• Ομιλία του αιρετού ΚΥΣΠΕ Παληγιάννη Βασίλη στην 84η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔09/07/2015 - 17:44 | Author: Newsroom

    Αγαπητό προεδρείο της Γ.Σ. του κλάδου
    Φίλε πρόεδρε και μέλη του απερχόμενου Δ.Σ. της ΔΟΕ
    Συναδέλφισσες – συνάδελφοι αντιπρόσωποι της 84ης Γ.Σ.

    Εύχομαι ειλικρινά η 84η Γ.Σ. μέσα από τις διαδικασίες ενός γόνιμου διαλόγου, να έχει τη μέγιστη δυνατή επιτυχία στις εργασίες της έτσι ώστε τα αποτελέσματα να ανταποκρίνονται στην αγωνία και στις προσδοκίες των συναδέλφων. Αυτή η συνέλευση μπορεί και πρέπει να πέμψει ένα μήνυμα ενότητας, αισιοδοξίας, τόλμης και αποφασιστικότητας προς όλες τις κατευθύνσεις. Μπορεί και πρέπει, αν χαμηλώσουμε το μεγαλόφωνο λυρισμό των παρατάξεων, εξαλείψουμε τη γλώσσα του απόλυτου και εγκαταλείψουμε παρελκυστικές τακτικές, να χαράξει μια νέα πορεία για το Σ.Κ. Να συμβάλλει ώστε το Σ.Κ. να αποκτήσει κύρος, αξιοπιστία, ζωντάνια και αποτελεσματικότητα.

    Ναι, αποτελεσματικότητα ιδιαίτερα σήμερα που ζούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις μέσα σ’ ένα ρευστό πολιτικό, οικονομικό, κοινωνικό, εκπαιδευτικό και συνδικαλιστικό περιβάλλον.
    Συναδέλφισσες – συνάδελφοι

    5 χρόνια εφαρμογής μνημονιακών πολιτικών που δυστυχώς και η νέα κυβέρνηση συνεχίζει, ήταν αρκετά να μας οδηγήσουν στην οικονομική εξαθλίωση, στην κατάργηση ιστορικών κατακτήσεων, στην υποβάθμιση της εκπαίδευσης, στην ταπείνωση και στην γενικευμένη ανησυχία όλων μας για το μέλλον μας.

    Ναι στην ανησυχία όλων μας, αφού σήμερα, 5 μήνες μετά τις εθνικές εκλογές κανείς δεν καταλαβαίνει έστω και στοιχειωδώς τι ακριβώς προσπαθεί να κάνει η νέα κυβέρνηση. Δεν αναφέρομαι μόνο στην οικονομία, που βέβαια είναι το μεγάλο εθνικό θέμα, αφού όλοι μας ζούμε με το φόβο του αύριο γιατί η νέα συμφωνία που βρίσκεται στα σκαριά φέρνει αριστερή δυστυχία και η δυστυχία κι άλλο κοινωνικό χάος, αλλά και σε κάθε τομέα που ανέλαβε η “πρώτη φορά αριστερά”.

    Στην παιδεία επικρατεί το απόλυτο αλαλούμ. Άλλωστε έγινε συνείδηση πλέον, πως στην Ελλάδα του μνημονίου, ζούμε το τέλος της λογικής.

    Γι’ αυτό και δεν πρέπει να απορεί κανείς με δηλώσεις ανεύθυνες, αλληλοσυγκρουόμενες, πρόχειρες και προκλητικές και με αποφάσεις που καταδεικνύουν την έλλειψη σχεδιασμού, προγραμματισμού, υπεύθυνης και σοβαρής εκπαιδευτικής πολιτικής.

    Η πρώτη δήλωση του κ. Μπαλτά, υπουργού παιδείας, ήταν ότι το ιδιωτικό σχολείο είναι καλύτερο από το δημόσιο. Ίσως να είχε επηρεαστεί από το Γ.Γ. ο οποίος ήταν μέλος σε Δ.Σ. ιδιωτικού σχολείου.

    Θέλω να πιστεύω πως μετά από 5 μήνες στο Υπουργείο ο κ. Μπαλτάς κατανόησε πως το δημόσιο σχολείο είναι σχολείο για όλους και χάρη στο φιλότιμο και το μεράκι των εκπαιδευτικών ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις και τις προκλήσεις της εποχής, ξεπερνώντας τα όποια προβλήματα προκύπτουν από την αδιαφορία και την αδυναμία των εκάστοτε κυβερνώντων.

    Οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν και δημιουργούν τις προϋποθέσεις για ένα σχολείο γνώσεων, δεξιοτήτων, πολιτισμού, άμμιλας, για ένα σχολείο που καλύπτει τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών μας. Γι’ αυτό και είναι αναμφισβήτητη η εμπιστοσύνη του λαού μας στο δημόσιο σχολείο και στην καταξίωση των εκπαιδευτικών.

    Δυστυχώς τα πρώτα βήματα της νέας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας ακολούθησαν αυτά των προηγούμενων. Μεγαλόστομες εξαγγελίες, μεταρρυθμίσεις δίχως όραμα και διάλογο, καταστροφικοί σχεδιασμοί, άστοχοι πειραματισμοί, πρόχειρες αλλαγές, ανούσιες, αποσπασματικές και αναποτελεσματικές ρυθμίσεις.

    Και για να γίνω πιο συγκεκριμένος

    ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΠΛΗΡΩΤΩΝ

    Η πρώτη κίνηση της νέας κυβέρνησης έπρεπε να είναι η πλήρης κάλυψη των κενών των εκπαιδευτικών. Όταν ανέλαβαν πάνω από 2.500 ήταν τα κενά στην Π.Ε.

    Δυστυχώς η χρονιά τέλειωσε και πολλά σχολεία δε διέθεταν το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό. Εκτός και αν κάποιοι πίστευαν πως σχολεία και θεσμοί μπορούν να λειτουργούν χωρίς εκπαιδευτικούς.

    Δυστυχώς η μείωση των δαπανών για την παιδεία συνδυάστηκε με τη δραματική μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών.

    Θυμίζω επίσης πως οι προσλήψεις αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή πραγματοποιήθηκαν με καθυστέρηση τουλάχιστον 2 μηνών, αδιαφορώντας για την έμπρακτη στήριξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες.

    Σημειώνω πως η κάλυψη των κενών με προσλήψεις αναπληρωτών είναι μια προσωρινή λύση.

    Παρά ταύτα φέτος είχαν προσληφθεί 12.000 εκπαιδευτικοί ως αναπληρωτές κι από αυτούς 9.372 είχαν προσληφθεί στη Γενική Εκπαίδευση και 2.684 στην Ειδική Αγωγή.

    Η πολιτική ηγεσία οφείλει άμεσα να διασφαλίσει τις απαραίτητες πιστώσεις για την κάλυψη όλων των λειτουργικών κενών της επόμενης σχολικής χρονιάς, αφού προηγουμένως ξεκαθαρίσει τα θέματα σχετικά με τις προϋπηρεσίες και τον τρόπο πρόσληψής τους κι εγκαταλείψει ιδέες για χρησιμοποίηση στρατιωτών για την κάλυψη των αναγκών των σχολείων.

    Πρέπει να γίνει επιτέλους ένας σοβαρός και υπεύθυνος διάλογος σχετικά με τις ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο. Σ’ ένα πολυνομοσχέδιο που είναι ένα σύνολο αποσπασματικών, ευκαιριακών ρυθμίσεων, χωρίς αρχή, μέση και τέλος. Ένα νομοσχέδιο που καταδεικνύει την έλλειψη σοβαρής και υπεύθυνης εκπαιδευτικής πολιτικής.

    Οι ρυθμίσεις σχετικά με τους αναπληρωτές οδηγούν σε μια πολυδιάσπαση των εκπαιδευτικών. Μ ια πολυδιάσπαση που οδηγεί σε “εμφύλια σύρραξη” μεταξύ των αναπληρωτών. Το διαίρει και βασίλευε δεν μπορεί να αποτελεί κανόνα αυτών των ρυθμίσεων. Ενιαία αντιμετώπιση όλων των αναπληρωτών. Όχι στις κατηγοριοποιήσεις των εκπαιδευτικών.

    Σ’ ότι μ’ αφορά σαφώς και τοποθετούμαι υπέρ της πρότασης της ΔΟΕ που αφορά την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας που προσφέρθηκε στην Ειδική Αγωγή ή στη Γενική αλλά και στην προσμέτρηση της προϋπηρεσίας σε δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες.

    Όλα αυτά όμως επί της ουσίας είναι ψευτοδιλήμματα. Η ουσία είναι η προσπάθεια επιτέλους να πραγματοποιηθούν εδώ και τώρα μόνιμοι διορισμοί για την κάλυψη των χιλιάδων οργανικών κενών. Πρέπει η πολιτεία να κατανοήσει πως δεν μπορεί να κράτα σε ομηρία χιλιάδες νέους εκπαιδευτικούς με την ιδιότητα του αναπληρωτή χωρίς καν τη δέσμευση για μόνιμο διορισμό.

    Οι αναπληρωτές εξακολουθούν να εργάζονται πέντε, δέκα και δεκαπέντε χρόνια στις εσχατιές της πατρίδας μας. Είναι η μοναδική επαγγελματική ομάδα που γνωρίζει όλη την Ελλάδα με μεγάλο προσωπικό και οικογενειακό κόστος.

    Επειδή δε η νέα γενιά των εκπαιδευτικών μπορεί να συμβάλλει στην ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης, η πολιτική ηγεσία πρέπει άμεσα να δώσει λύση στα προβλήματα των αναπληρωτών, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να ζουν με αξιοπρέπεια στου τόπους που προσλαμβάνονται και ταυτόχρονα να προχωρήσει σε μόνιμους διορισμούς.

    ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ

    Η επιτροπή που συγκροτήθηκε για το σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών πρότεινε, αφού έλαβε υπόψη και την απόφαση του ΣΤΕ, για το μεταβατικό στάδιο του 2015 οι διορισμοί να γίνουν με βάση την επιτυχία ΑΣΕΠ και την προϋπηρεσία.

    Πιστεύω πως η πρόταση του υπουργείου υποβαθμίζει σημαντικά τη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που θυσίασαν την προσωπική και οικογενειακή τους ζωή, αφού υπηρέτησαν ως ωρομίσθιοι στα πιο απομακρυσμένα νησιά προκειμένου να συγκεντρώσουν χρόνο υπηρεσίας που θα τους οδηγούσε στη μονιμότητα.

    Η πρότασή μου είναι ξεκάθαρη. ΝΑΙ στη μοριοδότηση της επιτυχίας ΑΣΕΠ (όχι μόνο του 2008) πάνω από τη βάση, ΝΑΙ στην ουσιαστική μοριοδότηση προϋπηρεσίας.

    Για την ενημέρωσή σας από το 1985 έως το 2010 θεσμοθετήθηκαν 9 συστήματα διορισμού.

    Η ανάγκη χιλιάδων μόνιμων διορισμών προκύπτει κι από το γεγονός πως τα 5 τελευταία χρόνια συνταξιοδοτήθηκαν 11.000 περίπου εκπαιδευτικοί Π.Ε. και πραγματοποιήθηκαν μόλις 272 διορισμοί.

    Αποτέλεσμα της μη πραγματοποίησης μόνιμων διορισμών είναι η ύπαρξη χιλιάδων κενών οργανικών θέσεων. Μόνο δασκάλων και νηπιαγωγών ξεπερνούν τις 5.404. συγκεκριμένα 3.840 στην Γενική Εκπαίδευση και 1.564 στην Ειδική Εκπαίδευση.

    Αυτά τα οργανικά κενά παρατηρούνται κυρίως στα νησιά, στην Πελοπόννησο, στην Αττική και στη Δυτική Ελλάδα. Η ανάγκη μόνιμων διορισμών είναι επιτακτική.

    ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΙΣ

    Ένα θέμα που απασχόλησε το ΚΥΣΠΕ είναι οι αποφάσεις Λοβέρδου – Κουράκη που δεν έλαβαν υπόψη τους τις εισηγήσεις του ΚΥΣΠΕ για τις παραιτήσεις εκπαιδευτικών και υπέγραφαν με άγνωστα σε εμάς κριτήρια μέρος αυτών.

    Αποφάσεις ανεύθυνες και προκλητικές που έπλητταν το κύρος και την αξιοπιστία του ΚΥΣΠΕ κι έθεταν σε αμφισβήτηση την ισονομία και τη διαφάνεια, καταστρατηγώντας το δικαίωμα των εκπαιδευτικών να υποβάλλουν την παραίτησή τους κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους για σοβαρούς λόγους υγείας.

    Με ποια λογική μπορεί κάποιος να κρατά ετσιθελικά εκπαιδευτικούς με 70 ή 80% αναπηρία ή με καρκίνο στην τάξη; Είναι δυνατόν άνθρωποι που έδωσαν τη ζωή τους στην τάξη για 30 και 35 χρόνια να αντιμετωπίζονται ανεύθυνα και ανάλγητα; Χάθηκε τελείως η ευαισθησία και η ανθρωπιά;

    Η ΔΟΕ πρέπει άμεσα να διεκδικήσει την επίλυση αυτού του θέματος.

    Φέτος από τις 1.543 αιτήσεις συνταξιοδότησης ανακλήθηκαν οι 384 ποσοστό 24,89%

    Με απλά λόγια ένας στους τέσσερις εκπαιδευτικούς ανακάλεσε την αίτησή του.

    Οι χωρίς προηγούμενο ανακλήσεις προφανώς οφείλονται στον φόβο που δημιούργησαν οι φήμες για μεγάλες μειώσεις στις συντάξιμες αποδοχές που υπερκέρασαν ακόμη και τις φήμες για αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης.

    ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ

    Συναδέλφισσες – συνάδελφοι

    Έρχομαι τώρα στο θέμα των μεταθέσεων

    Η μετάθεση αποτελεί μια σημαντική μεταβολή στην υπηρεσιακή κατάσταση του κάθε εκπαιδευτικού. Φέτος αν και οι αιτήσεις υποβλήθηκαν Νοέμβριο μήνα οι μεταθέσεις ανακοινώθηκαν με μεγάλη καθυστέρηση στις 10-6-2015 και μόνο για δασκάλους και νηπιαγωγούς, ενώ με βάση το ισχύον νομικό πλαίσιο έπρεπε να ανακοινωθούν μέχρι τα τέλη του Μάρτη.

    Οι μεταθέσεις ειδικοτήτων, επειδή δεν λύθηκε το θέμα των υποχρεωτικών μετατάξεων, θα ανακοινωθούν αργότερα.

    Σύμφωνα με τα ποσοστά οι μεταθέσεις στην Γενική Εκπαίδευση ανήλθε στο 38,89%, αφού από τις 3.908 αιτήσεις ικανοποιήθηκαν 1.520 και στην Ειδική Αγωγή [ΣΜΕΑΕ, ΚΕΔΔΥ] στο 72,27% αφού από τις 110 αιτήσεις ικανοποιήθηκαν οι 80. Πέρυσι οι μεταθέσεις έγιναν το Ιούλιο μήνα και το ποσοστό ανήλθε στο 41,53%.

    Αυτό που θέλω να τονίσω είναι η αδήριτη ανάγκη για αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τις μεταθέσεις έτσι ώστε να αμβλυνθούν και να εξαλειφθούν αδικίες και ανισότητες του υπάρχοντος συστήματος και να οδηγηθούμε σ’ ένα απλό, δίκαιο, κατανοητό, αντικειμενικό και αποδεκτό σύστημα.

    Συγκεκριμένα:

    -Αναμοριοδότηση όλων των κριτηρίων (χρόνια υπηρεσίας, παιδιά, συνυπηρέτηση κλπ.) για μια πιο δίκαια και ισορροπημένη μοριοδότηση.

    -Άμεση ανάγκη τροποποίησης του άρθρου 13, Π.Δ. 50/96 για την επαναδιατύπωση και εκσυγχρονισμό των ιατρικών όρων των ασθενειών (π.χ. η απομυελωτική νόσος είναι η σκλήρυνση κατά πλάκας) και την ένταξη ίσης ή μεγαλύτερης βαρύτητας με αυτές που υπάρχουν στη σχετική νομοθεσία (κινητική αναπηρία πάνω από 70% που σήμερα δε λαμβάνεται υπόψη).

    -Αντιμετώπιση του «λαβύρινθου» της ισχύουσας νομοθεσίας για ΣΜΕΑΕ, ΚΕΔΔΥ.

    -Θεσμοθέτηση του δικαιώματος μετάθεσης σε όλους.

    -Αναμοριοδότηση όλων των σχολικών μονάδων. Οι συνθήκες έχουν αλλάξει και έπρεπε «χθες» να είχε υπάρξει η αναμοριοδότηση.

    -Καταγραφή με συγκεκριμένα και αυστηρά κριτήρια των δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων με παροχή κινήτρων.

    ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ

    Έρχομαι και πάλι στο θέμα των μετατάξεων που το υπουργείο δεν έχει δώσει λύση ακόμη σ’ αυτό το θέμα παρά τη δέσμευσή του ότι θα το έλυνε τον περασμένο Μάρτη.

    Θεωρώ απαράδεκτο οι συνάδελφοί μας ειδικότητες να παραμένουν όμηροι της αναποφασιστικότητας, της αναβλητικότητας και της έλλειψης πολιτικής βούλησης από την πολιτική ηγεσία.

    Πιστεύω πως ο καθ’ ύλην αρμόδιος υπουργός γνωρίζει πως οι αποφάσεις για το σύνολο των μετατάξεων χαρακτηρίζονται από αδιαφάνεια, αναξιοκρατία κι άνιση μεταχείριση των εκπαιδευτικών. Και ταυτόχρονα οι αστήρικτες και αδικαιολόγητες αποφάσεις Αρβανιτόπουλου – Λοβέρδου ήταν στο σύνολό τους τιμωρητικές για τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων Π.Ε.

    Αυτό που έχει σημασία σήμερα είναι η λύση του προβλήματος. Λύση που χωρίς τη σύσταση οργανικών θέσεων δεν είναι δυνατόν να υπάρξει. Ορθά η ΔΟΕ προτάσσει στο αγωνιστικό πλαίσιο το θέμα των μετατάξεων που έφερε τα πάνω κάτω στην Π.Ε. ώστε να υπάρξει δικαίωση όλων όσων υπηρετούσαν στην Π.Ε. αλλά και των μεταταγμένων.

    Ενημερώνω απλά ότι κάτι πάει να ξεκινήσει και στο θέμα των μετατάξεων των εκπαιδευτικών για τις διοικητικές θέσεις.

    ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ

    Κάθε χρόνο χιλιάδες εκπαιδευτικοί υποβάλλουν αίτηση απόσπασης από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ ώστε να βρεθούν κοντά στις οικογένειές τους, κοντά στον τόπο των συμφερόντων τους.

    Οι αποσπάσεις πρέπει να αντιμετωπίζονται με ιδιαίτερη σοβαρότητα, υπευθυνότητα κι ανθρωπιά. Ιδιαίτερα σήμερα που χιλιάδες συνάδελφοί μας βιώνουν εξαιρετικά προβλήματα και εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.

    Ταυτόχρονα, όπως κατ’ επανάληψη έχω τονίσει, οι αποσπάσεις δεν εξυπηρετούν μόνο τους ίδιους αλλά και την απρόσκοπτη λειτουργία του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι αριθμοί. Είναι άνθρωποι με οικογένειες, υποχρεώσεις και προβλήματα.

    Η εξάντληση κάθε δυνατότητας ικανοποίησης απόσπασής τους είναι υποχρέωση της πολιτείας και θα πρέπει να πραγματοποιούνται εγκαίρως, ώστε να δίνεται η δυνατότητα του προγραμματισμού της προσωπικής και οικογενειακής ζωής του κάθε εκπαιδευτικού. Όμως τα σχολεία για φέτος έκλεισαν και αιτήσεις ακόμη δεν έγιναν. Αλήθεια αναλογίστηκε κανείς πως ζει ένας νέος συνάδελφος στα νησιά ή οπουδήποτε αλλού, μακριά από την οικογένειά του. Μπορεί έστω και στοιχειωδώς να αντιμετωπίσει την καθημερινότητά του.

    Η μοριοδότηση των κριτηρίων αποσπάσεων από την άλλη χρειάζεται ουσιαστικές αλλαγές. Κάθε χρόνο ζούμε δράματα. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις που συνάδελφοι οι οποίοι αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα (αιφνίδιος θάνατος, σοβαροί τραυματισμοί κτλ) το συμβούλιο με ομόφωνη και πλήρως αιτιολογημένη πρότασή του να μπορεί να εισηγείται την απόσπασή τους.

    Οι αποσπάσεις σε φορείς, Δ/σεις, ΚΥ να πραγματοποιούνται με μοριοδότηση μέσω ΚΥΣΠΕ.

    ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    Συναδέλφισσες – συνάδελφοι

    Η νέα κυβέρνηση με βάση τις προεκλογικές της δεσμεύσεις οφείλει άμεσα να αποκαταστήσει τους μισθούς των εκπαιδευτικών καταργώντας το μισθολόγιο – φτωχολόγιο του Ν1024/11 που καθιέρωσε η κυβέρνηση Παπανδρέου και να αποσυνδέσει τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξή μας από την αξιολόγηση.

    Ναι, από την αξιολόγηση που ναι μεν την παγώνει και είναι μια ανακούφιση για τους εκπαιδευτικούς, αλλά δεν την καταργεί. (Δηλώσει Κατρούγκαλου – θα δίνονται και μπόνους στους άριστους).

    Εμείς και σ’ αυτήν τη Γενική Συνέλευση του κλάδου τονίζουμε πως είμαστε κάθετα αντίθετοι σε οποιαδήποτε αξιολόγηση που αποσκοπεί στην τιμωρία του εκπαιδευτικού. Σε καμιά περίπτωση το προϊόν της αξιολόγησης δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πειθαρχικό μέτρο και να συνδεθεί με τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη του εκπαιδευτικού.

    Η αξιολόγηση πρέπει να χρησιμοποιείται για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης, για την ανατροφοδότηση, την ενθάρρυνση, την στήριξη και τη βελτίωση του εκπαιδευτικού.

    Ο αγώνας των εκπαιδευτικών θα φέρει το αναμενόμενο αποτέλεσμα, όπως έχει συμβεί και με το πειθαρχικό που οι αλλαγές έδωσαν μια ανάσα αισιοδοξίας στους Δ.Υ. αφού πλέον δεν είναι εν δυνάμει Δ.Υ. σε αργία για απίστευτα πράγματα.

    ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

    Η επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα τουλάχιστον τις τελευταίες δεκαετίες αφού η εκάστοτε κυβέρνηση επιδίωκε τον απόλυτο έλεγχο της διοικητικής πυραμίδας της εκπαίδευσης.

    Οι εκπαιδευτικοί με την εκλογή της νέας κυβέρνησης, αφού έλαβαν υπόψη τους τις δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας για αξιοκρατία, αντικειμενικές και ακομμάτιστες επιλογές, πίστεψαν ότι επιτέλους θα κυριαρχήσουν αρχές που θα οδηγήσουν στην αναβάθμιση του κύρους και της αξιοπιστίας των στελεχών.

    Δυστυχώς η επιλογή των 13 Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης και μάλιστα Μεγάλη Πέμπτη διέψευσε τις ελπίδες κάθε καλοπροαίρετου εκπαιδευτικού. Στις συγκεκριμένες επιλογές θριάμβευσε ο κομματισμός, η ημετεροκρατία, η αναξιοκρατία και η παρεοκρατία.

    Η σκληρή παραταξιακή λογική και η κομματική σκοπιμότητα τέθηκαν πάνω από το συμφέρον της δημόσιας εκπαίδευσης. Φανταστείτε πως επιλέχτηκε Π.Δ. εκπαιδευτικός που δεν άσκησε ποτέ διοίκηση και ο οποίος ως υποψήφιος για υποδιευθυντής Σχολικής Μονάδας δεν ψηφίστηκε. Είναι ικανός δηλαδή για Π.Δ. και ανίκανος για υποδιευθυντής σχολείου.

    Είναι γνωστό πως η βλακεία είναι αήττητη. Λογικό λοιπόν ορισμένοι πολιτικοί να ταυτίζονται μαζί της για να τύχουν κάποιου ευεργετήματος.

    Με αυτές τις επιλογές χάθηκε μια μεγάλη ευκαιρία για την αναβάθμιση του κύρους και της αξιοπιστίας του θεσμού των Π.Δ. Ταυτόχρονα αμφισβητήθηκε και η αξιοπιστία του λόγου της πολιτικής ηγεσίας αφού άλλα έλεγε κι άλλα έπραξε.

    Σ’ ότι αφορά τις επιλογές Δ/ντών Σχολικών Μονάδων αυτές πραγματοποιήθηκαν για πρώτη φορά στην ιστορία της εκπαίδευσης με τη συμμετοχή του συλλόγου διδασκόντων. Κάποιοι θεώρησαν τη συγκεκριμένη διαδικασία θετική, αφού μέτρησε η γνώμη του συλλόγου διδασκόντων και κάποιοι άλλοι λαμβάνοντας υπόψη τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν σ’ αρκετούς συλλόγους διδασκόντων θεώρησαν τη συγκεκριμένη διαδικασία, που άλλωστε δεν εφαρμόζεται πουθενά στον κόσμο, οπισθοδρομική, ισοπεδωτική και προϊόν άκρατης ιδεοληψίας. Είναι αλήθεια πως επικρατεί μια σύγχυση μεταξύ προόδου και οπισθοδρόμησης.
    Αυτό που πρέπει να επισημάνουμε είναι πως οι επιλογές Διευθυντών πιστοποίησαν τις προηγούμενες ως αξιοκρατικές αφού πάνω από το 85% επανεξελέγησαν τα ίδια πρόσωπα. Επομένως διέψευσαν το σκεπτικό της εισαγωγικής έκθεσης που τις χαρακτήριζε ως αναξιοκρατικές.

    Το ίδιο θα συμβεί και με τους Δ/ντές Εκπαίδευσης.

    Για την επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης επισημαίνω τα εξής:

    1. Την παντελή έλλειψη διαλόγου παρά τις υποσχέσεις ακόμη και του πρωθυπουργού για διάλογο και συναίνεση στη λήψη αποφάσεων

    2. Όλοι οι εκπαιδευτικοί, που υποθετικά είμαστε κατά της αξιολόγησης, έμμεσα δεχτήκαμε και κάποιοι με ιδιαίτερη χαρά την αξιολόγηση του συλλόγου διδασκόντων για την επιλογή Δ/ντών και μάλιστα μια αξιολόγηση χωρίς αιτιολόγηση, μια αξιολόγηση πίσω από το παραβάν.

    3. Τα προβλήματα που δημιούργησε το συγκεκριμένο σύστημα επιλογής θα είναι εμφανή το Σεπτέμβριο με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

    4. Την αδήριτη ανάγκη για ένα σύστημα επιλογής απλό και δίκαιο που να διασφαλίζει την αντικειμενικότητα και την αξιοκρατία, με συμβούλια μη ελεγχόμενα.

    Η ΔΟΕ πρέπει να συμβάλλει στην αναβάθμιση του κύρους, της αξιοπιστίας και του ρόλου των στελεχών εκπαίδευσης.

    Σ’ ότι αφορά την επιλογή Σ.Σ. το μόνο που γνωρίζω είναι πως θα πραγματοποιηθεί από το Συμβούλιο επιλογής Σ.Σ. αν και όλα τα ενδεχόμενα παραμένουν ανοιχτά.

    Οι επιλογές Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού βρίσκονται σε εξέλιξη. Σας πληροφορώ ότι υποβλήθηκαν συνολικά 314 αιτήσεις κι από αυτές 153 Π.Ε. για 11 θέσεις. Αυτό που θα ήθελα να επισημάνω είναι το παράδοξο που ίσχυσε και σε προηγούμενες επιλογές ότι ενώ οι θέσεις συντονιστών είναι κοινές για Π.Ε. και Δ.Ε. δε συμμετέχουμε ως αιρετοί σ’ όλες τις συνεντεύξεις παρά μόνο στους εκπαιδευτικούς Π.Ε.

    Θεωρώ πως όλα θα πάνε κατ’ ευχή δηλαδή δε θα υπάρξουν παρεμβάσεις. Πρέπει να επιλεγούν οι ικανότεροι, οι καλύτεροι, οι καταλληλότεροι ώστε η εκπροσώπηση της χώρας μας στο εξωτερικό να έχει το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα προς όφελος της εκπαίδευσης των ελληνοπαίδων του εξωτερικού.

    ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ & ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

    Χωρίς να θέλω να καταχραστώ το χρόνο επιτρέψτε μου να αναφερθώ με δυο λέξεις σε αυτά τα θέματα. Ο στόχος της αναβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης πρέπει να ξεκινήσει από το δημόσιο νηπιαγωγείο και την ειδική αγωγή. Πρέπει επιτέλους να αποκτήσουμε νηπιαγωγείο για όλα τα νήπια, νηπιαγωγείο που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της εποχής μας, με ταυτόχρονη επίλυση των ιδιαίτερων προβλημάτων των νηπιαγωγών και συγχρόνως να προχωρήσουμε στην ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής για να ανταποκριθεί το εκπαιδευτικό μας σύστημα στο αξίωμα των ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλα τα παιδιά μας.

    Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΙΡΕΤΟΥ

    Αγαπητοί συνάδελφοι θέλω ιδιαίτερα να εξάρω τη συνεργασία μου με τον Πρόεδρο και όλα τα μέλη του Δ.Σ. της ΔΟΕ. Να τονίσω επίσης τη συνεργασία με τα ΔΣ των συλλόγων, τους αιρετούς και κυρίως με τους συναδέλφους μας εκπαιδευτικούς. Δεκάδες τηλέφωνα καθημερινά που εκφράζουν την αγωνίας των εκπαιδευτικών.

    Κοινός ο στόχος μας, κοινή η προσπάθειά μας προκειμένου να συμβάλλουμε στην αναβάθμιση του Σ.Κ. και ταυτόχρονα στην προάσπιση των δικαιωμάτων μας και την υποστήριξη των δίκαιων αιτημάτων μας.

    Το ΔΣ της ΔΟΕ και ο κλάδος των 70.000 εκπαιδευτικών με ομοφωνία και ομοψυχία στηρίζει το θεσμό των αιρετών. Το θεσμό που επιβλήθηκε με αγώνες από τον κλάδο, που υφάνθηκε με τα οράματα του κλάδου μας.

    Ως αιρετός ΚΥΣΠΕ θαρρώ και πιστεύω ότι ανταποκρίθηκα των προσδοκιών σας, γιατί πίστεψα σ’ αυτό που έκανα κι αυτό που με δίδαξε η πολύχρονη εμπειρία μου σε θέσεις ευθύνης, πέρα από διαχωριστικές γραμμές, προκαταλήψεις και αντιλήψεις.

    Πιστεύω πως ο λόγος μου, η στάση μου, οι ενέργειές μου, η συμπεριφορά μου πιστοποιούν τη βούλησή μου να είμαι αιρετός όλου του κλάδου. Άλλωστε εκτός του ότι είναι επιδίωξή μου, είναι και θέση της παράταξής μου της ΔΑΚΕ/ΠΕ που πιστεύει πως πέρα και πάνω απ’ όλα είναι το συμφέρον της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών, αδιαφορώντας για μικροπαραταξιακά και μικροκομματικά συμφέροντα, που έχει τη δύναμη και τη θέληση να εκφράζεται ελεύθερα χωρίς δεσμεύσεις και περιορισμούς υπερασπιζόμενη την εκπαίδευση και τους λειτουργούς της με βάση τις αρχές του ανεξάρτητου, δημοκρατικού και διεκδικητικού συνδικαλισμού.

    Εξ άλλου κι εγώ αντλώντας δύναμη από αυτούς που με τη βούλησή τους με επέλεξαν στη θέση του αιρετού, υπηρετώ αυτόν το θεσμό αγωνίζομαι με αίσθημα ευθύνης, αποφασιστικότητα και συνέπεια για την ισονομία και την ίση μεταχείριση όλων των εκπαιδευτικών χωρίς διακρίσεις, περιφρουρώντας την αξιοπρέπεια και την προσωπικότητά τους και τη διαφάνεια στη λήψη των αποφάσεων.

    Γι’ αυτό και στις δεκάδες ανακοινώσεις μου δε δίστασα να καταγράψω χωρίς ενδοιασμούς τα γεγονότα με τα ονόματά τους και ταυτόχρονα να καταγγείλω τις πολιτικές ηγεσίες για πολιτικές που υποβάθμιζαν την παιδεία και απαξίωναν τους εκπαιδευτικούς.

    Ο αιρετός αποτελεί θεσμό πάλης και αλληλεγγύης και όχι προέκταση της διοίκησης.

    Κλείνοντας θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι θα είμαι πάντα στη διάθεσή σας, πάντα κοντά σας και όλοι μαζί μπορούμε να συμβάλλουμε στην επίτευξη υψηλότερης ποιότητας στην παρεχόμενη εκπαίδευση.

    Όλοι μαζί μπορούμε να αλλάξουμε την παιδεία, να αλλάξουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα ώστε να γίνει ικανό να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής και να ελπίζουμε σ’ ένα καλύτερο αύριο.

    Καλή επιτυχία στις εργασίες της 84ης Γ.Σ. του κλάδου μας.

    Παληγιάννης Βασίλειος Αιρετός ΚΥΣΠΕ

    Loading...
  • loading...