Το άρθρο που ακολουθεί αναφέρεται στις παραμέτρους αποτελεσματικής διδασκαλίας σε τάξεις μικτής ικανότητας και αποτελεί μέρος μιας γενικότερης εργασίας που επιμελήθηκε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, με στόχο οι εκπαιδευτικοί, μέσα σε κλίμα γόνιμου διαλόγου και αλληλεπίδρασης:
– να αποκτήσουν έναν κοινό κώδικα επικοινωνίας όσον αφορά το περιεχόμενο και τα γνωρίσματα της αποτελεσματικής διδασκαλίας και μάθησης
– να σχεδιάζουν και να υλοποιούν μαθήματα που θα προάγουν την αποτελεσματική διδασκαλία σε τάξεις μικτής ικανότητας.
Ακολουθούν οι παράμετροι αποτελεσματικής διδασκαλίας καθώς και η αναλυτική περιγραφή τους:
-
Προσανατολισμός
-
Δόμηση
-
Χρήση δραστηριοτήτων εμπέδωσης
-
Υποβολή ερωτήσεων
-
Χρήση μοντέλων διδασκαλίας
-
Αξιοποίηση του χρόνου
-
Η τάξη ως μαθησιακό περιβάλλον
-
Αξιολόγηση