Όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, ή αυριανή κυβέρνηση της Αριστεράς:

– Θα καταργήσει το νόμο περί «νέου λυκείου» και θα αποδεσμεύσει άμεσα τις εξετάσεις για την απόκτηση του απολυτηρίου Λυκείου από την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Παράλληλα θα επανεξετάσει το ατελείωτο πλέγμα εξετάσεων και θα το αντικαταστήσει με ένα διαρκή πολύπλευρο έλεγχο των γνώσεων των μαθητών που δεν θα διακόπτει την εκπαιδευτική διαδικασία και κυρίως δεν θα δημιουργεί στους μαθητές και στις μαθήτριες το αίσθημα της απόρριψης και της αποτυχίας.

– Θα ξεκινήσει ένα ουσιαστικό διάλογο με τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, τους εκπαιδευόμενους, όλη την ελληνική κοινωνία για την ανασυγκρότηση της δημόσιας παιδείας που επιβάλλεται.Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που επιδιώκει ο ΣΥΡΙΖΑ έχει έναν ξεκάθαρο στόχο να διασφαλίσει το καθολικό δικαίωμα στη μόρφωση σε ένα ποιοτικά αναβαθμισμένο, δημόσιο και δωρεάν εκπαιδευτικό σύστημα, γι αυτό προτείνει :

– 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση για όλες και όλους και 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή

– Ενιαίο λύκειο θεωρίας και πράξης και μεταλυκειακή δημόσια τεχνολογική εκπαίδευση

– Ελεύθερη πρόσβαση στη τριτοβάθμια εκπαίδευση

– Ενιαίο χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας

Στην ανακοίνωση τονίζεται επίσης ότι:

«Όταν οι φετινές πανελλαδικές εξετάσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση ξεκινούν με την τραγική είδηση ότι ένας από τους μαθητές μας, ένας νέος 18 χρόνων, δεν άντεξε τη ψυχολογική φόρτιση των εξετάσεων και έβαλε τέλος στη ζωή του, δεν είναι δυνατόν να συνεχίζουμε σα να μην συμβαίνει τίποτε.»

Και συνεχίζει: «Για τον ΣΥΡΙΖΑ οι πανελλαδικές εξετάσεις πάντα ήταν μια «δοκιμασία» μεγάλης διάρκειας, μια μαραθώνια κούρσα με τεράστιο ψυχολογικό και δυσβάσταχτο οικονομικό κόστος για τους ίδιους τους μαθητές και τις μαθήτριες αλλά και για τις οικογένειές τους. Οι μύθοι, που χρόνια καλλιεργούνται, γύρω από τις πανελλαδικές εξετάσεις ότι τάχα είναι το μόνο δίκαιο, αδιάβλητο και αξιοκρατικό σύστημα εισαγωγής έχουν καταρρεύσει.

Η εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και η κοινωνία πια γνωρίζει καλά ότι είναι άδικες, ότι ενισχύουν την ταξικότητα της εκπαίδευσης, τον ανταγωνισμό και τους αποκλεισμούς, ότι είναι διαβλητές όπως έδειξε ή ίδια η ζωή, και ότι ταλαιπωρούν οικονομικά και ψυχικά τους μαθητές και τις οικογένειες τους, ενώ είναι αντιπαιδαγωγικές, γιατί η αντίληψη που λέει ότι η εκπαίδευση μπορεί να «ευημερεί» μόνο σε ένα περιβάλλον εξετάσεων δεν είναι παιδαγωγικά ορθή.»