Οι θέσεις της ΠΕΑΔ για τους μόνιμους διορισμούς

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔12/02/2018 - 11:34 | Author: Newsroom

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ (Π.Ε.Α.Δ.) – Θέμα: «μόνιμοι , οι θέσεις της Π.Ε.Α.Δ.»

Πάγια θέση της Π.Ε.Α.Δ, αφού τα μέλη της είναι ωρομίσθιοι και αναπληρωτές που έχουν υπηρετήσει σε όλη την ελληνική επικράτεια, είναι η προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών σε δημόσια σχολεία ως βασική προϋπόθεση κατοχύρωσης εργασιακών και επαγγελματικών δικαιωμάτων. Η προϋπηρεσία αυτή, είτε αποκτήθηκε μετά από επιτυχία ΑΣΕΠ είτε όχι, αποτελεί μορφωτικό και παιδαγωγικό κεφάλαιο. (ας σημειωθεί ότι το 75% των μελών του Δ.Σ. της Ένωσης, αλλά και των υπολοίπων μελών είναι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ).

Συγκεκριμένα, η ΠΕΑΔ μετά τα τελευταία δημοσιεύματα, με αυτογνωσία και σύνεση, με λόγο και σκέψη που χαρακτηρίζονται από σοβαρό ήθος και ύφος που συνάδουν προς αυτό των εκπαιδευτικών λειτουργών, επιθυμεί να δηλώσει τα παρακάτω :

Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι μετά από 18 χρόνια ότι τόσο η κατάργηση της επετηρίδας, όσο και ο πολλά υποσχόμενος διαγωνισμός δίνοντας τη ψευδαίσθηση διορισμού σε χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς, δημιούργησαν νέους αναξιοκρατικούς πίνακες –επετηρίδες αποτελώντας μέρος ενός project που εγκαθιστά σιγά το νέο καθεστώς των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών: κατάργηση των προσλήψεων μόνιμων εκπαιδευτικών, κατάργηση της μονιμότητας, συμβάσεις ορισμένου χρόνου, ωρομίσθιοι. Διορίστηκαν τελικά όλα αυτά τα χρόνια οι νέοι και οι καλύτεροι εκπαιδευτικοί; (μελέτη του ΚΕΜΕΤΕ με θέμα: σύστημα διορισμού στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση –Διαγωνισμός ΑΣΕΠ, Αθήνα 2010). Τα παραπάνω αποτέλεσαν τη βάση του τεκμηριωμένου σκεπτικού της Π.Ε.Α.Δ. όταν στα πλαίσια της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής τον Απρίλιο του 2016 αποδομόθηκε η φενάκη του Α.Σ.Ε.Π.

Θεωρώντας τη διαδικασία πρόσληψης εκπαιδευτικών και την επιλογή των κριτηρίων με τα οποία αυτή θα γίνει ως εξαιρετικά σοβαρό ζήτημα ζητούμε αυτό να συζητηθεί με όλους τους εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς φορείς αποκλειστικά και μόνο στο πλαίσιο ενός δημοκρατικού, και πολυφωνικά τεκμηριωμένου διαλόγου χωρίς εμμονές, προσβολές και αποκλεισμούς που δε συνάδουν προς το ήθος και το ύφος εκπαιδευτικών λειτουργών.

Εξάλλου οι ιδέες, οι θέσεις και η προσφορά όλων μας κρίνεται και αξιολογείται συνεχώς τόσο από τα λόγια όσο και από τα έργα μας.

Ο λόγος των εκπαιδευτικών λειτουργών οφείλει πρωτίστως να χαρακτηρίζεται από σοβαρό ήθος και την αναγκαία λογική και επιχειρηματολογία και ύστερα να επιδεικνύει περίσσεια κριτικής και πολυμάθειας.

Στα πλαίσια αυτά η Π.Ε.Α.Δ προτείνει οι εξαγγελλόμενες προσλήψεις να γίνουν από το πλήθος των αναπληρωτών (περίπου 20.000) που εργάστηκαν κι εργάζονται στα δύσκολα χρόνια της κρίσης (ας μη ξεχνάμε τη νεοφιλελεύθερη λαίλαπα Διαμαντοπούλου-Αρβανιτόπουλου με συγχωνεύσεις και αύξηση ωραρίου) στηρίζοντας το δημόσιο σχολείο με τον δίκαιο συνδυασμό -συγκερασμό των παρακάτω κριτηρίων αφού αυτά αποτελούν τους τρεις (3) ιστορικούς τρόπους διορισμού:

  1. Κατάργηση των άρθρων του νόμου 3848/2010 που αφορούν στα κριτήρια διορισμού εκπαιδευτικών
  2. Μοριοδότηση της παλαιότητας πτυχίου ως ενός κοινωνικού κριτηρίου Υπενθυμίζουμε πως π.χ. η περίοδος της πιστοποιημένης από τον ΟΑΕΔ ανεργίας προσμετράται από διαγωνισμούς υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ. Θεωρούμε λοιπόν πως με όμοιο τρόπο μπορεί να αναγνωριστεί από την Πολιτεία η περίοδος της προσδοκίας του διορισμού στους ανθρώπους που ταλαιπωρούνται αρκετά χρόνια.
  3. Αναγνώριση της δημόσιας προϋπηρεσίας (1μόριο ανά μήνα)
  4. Επιτυχία ενός (1) ΑΣΕΠ .Αποτελεί πλέον δεδικασμένο η κατοχύρωση του τελευταίου διαγωνισμού ΑΣΕΠ 2008. Η ΠΕΑΔ ουδέποτε αρνήθηκε να προσμετρηθεί ο κόπος των συναδέλφων που συμμετείχαν σε όλους τους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ πιστεύοντας στην ενότητα των αναπληρωτών είτε έχουν ΑΣΕΠ είτε όχι.
  5. Καμία πρόταξη όλων των ειδικών κατηγοριών αλλά μόνο μοριοδότησή τους .Οι παρόντες πίνακες αναπληρωτών έχουν καταντήσει στρεβλοί και έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο τους.

Η ΠΕΑΔ θεωρεί ότι πρέπει να δοθεί τέλος στην εργασιακή ομηρία αυτών των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, οι οποίοι εργάζονται για πολλά χρόνια στις ίδιες θέσεις, το γεγονός αυτό δεν συνιστά νέες προσλήψεις αλλά αποκατάσταση εργασιακών σχέσεων. Θυμίζουμε τις δηλώσεις του Υπουργού Εσωτερικών για παρόμοιο θέμα , αυτό των συμβασιούχων της τοπικής αυτοδιοίκησης : «Θεωρώ απολύτως δίκαιο το αίτημα αυτών των ανθρώπων οι οποίοι διεκδικούν το αυτονόητο δικαίωμά τους. Δεν γίνεται αυτοί οι άνθρωποι που μπορεί να εργάζονται και 15 χρόνια, αδιαλείπτως στις ίδιες θέσεις εργασίας, με διαρκώς ανανεούμενες συμβάσεις, να είναι σε ένα καθεστώς συνεχούς εργασιακής ομηρίας», είπε ο υπουργός Εσωτερικών Πάνος Σκουρλέτης και πρόσθεσε πως πρόκειται για μια πραγματικότητα την οποία «οφείλουμε ως Πολιτεία να αναγνωρίσουμε. Γιατί πρέπει να πείσουμε, ότι δεν πρόκειται για νέες προσλήψεις που θα επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό αλλά πρόκειται για μια δίκαιη αποκατάσταση της πραγματικής εργασιακής σχέσης αυτών των εργαζομένων».

 

Καλούμε όλους τους συναδέλφους αναπληρωτές σε κοινή δράση, μιας και το μόνο μας όπλο είναι η σύμπνοια απέναντι στο Υπουργείο Παιδείας, που με σπασμωδικές και διασπαστικές πρακτικές, προσπαθεί να τακτοποιήσει ημετέρους και να πετάξει στον Καιάδα εκπαιδευτικούς με πολύχρονη προϋπηρεσία και ανεκτίμητη εμπειρία.

Σε κάθε περίπτωση καταπάτησης των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και της ακύρωσης των προϋπηρεσίας, που έχει αποκτηθεί με θυσίες και μέσα στις αίθουσες, η ΠΕΑΔ θα βρεθεί σε θέση μάχης.

  • Καλούμε όλα τα πολιτικά κόμματα να τοποθετηθούν με σαφήνεια στο φλέγον πρόβλημα της εκπαίδευσης, την απουσία μόνιμου προσωπικού, αφήνοντας στο περιθώριο ξεπερασμένα παιχνίδια πολιτικής εκμετάλλευσης, που δεν πείθουν κανέναν.
  • Απαιτούμε, επιτέλους, ξεκάθαρους όρους του παιχνιδιού. Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, οι “βαλίτσες” και τα “αποπαίδια” του εκπαιδευτικού συστήματος, αυτοί που το σώζουν από την κατάρρευση για χρόνια, απαιτούν το σεβασμό που αρμόζει σε ανθρώπους, που έχουν αναλώσει τη ζωή τους περιφερόμενοι, χωρίς καμία ανταμοιβή, ούτε καν ηθική.

Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς σε κοινό μέτωπο, γιατί όλοι έχουμε τις ίδιες κοινές αγωνίες.

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΙΣ 2 ΜΑΡΤΙΟΥ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ!!!

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

 

 

Διαμάντης Θεόδωρος

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

 

Σάββας Βασίλειος

Loading...
  • europalso

    ideascentral