Σύλλογος αναπληρωτών – νηπιαγωγών δασκάλων με μεταπτυχιακές – διδακτορικές σπουδές στην Ειδική Αγωγή/Σχολική ψυχολογία

08/10/14

ΘΕΜΑ: Οι συνέπειες των ξεχωριστών πινάκων κατάταξης αναπληρωτών ΠΕ61/71 ΠΕ60.50/70.50 στην εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Όπως είναι γνωστό, το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, αντιτιθέμενο ακόμη και στην υπουργική απόφαση 128005/Δ2/08-08-2014 προχώρησε στην ανάρτηση ξεχωριστών πινάκων μόνο για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ71 και ΠΕ61 και στις αντίστοιχες προσλήψεις τους πριν την ανάρτηση των πινάκων των εκπαιδευτικών ΠΕ60.50/70.50 με μεταπτυχιακές/διδακτορικές σπουδές και υπολοίπων εκπαιδευτικών. Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι και σήμερα δεν έχουν αναρτηθεί καν οι πίνακες κατάταξης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΠΕ70.50.

Οι συνέπειες λοιπόν αυτής της αυθαίρετης και παράτυπης κίνησης του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων στην εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι πλέον ΟΛΟΦΑΝΕΡΕΣ!

Πιο συγκεκριμένα, ενώ χθες, στις 7 Οκτωβρίου είχανε προγραμματιστεί οι προσλήψεις περίπου 160 νηπιαγωγών και 460 δασκάλων στην ειδική αγωγή (παράλληλη στήριξη), τελικά το Υπουργείο Παιδείας ματαίωσε τις προσλήψεις, αφού σύμφωνα με τον αιρετό κ. Μπράτη[1] και δημοσιεύσεις στο διαδίκτυο υπήρξε εμπλοκή, καθώς το σύστημα δεν βρήκε 460 άτομα για να προσλάβει (από τους 527 ΠΕ71 που έχουν απομείνει να προσληφθούν), με βάση τις προτιμήσεις τους και τα κενά που υπάρχουν στην πρωτοβάθμια. Επίσης, μέχρι αυτήν την ώρα η πολιτική ηγεσία συσκέφτεται για το πώς να λύσει αυτή την «εμπλοκή».

Και εδώ τίθενται τα εξής κύρια ερωτήματα στους Υπευθύνους Υπουργούς & Υφυπουργούς:

Αυτή η ματαίωση/ακύρωση στις προσλήψεις δεν θα είχε αποφευχθεί αν ο πίνακας αναπληρωτών ήταν ενιαίος και κυρίως αν είχε αναρτηθεί ο πίνακας των αναπληρωτών ΠΕ70.50, καθώς όπως έχουμε αναφέρει, η κίνηση των ξεχωριστών πινάκων και η εκκίνηση των προσλήψεων των ΠΕ61/71, είχε ως αποτέλεσμα, πλήρως εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί, να αποκλειστούν ακόμη και από την πρόσληψη σε περιοχές που οι προτασσόμενοι αυτών δεν επέλεξαν στις αιτήσεις τους;

Πως θα εξηγήσουν αυτή την ανευθυνότητα τους στους γονείς μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες; Πως θα τους δικαιολογήσουν το γεγονός ότι ενώ αναμένουν ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης, τελικά θα πρέπει πάλι να βιώσουν μια κατάσταση αναμονής, αλλά και υπομονής, αφού παρότι υπάρχουν εξειδικευμένοι δάσκαλοι, όπως οι ΠΕ70.50 που προσφέρουν όλα αυτά τα χρόνια στην ειδική αγωγή και που σίγουρα κάποιοι από αυτούς θα έχουν δηλώσει στις προτιμήσεις τους τις περιοχές που υφίσταται τα κενά, θα καθυστερήσει ωστόσο για ακόμα μία φορά η παράλληλη στήριξη του παιδιού τους;

Τελικά η πολιτική ηγεσία έχει ως στόχο το εκπαιδευτικό όφελος των μαθητών με αναπηρία ή/και εκπαιδευτικές ανάγκες ή το εργασιακό όφελος συγκεκριμένων κατηγοριών εκπαιδευτικών;

Πρωταρχικός στόχος της πολιτικής ηγεσίας, δεν θα πρέπει να είναι η άμεση στελέχωση των δομών ειδικής αγωγής/συνεκπαίδευσης, προκειμένου να αρχίσει επιτέλους η σχολική χρονιά και για τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ – ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΜΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ – ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ/ΣΧΟΛΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

[email protected]