Έβγαλε 19,8 στη Β΄ Λυκείου χωρίς κανένα φροντιστήριο ο έφηβος βουλευτής της Ρόδου!


Ο 17χρονος Γιώργος Μπακάλης που ζει στο Παραδείσι, φοιτά στο Λύκειο Κρεμαστής και σ΄ όλη την Ελλάδα μιλούν γι’ αυτόν.
Μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα, ένας 17χρονος που σε ξαφνιάζει με την ωριμότητά του, την ευθύτητα, την καθαρότητα στο βλέμμα, αλλά και τις αρχές και τα …τέλη, που λένε με τα οποία έχει μεγαλώσει!

Ο Γιώργος Μπακάλης, ο έφηβος βουλευτής Δωδεκανήσου που τον γνωρίσαμε πριν λίγες μέρες από τα έδρανα της Βουλής όταν μαζί με τον έτερο μαθητή από τη Ρόδο Νίκο Κεραμέα, σε αυστηρό ύφος ζόρισε τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη στη Βουλή και καταχειροκροτήθηκε, εκφράζοντας την αντίθεσή του για την περικοπή των ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών.

Η φωτογραφία του, με το κοστούμι στα έδρανα της Βουλής έκανε το γύρο της Ελλάδας, οι θέσεις του εντυπωσίασαν… Και ζει εδώ στο Παραδείσι της Ρόδου, με τη μητέρα του Κατερίνα Βαγιανού, οι δυό τους, πόσο άξια μητέρα πρέπει να είναι αυτή που μεγαλώνει μόνη της αυτό το γιό!

Που έβγαλε και στη Β΄ Λυκείου τελικό βαθμό 19,8 χωρίς να κάνει κανένα φροντιστήριο, που παίζει βόλεϊ στην Κρεμαστή, παίζει πιάνο κι ακορντεόν και τόσα άλλα όργανα, γράφει συνθέσεις και ποιήματα που τα κρατά για τον εαυτό του, κι έβγαλε να πληρώσει εκείνος όταν τελείωσε η κουβέντα μας, χωρίς να το διαπραγματεύεται αυτό…

Βλέπω σε σταματάνε στο δρόμο, σου μιλάνε… Τι σου λένε;
Κάποιοι με σταματούν, μ΄ αναγνωρίζουν, μου δίνουν συγχαρητήρια και δείχνουν να επικροτούν.

Υπάρχουν κι άλλοι που δεν σχολιάζουν με καλό τρόπο. Τι λένε αυτοί;
Υπάρχουν και κακόβουλα σχόλια στο facebook και στο YouTube. Το περιεχόμενό τους είναι έντονα κομματικοποιημένο γεγονός που θεωρώ ότι δεν θα πρέπει να συμβαίνει σε 17χρονους. Μπορούμε να έχουμε θέση χωρίς να έχουμε κομματική πίστη.

Κι εσένα όμως σε είπανε «δεξιόπουλο»…
Ναι, στο ΣΚΑΙ.

Πράγματι είσαι στο χώρο της Νέας Δημοκρατίας;
Δεν έχω κομματικοποιηθεί ποτέ. Το αντίθετο θα έλεγα. Πιστεύω ωστόσο ότι θα πρέπει να λέμε ανοιχτά την άποψή μας ώστε να δείχνουμε την οπτική μας ως έφηβοι.

Τί του είπες λοιπόν του υπουργού του κ. Φίλη που προκάλεσε τόση εντύπωση και έκανε και τον κύκλο των Μέσων Ενημέρωσης;
Καταρχήν πρέπει να σας πω ότι στην τοποθέτησή μου ως έφηβος βουλευτής Δωδεκανήσου αναφέρθηκα γενικά στην αντίθεσή μου για αλλαγή του ωρολογίου προγράμματος των τάξεων του Γυμνασίου, αλλά όλη η είδηση στα Μέσα Ενημέρωσης εντόπισε σ΄ αυτό που είπα για τα Αρχαία. Μίλησα και για τη μείωση των διδακτικών ωρών στο μάθημα της Βιολογίας, και για την κατάργηση του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας από τη Β΄ τάξη…

Για την κατάργηση της παρέλασης, την κατάργηση της προσευχής, τί πιστεύεις;
Παρότι δεν μίλησα εγώ στη Βουλή των Εφήβων γι αυτά, αλλά άλλος μαθητής, μπόρεσα να διακρίνω μέσα απ΄ αυτή τη διαδικασία ότι οι απόψεις των μαθητών εδώ διίστανται. Δέχομαι το δικαίωμα των συμμαθητών μου να κάνουν την πρωινή προσευχή τους όμως θεωρώ ότι έτσι αποκλείονται και στιγματίζονται άλλες ομάδες παιδιών.

Η μαθητική παρέλαση να καταργηθεί ή να παραμείνει;
Θεωρώ ότι τονώνει το αίσθημα του πατριωτισμού που έχουμε και όντως είναι ένα μέσο ώστε να αποδώσουμε τιμή στους προγόνους. Υπάρχουνε όμως κι άλλοι τρόποι να το κάνουμε αυτό χωρίς να υποστηρίζω ωστόσο την κατάργηση των παρελάσεων.

Την ημέρα που εξαπέλυσε τα «πυρά» του στη Βουλή στον Υπουργό Παιδείας
Επομένως δεν είσαι… δεξιόπουλο, όπως είπε ο Κωνσταντίνος Μπογδάνος!
Σε καμία περίπτωση. Και τί δεν έχω ακούσει από τότε. Ότι ήμουν ντυμένος με κοστούμι, στην πένα… Ότι κρατούσα… πένα. Μα, μου αρέσει η πένα και κρατάω γενικά… Ότι μου γράψανε οι καθηγητές τους λόγους…. Και μ΄ ενοχλεί διότι αυτοί που τα έγραψαν αυτά δεν με γνωρίζουν.

Μίλησες για το μάθημα των Αρχαίων ενώ εσύ θέλεις ν΄ ακολουθήσεις σπουδές Οικονομίας!
Ακριβώς. Κι αυτό νομίζω ότι ενισχύει ακόμα περισσότερο το γεγονός ότι τα κίνητρά μου δεν είναι ιδεολογικά όπως κατηγορήθηκα, αλλά έχουν να κάνουν με τη μάθηση. Είναι παράλογο να θέλουμε να κάνουμε τους νέους να μιλήσουν καλύτερα ελληνικά, μειώνοντας το χρόνο διδασκαλίας τους. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για ελληνική γλώσσα και πρέπει να πάψουμε να την αντιμετωπίζουμε ως κάτι ξένο. Τα αρχαία ελληνικά ποτέ δεν θα είναι μία νεκρή γλώσσα όσο ζουν και συνεχίζονται μέσα από τη νέα ελληνική γλώσσα.

Τί σου απάντησε ο υπουργός Παιδείας;
Όπως το ανέμενα απέφυγε να δώσει μία σαφή απάντηση γι αυτό και δευτερολόγησα. Όπως φαίνεται ο υπουργός πιστεύει πως η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής δεν βοηθά τους μαθητές να μιλήσουν καλύτερα τη νεοελληνική. Ωστόσο αν πραγματικά θέλουμε μια τέτοια βελτίωση θα συμφωνήσω μαζί του στο ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα που αφορούν στον ποιοτικό χρόνο. Συνεπώς και δεν καταλαβαίνω πώς ακριβώς θα διορθωθεί το πρόβλημα με μία αλλαγή στον ποσοτικό χρόνο και δη με μείωσή του. Πρόκειται για αντίφαση. Αν θέλει πράγματι τη βελτίωση του ποιοτικού χρόνου ο υπουργός ας προχωρήσει σε καλύτερη επιμόρφωση των καθηγητών.

Χρειάζονται επιμόρφωση οι Έλληνες καθηγητές, βλέπεις μια τέτοια ανάγκη;
Είναι πολλοί καθηγητές που δίνουν τη ψυχή τους όλη, κι υπάρχουν κι άλλοι που το βλέπουν ως επάγγελμα και μάλιστα το αντιμετωπίζουν επιπόλαια.

Είσαι μαθητής του 19,8 και μάλιστα χωρίς κανένα φροντιστήριο ούτε καν στη Β΄ Λυκείου που μόλις τελείωσες! Πώς γίνεται αυτό;
Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω και την καλύτερη σχέση με το διάβασμα όμως όταν αποφασίσω ότι θα συγκεντρωθώ, θα το κάνω. Κι αυτό γιατί δίνω πολύ βάση στην παράδοση μέσα στην τάξη, κι έχω την τάση να εσωτερικεύω εύκολα τη γνώση, την πληροφορία.

Για τα φροντιστήρια τι άποψη έχεις; Τώρα που ξεκινάς στη Γ΄ Λυκείου και έχεις στόχους δεν θα κάνεις φροντιστήρια;
Θα ξεκινήσω φροντιστήρια ώστε να έχω μία πρώτη επαφή όμως δεν αποκλείω την πιθανότητα να τα σταματήσω αν νιώσω ότι μπορώ να το διαχειριστώ και μόνος μου.

Τόση αυτοπεποίθηση έχεις;
Η αλήθεια είναι πως δεν έχω αυτοπεποίθηση γενικότερα, αλλά πιστεύω πως αν το προσπαθήσω πολύ και δώσω τον εαυτό μου στο να πετύχω τους στόχους μου, μπορώ να τους φτάσω.

Πού θέλεις να περάσεις, σε ποια σχολή;
Στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας.

Έχει Μαθηματικά αυτό…
Είναι η αγάπη μου τα Μαθηματικά από το Δημοτικό. Ο κρυφός μου έρωτας ας πούμε. Αλλά και οι υπολογιστές…

Με τί άλλα ασχολείσαι;
Επειδή δεν διαβάζω ιδιαιτέρως όπως σας είπα, ομολογώ πως έχω αρκετό ελεύθερο χρόνο γεγονός που μου επιτρέπει να ασχοληθώ με τα υπόλοιπα ενδιαφέροντά μου

Που είναι ποια;
Με τι να αρχίσω; Ασχολούμαι αρκετά με τον αθλητισμό και συγκεκριμένα με την πετοσφαίριση (βόλεϊ) στην ομάδα ΑΕΣΠ Φοίνικας. Γράφω ποιήματα που τα κρατάω για μένα και ασχολούμαι πολύ εντατικά με τη μουσική. Παίζω αρκετά μουσικά όργανα, αλλά βασικό μου όργανο είναι το πιάνο. Μάλιστα αναρτώ δικές μου μινιμαλιστικές συνθέσεις στο διαδίκτυο.

Ποια άλλα όργανα παίζεις;
Ντραμς, τουμπερλέκι, ακορντεόν και ξέρω και λίγη κιθάρα.

Ζεις στο Παραδείσι, με τη μητέρα σου την Κατερίνα Βαγιανού!
Ζω με τη μητέρα μου η οποία αναμφίβολα στις δύσκολες στιγμές μου είναι το στήριγμα, το αποκούμπι μου όπως κι εγώ το δικό της. Έχουμε μία πολύ καλή σχέση. Είμαι μοναχοπαίδι.

Μου έχουν πει ότι ήσουν ιδιαίτερη περίπτωση παιδιού, ότι διάβαζες και έγραφες από μωρό σχεδόν!
Έγραφα, διάβαζα, μιλούσα από τα δύο μου χρόνια. Ήμουνα τριών χρονών και μου δώσανε μία εφημερίδα, ανάποδα τα γράμματα και μου είπανε διάβασέ την. Τη διάβασα ανάποδα, …Μου έμενε αυτή η μνήμη.

Θα είσαι πολύ κουρασμένος τώρα, μετά από μια δύσκολη χρονιά που είχε για εσένα επιτυχία σε όλα και συγκινήσεις!
Είμαι πολύ κουρασμένος, αλλά μ΄ αρέσει να κάνω πολλά πράγματα δεν θέλω να κάθομαι. Αφού αναφερθήκαμε στη μουσική ετοιμάζω νέες συνθέσεις όμως και η εμπειρία μου μέσα από τη Βουλή των Εφήβων δεν σημαίνει ότι με την ολοκλήρωση του πενθημέρου τελειώνει. Ενεργοί πολίτες μπορούμε να είμαστε μέχρι και στο σπίτι μας. Η πολιτική αγγίζει τους πάντες.

Θα ήθελες να γίνεις κανονικός βουλευτής όταν μεγαλώσεις;
Θα το ήθελα. Απλά να μην με απορροφήσει το σύστημα γιατί με πολλούς συνέβη αυτό. Κρίνοντας όμως από τους ανθρώπους που γνώρισα εκεί όσο ήμουνα στην Αθήνα μπορώ να γεμίζω με ελπίδα. Και μιλώ για τη γενιά μου, τους συναδέλφους μου έφηβους βουλευτές.

Πετύχατε δύσκολες εποχές στη γενιά σου, βέβαια!
Ξεκινήσαμε λίγο άσχημα. Ίσως αυτό όμως να είναι κι εν μέρει θετικό γιατί έχουμε έναν λόγο παραπάνω να δούμε πώς θα είναι καλύτερος ο κόσμος.