Ενημερωτικό των αιρετών του ΠΑΜΕ στο ΠΥΣΔΕ Πειραιά (αρ.32 – Ιούνης 2014)

ΟΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΚΕΝΑ – Η ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΕΣ

Συναδέλφισσες – συνάδελφοι

Ο Ιούνης είναι ο μήνας υπηρεσιακών μεταβολών για χιλιάδες εκπαιδευτικούς (μεταθέσεις από περιοχή σε περιοχή, ρύθμιση υπεραριθμίας, βελτιώσεις, οριστικές τοποθετήσεις). Σύμφωνα με το Π.Δ. 50/96 για να ξεκινήσουν οι σχετικές διαδικασίες, πρέπει να γίνουν πρώτα οι μεταθέσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ, οι οποίες καθυστερούν απαράδεχτα φέτος, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, το οπoίο, σύμφωνα με πληροφορίες, σκέφτεται να παρακάμψει το ΠΥΣΔΕ και ν’ αντλήσει τα στοιχεία από το my-school!

Έπειτα το ΠΥΣΔΕ προχωράει, αφού έχει υπολογίσει τα οργανικά κενά, στη ρύθμιση υπεραριθμίας όσων εκπαιδευτικών το ζητήσουν και στη συνέχεια, στα εναπομείναντα κενά, εξετάζει τις αιτήσεις για βελτίωση και οριστική τοποθέτηση των εκπαιδευτικών που είναι στη Διάθεση ΠΥΣΔΕ (Δ.Π.).

Η ΕΙΚΟΝΑ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ : ΜΕΣΑ ΣΕ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΙΩΘΗΚΑΝ ΚΑΤΑ 1019 ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ!

Στα φετινά οργανικά κενά συνυπολογίζονται οι περσινές συνταξιοδοτήσεις (140), οι φετινές 140, συν 30 μέσω ΚΥΣΔΕ ( δηλαδή σύνολο 300 συνταξιοδοτήσεις). Παρ’ όλα αυτά οι οργανικές θέσεις, με εξαίρεση τον κλάδο ΠΕ04, δεν επαρκούν, για να τοποθετηθούν οριστικά οι συνάδελφοι που είναι στη Δ.Π. (261 στην Α΄ και 78 στη Β’ περιοχή). Αυτό οφείλεται στο ότι η αύξηση ωραρίου, η εγκύκλιος για 25+10% μαθητές στο τμήμα, η κατάργηση των ΕΠΑΣ, οι αλλαγές σε ωρολόγια, το κλείσιμο τμημάτων και οι συγχωνεύσεις σχολείων παράγουν αρκετές υπεραριθμίες (περίπου 276). Έτσι απ’ τη μια οι συνταξιοδοτήσεις δημιουργούν κενά κι απ’ την άλλη η αντιεκπαιδευτική πολιτική υπεραριθμίες. Για παράδειγμα: στους φιλόλογους τα οργανικά κενά, στην Α΄ περιοχή, είναι περίπου όσοι και οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στη Δ.Π. (40 είναι στη Δ.Π. αυτή τη στιγμή), αλλά εμφανίζονται και 39 υπεράριθμοι. Παρόμοια είναι η εικόνα στους περισσότερους κλάδους. Με τα δεδομένα αυτά δεν υπάρχουν κενά και για μεταθέσεις.

Αποτέλεσμα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής είναι, όπως φαίνεται στον παρακάτω Πίνακα, να μειωθεί ο αριθμός των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στο ΠΥΣΔΕ Πειραιά κατά 1019 ( -25%) μέσα σε δύο σχολικές χρονιές, ενώ το ίδιο διάστημα έγιναν μόνο 12 διορισμοί !

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΟΡΓΑΝΙΚΑ AΝΗΚΟΝΤΕΣ Δ.Π. ΣΥΝΟΛΟ ΕΚΠ/ΚΩΝ
2011-2012 3376 687 4063
2012-2013 3213 523 3736
2013-2014 2704 340 3044
ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΝΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΕΣ

Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας και με την απόφαση της πλειοψηφίας του ΠΥΣΔΕ Πειραιά ωράριο -12 ώρες και πάνω, και +12 και πάνω χαρακτηρίζονται οργανικό κενό και υπεραριθμία αντίστοιχα. Κατά απαράδεχτο τρόπο παίρνουν ως βάση υπολογισμού του κενού τις 23 ώρες, ενώ το οργανικό κενό πρέπει αντικειμενικά να υπολογίζεται με το μέσο ωράριο του εκπαιδευτικού, που είναι οι 20 ώρες, δηλαδή από -10 και πάνω. κι ακόμη για τα νησιά και για ορισμένες ειδικότητες, όπως ΠΕ05, ΠΕ07, ΠΕ10, ΠΕ13 κ.ά., να υπάρχει προσαρμογή προς τα κάτω.

Η υπεραριθμία, σύμφωνα με το Π.Δ. 50/96, αφορά πρώτα τον κλάδο. Σε περίπτωση που κανείς εκπαιδευτικός του κλάδου που εμφανίζει υπεραριθμία δεν ζητήσει ρύθμιση υπεραριθμίας, τότε κανείς δε χάνει την οργανική του θέση, αλλά μένουν στο σχολείο και αν δεν συμπληρώσουν ωράριο θα διατεθούν για συμπλήρωση σε άλλο σχολείο. Το ίδιο ισχύει και στην άλλη περίπτωση: δηλαδή δε χάνει την οργανική του κι όποιος εκπαιδευτικός ζητήσει να ρυθμίσει υπεραριθμία και για οποιονδήποτε λόγο δεν ικανοποιηθεί η αίτησή του.

Επισημαίνουμε ότι η υπεραριθμία με βάση το Π.Δ. 50/96 διαφέρει τόσο στις προϋποθέσεις χαρακτηρισμού, όσο και στη διαδικασία, από την υπεραριθμία – τους πλεονάζοντες που προβλέπει το Π.Δ. 28/14 για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις.

Οι αιρετοί του ΠΑΜΕ θα παρέμβουμε στο ΠΥΣΔΕ Πειραιά με στόχο, όπως πάντα, την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων και συμφερόντων των συναδέλφων στην κατεύθυνση μιας Eνιαίας ποιοτικής Δημόσιας και δωρεάν Εκπαίδευσης για όλους. Γι’ αυτό δεν πρόκειται να υπογράψουμε κανέναν πίνακα που θα χαρακτηρίζει σαν υπεράριθμους συναδέλφους, γιατί οι υπεράριθμοι είναι δημιούργημα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και γιατί κανείς εκπαιδευτικός, όπως δείχνει η πείρα χρόνων, δεν περισσεύει, αφού όλοι τοποθετούνται στα σχολεία, εξ ολοκλήρου ή για συμπλήρωση ωραρίου, για να καλύψουν τα λεγόμενα λειτουργικά κενά. Κι όπως πάντα, θα σας ενημερώνουμε συνεχώς για τις προτάσεις μας αλλά και για τις αποφάσεις του ΠΥΣΔΕ.

Σάββας Σάββα – Κώστας Άννινος