Π.Ε.ΚΑ.Π – Διδασκαλία Πληροφορικής στο Νέο Λύκειο

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔07/10/2013 - 18:37 | Author: Newsroom

Π.Ε.ΚΑ.Π

Διαβάσαμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την πρόσφατη έγγραφη απάντηση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Αρβανιτόπουλου (Αρ. Πρωτ.

131401/ΙΗ/18-09-2013) στην αναφορά του Βουλευτή κ. Νικολόπουλου στη Βουλή των Ελλήνων για τη διδασκαλία της Πληροφορικής στο Νέο Λύκειο. Η Κεντρική Διοίκηση του Υπουργείου υποστηρίζει ότι, μέσα από το διάλογο και με γνώμονα τη βελτίωση της λειτουργίας της Δημόσιας Εκπαίδευσης, τη διασφάλιση της πρόσβασης στη γνώση και την προστασία των συμφερόντων της εκπαιδευτικής κοινότητας, προχώρησε στη διαμόρφωση του νόμου που ορίζει τη λειτουργία του νέου ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας μάλιστα δηλώνει πανηγυρικά την αναβάθμιση της διδασκαλίας της Πληροφορικής στα νέα αυτά σχολεία.

Οι ισχυρισμοί αυτοί δυστυχώς δεν επιβεβαιώνονται από τα γεγονότα και τις ίδιες τις επιλογές του Υπουργείου για το μάθημα της Πληροφορικής:

Τα χιλιάδες σχόλια των Ελλήνων πολιτών στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης για το σχετικό νομοσχέδιο, τα οποία επιχειρηματολογούσαν για την αναγκαιότητα της ύπαρξης πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος Πληροφορικής στη Γ’ Λυκείου, αγνοήθηκαν ολοκληρωτικά κατά τη σύνταξη του τελικού σχεδίου νόμου, παρά το γεγονός ότι ακόμα και κορυφαία στελέχη του Υπουργείου όπως ο Υφυπουργός κ. Κεδίκογλου τάχθηκαν, παροδικά όπως αποδείχθηκε, υπέρ τέτοιας ύπαρξης.

Οι επιστολές των δεκάδων Πανεπιστημιακών δασκάλων και ολόκληρων τμημάτων Πληροφορικής, καθώς και των Επιστημονικών και Επαγγελματικών Ενώσεων του χώρου, που υποστήριξαν την ίδια άποψη, ομοίως δεν κρίθηκαν άξιες προσοχής.

Οι Σύμβουλοι Πληροφορικής, θεωρητικά καθ’ ύλην αρμόδιοι από την πλευρά του ίδιου του Υπουργείου για το σχεδιασμό και την εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής για τη διδασκαλία της Πληροφορικής στο Λύκειο έτυχαν της ίδιας αντιμετώπισης.

με την Αριθ. Πρωτ. 115475/Γ2/21-08-2013 αρνείται ουσιαστικά να προχωρήσει στην υλοποίηση των δικών του αποφάσεων για δίωρη διδασκαλία της Πληροφορικής στο αναμορφωμένο πρόγραμμα σπουδών του Γυμνασίου.

Τα παραπάνω πολύ δύσκολα στηρίζουν τη θέση του Υπουργού περί αναβάθμισης της διδασκαλίας της Πληροφορικής. Η ύπαρξη του αντικειμένου στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με τη μορφή μονόωρου μαθήματος ή επιλογής εξασφαλίζει μόνο την ελάχιστη παρουσία της και επαφή των μαθητών με αυτή. Θα μπορούσε δε να κριθεί θετική μόνο αν αποτελούσε το πρώτο βήμα σε έναν απώτερο σχεδιασμό για ανάπτυξη και εμπλουτισμό της συγκεκριμένης Επιστήμης στο Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο. Θέλουμε και ελπίζουμε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να αναθεωρήσει τις απόψεις της για την Πληροφορική Παιδεία και να πράξει τα αυτονόητα, προχωρώντας στην αντιμετώπιση των παραπάνω θεμάτων σε εύλογο βάθος χρόνου.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π

Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...
  • europalso

    ideascentral