• Οδηγός για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού 2014 exams.it.minedu.gov.gr

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔30/06/2014 - 13:29 | Author: Newsroom

    Και τώρα ήρθε η ώρα για να συμπληρώσετε το μηχανογραφικό 2014 . Ομως ο πρώτος βασικός κανόνας είναι να μη βιαστείτε και να μην κάνετε επιλογές χωρίς σοβαρότατη μελέτη.

    Άνοιξε η ηλεκτρονική διεύθυνση exams.it.minedu.gov.gr όπου οι υποψήφιοι θα μπορούν να επεξεργαστούν τις προτιμήσεις τους στο μηχανογραφικό όσες φορές θέλουν. Μόλις ανακοινωθούν οι βαθμολογικές επιδόσεις (1 ή 2 Ιουλίου) θα έχουν τη δυνατότητα να οριστικοποιήσουν το μηχανογραφικό.

    Η προθεσμία λήγει για όλους στις 14 Ιουλίου.

    Μην προσπαθήσετε να υπολογίσετε τις βάσεις, γιατί απλώς δεν μπορείτε. Επίσης, ούτε να στηριχτείτε στις περσινές βάσεις, καθώς φέτος έχουν αλλάξει πολλά πράγματα και κυρίως λόγω των ειδικών κατηγοριών υποψηφίων.

    Οι περισσότεροι ακολουθούν μια «συνταγή» που τη θεωρούν τέλεια. Δηλαδή, υπολογίζουν τα μόριά τους, μετά τα συγκρίνουν με τις βάσεις των σχολών ΑΕΙ της προηγούμενης χρονιάς και έτσι κάνουν την τελική επιλογή τους. Ο δρόμος αυτός είναι λανθασμένος και πολλές φορές προκαλεί σοβαρότατα προβλήματα που δεν μπορούν πλέον να λυθούν.

    Μην προσπαθήσετε να υπολογίσετε τις βάσεις, γιατί απλά δεν μπορείτε. Επίσης, ούτε να στηριχτείτε στις περσινές, καθώς φέτος έχουν αλλάξει πολλά πράγματα και κυρίως λόγω των ειδικών κατηγοριών υποψηφίων (πολύτεκνων, τρίτεκνων κ.ά.) οι οποίοι διαγωνίστηκαν με τα ίδια κριτήρια με τους υπόλοιπους υποψήφιους.

    Ο υπολογισμός των βάσεων

    Γενικά η φετινή χρονιά θα είναι δύσκολη ως προς τον υπολογισμό των βάσεων και γι’ αυτό η επιλογή των σχολών σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει με βάση… μαντείες σχετικά με την πορεία των βάσεων. Αρα επιλέγω τις σχολές στο μηχανογραφικό δελτίο μου κατά κύριο λόγο με βάση τις πραγματικές επιθυμίες μου και φυσικά με τα μόρια που έχω. Γιατί, βέβαια, δεν μπορεί κάποιος που συγκέντρωσε 12.000 μόρια να ελπίζει ότι μπορεί να εισαχθεί στην… Ιατρική σχολή. Επίσης, πριν αποφασίσουμε τις πρώτες προτιμήσεις σχολών που θα σημειώσουμε στο μηχανογραφικό, πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας και κάποια βασικά πράγματα ως προς τη μελλοντική μας επαγγελματική εξέλιξη και την αγορά εργασίας. Για παράδειγμα τώρα πια δεν μπορεί ένας νέος να πιστεύει ότι θα τελειώσει Παιδαγωγικές σχολές ή τις λεγόμενες καθηγητικές και θα διορισθεί άμεσα σε δημόσιο σχολείο.

    Οι εποχές αυτές προφανώς έχουν παρέλθει. Βέβαια αν αυτό αποτελεί όνειρο ζωής για έναν νέο άνθρωπο, δεν θα πρέπει να το εγκαταλείψει, διότι πάντα υπάρχουν λύσεις όταν θέλουμε κάτι πολύ, αρκεί να είμαστε προετοιμασμένοι για μεγάλες θυσίες και προσπάθειες. Ενας ακόμη καθοριστικός παράγοντας για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού -τον οποίο μας επέβαλε ουσιαστικά η οικονομική κρίση- είναι ο τόπος που βρίσκεται το πανεπιστήμιο σε σχέση με την κατοικία μας. Επίσης, καλό θα ήταν να έχετε υπόψη ακόμη και τα μεταπτυχιακά προγράμματα που προσφέρει κάποιο ίδρυμα, γιατί και αυτό μελλοντικά μπορεί να σας φανεί χρήσιμο.

    Μην ξεχνάτε ακόμη ότι το πανεπιστήμιο δεν είναι μονόδρομος. Υπάρχουν και τα ΤΕΙ, τα οποία μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις προσφέρουν σπουδές υψηλού επιπέδου και με καλύτερη απορρόφηση των πτυχιούχων στην αγορά εργασίας. Τώρα πια δεν ισχύει το «γιατί να πάω σε κάποιο ΤΕΙ αν μπορώ να εισαχθώ σε κάποια πανεπιστημιακή σχολή;» Εδώ η απάντηση είναι απλή. Γιατί μπορεί μια σχολή πανεπιστημιακή να είναι κατώτερη από κάποια άλλη των ΤΕΙ.

    Αγορά εργασίας Μία ακόμη σημαντική επισήμανση. Οι εποχές που όλοι ήθελαν να γίνουν γιατροί, δικηγόροι, μηχανικοί και άλλα επαγγέλματα με «πρεστίζ» έχουν περάσει. Υπάρχουν επιστημονικά πεδία για να ακολουθήσει ένας νέος που έχουν εξαιρετικές προοπτικές στην αγορά εργασίας και μάλιστα σε άμεσο χρόνο μετά τη λήψη του πτυχίου. Ολες οι στατιστικές δείχνουν ότι τα επαγγέλματα αυτά διατηρούν μεν το γόητρό τους, αλλά θεωρούνται υπερκορεσμένα. Για παράδειγμα, στη χώρα μας υπάρχουν περισσότεροι δικηγόροι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη απ’ ό,τι σε ολόκληρη τη Σουηδία! ΤΑ ίδια ισχύουν και με τους συμβολαιογράφους, τους γιατρούς, τους μηχανικούς κ.ά.

    Τελικό συμπέρασμα: H συμπλήρωση του μηχανογραφικού δεν είναι μια απλή διαδικασία. Θέλει σκέψη και έρευνα, καθώς πρέπει να συνυπολογιστούν όλοι οι παράγοντες που προαναφέρθηκαν.

    Στις επόμενες σελίδες του «ΕΘΝΟΥΣ – ΠΑΙΔΕΙΑ» θα βρείτε χρήσιμες συμβουλές και 6+6 σημεία-κλειδιά για την σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού. Μελετήστε τις και μετά κάντε τις επιλογές σας.

    ………………………..

    ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΠΡΙΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΤΕ ΤΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ

    Χρήσιμες συμβουλές για να αποφύγετε τα λάθη

    Στην τελική ευθεία για την κατάθεση των μηχανογραφικών δελτίων έχουν μπει οι φετινοί υποψήφιοι των Πανελλαδικών.

    Το αργότερα σε μία εβδομάδα (1 ή 2 Ιουλίου) οι υποψήφιοι θα γνωρίζουν τις βαθμολογικές τους επιδόσεις σε όλα τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, θα υπολογίσουν τα μόρια που συγκεντρώνουν και στη συνέχεια, αφού προηγηθεί έρευνα σε βάθος για τα τμήματα που τους ενδιαφέρουν, θα προχωρήσουν στην υποβολή του μηχανογραφικού.

    Η κατάθεση του μηχανογραφικού θα γίνει και φέτος ηλεκτρονικά και έτσι, εκτός από την ουσία, χρειάζεται προσοχή και στο τεχνικό μέρος, έτσι ώστε όλα να γίνουν σωστά.

    Η κατάθεση θα γίνει και φέτος ηλεκτρονικά και έτσι, εκτός από την ουσία, χρειάζεται προσοχή και στο τεχνικό μέρος, έτσι ώστε όλα να γίνουν σωστά. Ενα λάθος μπορεί να οδηγήσει τον υποψήφιο σε μια σχολή που πιθανόν να μην επιθυμεί και σύντομα να την εγκαταλείψει. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι το 18% των εισαχθέντων στις στρατιωτικές σχολές αποχωρεί, γιατί τελικά διαπιστώνει ότι το επάγγελμα του στρατιωτικού δεν ανταποκρίνεται στα «θέλω» τους.

    Οι μαθητές είναι απαραίτητο να κάνουν μια προεργασία πριν συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο ώστε να αποφευχθούν τα λάθη. Καλό είναι να εκτυπώσουν το μηχανογραφικό δελτίο και να διαβάσουν προσεκτικά όλα τα τμήματα του ενός ή και των δύο επιστημονικών πεδίων. Παράλληλα, θα πρέπει να σημειώνουν τα τμήματα που τους ενδιαφέρουν ή τους προκαλούν την προσοχή.

    Ακολούθως είναι απαραίτητο να συλλέξουν πληροφορίες για κάθε τμήμα μέσα από οδηγούς σχολών ώστε να έχουν μια εικόνα για τα επαγγελματικά δικαιώματα, τους χώρους εργασίας αλλά και τα προβλήματα του κάθε επαγγέλματος. Επίσης μπορούν να επισκεφτούν και τους διαδικτυακούς τόπους των τμημάτων, ώστε να έχουν μια εικόνα για τα μαθήματα που θα παρακολουθήσουν και τα μεταπτυχιακά που μπορούν να εκπονήσουν μετά την ολοκλήρωση των σπουδών τους.

    Οι υποψήφιοι πρέπει να γνωρίζουν ότι έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν όλες τις σχολές από δύο επιστημονικά πεδία. Για παράδειγμα, υποψήφιος της θεωρητικής με μάθημα επιλογής τη βιολογία γενικής παιδείας μπορεί να επιλέξει όλες τις σχολές του 1ου και 3ου επιστημονικού πεδίου. Δεν υπάρχει λοιπόν περιορισμός στον αριθμό των σχολών. Σε περίπτωση που ένας μαθητής προσπαθήσει να επιλέξει σχολές από άλλα επιστημονικά πεδία στα οποία δεν έχει το δικαίωμα το σύστημα του ηλεκτρονικού μηχανογραφικού δεν θα το επιτρέψει. Μαθητής της θεωρητικής κατεύθυνσης με μάθημα επιλογής τα μαθηματικά γενικής δεν μπορεί να επιλέξει μόνο το 2ο και 4ο επιστημονικό πεδίο. Θα επιλέξει 1ο και 2ο ή 1ο και 4ο.

    Η σειρά προτίμησης και το τμήμα εισαγωγής Πολλοί μαθητές έχουν την εντύπωση ότι, αν έχουν μια σχολή σε υψηλότερη θέση στο μηχανογραφικό από άλλον υποψήφιο, θα εισαχθούν αυτοί και όχι ο ανταγωνιστής τους. Αυτό που παίζει ρόλο είναι το σύνολο των μορίων. Αν για παράδειγμα και οι δυο μαθητές έχουν 15.000 μόρια και βρίσκονται πάνω από τη βάση εισαγωγής του τμήματος, θα εισαχθούν και οι δύο ασχέτως εάν ο ένας υποψήφιος την έχει πρώτη επιλογή και ο άλλος υποψήφιος τρίτη επιλογή.

    Σε περίπτωση ισοβαθμίας, η σειρά προτίμησης λαμβάνεται υπόψη ως τρίτο κατά σειρά κριτήριο (μετά τον βαθμό πρόσβασης και το άθροισμα της βαθμολογίας των μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας) μόνο στις Στρατιωτικές σχολές και όχι στα υπόλοιπα τμήματα. Αφού ολοκληρωθεί και η διαδικασία της ενημέρωσης – συλλογής πληροφοριών, θα ιεραρχήσουν τα τμήματα από αυτά που ανταποκρίνονται περισσότερο στις προσδοκίες τους σε αυτά που δεν τους ενδιαφέρουν και τόσο.

    Οι έξι παράμετροι που πρέπει να συνεκτιμήσετε

    Ακολούθως θα προσπαθήσουμε να δώσουμε κάποιες συμβουλές – οδηγίες προς τους υποψηφίους πριν πατήσουν το κουμπί της οριστικής υποβολής του μηχανογραφικού.

    Η συμπλήρωση του μηχανογραφικού δεν είναι μια απλή διαδικασία και τεχνικά και ουσιαστικά. Πριν λοιπόν προχωρήσετε σε οποιαδήποτε διαδικασία, κάντε μια πολύ σοβαρή συζήτηση με τους γονείς, τους καθηγητές και όποιo άλλο πρόσωπο εμπιστοσύνης υπάρχει στον περίγυρό σας, που να γνωρίζει τι γίνεται σήμερα στην αγορά εργασίας. Αυτό είναι το πρώτο βήμα και το πιο σημαντικό, γιατί μετά την κατάθεση του δελτίου δεν υπάρχει… γυρισμός, δηλαδή περιθώρια για διορθώσεις.

    Αξίζει τον κόπο να βασανιστείτε λίγες μέρες πριν παρθεί η οριστική απόφαση, γιατί σε έναν μεγάλο βαθμό αυτή η απόφαση θα καθορίσει και το μέλλον σας. Χρόνια τώρα τονίζουμε στα παιδιά -και είναι κάτι που το πιστεύουμε απόλυτα- ότι πάνω απ’ όλα πρέπει να ακολουθήσουν το όνειρό τους, γιατί οι στόχοι και τα όνειρα μπορούν να μας οδηγήσουν μακριά στη ζωή και να πετύχουμε, εφόσον φυσικά αγωνιστούμε σκληρά για όλα όσα θέλουμε. Αυτές τις μέρες κλείστε τα αυτιά στις προβλέψεις για τις βάσεις και ό,τι σχετικό ακούτε. Με γνώμονα τη βαθμολογία σας και τις επιθυμίες σας προχωρήστε στην επιλογή των σχολών.

    Επίσης δείξτε προσοχή στην προθεσμία υποβολής, η οποία είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της δεν γίνεται δεκτή αίτηση μηχανογραφικού δελτίου για οποιονδήποτε λόγο. Ειδικότερα, για τη σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, κρίνεται σκόπιμο, για να αποφύγετε λάθη και να πετύχετε στη σχολή των ονείρων σας, να ακολουθήσετε τα εξής:

    1. Επειδή και φέτος η κατάθεση του μηχανογραφικού είναι ηλεκτρονική και έχει πολύπλοκα σημεία, καλό θα ήταν να διαβάσετε την εγκύκλιο που θα βρείτε στην ηλεκτρονική σελίδα του υπουργείου Παιδείας με πολλή προσοχή, γιατί πρόκειται για πραγματικό λαβύρινθο.

    2. Ο υποψήφιος που θα δηλώσει προτίμηση για σχολή η οποία περιλαμβάνεται και στα δύο επιστημονικά πεδία που επέλεξε, τη δηλώνει μόνο μία φορά από όποιο επιστημονικό πεδίο επιθυμεί. Κάθε υποψήφιος μπορεί να δηλώσει στο μηχανογραφικό δελτίο όσες σχολές επιθυμεί, ακόμη και όλες, από αυτές που περιλαμβάνονται σε ένα ή το πολύ δύο από τα πέντε επιστημονικά πεδία. Κάθε υποψήφιος μπορεί να δηλώσει, με όποια σειρά επιθυμεί, τις σχολές, ανεξάρτητα από το επιστημονικό πεδίο που περιλαμβάνονται. Δηλαδή, αν υποτεθεί ότι επιλέγει σχολές από το 2ο και το 4ο Επιστημονικό Πεδίο, μπορεί να δηλώσει ως πρώτη προτίμηση σημειώνοντας την ένδειξη 1 στην οικεία θέση, το τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΕΜΠ του 4ου Επιστημονικού Πεδίου, ως δεύτερη προτίμηση με την ένδειξη 2 το τμήμα Μαθηματικών Αθήνας του 2ου Επιστημονικού Πεδίου, ως τρίτη προτίμηση με την ένδειξη 3 το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών ΕΜΠ του 4ου Επιστημονικού Πεδίου κ.ο.κ. Oταν προηγούνται στις προτιμήσεις του υποψηφίου στρατιωτικές-αστυνομικές σχολές ή σχολές με ειδικά μαθήματα, θα πρέπει αυτές που ακολουθούν να δηλώνονται ανεξάρτητα από την ύπαρξη των πρώτων (μπορεί να υπάρξει αποτυχία λ.χ. σε κάποιο αγώνισμα, οπότε οι σχολές που προηγούνται και έχουν ειδικό μάθημα το συγκεκριμένο άθλημα να θεωρούνται ως μη δηλωθείσες).

    3. Γι’ αυτό οι επιλογές σπουδών πρέπει να γίνονται με τη συνεκτίμηση των ακόλουθων δεδομένων: α) Ενδιαφέροντα, κλίσεις και δυνατότητες του υποψηφίου, β) Βαθμός δυσκολίας εισαγωγής σε σχέση με τις ατομικές επιδόσεις του υποψηφίου, γ) Προοπτικές στην αγορά εργασίας των επαγγελμάτων που συνδέονται με τις επιλεγόμενες σπουδές, δ) Περιοχή όπου βρίσκεται το επιλεγόμενο τμήμα, σε σχέση με τον τόπο κατοικίας του υποψηφίου.

    4. Στο πλαίσιο αυτό συμβουλεύουμε τους υποψηφίους να σημειώνουν πρώτα στα μηχανογραφικά τους δελτία τα τμήματα που πραγματικά προτιμούν, ανεξάρτητα από τις εκτιμήσεις για τις βάσεις εισαγωγής τους. Είναι καλύτερα ο υποψήφιος να σπουδάζει στο τμήμα για το οποίο ενδιαφέρεται, καθώς έχει διαπιστωθεί ότι οι 3 στους 4 φοιτητές που διακόπτουν τις σπουδές τους δηλώνουν ότι οι προσδοκίες και τα ενδιαφέροντά τους βρέθηκαν σε αντιπαράθεση με το αντικείμενο σπουδών και τα μαθήματα των τμημάτων στα οποία πέτυχαν την εισαγωγή τους.

    Να σημειώσουμε εδώ ότι δεκάδες αριστούχοι του 2000 και του 2001 που σπρώχτηκαν από γονείς και «κοινή γνώμη» σε τμήματα ΑΕΙ με αποκλειστικό κριτήριο την υψηλή τους βαθμολογία (π.χ. Ιατρική ή Η/Υ), χωρίς πραγματικά να τους ενδιαφέρει το αντικείμενο σπουδών, βρέθηκαν την επόμενη χρονιά στους καταλόγους της κατηγορίας του 10%, επιδιώκοντας εξαρχής την πρόσβασή τους σε τμήμα που τους ενδιαφέρει.

    5. Η σειρά των προτιμήσεων πρέπει να εκφράζει την πραγματική επιθυμία του υποψηφίου και όχι να προσδιορίζεται από την πιθανολογούμενη επιτυχία ή αποτυχία του, σύμφωνα με τις βάσεις προηγούμενου έτους. Ο υποψήφιος πρέπει να γνωρίζει ότι αν με το σύνολο των μορίων του εισάγεται σε περισσότερες από μία σχολές από αυτές που έχει δηλώσει προτίμηση, τότε θα εισαχθεί σε αυτήν που έχει δηλώσει με προγενέστερη προτίμηση. Eντονες διακυμάνσεις στις βάσεις εισαγωγής εμφανίζουν συνήθως οι σχολές οι οποίες έχουν ειδικό μάθημα. Σε κάθε περίπτωση και για περιορισμό της πιθανότητας σφάλματος, πρέπει οι σχολές προτίμησης του υποψηφίου να έχουν βάση εισαγωγής μεγαλύτερη ή μικρότερη κατά 2.500 μόρια σε σχέση με τα μόριά του. Καλό είναι ο υποψήφιος να δηλώνει πάντοτε και σχολές που έχουν βάσεις εισαγωγής και κατά πολύ μικρότερες από τα μόριά του, προκειμένου να διασφαλίσει σε κάθε περίπτωση ένα θετικό αποτέλεσμα.

    6. Εδώ και χρόνια το να έχει κάποιος απλά ένα πτυχίο από οποιοδήποτε πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ δεν φτάνει. Γι’ αυτό, άλλωστε, όλοι ψάχνουν μετά μανίας για ένα καλό μεταπτυχιακό στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Αυτό σημαίνει ότι τα τμήματα που διαλέγετε δεν πρέπει να έχουν περιορισμένο επιστημονικό πεδίο, έτσι ώστε αργότερα να μπορέσετε να συνεχίσετε τις σπουδές σας σε μεταπτυχιακό επίπεδο σε αντικείμενο κοντινό σε αυτό που κάνατε στις προπτυχιακές σπουδές. Για παράδειγμα, τελευταία πάρα πολλοί φοιτητές που τελειώνουν τα τμήματα Φυσικής επιλέγουν να συνεχίσουν σπουδές μεταπτυχιακές σε αντικείμενα όπως οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ή όσοι τελειώνουν το Μαθηματικό σε σπουδές σχετικές με τις νέες τεχνολογίες.

    ΟΔΗΓΟΣ ΠΛΕΥΣΗΣ Υπολογίστε το κόστος των σπουδών

    Συνυπολογίστε στις επιλογές σας τον παράγοντα «κόστος σπουδών», καθώς η φοίτηση σε τμήμα εκτός τόπου μόνιμης κατοικίας επιβαρύνει την οικογένεια του υποψηφίου συνολικά πάνω από 30.000 ευρώ (για τα 4-5 χρόνια σπουδών), καθώς και το γεγονός ότι π.χ. τόσο από το Τμήμα Μηχανολογίας του ΤΕΙ Πειραιά όσο και από το Τμήμα Πληροφορικής του ΤΕΙ Αθήνας οι υποψήφιοι μπορούν είτε να περάσουν με κατατακτήριες μετά το τέλος των σπουδών τους σε αντίστοιχα πανεπιστημιακά τμήματα είτε να συνεχίσουν σε μεταπτυχιακές σπουδές.

    ΝΙΚΟΛΙΤΣΙΑ ΤΡΙΓΚΑ

    Η ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΔΕΛΤΙΟΥ ΒΗΜΑ ΠΡΟΣ ΒΗΜΑ

    Δυνατότητα επιλογής ακόμα και όλων των τμημάτων από 2 Πεδία

    Στο Μηχανογραφικό Δελτίο του 2014 εμφανίζονται είτε τμήματα είτε εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων. Αυτό όμως δεν θα πρέπει να σας προβληματίσει.

    Η διαδικασία επιλογής των υποψηφίων για την εισαγωγή στα τμήματα των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ θα γίνει όπως γινόταν όλα τα προηγούμενα χρόνια. Στη στήλη Ειδικό Μάθημα, βλέπεις ποιο ή ποια ειδικά μαθήματα ή ιδιαιτερότητες έχει κάθε τμήμα/εισαγωγική κατεύθυνση

    Ο υποψήφιος πρέπει να ξέρει ότι έχει τη δυνατότητα να επισκέπτεται όσο συχνά θέλει την ιστοσελίδα και να τροποποιεί το ηλεκτρονικό μηχανογραφικό δελτίο μέχρι την οριστικοποίησή του

    Στη στήλη Τμήμα-Εισαγωγική Κατεύθυνση (Κατευθύνσεις προχωρημένου εξαμήνου) διαβάζεις την πλήρη ονομασία του τμήματος – της εισαγωγικής κατεύθυνσης και των Κατευθύνσεων προχωρημένου εξαμήνου (αν υπάρχουν).

    • Πχ. Κ.Α. 126: Κοινωνιολογίας (Αθήνα), εμφανίζεται απλώς η ονομασία του τμήματος, στο οποίο δεν υπάρχουν εισαγωγικές κατευθύνσεις.

    • ένας Κωδικός που έχει σύνθετη ονομασία, με τη χρήση παύλας

    (-), αντιστοιχεί σε μία εισαγωγική κατεύθυνση τμήματος 1ου εξαμήνου, με ξεχωριστό αριθμό εισακτέων και διαφορετικό πρόγραμμα σπουδών. Πχ. Κωδ. 604: Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πειραιάς) – Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων Και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας, εδώ εμφανίζεται το τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πειραιάς), στο οποίο λειτουργεί ξεχωριστή εισαγωγική κατεύθυνση Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων Και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας.

    • όπου μέσα σε παρένθεση αναφέρονται Κατευθύνσεις, σημαίνει ότι το τμήμα ή η εισαγωγική κατεύθυνση, σε προχωρημένο εξάμηνο σπάει σε διαφορετικές κατευθύνσεις.

    Πχ. Κωδ. 715: Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πειραιάς) – Διοίκηση Επιχειρήσεων (Κατευθύνσεις: 1. Διοίκηση Επιχειρήσεων, 2. Μάρκετινγκ), εδώ εμφανίζεται από το τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πειραιάς) η εισαγωγική κατεύθυνση του τμήματος Διοίκηση Επιχειρήσεων, η οποία σε προχωρημένα εξάμηνα προσφέρει τις 1. και 2. αναφερόμενες Κατευθύνσεις. Αυτές τις κατευθύνσεις θα τις επιλέξεις κατά τη διάρκεια των σπουδών σου και όχι τώρα κατά τη συμπλήρωση του Μ.Δ. Εννοείται ότι ο Κωδ. 604 είναι διαφορετικός από τον Κωδ. 715, αφού αποτελούν 2 διαφορετικές εισαγωγικές κατευθύνσεις Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας και Διοίκηση Επιχειρήσεων του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Πειραιά.

    Στο Μ.Δ. μπορείς να επιλέξεις μόνο το 604 ή μόνο το 715 ή και τα δύο, ως δύο ανεξάρτητες προτιμήσεις.

    Γενικές οδηγίες Ο υποψήφιος πρέπει να ξέρει ότι:

    1. Εχει τη δυνατότητα να επισκέπτεται όσο συχνά θέλει την ιστοσελίδα και να τροποποιεί το ηλεκτρονικό μηχανογραφικό δελτίο μέχρι την οριστικοποίησή του.

    2. Η οριστικοποίηση του μηχανογραφικού πρέπει να γίνει μέσα σε αποκλειστική προθεσμία.

    Μετά την παρέλευση της προθεσμίας αυτής κανένα μηχανογραφικό δελτίο δεν γίνεται δεκτό, ούτε αλλάζει ούτε αντικαθίσταται ως προς τις προτιμήσεις των τμημάτων και τη σειρά αυτών.

    3. Μπορεί να δηλώσει όσα τμήματα επιθυμεί, ακόμη και όλα, από αυτά που περιλαμβάνονται σε ΕΝΑ (1) ή ΔYΟ (2) το πολύ από τα πέντε επιστημονικά πεδία. Μπορεί να δηλώσει τα τμήματα με όποια σειρά επιθυμεί, ανεξάρτητα από το επιστημονικό πεδίο που περιλαμβάνονται.

    Αν δηλώσει προτίμηση για τμήμα που περιλαμβάνεται και στα δύο επιστημονικά πεδία που δήλωσε, το δηλώνει ΜΟΝΟ μία φορά.

    4. Υποψήφιος Εσπερινού ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β’) δεν έχει δικαίωμα να δηλώσει Στρατιωτικές Σχολές και Αστυνομικές Σχολές.

    5. Δεν εισάγεται σε τμήμα για το οποίο δεν δήλωσε προτίμηση. Αν με το σύνολο των μορίων του εισάγεται σε περισσότερα από ένα τμήματα από αυτά που έχει δηλώσει προτίμηση, τότε θα εισαχθεί σε αυτό που έχει δηλώσει με προγενέστερη προτίμηση.

    6. Σε περίπτωση ισοβαθμίας του με τον τελευταίο εισαγόμενο σε τμήμα που δήλωσε προτίμηση, προηγείται αυτός που έχει μεγαλύτερο Γενικό Βαθμό Πρόσβασης και αν υπάρχει ισοβαθμία και στον Γενικό Βαθμό Πρόσβασης, προηγείται αυτός που έχει μεγαλύτερο άθροισμα βαθμών στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του οικείου επιστημονικού πεδίου. Αν και πάλι υπάρχει ισοβαθμία, εισάγονται όλοι οι ισοβαθμούντες ανεξάρτητα από τη σειρά που δήλωσε ο καθένας το τμήμα αυτό, εκτός αν πρόκειται για Στρατιωτικές ή Αστυνομικές Σχολές. Στην περίπτωση ισοβαθμίας σε Στρατιωτικές ή Αστυνομικές Σχολές, ως τρίτο στη σειρά κριτήριο επιλογής λαμβάνεται υπόψη η σειρά προτίμησης, οπότε προηγείται αυτός που δήλωσε τη σχολή με προγενέστερη προτίμηση.

    Πώς θα γίνει η επιλογή των υποψηφίων Η επιλογή των εισαγομένων γίνεται κατά φθίνουσα σειρά μορίων μέχρι τη συμπλήρωση του αριθμού των θέσεων εισακτέων που αντιστοιχεί στο ποσοστό θέσεων που διατίθεται για την κατηγορία αυτή των υποψηφίων.

    Τα αποτελέσματα επιλογής (εισαγομένων στις σχολές) θα ανακοινωθούν στο λύκειο το οποίο έχει εκδώσει τη «Βεβαίωση» πρόσβασης, με βάση το μηχανογραφικό του δελτίο. Η εγγραφή στο τμήμα επιτυχίας γίνεται μέσα σε αποκλειστική προθεσμία που ορίζεται από τον υπουργό Παιδείας και γνωστοποιείται από τα μέσα ενημέρωσης με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων επιλογής.

    ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ ΤΡΙΓΚΑ

    ΕΘΝΟΣ

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...