Η ατζέντα του νέου υπουργού Παιδείας – Θα αναλάβει την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και, κατά πληροφορίες, τα θρησκεύματα

Τρεις προτεραιότητες έθεσε ο νέος υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Γιαβρόγλου κατά την τελετή παράδοσης – παραλαβής τη Δευτέρα. Πρώτον, ένα Τριετές Σχέδιο για την Παιδεία με αυστηρά χρονοδιαγράμματα, δεύτερον τη μεταρρύθμιση που αφορά τις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου, τις πανελλήνιες εξετάσεις και το σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, και τρίτον τη συγκρότηση ενιαίου χώρου εκπαίδευσης και έρευνας.

Πρόκειται για ζητήματα που θα απασχολήσουν την εκπαιδευτική επικαιρότητα του επόμενου διαστήματος και τα οποία, από τη θέση του προέδρου της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, ο Κ. Γαβρόγλου ήδη επεξεργαζόταν με την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου.

Έξι άξονες

Το Τριετές Σχέδιο για την Παιδεία ουσιαστικά συμπεριλαμβάνει τους άλλους δύο άξονες των μεταρρυθμίσεων που προανήγγειλε τη Δευτέρα, αφού εκτείνεται, κατά τις πληροφορίες της “Α”, σε έξι κατευθύνσεις: Προσχολική Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Νέο Γυμνάσιο, Νέο Λύκειο και Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Ενιαίος Χώρος Εκπαίδευσης και Έρευνας, Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

Το πλάνο αυτό έχει ήδη παρουσιαστεί σε μια πρώτη μορφή στους θεσμούς προκειμένου να διερευνηθούν οι δυνατότητες χρηματοδότησης που υπάρχουν για τις επικείμενες αλλαγές, κυρίως σε επίπεδο μόνιμων διορισμών. Μέχρι σήμερα, έχει εξειδικευτεί και σε επίπεδο χρονοδιαγραμμάτων που αναμένεται να δημοσιοποιήσει το υπουργείο.

Για το θέμα του συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια, στόχος είναι να συζητηθεί στη Βουλή, λαμβάνοντας υπόψη τα μέχρι τώρα πορίσματα και δεδομένα, τα οποία συγκλίνουν στο πώς θα τελειώνουν οι εξετάσεις με το Λύκειο, αποκλίνουν όμως ως προς το ποιος θα έχει την ευθύνη εισαγωγής των μαθητών στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.

Υπενθυμίζεται ότι το πόρισμα της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, γνωστό ως “πόρισμα Γαβρόγλου”, έκανε λόγο για αναβάθμιση του ρόλου του Λυκείου και αποδέσμευσή του από την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ακόμη αναφερόταν σε νέο τρόπο εισαγωγής, “με διαδικασίες που δεν θα εγγυώνται ότι οι μαθητές θα σπουδάζουν τα γνωστικά αντικείμενα που τους ενδιαφέρουν”.

Οι αρμοδιότητες

Σύμφωνα με πληροφορίες της η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα αποτελέσει κεντρική αρμοδιότητα του Κ. Γαβρόγλου από τη θέση του υπουργού, που δεν αποκλείεται να αναλάβει και το κομμάτι των θρησκευμάτων. Οι υφυπουργοί Δ. Μπαξεβανάκης και Κ. Ζουράρις, κατά τις ίδιες πληροφορίες, θα αναλάβουν Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τεχνική Εκπαίδευση, και διεθνή, διαπολιτισμικά ζητήματα αντιστοίχως. Ωστόσο, ο τελικός διαχωρισμός αναμένεται την ερχόμενη εβδομάδα.