ΟΑΕΔ: Σχολές με μαθητές και χωρίς καθηγητές

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔08/11/2014 - 18:35 | Author: Newsroom

Γιάννης Μπασκάκης

Με τη διαδικασία πρόσληψης των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών να μην έχει ολοκληρωθεί ακόμη, οι Σχολές Μαθητείας του ΟΑΕΔ σε όλη την Ελλάδα είτε υπολειτουργούν είτε δεν λειτουργούν καθόλου

«Αν αυτό γινότανε στα σχολεία του υπουργείου Παιδείας, δηλαδή αν εσείς στα ΜΜΕ είχατε καταλάβει ότι στα σχολεία του υπουργείου Παιδείας κατά 90% δεν γίνονται μαθήματα, φαντάζομαι θα είχε πέσει ο υπουργός την άλλη μέρα!».

Ο συνομιλητής μας είναι μόνιμος καθηγητής σε Επαγγελματική Σχολή Μαθητείας του ΟΑΕΔ στην Αθήνα. Σήμερα 7 Νοεμβρίου, οι σχολές του ΟΑΕΔ σε όλη την Ελλάδα είτε υπολειτουργούν είτε δεν λειτουργούν καθόλου. Ο λόγος είναι ότι η διαδικασία πρόσληψης των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη.

Αποτέλεσμα είναι τα σχολεία να μην έχουν το απαραίτητο διδακτικό προσωπικό, οι μαθητές να μένουν πίσω στις σπουδές τους, οι ωρομίσθιοι να φτάνουν στα όρια της οικονομικής εξαθλίωσης και οι μόνιμοι καθηγητές να βλέπουν με ανησυχία τον θεσμό των σχολών στις οποίες διδάσκουν να απαξιώνεται.

Προσλαβάνονται για να… απολυθούν

Οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις εργάζονται πάνω από 10ετία στο ίδιο σχολείο και κάθε χρόνο απολύονται το καλοκαίρι και επαναπροσλαμβάνονται αρχές Οκτωβρίου, αποτελούν την πλειονότητα του διδακτικού προσωπικού των σχολών του ΟΑΕΔ. Υπολογίζονται σε πάνω από 1.500 πανελλαδικά, όταν οι μόνιμοι μετά τις 111 διαθεσιμότητες φτάνουν μόλις τους 500 και από αυτούς περίπου οι μισοί βρίσκονται σε θέσεις ευθύνης (διευθυντές, υποδιευθυντές).

Με δεδομένο λοιπόν ότι υπάρχουν ΕΠΑΣ ανά την Ελλάδα που έχουν μόνον έναν μόνιμο καθηγητή, η απουσία των ωρομίσθιων σημαίνει ότι αυτές καλούνται μέχρι στιγμής να λειτουργήσουν έχοντας μόνο τον διευθυντή!

Ετσι οι μαθητές είτε πηγαίνουν για λίγες ώρες, για να παρακολουθήσουν τα μαθήματα που διδάσκουν οι μόνιμοι και μετά φεύγουν, είτε όταν πρόκειται για ειδικότητες όπου διδάσκουν ωρομίσθιοι, οι μαθητές πηγαίνουν για να διαπιστώσουν απλώς ότι δεν θα κάνουν μάθημα.

«Τους κάνουμε καμιά ενημέρωση, τους απασχολούμε απλά για να περάσει η ώρα», λέει στην «Εφ.Συν.» μόνιμος καθηγητής από ΕΠΑΣ της Θεσσαλίας. Εν τω μεταξύ παιδιά από μακρινές περιοχές νοικιάζουν σπίτι στην περιοχή της σχολής τους, με μεγάλο κόστος για την οικογένειά τους, αλλά μάθημα δεν κάνουν.

«Πολλά παιδιά έρχονται από μακριά, από την Πρέβεζα, από την Ηγουμενίτσα, απ’ τη Φλώρινα, απ’ οπουδήποτε και τους λένε ελάτε μετά από μια βδομάδα, ελάτε μετά από 3-4 μέρες. Είναι αυτό το πήγαινε-ξαναέλα και η κοροϊδία», μας λέει μαθητής της ΕΠΑΣ Ιωαννίνων. Εκείνος πηγαίνει στις 7 το πρωί για δουλειά και το μεσημέρι που σχολάει πηγαίνει στη σχολή, αλλά αντί να κάνει μάθημα γυρίζει σπίτι άπραγος.

«Υποτίθεται ότι η μαθητεία του ΟΑΕΔ ήταν ο μοναδικός τρόπος για τα φτωχά παιδιά να μπούνε στην τεχνική εκπαίδευση και τώρα τους οδηγούν στα ιδιωτικά ΙΕΚ», επισημαίνει ωρομίσθιος που εργάζεται σε ΕΠΑΣ της Ηπείρου εδώ και 10 χρόνια και τους τελευταίους 5 μήνες παραμένει άνεργος.

Τονίζει επίσης ότι λόγω της συρρίκνωσης της σχολικής χρονιάς οι ωρομίσθιοι δεν θα συγκεντρώσουν τα απαραίτητα ένσημα για να μπουν το επόμενο καλοκαίρι στο ταμείο ανεργίας.

Διαβεβαιώσεις για τις προσλήψεις

Ο διοικητής του ΟΑΕΔ Θεόδωρος Αμπατζόγλου μιλώντας στην «Εφ.Συν.» διαβεβαιώνει ότι η διαδικασία πρόσληψης των ωρομίσθιων θα ολοκληρωθεί στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας και υποστηρίζει ότι η καθυστέρηση «οφείλεται στον μεγάλο αριθμό των αιτήσεων, στον νέο θεσμό των ΣΕΚ και στο νέο ηλεκτρονικό σύστημα αξιολόγησης με μόρια».

Οσον αφορά το τελευταίο παραδέχεται ότι θα μπορούσε η διαδικασία της μοριοδότησης των ωρομίσθιων να έχει ξεκινήσει νωρίτερα, ενώ, παρά την εικόνα που μεταφέρουν καθηγητές και μαθητές, ισχυρίζεται ότι τα σχολεία λειτουργούν καλά.

«Τα σχολεία μας δεν έχουν τη λογική των σχολείων του υπουργείου Παιδείας. Είναι κάποιες ώρες μαθημάτων και κάποιες ώρες που τα παιδιά απασχολούνται σε εργοδότες, άρα η ίδια η διαδικασία που ακολουθούμε μας επιτρέπει να ξεκινήσουμε με τους μόνιμους και να τους ενισχύσουμε με τους ωρομίσθιους μετά».

«Προσπαθούν κάποιοι να το αποδώσουν στο ότι ήταν η πρώτη χρονιά που προσπάθησαν να κάνουν μηχανογραφημένη διαδικασία. Δεν είναι όμως αυτό. Δεν μπορεί κανείς βέβαια να πει εκ των προτέρων ότι υπήρχε μια συγκεκριμένη σκοπιμότητα γι’ αυτά τα γεγονότα. Αλλά είναι η πρώτη φορά που φτάνουμε σχεδόν στα μέσα του Νοέμβρη για να λειτουργήσουν οι σχολές του ΟΑΕΔ», λέει στην «Εφ.Συν.» ο Ανέστης Τερζής, υποδιευθυντής στην ΕΠΑΣ Δράμας και αντιδήμαρχος Δράμας.

Πηγή: efsyn.gr

Loading...