– Την έντονη διαμαρτυρία της “για την αδράνεια της Διευθύντριας της Διεύθυνσης Ιδιωτικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας σε σχέση με τις ώρες εργασίας των συναδέλφων μας στα ιδιωτικά σχολεία”, εκφράζει η ΟΙΕΛΕ, με αφορμή την έκδοση της εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας για την εφαρμογή του 30ωρου.

Μάλιστα, στη σχετική ανακοίνωση η Ομοσπονδία τονίζεται ότι υπάρχει πλήρης αδιαφορία για το 50ωρο των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών, ενώ διερωτάται για το εάν επανέρχεται η εποχή Μπαμπινιώτη-Αρβανιτόπολου.

Ακόμη η ΟΙΕΛΕ αναφέρει: “Σε πρόσφατη ανακοίνωσή μας  είχαμε χαρακτηρίσει  το 30ωρο στην ιδιωτική εκπαίδευση ως… ανέκδοτο. Και τούτο, διότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί εργάζονται (και μάλιστα σχεδόν πάντοτε αμισθί) πολύ περισσότερες ώρες από αυτές που προβλέπει η νομοθεσία.”

Παρατίθενται δε αποσπάσματα της εν λόγω ανακοίνωσης:

“Η τραγική πραγματικότητα υπερεκμετάλλευσης και οικονομικής εξαθλίωσης στον κλάδο μας δεν αποδεικνύεται μόνο από τις καθημερινές καταγγελίες συναδέλφων, που συχνά φοβούνται για ευνόητους λόγους να καταθέσουν επώνυμα. Έχει καταγραφεί επίσημα σε μεγάλη έρευνα 478 εκπαιδευτικών που διεξήχθη από το ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ το 2013. Σύμφωνα με την έρευνα αυτή μόλις το 60% περίπου της δουλειάς που προσφέρουν οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί αμείβεται. Το γεγονός αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στο ότι η εκτός υποχρεωτικού προγράμματος εργασία που προσφέρουμε στα σχολεία μας παρέχεται σχεδόν δωρεάν (το 96,90%, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας)! Είναι αναγκαίο να διευκρινιστεί ότι συχνά η εκτός του δηλωμένου ωραρίου εργασία που παρέχουν οι εκπαιδευτικοί προσφέρεται χωρίς την (απαιτούμενη από το νόμο) συναίνεσή τους, αλλά υπό την απειλή της απόλυσης. Με αυτό τον τρόπο στα ιδιωτικά σχολεία επικρατεί ένα όργιο μαύρης εργασίας και φοροδιαφυγής που δεν ελέγχεται από την Πολιτεία.

ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΥΠΕΡΩΡΙΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΟΥΝ, ΣΥΝΗΘΩΣ ΑΜΙΣΘΙ, ΟΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ;

Οι υπηρεσίες που παρέχουν σε πολλά ιδιωτικά σχολεία οι συνάδελφοί μας εκτός του ωραρίου τους – και, όπως προαναφέρθηκε, σχεδόν πάντοτε χωρίς αμοιβή – είναι δύο ειδών:

Α) Οι υπερωρίες για πλήθος εκδηλώσεων (Ενημερώσεις γονέων, Open Days, εκδηλώσεις σε ώρες εκτός λειτουργίας σχολείου – απογεύματα, Σαββατοκύριακα, αργίες κ.λπ.)

Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί συχνά υποχρεώνονται να παρέχουν χωρίς να πληρώνονται υπηρεσίες σε πλήθος εκδηλώσεων, όπως:
Ενημέρωση γονέων απογεύματα-βράδια

Open Days

Καλοκαιρινά camps

Εκδηλώσεις και προγράμματα μέσα σε γιορτές, αργίες και Σαββατοκύριακα
Η συμμετοχή των συναδέλφων για δραστηριότητες πολιτισμικού, ψυχαγωγικού ή αθλητικού σκοπού είναι προαιρετική και θα πρέπει να τους καταβάλλεται η προβλεπόμενη από το νόμο υπερωριακή αμοιβή(άρθρο 73 του νόμου 4310/2014).

Πρέπει εδώ να προσθέσουμε ότι σε αρκετά ιδιωτικά σχολεία υποχρεώνουν παρανόμως τους εκπαιδευτικούς σε εργασίες που δεν έχουν καμιά σχέση με το διδακτικό τους έργο, όπως, πχ, με τη συνοδεία σχολικών λεωφορείων, την καθαριότητα του σχολείου κ.λπ. Εννοείται πως και γι’ αυτές τις αναγκαστικές εργασίες οι συνάδελφοί μας δεν αμείβονται.

Β) Οι υπερωρίες ανάθεσης διδακτικού έργου
Η παραμονή εκπαιδευτικού στο σχολείο πάνω από το 30ωρο για τον πλήρους ωραρίου εκπαιδευτικό(στην ιδιωτική εκπαίδευση μέσα στο υποχρεωτικό ωράριο του εκπαιδευτικού μπορούν να περιλαμβάνονται και οι ώρες των απογευματινών δράσεων, οι οποίες θα πρέπει να δηλώνονται στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης) πρέπει να αμείβεται υπερωριακά.”

Τέλος, η ΟΙΕΛΕ καταλήγει στην ανακοίνωσή της:

“Η Διεύθυνση Ιδιωτικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας είναι ενήμερη για το όργιο αυτό αυθαιρεσίας και απλήρωτης εργασίας στα ιδιωτικά σχολεία. Η στάση της Διευθύντριας δείχνει μήπως αδιαφορία και απροθυμία να αντιμετωπιστούν τα φλέγοντα ζητήματα του χώρου της ιδιωτικής εκπαίδευσης; Δυστυχώς το τελευταίο διάστημα η κατάσταση στο Υπουργείο Παιδείας έχει αρχίσει να θυμίζει την αλήστου μνήμης-  ως προς την ύπαρξη διαλόγου –  εποχή Μπαμπινιώτη-Αρβανιτόπουλου. Και ο νοών νοείτω…”