Τετράμηνα αντί για τρίμηνα, περιορισμός των εξετάσεων στην πλειονότητα των μαθημάτων και ελαστική αξιολόγηση, εξετάσεις πέραν του παραδοσιακού τρόπου τις οποίες θα υποδείξει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, μείωση των ωρών μαθήματος ανά εβδομάδα περιλαμβάνονται στις αλλαγές που φέρνει μέσα στο καλοκαίρι για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΜΙΝΑ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ

Παρέχοντας διαβεβαιώσεις ότι δεν θα αλλάξει τίποτα στα Λύκεια τη σχολική χρονιά που έρχεται, στη συνάντησή του χθες με την ΟΛΜΕ μίλησε για σημαντικές μεταρρυθμίσεις στα Γυμνάσια, που θα κινούνται στην κατεύθυνση της ελαστικότερης διδασκαλίας και αξιολόγησης, ως συνέχεια των αλλαγών στα Δημοτικά. Για την πρόταση περί τετραετούς Γυμνασίου και διετούς Λυκείου, είπε πως είναι ενδιαφέρουσα και μελετάται, όπως το σύνολο των προτάσεων τόσο του πορίσματος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, όσο και του πορίσματος της Επιτροπής Διαλόγου.

Πλέον ο διδακτικός χρόνος θα λήγει στις 31 Μαΐου, αλλά κάθε εβδομάδα μαθήματος θα έχει 32 ώρες αντί για 35. Εξετάζεται και το ενδεχόμενο του καθημερινού εξαώρου (13.15). Πάντως, μια ώρα θα αφαιρεθεί από τα Αρχαία Ελληνικά και δεν αποκλείεται να προστεθεί στη διδασκαλία των Νέων Ελληνικών. Ακόμη η Ερευνητική Εργασία (Project) αναμένεται να ενσωματωθεί στη διδακτική των κανονικών μαθημάτων. Συνολικά για τη διαμόρφωση της διδακτέας ύλης θα αποφανθεί μέσα στον μήνα το ΙΕΠ.

Όσον αφορά τα υπηρεσιακά ζητήματα, μίλησε για 4.000 προσλήψεις αναπληρωτών στη Δευτεροβάθμια, πέραν της ειδικής αγωγής, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για αναθέσεις μαθημάτων σε διάφορες ειδικότητες, όπως για παράδειγμα αποφοίτους Γραφικών Τεχνών για τα καλλιτεχνικά. Πάντως, για τις όποιες προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομίσθιων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι αιτήσεις για πρώτη φορά θα υποβληθούν ηλεκτρονικά μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΠΣΥΔ) από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να εγγραφούν στο ΟΠΣΥΔ από τη Δευτέρα 6 Ιουνίου στην ειδικά διαμορφωμένη σελίδα https://opsyd.sch.gr, ώστε να αποκτήσουν όνομα χρήστη και κωδικό πρόσβασης στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του (απαιτείται προσωπικός λογαριασμός πρόσβασης στο Taxisnet). Σύμφωνα με πληροφορίες, η διαδικασία κατάρτισης των πινάκων θα ολοκληρωθεί το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου, ενώ οι όποιες ενστάσεις θα κριθούν πρώτη φορά από το ΑΣΕΠ. Για τις μεταθέσεις, τα κενά αναμένεται να ανακοινωθούν έως τις 20 Ιουνίου και για τις αποσπάσεις μέσα στον Ιούλιο.

Από τον Ν. Φίλη δόθηκε στην ΟΛΜΕ η διαβεβαίωση ότι δεν θα εκδιωχθεί κανένας εκπαιδευτικός, αντίθετα θα αξιοποιηθούν στις δομές της ενισχυτικής διδασκαλίας, στις βιβλιοθήκες, αλλά και στην ξενόγλωσση ενισχυτική διδασκαλία για την απόκτηση του κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας. Η ΟΛΜΕ επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί την ερχόμενη εβδομάδα, μετά τη συνεδρίαση του Δ.Σ. της.

Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση

Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο για την Αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και της Μαθητείας έδωσε χθες στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το υπουργείο Εργασίας.

Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται η σύσταση Εθνικής Επιτροπής, που φέρει την ευθύνη της συνολικής διακυβέρνησης της Εκπαίδευσης, αλλά και την υλοποίηση της μαθητείας. Παράλληλα, προβλέπεται Τεχνική Επιτροπή, με αρμοδιότητα την υποστήριξη της Εθνικής Επιτροπής και την παρακολούθηση της εφαρμογής του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση και τη Μαθητεία.

Για την εφαρμογή του θεσμού της Μαθητείας θα συμμετέχουν το ΙΕΠ, ο ΕΟΠΠΕΠ, καθώς και οι διευθύνσεις εκπαίδευσης των συναρμόδιων υπουργείων.

Στο ίδιο πλαίσιο θα τρέξει το πρόγραμμα «Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ», που περιλαμβάνει οριζόντιες δράσεις σε όλα τα σχολεία με περιορισμένο οικονομικό κόστος. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει: α) εισαγωγή μαθημάτων ευέλικτης ζώνης Α’ τάξης, β) δράσεις ευαισθητοποίησης στελεχών και εκπαιδευτικών, γ) ταχύρρυθμα σεμινάρια στελεχών, δ) σχεδιασμό εξειδικευμένου προγράμματος επικοινωνίας. Θα προηγηθεί πιλοτική δράση, σε 12 σχολεία διάρκειας ενός έτους.