Π.Ε.Ε.Π – ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ 19ης ΑΠΡΙΛΗ 2013

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔18/04/2013 - 09:07 | Author: Newsroom

IPAIDEIA.GR

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ

ΕΙΔΙΚΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΩΝ – «Π.Ε.Ε.Π.»

Καβείρων 3, 54 352 – Θεσσαλονίκη

Τηλέφωνα: 6944-631467 & 6978-042337

E-mail: unionpeep@gmail.com

Website: www.specialeducation.gr

Την Παρασκευή 19 Απρίλη ώρα 13:00 η Πανελλήνια Ένωση Ειδικών Παιδαγωγών συμμετέχει μαζί με όλους τους φορείς της ειδικής αγωγής (ΔΕΣ – ΠΕΣΕΑ – ΠΟΣΕΕΠΕΑ – ΣΑΤΕΑ) και τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών ΔΟΕ και ΟΛΜΕ στο συλλαλητήριο έξω από το Υπουργείο Παιδείας.

Είναι η πρώτη φορά που έχουμε μια τέτοιας έκτασης κινητοποίηση για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση με συμμετοχή των γονέων, των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, αλλά και της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας. Είναι μια κίνηση σημαντική και αναγκαία μπροστά στα μεγάλα προβλήματα και την ακόμα μεγαλύτερη αβεβαιότητα για το μέλλον που αντιμετωπίζει ο χώρος της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.). Είναι μια κρίσιμη και καθοριστική στιγμή για το μέλλον της Ε.Α.Ε.

Η Πανελλήνια Ένωση Ειδικών Παιδαγωγών καλεί τα μέλη της καθώς και τους γονείς των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τους εκπαιδευτικούς ειδικής και γενικής αγωγής να συμμετέχουν μαζικά στο συλλαλητήριο μπροστά στο Υπουργείο Παιδείας,. Καλεί την αρμόδια πολιτική ηγεσία να ακούσει τα προβλήματα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και να δώσει άμεσες λύσεις. Η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση δεν αντέχει περικοπές, δεν αντέχει άλλες ελλείψεις προσωπικού. Ζητάμε:

  • Την εξασφάλιση όλων των αναγκαίων προϋποθέσεων για την ομαλή λειτουργία όλων των δομών της Ε.Α.Ε. Στελέχωση με το αναγκαίο προσωπικό (εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό). Το προσωπικό των δομών της ειδικής αγωγής (ειδικά σχολεία, τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη, ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) θα πρέπει να βρίσκεται στη θέση του το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη έτσι ώστε να ξεκινά ομαλά η λειτουργία των σχολείων. Εξασφάλιση της μεταφοράς των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Τη στελέχωση των δομών της Ε.Α.Ε. με ειδικευμένους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, με βασικές σπουδές ή μεταπτυχιακές σπουδές ή διετή μετεκπαίδευση στην ειδική αγωγή. Μέσα στο καλοκαίρι είναι απαραίτητο να γίνουν οι πρώτοι 500 τουλάχιστον διορισμοί εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μέσα από διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ή με βάση την προϋπηρεσία τους. Δε μπορεί να λειτουργούν οι ΣΜΕΑΕ με τις μισές οργανικές θέσεις να είναι κενές. Δεν είναι δυνατό η Ε.Α.Ε. να συνεχίσει να αντιμετωπίζεται ως ο φτωχός συγγενής του εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά ως ένας τομέας πρώτης προτεραιότητας.
  • Την άμεση αλλαγή των κριτηρίων για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών Ε.Α.Ε. Η πρόσληψη να γίνεται με μοριοδότηση της προϋπηρεσίας και των πρόσθετων τίτλων σπουδών στην ειδική αγωγή. Η απόλυτη προτεραιότητα στους κατόχους μεταπτυχιακών σπουδών, ορισμένες φορές με μηδενική προϋπηρεσία, ακόμα και στην περίπτωση των πτυχιούχων παιδαγωγικών τμημάτων για τους οποίους ο μεταπτυχιακός τίτλος στην Ε.Α.Ε. δεν αποτελεί πρόσθετο τίτλο σπουδών, αλλά απαραίτητο για την ένταξη τους στον πίνακα, έχει οδηγήσει σε σοβαρές στρεβλώσεις και άνθιση μιας βιομηχανίας μαζικής παραγωγής μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών στην Ε.Α.Ε. Απαιτείται άμεση παρέμβαση.
  • Διασφάλιση της διαφάνειας στις μεταθέσεις σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και ΚΕ.Δ.Δ.Υ.
  • Την επαναλειτουργία και αναβάθμιση της διετούς μετεκπαίδευσης στην ειδική αγωγή και την επέκτασή της για τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
    • Την ενίσχυση του επιτελικού ρόλου της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής.
    • Την αναβάθμιση των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. και την ενίσχυση του υποστηρικτικού τους ρόλου. Την επιλογή προϊσταμένων για τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. με τετραετή θητεία από αναβαθμισμένο συμβούλιο επιλογής και τη συμμετοχή πανεπιστημιακών και συμβούλων Ε.Α.Ε.
    • Ειδική μέριμνα ώστε να μην υπολειτουργήσουν οι δομές Ε.Α.Ε. στις περιφέρειες (Στερεά Ελλάδα και Νότιο Αιγαίο) που δεν εντάσσονται στο ΕΣΠΑ.
    • Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής να γίνεται το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτέμβρη ή τον Ιούνιο. Η εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία δε μπορεί να διακόπτεται μέσα στη σχολική χρονιά. Χρειάζεται σταθερότητα και συνέπεια.
    • Την έναρξη του διαλόγου που θα καταλήξει στην ψήφιση ενός νέου νόμου για την Ε.Α.Ε. που θα ρυθμίζει συνολικά τα θέματα της ειδικής αγωγής, μετά από συστηματική μελέτη και ουσιαστικό διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς.

Για το Δ.Σ. της Π.Ε.Ε.Π.

Ο Πρόεδρος Η Γενική Γραμματέας

Δαρβούδης Αθανάσιος Κουσουρέτα Νίκη

Loading...
  • europalso

    ideascentral