Για αναπληρωτές θα μιλάμε τώρα;… O ΠΑΣΑΦ (Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων) καταγγέλλει το υπουργείο Παιδείας για τη μεθοδευμένη από καιρό αύξηση του διδακτικού ωραρίου κατά δύο ώρες την εβδομάδα, παρά τις διαβεβαιώσεις του υπουργού Κ. Αρβανιτόπουλου σε διαδοχικές συναντήσεις μας για το αντίθετο.

Για αναπληρωτές θα μιλάμε τώρα;… O ΠΑΣΑΦ (Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων) καταγγέλλει το υπουργείο Παιδείας για τη μεθοδευμένη από καιρό αύξηση του διδακτικού ωραρίου κατά δύο ώρες την εβδομάδα, παρά τις διαβεβαιώσεις του υπουργού Κ. Αρβανιτόπουλου σε διαδοχικές συναντήσεις μας για το αντίθετο. Η ψήφιση όμως του πολυνομοσχεδίου επικροτεί εκείνη την πολιτική που θα βλάψει όχι μόνο την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης αλλά και το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών που στηρίζουν το δημόσιο σχολείο. Με την αύξηση ωραρίου οι ιθύνοντες του υπουργείου Παιδείας καταδικάζουν σε ανεργία 15.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, που χρόνια τώρα διαπαιδαγωγούν και διδάσκουν τα παιδιά μας από τα αστικά κέντρα μέχρι τα ακριτικά Δωδεκάνησα. Είναι αυτοί οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί οι οποίοι στελεχώνουν το δημόσιο σχολείο με αγάπη, ζήλο και συνέπεια, αφήνοντας πίσω τους οικογένειες και υποχρεώσεις, χτενίζοντας όλη την Ελλάδα με πενιχρές πλέον απολαβές. Είναι εκείνοι οι αναπληρωτές που διαθέτουν προϋπηρεσία ετών και έχουν αξιολογηθεί επανειλημμένα σε διαγωνισμούς εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ και οι οποίοι καλύπτουν οργανικά -και όχι μόνο λειτουργικά- κενά ελλείψει μονίμων διορισμών, παρόλο που οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό είναι τεράστιες.

Η αύξηση ωραρίου όμως συνεπάγεται και την αύξηση των ωρών β’ ανάθεσης της Ιστορίας σε άλλες ειδικότητες, μη εξειδικευμένες, με σκοπό την κάλυψη του διευρυμένου πλέον ωραρίου τους. Ηδη οι ώρες β’ ανάθεσης από 7 αυξήθηκαν σε 10 (23464/Γ2/06/03/2012), (ΦΕΚ654) υποβαθμίζοντας την ποιότητα της εκπαίδευσης. Ο ΠΑΣΑΦ, με επιστολές διαμαρτυρίας στο υπουργείο και με τη στήριξη της ΠΕΦ, τμημάτων Ιστορίας των πανεπιστημίων αλλά και επιστημονικών περιοδικών (Φιλολογική, Νέα Παιδεία), έχει καταγγείλει τη συγκεκριμένη πρακτική, που υποβαθμίζει το μάθημα και στερεί τη δυνατότητα διδασκαλίας από έχοντες επιστημονική και παιδαγωγική επάρκεια.

Εξάλλου σύμφωνα με την UNESCO, μία διδακτική ώρα ισοδυναμεί με τρεις ώρες διοικητικής εργασίας, καθώς πρέπει να υπολογιστεί ο χρόνος μελέτης, προετοιμασίας και αξιολόγησης εργασιών. Οι ασφυκτικές συνθήκες που διαμόρφωσε η εφαρμογή των μνημονίων στην εκπαίδευση εξαρθρώνουν συστηματικά το δημόσιο σχολείο και συνθέτουν ένα σκηνικό το οποίο απαιτεί την άμεση ανατροπή του. Καλούμε τους συναδέλφους αναπληρωτές όλων των ειδικοτήτων να στρατευθούν μαζί μας, προκειμένου να σταματήσουμε τη διαρκή και συστηματική προσπάθεια αποσάθρωσης της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

ΕΘΝΟΣ