ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΠΕ71- ΝΟΜΙΚΑ ΑΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ

Mε την παρούσα επιστολή σας επισημαίνω ότι η λύση που προτείνει το στο θέμα που προέκυψε με την Παιδαγωγική Κατάρτιση των αποφοίτων του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής (Κατεύθυνσης Εκπαίδευσης ατόμων με ειδικές ανάγκες) σε ενδεχόμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (για τους πίνακες αναπληρωτών δεν υπάρχει θέμα) είναι νομικά αστήρικτη και στηρίζεται σε λανθασμένες παραδοχές.

Το Υπουργείο προτείνει να ακολουθηθεί η διαδικασία της περίπτωση γ ́ της παρ. 3 του άρθρου 2 του 3848/2010, (Α ́71) δηλαδή το Τμήμα να στείλει φάκελο στο Υπουργείο με το πρόγραμμα σπουδών που θα αποδεικνύει ότι τηρούνται οι προυποθέσεις που θέτει ο νόμος και στη συνέχεια θα εκδοθεί διαπιστωτική πράξη του Υπουργού. (το περιγράφω εν συντομία).

Στο νόμο όμως 4186/2013, παρ. 6 του άρθρου 36, αναφέρεται ότι Οι διατάξεις των παραγράφων 2, 3 και 4 του άρθρου 2 (εννοεί τον 3848/10) εφαρμόζονται σε όσους εισάγονται σε Τμήματα Α.Ε.Ι. κατά το ακαδημαϊκό έτος 2013 − 2014 και εφεξής.

Για όσους έχουν εισαχθεί σε Τμήματα Α.Ε.Ι. πριν την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2013 − 2014 για τη συμμετοχή τους στους διαγωνισμούς για την κατάρτιση πίνακα κατάταξης εκπαιδευτικών κατά κλάδο και ειδικότητα με σκοπό το διορισμό ή την πρόσληψη τους στην

πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση ισχύουν

οι κείμενες, πριν την ισχύ του ν. 3848/2010 κατά τη

δημοσίευση του παρόντος διατάξεις.»

Γίνεται φανερό ότι τυχόν διαπιστωτική απόφαση του υπουργού θα αφορά τους εγγραφέντες στο Τμήμα μετά το 2013 και όχι τους προηγούμενους. Οι προηγούμενοι έχουν κλειδώσει στις παλαιότερες διατάξεις, περί καθηγητικών σχολών. Γι’ αυτό και όλες οι διαπιστωτικές αποφάσεις, που εκδόθηκαν από τον Υπουργό Παιδείας το τελευταίο διάστημα και αφορούν την πιστοποίηση παιδαγωγικής επάρκειας διαφόρων τμημάτων καθηγητικών σχολών, αναφέρουν ρητώς ότι οι απόφοιτοι “ακαδημαϊκού έτους εισαγωγής 2013-2014 και εφεξής, διαθέτουν πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια”

Η άποψη η δική μου, του ΣΑΤΕΑ αλλά και του Τμήματος είναι ότι οι παλαιότεροι πτυχιούχοι δεν έχουν πρόβλημα στο θέμα της ( δες προηγούμενες επιστολές μου και ανακοίνωση του ΣΑΤΕΑ ,για να μην επαναλαμβάνω την ίδια επιχειρηματολογία).

Το Υπουργείο έχει άλλη άποψη και θεωρεί ότι οι παλαιότεροι δεν καλύπτονται από τις παλαιότερες διατάξεις. Παρότι η άποψη μου είναι γνωστή και την έχω εκφράσει, ας δεχτώ ότι κάνω λάθος και έχει δίκιο το Υπουργείο. Τότε πως ισχυρίζεται το Υπουργείο ότι με την διαπιστωτική πράξη του Υπουργού θα λυθεί το ζήτημα για όλους, παλιούς και νέους, αφού η απόφαση αφορά μόνο τους καινούργιους; Ακόμα και αν υιοθετήσω το σκεπτικό του Υπουργείου μήπως με την πρόταση του υπονομεύει το ίδιο τη λύση του προβλήματος;

Νομικοί σύμβουλοι δεν υπάρχουν στο υπουργείο να εκφέρουν την επιστημονική τους άποψη; Ποιοι αποφασίζουν τελικά και εκθέτουν ανεπανόρθωτα τον Υπουργό; Γιατί εμπαίζουν πάνω από 1500 αποφοίτους ; Ερωτήματα που περιμένουν απάντηση.

ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ