ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Η κυβέρνηση της «αριστεράς» έχει ξεπεράσει κάθε όριο!
Είναι απίστευτο το πολιτικό θράσος της, να μην έχει ούτετη στοιχειώδη πολιτική ευθιξία, ούτε ψήγματα ηθικής και αξιοπρέπειας, να νομοθετεί νύχτα, Πάσχα και καλοκαίρι!
Με επικοινωνιακά κόλπα του τύπου«αν οι οικονομικές συνθήκες το επιτρέψουν και αν ενισχυθούν οι δομές και αν…και αν…» προσπαθεί να καλύψει την ανεπάρκειά της και δε νομοθετεί τη δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση που έχει εξαγγείλει.Αντίθετα προχωρεί άμεσα μέσα στον Αύγουστο ( εντός των επόμενων ημερών) σε ρυθμίσεις για το ωράριο των Νηπιαγωγών, το οποίο συνδέει αυθαίρετα με το νέο ενιαίο τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
Με ολοκληρωτικού τύπου μεθοδεύσεις αλλάζουν τελείως το τοπίο στην Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση διαλύοντας στην κυριολεξία το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο. Η ιστορική απόφαση της γενικής συνέλευσης της ΔΟΕ τον Ιούνιο (την οποία ψήφισαν και οι συνάδελφοι Νηπιαγωγοί σύνεδροι του ΣΥΡΙΖΑ) δεν έχει καμμιά αξία για το Υπουργείο που «σέβεται» τις συλλογικές διαδικασίες;
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΕΝΙΑΙΟ ΤΥΠΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ.Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα πήρε αυτή την απόφαση. Ποιοί είναι αυτοί στο Υπουργείο που έκαναν το ΟΧΙ ΝΑΙ, ποιοί είναι αυτοί που πιστεύουν ότι ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΟΥ ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΥΓΟΥΣΤΟΥ που ετοιμάζουν είναι πραγματικά μια πολιτική απόφαση αριστερής κυβέρνησης;
Το Συντονιστικό Νηπιαγωγών έχει αναφερθεί λεπτομερώς στο θέμα του νέου ενιαίου τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (
Ο νέος ενιαίος τύπος θα διαλύσει παιδαγωγικά την αντισταθμιστική δομή του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου μετατρέποντας το σε προαιρετικό πρόγραμμα, δηλαδή φύλαξη . Τα επιχειρήματα για ύπαρξη πολυτυπίας Νηπιαγωγείων είναι σαθρά. Μέχρι σήμερα έχουμε δυο τύπους Νηπιαγωγείου (κλασικό και Ολοήμερο) και με τη νέα Υπουργική απόφαση πάλι δυο τύπους θα έχουμε (Βασικό πρόγραμμα και προαιρετικό Ολοήμερο)!
Η «μονομερής» σχετική εναρμόνιση ως προς τη λήξη με το ωράριο του Δημοτικού θα δημιουργήσει επιπλέον προβλήματα, αφού υπάρχει αναντιστοιχία στην ώρα προσέλευσης. Μέχρι τώρα έχουμε εναρμόνιση ωραρίου στην προσέλευση των παιδιών(Νηπιαγωγείου –Δημοτικού) και αν αυτή διαταραχθεί έχουν αναρωτηθεί τι θα γίνεται το πρωί έξω από τις κλειστές πόρτες των κλασικών, όταν θα μπορούν να προσέρχονται μόνο τα παιδιά των Ολοήμερων που έχουν εγγραφεί στην πρωινή ζώνη; Εκτός αν υπάρχουν ΄΄ δεύτερες σκέψεις’’ έτσι ώστε η προαιρετική πρωινή ζώνη να μετατραπεί σε υποχρεωτική…
Όσον αφορά τις πρόωρες αποχωρήσεις έχουμε αναφερθεί επανειλημμένα στο θέμα κατά το παρελθόν , και όταν δίνονται με ‘’φειδώ’’ όπως οριζόταν αρχικά (και αργότερα σε κάποιες εγκυκλίους ) στον κανονισμού λειτουργείας του Ολοήμερου και εκεί που πραγματικά υπάρχει ανάγκη δεν διαταρράσεται το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και δεν δημιουργούνται προβλήματα.
Το σημαντικότερο που επισφραγίζει με τις συγκεκριμένες επιλογές το Υπουργείο Παιδείας είναι η επιλογή του μνημονιακού Νηπιαγωγείου όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα εγγραφής όλων των παιδιών των οποίων οι γονείς επιθυμούν την εγγραφή τους στο Ολοήμερο, όπου υποβαθμίζεται παιδαγωγικά η β΄βάρδια, όπου υπάρχουν λογιστικές πρακτικές κατανομής των παιδιών και των Νηπιαγωγών, όπου χρειάζονται 14 παιδιά για τη λειτουργία τμήματος και όπου ανοίγεται ο δρόμος για την πρόσληψη ωρομίσθιων με ελαστικές συνθήκες εργασίας.
ΩΡΑΡΙΟ
Στην συνάντηση με τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας κ. Κουράκη στις 11/3/2015, είχαμε ζητήσει να εκδοθεί η Υπουργική Απόφαση με την οποία θα καθορίζεται το διδακτικό ωράριο των Νηπιαγωγών κατά ανάλογο τρόπο με των δασκάλων (Ν 4115/30-1-2013, αρ. 39, παρ. 5β), καθώς και οι λεπτομέρειες εφαρμογής του, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιοτυπίες της λειτουργίας των Νηπιαγωγείων.Επισημαίνουμε ότι θα πρέπει να γίνει πάρα πολύ προσεκτικός σχεδιασμός για να αποτραπεί ο κίνδυνος να θιγούν τα εργασιακά δικαιώματα των Νηπιαγωγών.Σε αντίθεση με τα Δημοτικά Σχολεία τα Νηπιαγωγεία κατατάσσονται στη συντριπτική πλειοψηφία τους (περίπου το 99,9 %) στις ολιγοθέσιες σχολικές μονάδες και αν το ωράριο είναι συνάρτηση του τύπου Νηπιαγωγείου στο οποίο υπηρετεί ένας Νηπιαγωγός η πλειοψηφία των Νηπιαγωγών δεν θα έχει μείωση του ωραρίου όπως συμβαίνει στους δασκάλους.
Εκτός αυτού κάναμε τις ακόλουθες προτάσεις:
1.Επειδή οι θέσεις των Νηπιαγωγών στα Νηπιαγωγεία είναι ενιαίες, χωρίς να γίνεται οποιαδήποτε διάκριση σε πρωινό ή απογευματινό ωράριο, κλασικό ή ολοήμερο πρόγραμμα, εξίσου ενιαίο πρέπει να είναι και το ωράριο των Νηπιαγωγών που υπηρετούν σε αυτές.
2. Λόγω των ιδιαζουσών συνθηκών που επικρατούν στο Νηπιαγωγείο, οι Νηπιαγωγοί είναι υποχρεωμένοι να βρίσκονται σε κατάσταση άμεσης ετοιμότητας, όχι μόνο κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας, αλλά και κατά τη διάρκεια του διαλείμματος (καθημερινή εφημερία) και κατά τη διάρκεια προσέλευσης και αναχώρησης των νηπίων. Άρα ο συνολικός διδακτικός χρόνος αρχίζει να λογίζεται από την ώρα προσέλευσης των νηπίων, εκτείνεται και κατά τη διάρκεια του διαλείμματος και τελειώνει με τη λήξη του χρόνου αποχώρησης των νηπίων
3. Η διδακτική ώρα διαρκεί 45 λεπτά της ώρας ,και το μεσημέρι 40 και 35 όπως δηλ. ισχύει και για τους υπόλοιπους-εκπαιδευτικούς.
4. Οι προϊσταμένες που καλούνται να αντεπεξέλθουν σε ποικίλα καθήκοντα (εκπαιδευτικά, διοικητικά οικονομικά και οργανωτικά), οφείλουν να έχουν μειωμένο διδακτικό ωράριο, όπως ισχύει για τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς.
Εξειδικεύοντας:

ΩΡΑΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ:
α) Το εβδομαδιαίο υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας των Νηπιαγωγών, που υπηρετούν στα δημόσια Νηπιαγωγεία, ορίζεται ως εξής: Ι) Προϊστάμενες Νηπιαγωγείων: διδακτικές ώρες 20. ΙΙ) Νηπιαγωγοί: διδακτικές ώρες (45λεπτες) 24, αν έχουν μέχρι 10 έτη υπηρεσίας, διδακτικές ώρες 23, αν έχουν από 10 μέχρι 15 έτη υπηρεσίας, διδακτικές ώρες 22, αν έχουν μέχρι 20 έτη υπηρεσίας και διδακτικές ώρες 21, αν έχουν πάνω από 20 έτη υπηρεσίας.
β) Στους Νηπιαγωγούς, που συμπληρώνουν τον οριζόμενο στην προηγούμενη περίπτωση χρόνο υπηρεσίας μέχρι 31 Δεκεμβρίου, ανατίθεται μειωμένο ωράριο διδασκαλίας από την 1η Σεπτεμβρίου του ιδίου έτους και στους λοιπούς από την 1η Σεπτεμβρίου του επόμενου διδακτικού έτους.
γ) όπου δε μπορεί να υπάρξει επιπλέον νηπιαγωγός για την κάλυψη ωραρίου ανατίθεται υπερωριακή απασχόληση σύμφωνα με το νόμο ,με την αμοιβή που ορίζει ο σχετικός νόμος.
δ) ο κοινός χρόνος για συνεργασία προσμετρείται ως διδακτικός χρόνος και για τους ’τις δυο νηπιαγωγούς , θέση που διασφαλίζει την καλή συνεργασία και την εύρυθμη λειτουργία του Νηπιαγωγείου.
ε) Το πλύσιμο χεριών, το γεύμα και οι ήρεμες δραστηριότητες διδάσκουν στάσεις ζωής (υγιεινή διατροφή-υπευθυνότητα –ενσυναίσθηση) και αναπτύσσουν καλές συνήθειες, ως εκ τούτου θεωρούνται διδακτικός χρόνος.
στ) ο χωρισμός του διδακτικού χρόνου σε διδακτικές ώρες αφορά τον τρόπο υπολογισμού του ωραρίου του /της νηπιαγωγού και όχι τα νήπια , γεγονός που θα σήμαινε αυστηρή χρονική οριοθέτηση διδακτικών αντικειμένων.
Καλούμε τη ΔΟΕ να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα ,έτσι ώστε να μη γίνει υλοποιηθούν αυτές οι Υπουργικές αποφάσεις :
που διαλύουν το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο
δε λαμβάνουν υπόψιν τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας των Νηπιαγωγείων
κοροϊδεύουν τους/τις Νηπιαγωγούς εξειδικεύοντας ωράριο για 10 περίπου από 5140 Νηπιαγωγεία πανελλαδικά
Καλούμε το Υπουργείο , για άλλη μια φορά, να μη διαλύσει την εκπαιδευτική δομή του Ολοήμερου Νηπιαγωγείο
Αγωνιζόμαστε
για ένα Ολοήμερο που θα έχει αντισταθμιστικό ρόλο για όλα τα παιδιά χωρίς περιορισμούς και προϋποθέσεις!
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ