• “Όχι στη λειτουργία των ΔΥΕΠ – Ένταξη όλων των μαθητών-προσφύγων στα Δημοτικά σχολεία/νηπιαγωγεία”

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔23/08/2017 - 11:43 | Author: Newsroom

    ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π. Ε.  ΑΙΓΑΛΕΩ  Ρήγα   Φεραίου 20  –  Όχι στη λειτουργία των (εντός ή εκτός στρατοπέδων). Ένταξη όλων των μαθητών-προσφύγων στα Δημοτικά σχολεία/νηπιαγωγεία της χώρας

    Οι εκπαιδευτικοί, από την πρώτη στιγμή σταθήκαμε αλληλέγγυοι με την οργάνωση της βοήθειας προς τους πρόσφυγες. Αγωνιζόμαστε για την ένταξη των προσφύγων και των μεταναστών στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευση.

    Για τους εργαζόμενους και το λαό μας, εχθρός μας είναι ο πόλεμος και όχι οι πρόσφυγες. Παλεύουμε ενάντια σε αυτούς που προκαλούν τον ξεριζωμό, ενάντια στη συμφωνία Ε.Ε. -Τουρκίας και υπερασπίζουμε τους πρόσφυγες και τα δικαιώματά τους.

    Η 85η  Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ από τον Ιούνιο του 2016 με ψήφισμα τίθεται υπέρ της ένταξης των μαθητών προσφύγων στα πρωινά τμήματα των Δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων της χώρας

    Η Διδασκαλική Ομοσπονδία με ανακοίνωσή της απαιτεί:

    – Εγγραφή όλων των παιδιών προσφύγων και μεταναστών στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης καθώς και των κάτω των 4 ετών στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς χωρίς προϋποθέσεις

    -Πρόβλεψη για τη δωρεάν μεταφορά τους στα σχολεία

    -Ίδρυση ολιγομελών τάξεων υποδοχής και τμημάτων ένταξης παντού

    – Μαζικοί διορισμοί μόνιμου προσωπικού για την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών. Πρόσθετες υποστηρικτικές δομές για τις ευπαθείς ομάδες

    -Δωρεάν σίτιση και πλήρη υγειονομική περίθαλψη για όλους τους μαθητές.

    –Στην 86η  Γ.Σ το παραπάνω ψήφισμα γίνεται απόφαση που πάρθηκε σχεδόν ομόφωνα.

    Στη συζήτηση που προηγήθηκε κατατέθηκαν εμπειρίες από εκπαιδευτικούς που είχαν μαθητές –πρόσφυγες στα σχολεία τους στα πρωινά τμήματα και κοινή ήταν η αντίληψη πως τα παιδιά παρακολουθούσαν το σχολείο με συνέπεια και στο σύνολό τους κατάφεραν τα ενταχθούν στις ομάδες συνομηλίκων.

    Σημαντικό είναι ότι η φοίτηση των μαθητών-προσφύγων στα πρωινά σχολεία. έγινε ομαλά με την αποδοχή και τη βοήθεια της σχολικής κοινότητας, μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών.

    Για την εγγραφή των μαθητών προσφύγων στα πρωινά τμήματα των σχολείων κινητοποιήθηκε το εκπαιδευτικό κίνημα και μαζί με τον  Συντονισμό για το Προσφυγικό κατάφερε να εγγράψει τα παιδιά, κόντρα στις διαθέσεις του υπουργείου και των διευθύνσεων εκπαίδευσης δίνοντας μάχη για το αυτονόητο.

    Δηλαδή για το ότι

    1. Η εκπαίδευση αποτελεί βασικό δικαίωμα όλων και επομένως πρέπει να παρέχεται δωρεάν και δημόσια σε όλα τα παιδιά που ζουν στην Ελλάδα συμπεριλαμβανομένων και των παιδιών των προσφύγων και των μεταναστών. Το κράτος είναι υποχρεωμένο να διευκολύνει αποφασιστικά ώστε όλα τα παιδιά και όλες οι κοινωνικές ομάδες πολιτών να ξεπεράσουν τυχόν δυσκολίες και δυστοκίες και να κάνει την εκπαίδευση ελκυστική σε όλες και όλους και τα δημόσια σχολεία χώρο κάλυψης των εκπαιδευτικών αναγκών του κάθε μαθητή.
    2. Η εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων και των μεταναστών χρειάζεται να πραγματοποιηθεί μέσα στα δημόσια Δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία, μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά, με συνθήκες συνεκπαίδευσης. Οποιαδήποτε απόπειρα, με κάθε δικαιολογία, να δημιουργηθούν χώροι “εκπαίδευσης” γκέτο, μακριά από τα δημόσια σχολεία είτε μέσα σε αυτά αλλά εκτός της κανονικής τους λειτουργίας είναι συνθήκη μη αποδεκτή από την εκπαιδευτική κοινότητα. Θα πρέπει βέβαια να ληφθεί μέριμνα για την ομαλή κατανομή των παιδιών των προσφύγων στα πρωινά τμήματα των σχολείων.
    Αντίθετα οι ΔΥΕΠ που λειτούργησαν ξεκομμένα από το υπόλοιπο σχολείο και σε διαφορετική ώρα είχαν ως αποτέλεσμα να μην καταφέρουν τα παιδιά που τις παρακολουθούσαν να ενταχθούν στο σχολικό περιβάλλον .Πώς να τα καταφέρουν άλλωστε αφού έρχονταν σε ένα σχεδόν άδειο σχολείο χωρίς συμμαθητές που να μιλούν την ελληνική γλώσσα.Καμιά συνθήκη συνεκπαίδευσης λοιπόν απαραίτητη για την ένταξη δεν λειτούργησε αφού οι ΔΥΕΠ από το σχεδιασμό τους δεν είχαν καμιά ενταξιακή λογική. Με ποιο τρόπο να γίνει ένταξη όταν η ομάδα στην οποία υποτίθεται ότι έπρεπε να ενταχθούν τα παιδιά στη ουσία δεν υπήρχε. Όταν τα παιδιά δεν κάθονταν στο ίδιο θρανίο ,δεν έπαιζαν μαζί στο προαύλιο δεν συμμετείχαν στις δραστηριότητες του σχολείου .Η κακή οργάνωση και η μεγάλη καθυστέρηση από μέρους του υπουργείου αλλά και αυτή καθ αυτή η συγκρότηση των ΔΥΕΠ δημιούργησε πεδίο για δράσης σε ξενοφοβικές και ρατσιστικές αντιλήψεις. Σε αυτές τις περιπτώσεις μπήκαν οι εκπαιδευτικοί μπροστά για να υπερασπίσουν το δικαίωμα των παιδιών να μπουν στο σχολείο .
    Στην περίπτωση των παιδιών προσχολικής ηλικίας έχουμε ένα ιδιότυπο καθεστώς που αποτελεί διάκριση στη διάκριση. Τα παιδιά 4-6 ετών φοιτούν σε ΔΥΕΠ μέσα στα στρατόπεδα. Οι συγκεκριμένες ΔΥΕΠ για την περσινή χρονιά δεν λειτούργησαν ποτέ. Αντίθετα κάποια παιδιά με πρωτοβουλία των γονιών τους βγήκαν από τα στρατόπεδα και παρακολούθησαν κανονικά νηπιαγωγεία. Το γεγονός ότι η πολιτεία δε δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά ηλικίας νηπιαγωγείου που είναι η ομάδα που μπορεί να ενταχθεί πολύ πιο εύκολα, λόγω και της μη λεκτικής μορφής επικοινωνίας, στην εκπαιδευτική διαδικασία και να συνεχίσουν με μεγαλύτερη ευκολία στις επόμενες βαθμίδες, δείχνει ότι η πρόθεση της πολιτείας δεν είναι να εντάξει στην κοινωνία τους πρόσφυγες αλλά να τους κρατήσει στο περιθώριο . Θεωρούμε λοιπόν πως οι ΔΥΕΠ δημιουργούν ένα ιδιότυπο καθεστώς που δεν εξυπηρετεί τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών , κυρίως εκείνο της ένταξης μέσω της συνεκπαίδευσης αλλά και της σταθερότητας με μόνιμους και πλήρους ωραρίου εκπαιδευτικούς, καταστρατηγεί δε, με τον πιο άγριο τρόπο τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, αφού μπαίνει και άλλος φορέας εκτός του Υπουργείου Παιδείας στην εκπαίδευση, (ΟΑΕΔ μέσω κοινωφελούς εργασίας, εκπαιδευτικοί μειωμένου ωραρίου και κυρίως δίνεται η ευκαιρία σε διάφορες Μ.Κ.Ο να πατήσουν το πόδι τους στην εκπαίδευση).

    Η ένταξη των παιδιών στην κοινωνία του σχολείου θα ήταν το πρώτο βήμα για την ένταξη του συνόλου των προσφύγων στην ελληνική κοινωνία. Η ένταξη των παιδιών στην κοινωνία του σχολείου θα ήταν το πρώτο βήμα για την ένταξη του συνόλου των προσφύγων. Η έξοδος των παιδιών από το στρατόπεδο-γκέτο προς το σχολείο θα ήταν το πρώτο βήμα για την έξοδο των οικογενειών τους στην κοινωνία-πολιτεία. Το Υπουργείο όμως συνεχίζει να έχει την ίδια ρατσιστική και αντιδραστική πολιτική. Φαίνεται δε ότι το Υπουργείο Παιδείας δρομολογεί την ίδια ρατσιστική και αντιμεταναστευτική πολιτική και στην εκπαίδευση και για την επόμενη σχολική χρονιά . Παρ όλες τις διαβεβαιώσεις της πολιτείας, ότι η περσινή χρονιά ήταν προπαρασκευαστική και φέτος 2017-2018 οι μαθητές πρόσφυγες θα παρακολουθήσουν τα προγράμματα των σχολείων κανονικά με ότι αυτό συνεπάγεται ορθή κατανομή, μεταφορά από τα στρατόπεδα προς τα σχολεία, υποστηρικτικές Δομές και ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ όχι μόνο δεν έχει προετοιμάσει τίποτα από αυτά αλλά έχει εκχωρήσει και μέρος των αρμοδιοτήτων του σε άλλους φορείς (ΟΑΕΔ,ΜΚΟ). Δηλώνουμε σε κάθε κατεύθυνση ότι η εκπαίδευση οποιουδήποτε παιδιού από ηλικίας 4 ετών σε ΔΥΕΠ που λειτουργούν μέσα σε στρατόπεδα ή έξω από αυτά θα μας βρίσκει αντίθετους. Θα δώσουμε τη μάχη όπως την προηγούμενη σχολική χρονιά να γράψουμε όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά στα Δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία . Απαιτούμε Το υπουργείο έστω και την τελευταία στιγμή να καταργήσει τον θεσμό των ΔΥΕΠ και να εντάξει τους μαθητές πρόσφυγες στα Δημοτικά σχολεία/νηπιαγωγεία. Να προχωρήσει σε μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών για να εξυπηρετηθεί και αυτή η ανάγκη. Ως εκπαιδευτικό κίνημα δεν θα επιτρέψουμε την περιθωριοποίηση των μαθητών-προσφύγων γι αυτό το λόγο Καλούμε Τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς να μην κάνουν αιτήσεις σε φορέα άλλο εκτός του Υπουργείου Παιδείας. Τη ΔΟΕ να υλοποιήσει την απόφαση της Γ.Σ και να οργανώσει τον αγώνα για την φοίτηση όλων των παιδιών στα Δημόσια σχολεία σε πρωινά τμήματα.
    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ       Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
    ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΒΑΪΝΑΣ    ΣΤΕΛΛΑ ΤΡΑΓΑ

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...