάτων και σχολών με τα νέα επιστημονικά πεδία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας την Παρασκευή, συμβαίνουν τα εξής παράδοξα:

    Ένας υποψήφιος μπορεί να περάσει σε Τμήμα Βιολογίας με μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα Μαθηματικά και τη Φυσική, χωρίς να εξεταστεί καν στο μάθημα της Βιολογίας, όπως θα περίμενε κανείς. Και αυτό διότι τα τμήματα Βιολογίας είναι κοινά στο δεύτερο και στο τρίτο επιστημονικό πεδίο.

    Για να περάσει ένας υποψήφιος σε Τμήμα Χημείας πρέπει να ξέρει ότι τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας είναι τα Μαθηματικά και η Φυσική. Για τα Τμήματα Πληροφορικής τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας είναι τα Μαθηματικά και οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, και όχι η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον.

    Για τις Οικονομικές Σχολές μάθημα αυξημένης βαρύτητας είναι τα Μαθηματικά και όχι οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας όπως συνέβαινε στο παρελθόν.

    Οι εφετινές πανελλαδικές εξετάσεις είναι ωστόσο εξετάσεις-ορόσημο, καθώς κλείνουν έναν κύκλο μεταρρυθμίσεων 16 ετών και επαναφέρουν το εξεταστικό τοπίο στο παρελθόν. Επίσης δεν έχει καθοριστεί ακόμη υπό ποιες συνθήκες θα λάβουν μέρος στην επόμενη εξεταστική διαδικασία οι υποψήφιοι που εφέτος δεν θα εισαχθούν σε σχολή προτίμησής τους και θα θελήσουν να έχουν μια δεύτερη ευκαιρία (το αποκαλούμενο 10%).

    Σε ό,τι αφορά την κίνηση των βάσεων, αυτές αναμένεται να διαμορφωθούν ως εξής ανά κατεύθυνση:

    Θεωρητική: Με δεδομένη τη δυσκολία των διαγωνισμών στα Αρχαία Ελληνικά εφέτος, που είναι το πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας, αναμένεται υποχώρηση των βάσεων σε όλες τις κλίμακες της βαθμολογίας, η οποία θα είναι περισσότερο εμφανής στις Νομικές Σχολές, στα Τμήματα Ψυχολογίας και στα τμήματα των μεγάλων αστικών κέντρων. Η πτώση αυτή ενισχύεται και από το γεγονός ότι τα θέματα ήταν απαιτητικά εφέτος και στα Λατινικά αλλά και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, ένα μάθημα που επιλέγεται από το μεγαλύτερο ποσοστό των υποψηφίων της Θεωρητικής Κατεύθυνσης. Πάντως, το εύρος της πτώσης θα καθοριστεί και από τις επιδόσεις των υποψηφίων στο δεύτερο μάθημα αυξημένης βαρύτητας στην κατεύθυνση αυτή, που είναι η Ιστορία Κατεύθυνσης.

    Θετική και Τεχνολογική: Οι επιδόσεις των μαθητών στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας, δηλαδή στη Βιολογία Κατεύθυνσης και στη Χημεία, κρίνονται ελαφρώς καλύτερες από αντίστοιχες περυσινές επιδόσεις των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις. Πάντως η όποια πτωτική τάση στις περιζήτητες Ιατρικές Σχολές θα προέλθει έτσι από τα δύσκολα θέματα που επέλεξε η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, τα οποία και η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία χαρακτήρισε τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών.

    Η πτώση των βάσεων θα είναι σημαντική στο δεύτερο και στο τέταρτο επιστημονικό πεδίο, δηλαδή τις Φυσικομαθηματικές Σχολές και τις Πολυτεχνικές Σχολές, για τις οποίες το πρώτο μάθημα της αυξημένης βαρύτητας είναι τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης. Η ακριβής προσμέτρηση της πτωτικής τάσης στο δεύτερο και στο τέταρτο επιστημονικό πεδίο θα γίνει ωστόσο μετά την εκτίμηση των επιδόσεων των υποψηφίων και στο μάθημα της Φυσικής της Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, η οποία είναι μάθημα αυξημένης βαρύτητας.

    Σε ό,τι αφορά τις περίφημες Οικονομικές Σχολές του πέμπτου επιστημονικού πεδίου η δυσκολία των θεμάτων στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας σε συνδυασμό με τις χαμηλές επιδόσεις των υποψηφίων όλων των κατευθύνσεων, που έχουν όμως ως επιλογή τις συγκεκριμένες σχολές, δημιουργεί επιπρόσθετα συνθήκες πτώσης των βάσεων.

    Οι βαθμοί των υποψηφίων των Πανελλαδικών εξετάσεων αναμένεται να αναρτηθούν στα τέλη Ιουνίου και οι βάσεις, το τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου.

    http://www.newsbomb.gr/

    ………………………………………….

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Μαθηματικά, Φυσική «βουλιάζουν» τις βάσεις στο 2ο και το 4ο πεδίο – Τι γίνεται με το 1ο πεδίο

    Η αυλαία των πανελλαδικών εξετάσεων έπεσε χθες

    Κατακρήμνιση των βάσεων αναμένεται στο 2ο και 4ο πεδίο λόγω του υψηλού πήχη δυσκολίας στα Μαθηματικά και τη Φυσική Κατεύθυνσης. Συγκρατημένη θα είναι η πτώση στις σχολές της Θεωρητικής Κατεύθυνσης, ενώ οι χαμηλές επιδόσεις που αναμένονται στα «θετικά» μαθήματα θα παρασύρουν προς τα κάτω τις σχολές των ιατρικών και παραϊατρικών επιστημών αλλά και τα Οικονομικά.

    Η αυλαία των πανελλαδικών εξετάσεων έπεσε χθες με το μάθημα επιλογής των «Αρχών Οικονομικής Θεωρίας», με χαμόγελα για τους μαθητές που επιθυμούν την εισαγωγή τους στις Οικονομικές Σχολές. Δεν μπορεί κανείς να πει το ίδιο όμως για τις προηγούμενες εβδομάδες, όπου οι υποψήφιοι τα «είδαν όλα» σε Αρχαία, Μαθηματικά, Φυσική.

    Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του “ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΤΥΠΟΥ”, αν και τα γραπτά των εξετάσεων ακόμα βρίσκονται υπό βαθμολόγηση και οι διαρροές από τα βαθμολογικά κέντρα δεν αφορούν μεγάλο ποσοστό ώστε να διαμορφωθεί άποψη, οι επιδόσεις των μαθητών στα καίρια μαθήματα, που έχουν και συντελεστή βαρύτητας φαίνεται ότι θα είναι χαμηλότερες από πέρσι.

    Μεγάλοι χαμένοι φέτος είναι για ακόμη μια φορά οι υποψήφιοι της Θετικής συμπαρασύροντας και όσους βρίσκονται στην Τεχνολογική Κατεύθυνση, καθώς μοιράζονται τα «βαριά» μαθήματα των Μαθηματικών και της Φυσικής.

    Οι πολυτεχνικές σχολές που αποτελούν πρώτη επιλογή χιλιάδων υποψηφίων θα παρουσιάσουν αισθητή πτώση, όπως και οι Φυσικομαθηματικές. Πέρσι, δύο από τις πιο δημοφιλείς σχολές του ΕΜΠ φλέρταραν με τα 19.000 μόρια, βαθμοί που σημειώνονται συνήθως μόνο στις Ιατρικές σχολές, φέτος όμως πολύ πιθανόν να χάσουν τα 500 μόρια που «κέρδισαν» πέρσι επιστρέφοντας στο 18,5.

    «Δεν υπήρχε σε όλα τα θέματα η ίδια δυσκολία. Για παράδειγμα στη Θεωρητική, οι υποψήφιοι μπόρεσαν να καλύψουν το χαμένο έδαφος των Αρχαίων από τις επιδόσεις τους στην Ιστορία. Αντίθετα, τα μαθήματα της Θετικής Κατεύθυνσης έθεσαν τον πήχη πολύ ψηλά», σχολιάζει στον «Ε.Τ.» ο κ. Μπάμπης Νικολάου, πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής και συνεχίζει: «κάποια θέματα δυσκόλεψαν ακόμα και τους καθηγητές να τα λύσουν εντός του προβλεπόμενου χρόνου». Σύμφωνα με τον κ. Νικολάου, η πτώση στα μόρια διαφοροποιείται ανά πεδίο.

    Σύμφωνα με το «ΕΘΝΟΣ»

    1ο ΕΠ: Μικρή πτώση των βάσεων σε αρκετές υψηλόβαθμες και περιζήτητες σχολές αναμένεται να φέρουν οι χειρότερες βαθμολογίες σε σχέση με πέρυσι σε τουλάχιστον δύο από τα τέσσερα μαθήματα στη θεωρητική Κατεύθυνση.

    Εάν επαληθευτούν οι εκτιμήσεις για την εικόνα των βαθμολογιών, οι υποψήφιοι θα πρέπει να αναμένουν πτώση βάσεων σε Νομικές, ορισμένες Παιδαγωγικές Σχολές και Προσχολικής Ηλικίας όπου μειώνονται ανεπαίσθητα οι θέσεις εισακτέων. Σε τμήματα πάντως όπως Ιστορίας και Αρχαιολογίας και Θεατρικών Σπουδών, όπου έχουν δοθεί περισσότερες θέσεις εισακτέων, η πτώση –ανάλογα και με τη ζήτηση από την πλευρά των υποψηφίων- μπορεί να είναι μεγαλύτερης έντασης.

    2ο-4ο ΕΠ: Μεγάλη υποχώρηση των βάσεων σε πολλές πρωτοκλασάτες σχολές του 2ου και 4ου Επιστημονικού Πεδίου προοιωνίζεται από τις αισθητά χειρότερες επιδόσεις των υποψηφίων της Τεχνολογικής και δευτερευόντως της Θετικής Κατεύθυνσης..

    Το βαθμολογικό Βατερλό που αναμένεται στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας της Τεχνολογικής κατεύθυνσης (Μαθηματικά και Φυσική) οδηγεί σε ελεύθερη πτώση των βάσεων αρκετά περιζήτητα και υψηλόβαθμα Πολυτεχνικά τμήματα, όπως Ηλεκτρολόγων μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Πολιτικών Μηχανικών, Μηχανολόγων Μηχανικών, παρά το γεγονός ότι οι θέσεις έχουν μειωθεί.

    Αντίστοιχη θα είναι η πορεία και για τις φυσικομαθηματικές Σχολές που εντάσσονται στο 2ο ΕΠ αλλά και στα τμήματα Πληροφορικής που είναι κοινά στο 2ο και 4ο πεδίο.

    3ο ΕΠ: Χαμηλώνει ο πήχης για την εισαγωγή στο περισσότερα περιζήτητα και υψηλόβαθμα τμήματα του 3ου Επιστημονικού Πεδίου.

    Οι αισθητά χειρότερες επιδόσεις που εκτιμάται ότι θα υπάρξουν στο πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας της Θετικής Κατεύθυνσης (Βιολογία) αλλά και άλλα δύο μαθήματα προϊδεάζουν για πτωτική πορεία των βάσεων στις Ιατρικές, Κτηνιατρικές, Φαρμακευτικές και Οδοντιατρικές Σχολές.

    Ανάλογη αναμένεται η εικόνα για τα τμήματα υψηλής ζήτησης των τεχνολογικών ιδρυμάτων, τα οποία επιλέγονται κάθε χρόνο από όλο και περισσότερους υποψηφίους.

    Λιγότερα μόρια εκτιμάται ότι θα χρειαστούν οι υποψήφιοι και για τμήματα Νοσηλευτικής, Διατροφής και Διαιτολογίας κ.α.

    5ο ΕΠ: Ίσως να είναι το μοναδικό επιστημονικό πεδίο στο οποίο οι βάσεις αναμένεται να κυμανθούν περίπου στα περσινά επίπεδα με μικρές αυξομειώσεις, λόγω της ισορροπίας των επιδόσεων στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας που απαιτούνται για τις Οικονομικές Σχολές.

    Οι πρώτες εκτιμήσεις για το μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας μιλούν για λίγο ευκολότερα θέματα σε σχέση με πέρυσι, γεγονός που δίνει ελπίδες για καλύτερες επιδόσεις, ενώ στο δεύτερο μάθημα βαρύτητας (Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας) οι βαθμολογίες αναμένεται λίγο χαμηλότερες.

    Σε συνδυασμό με τη μικρή μείωση των θέσεων σε αρκετά τμήματα, η πρώτη πρόβλεψη δείχνει ότι οι βάσεις θα συγκρατηθούν σε τμήματα όπως Οικονομικών επιστημών, Λογιστικής Χρηματοοικονομικής, Διοίκησης Επιχειρήσεων, Ναυτιλιακών Σπουδών κ.α.

    Loading...
  • loading...