΄΄Ουδείς μωρότερος…΄΄

Προσπαθώ να θυμηθώ πότε ήταν η τελευταία φορά που κάποιος Υπουργός Παιδείας δεν προσπάθησε να κάνει μεταρρυθμίσεις στο χώρο των Αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Μοιάζει λες και δεν υπάρχουν άλλες βαθμίδες στην Εκπαίδευση… λες και όλα λειτουργούν άψογα στο χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης… στο χώρο των μονίμων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης… στα προγράμματα σπουδών…

Και το μόνο λαμπρό πεδίο δόξης είναι η –για χιλιοστή φορά- αλλαγή στα κριτήρια κατάταξης των Αναπληρωτών στους πίνακες!!! Σαν να μην υπάρχει μια κοινή λογική, παρά μόνο οι διεκδικήσεις και οι πιέσεις των υπερβολικά πολλών ομάδων και υποομάδων και συλλόγων στους οποίους έχουμε κατακερματιστεί (από ποιους άραγε;).

Αν τώρα βάλουμε στην εξίσωση και τη συχνότητα με την οποία αλλάζει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και μας ξεφουρνίζει κάθε χρονιά κι ένα καινούριο σχέδιο δράσης… θα χρειαστούμε μεγάλη υπομονή!!! Την οποία -ως φαίνεται- όσοι ακόμη υπηρετούμε τη δημόσια εκπαίδευση μάλλον τη διαθέτουμε. Για άλλη μια φορά λοιπόν αντιμέτωποι με αλλαγές στα κριτήρια μοριοδότησης. Τόσο το μεταπτυχιακό, τόσο η αναπηρία, τόσο η τριτεκνία, τόσο η προϋπηρεσία. Αλλαγές που πάλι φέρνουν τα πάνω κάτω σε πίνακες, σε προγραμματισμούς, σε ζωές… Είπαμε όμως… υπομονή!!!

Το να βγαίνει όμως ο Υπουργός Παιδείας με τον δημόσιο λόγο του και να καταργεί με τέτοιο τρόπο τα επαγγελματικά δικαιώματα ενός βασικού πτυχίου είναι πρωτόγνωρο. Εντάξει… υπάρχει η πίεση των φορέων που προσφέρουν μεταπτυχιακά και σεμινάρια… υπάρχει η πίεση των όσων ωφελούνται από αυτά… υπάρχει η σκέψη για το πόσους ψήφους θα φέρουν αυτοί οι κάποιοι… υπάρχει… υπάρχει… υπάρχει… αλλά υπάρχει και ένα όριο. Ή τουλάχιστον θα έπρεπε να υπάρχει… όριο λογικό, όριο τυπικό, όριο ουσιαστικό, όριο δίκαιο, όριο ηθικό.

“Εδώ, λοιπόν, είχαμε τον παραλογισμό συνάδελφοι οι οποίοι είχαν μεταπτυχιακό, διδακτορικό και ενδεχομένως και μια πρακτική άσκηση, να είναι κάτω από τους άλλους πτυχιούχους που είχαν πτυχίο Ειδικής Αγωγής΄΄, δηλώνει ο Υπουργός Παιδείας. Και προσπαθώντας να βρω πού είναι ο ΄΄παραλογισμός΄΄ τον οποίο επικαλείται… τον βρήκα!!! Χρησιμοποιούν αυτούς τους αποφοίτους των 2 μοναδικών τμημάτων Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για 15 χρόνια ως αναπληρωτές χωρίς να τους ανοίγουν ούτε μια οργανική θέση, τους εμπαίζουν μιλώντας για πτυχία σε παραπλήσιο κλάδο, λειτουργούν ως φερέφωνα συντεχνιών και όχι ως νομοθέτες.

Αφού λοιπόν τα 2 μοναδικά τμήματα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα, αυτά τα δύο τμήματα-κοσμήματα όσον αφορά την επιστημονική κατάρτιση που προσφέρουν στους φοιτητές τους -και τα οποία δεν ιδρύθηκαν σαν μανιτάρια σε κάθε ραχούλα της Ελλάδας, για να ευημερεύσουν οι τοπικές κοινωνίες-  δεν έχουν λόγο ύπαρξης μια και υπάρχουν και ΄΄παραπλήσιοι΄΄ απόφοιτοι, τότε το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να τα κλείσει. Έτσι, θα έχουν συνέπεια οι λόγοι του. Να τα κλείσει… και να αναλαμβάνουν τις θέσεις Ειδικής Αγωγής οι ΄΄παραπλήσιοι΄΄ δάσκαλοι!!! Και όχι μόνο αυτό, αλλά να διορίσει και στη Γενική παιδεία τους αποφοίτους των τμημάτων Ειδικής Αγωγής, γιατί φαντάζομαι το ΄΄παραπλήσιον΄΄ του πράγματος είναι και από τις δύο πλευρές. Έτσι;;; Και αφού τα κλείσει, να ψηφίσει μια τροπολογία με την οποία οι ΄΄παραπλήσιοι΄΄ δάσκαλοι θα μπορούν με ένα μεταπτυχιακό στη Φιλολογία, στα Μαθηματικά, στη Φυσική, στη Γυμναστική, στη Βιολογία να διδάσκουν στα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας!!! Γιατί όχι;

΄΄Παραπλήσιες μεταρρυθμίσεις΄΄ έχουν ξαναγίνει. Δεν μας εκπλήσσουν. Τα πτυχία όμως δεν είναι διαπραγματεύσιμα για πολιτικά παιχνίδια, ούτε δανεικά για όσους αυτοβαφτίζονται ειδήμονες επί παντός επιστητού πλήττοντας συναδέλφους τους ή δέχονται με τόσο χαρά να χαρακτηρίζονται οι σπουδές τους με το καθρεφτάκι των Ινδιάνων…  ΄΄παραπλήσιες΄΄. Ξέρετε –νομίζω- τι απέγιναν τελικά οι Ινδιάνοι…

Χριστίνα Μπάιμπα  Φιλόλογος ΕΑΕ