Τι θα συναντήσουν οι μαθητές.

Μαθηματικά Γενικής Παιδείας


Γενικά

• Η εξέταση περιέχει 4 ισοδύναμα θέματα των 25 μονάδων.

• Η διάρθρωση των θεμάτων με κλιμάκωση δυσκολίας είναι τέτοια που καλύπτεται το σύνολο της διδακτέας ύλης.

• Κάθε θέμα πρέπει να απαντάται από τον υποψήφιο αφού διαβαστεί προσεκτικά και γίνει απόλυτα κατανοητό.

• Είναι καλό η πρώτη προσπάθεια απάντησης και η λύση να γίνεται στο πρόχειρο (τελευταία σελίδα).

• Πρέπει αρχικά να απαντήσετε σ΄όλες τις ερωτήσεις που μπορείτε και να κερδίσετε τις μονάδες τους. Αν συναντήσετε δυσκολία σε κάποια ερώτηση ή θέμα , μη σπαταλάτε χρόνο. Απαντήστε σ’ αυτές που έχετε μεγαλύτερη σιγουριά με την προϋπόθεση ότι θα επανέλθετε και σ’αυτή που δεν τα καταφέρατε με τη πρώτη προσπάθεια.

• Πρέπει να απαντήσετε σε όλα τα θέματα “Σωστού – Λάθους” ακόμα και εάν δεν γνωρίζετε την απάντηση.

• Πολλές φορές προκειμένου να μην χάσετε όλο το θέμα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ως δεδομένο ένα ζητούμενο (π.χ. να έχει ζητηθεί να αποδείξετε κάτι) για να συνεχίσετε στα επόμενα ερωτήματα της άσκησης και να πάρετε όσα μόρια μπορείτε.

Θέμα Α.

Το πρώτο θέμα στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας έχει τη δομή θα λέγαμε όπως και στην κατεύθυνση, με μοναδική εξαίρεση ότι μπορεί να συναντήσετε δυο ορισμούς για να απαντήσετε. Κατά τα άλλα, να περιμένετε μια απόδειξη από τις γνωστές του σχολικού βιβλίου και κάποιες προτάσεις που θα πρέπει να τις χαρακτηρίσετε ως “Σωστό” ή “Λάθος” χωρίς να χρειαστεί αιτιολόγηση. Ένα θέμα λοιπόν, από τη θεωρία που αρκούν 20 λεπτά για να απαντήσετε.

Θέμα Β.

Στο δεύτερο θέμα συνήθως το Υπουργείο μας επιφυλάσσει εκπλήξεις από την άποψη ότι μπορεί να ζητηθεί ένα θέμα “Στατιστικής” ή “Ανάλυσης” ή ακόμα και “Πιθανοτήτων”. Όπως και να έχει, το αντιμετωπίζετε με ηρεμία, διότι συνήθως θα είναι εύκολου επιπέδου, όπου τα 30 λεπτά αρκούν για να το απαντήσετε.

Θέμα Γ.

Ανάλογα με το τι έχει ζητηθεί στο θέμα Β, εδώ αναμένουμε ένα δυσκολότερο θέμα “Στατιστικής” ή “Πιθανοτήτων” (αντίστοιχα). Ενδεχομένως και συνδυασμός των δυο αυτών κεφαλαίων, όπου με ψυχραιμία θα προσπαθήσετε να το απαντήσετε χωρίς να υπερβείτε το όριο των 55 λεπτών.

Θέμα Δ.

Εδώ τα πράγματα μπορεί να είναι και πιο ξεκάθαρα. Λογικά θα συναντήσετε ένα συνδυαστικό θέμα “Ανάλυσης” με “Πιθανότητες” ή “Στατιστικής” όπου θα χρειαστεί λίγο και το ταλέντο των “Μαθηματικών” για να απαντηθεί, 45 λεπτά είναι αρκετά.

Τελειώνοντας, ένας έλεγχος 30 λεπτών είναι απαραίτητος, πριν δώσουμε το γραπτό μας.

Σας ευχόμαστε κάθε επιτυχία!

Για το

Ανδριώτης Δημήτρης – Μαθηματικός
Δελή Κατερίνα – Μαθηματικός
Διακοηλίας Κων/νος – Μαθηματικός news.gr