«Η λειτουργική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου είναι μια συμμετοχική και δημοκρατική μεθοδολογία διάγνωσης προβλημάτων, αναζήτησης λύσεων και επεξεργασίας προτάσεων και μέτρων για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί εργαλείο ιεραρχικής και χρηματοδοτική διάκρισης των σχολικών μονάδων ή τιμωρητικό εργαλείο μισθολογικής διαφοροποίησης και διοικητικής πειθάρχησης των εκπαιδευτικών» τονίζει με δήλωση του στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης.

Οι διαδικασίες αξιολόγησης έτσι όπως προβλέπονταν από το ΠΔ 152/2013 (ΦΕΚ 240/ 5 -11-2013) είχαν στόχο τη μισθολογική και βαθμολογική στασιμότητα των εκπαιδευτικών (άρθρο 16, παρ. 4-5) και συνέβαλαν στη δημιουργία κλίματος ανταγωνισμού στην εκπαιδευτική κοινότητα. Γι’ αυτό αναστέλλονται, καθώς και οι όποιες πειθαρχικές ή προαγωγικές συνέπειές τους προκειμένου να μελετηθούν σε βάθος όλοι οι συναφείς παράγοντες.

Στο νέο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί σύντομα στη Βουλή των Ελλήνων θα περιλαμβάνεται η αναστολή του σημερινού νομοθετικού πλαισίου αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου. Παράλληλα θα ξεκινήσει διαβούλευση σχετικά με τον τρόπο αποτίμησης του διδακτικού έργου και των τρόπων λειτουργίας των διδακτικών μονάδων προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της εργασίας όλων και όχι της τιμωρίας.

Το ΥΠΟΠΑΙΘ μετά από τη διαβούλευση, θα διαμορφώσει σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα ένα σύστημα αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, με διαπιστωτικό, διαμορφωτικό, παιδαγωγικό και αναπτυξιακό χαρακτήρα. Σκοπός του προτεινόμενου συστήματος θα είναι η βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στις εκπαιδευτικές δομές και στα σχολεία της χώρας.

Σημειώνουμε ότι τα παραπάνω αποτελούν απάντηση σε της κα Κεραμέως της ΝΔ που ζητούσε μεταξύ των άλλων να μάθει αν σκοπεύει το Υπουργείο να καταργήσει εξ ολοκλήρου το ισχύον σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως αυτό καθορίζεται στο ΠΔ 152/2013 ή μόνο μερικές παραμέτρους, δείκτες και προσδιοριστικά στοιχεία.

………………………………………………………………………………

Μπαλτάς: Είμαστε υπέρ της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου

Η αποτίμηση θα δρα για τη βελτίωσή του και όχι τιμωρητικά

Η συμμετοχή της Ελλάδας στο Πρόγραμμα PISA του ΟΑΣΑ υπήρξε ανελλιπής από την πρώτα χρονιά διεξαγωγής του, γεγονός που αποδεικνύει το ενδιαφέρον της Ελλάδας για τη συμμετοχή της σε θεσμούς Διεθνών Οργανισμών δήλωσε γραπτώς ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του Ποταμιού κ. Μαυρωτά για το ενδεχόμενο μη συμμετοχής στο διαγωνισμό.

Όπως έχει γράψει το news.gr ο διαγωνισμός διεξάγεται κανονικά γεγονός που προκύπτει και από τα όσα αναφέρει ο υπουργός Παιδείας στο κείμενό του. Συγκεκριμένα παραθέτει στοιχεία για την πιλοτική φάση του διαγωνισμού που διενεργήθηκε με επιτυχία από τις 28 Απριλίου μέχρι και τις 9 Μαΐου του 2014. Η Κύρια Έρευνα θα διεξαχθεί σε δείγμα 6.300 μαθητών περίπου και όπως προκύπτει από τα γραφόμενα του υπουργού οι διαδικασίες εξελίχθηκαν ομαλά και η έρευνα ολοκληρώνεται στις 3 Απριλίου.

Μετά την ολοκλήρωσή της θα ακολουθήσει το διάστημα Απριλίου – Μαϊου η συγκέντρωση των δεδομένων που είναι όλα σε ηλεκτρονική μορφή και θα πραγματοποιηθεί η βαθμολόγηση των ερωτήσεων από εκπαιδευτικούς ΠΕ04, 02,03, οι οποίοι αφού ορισθούν, θα επιμορφωθούν για να βαθμολογήσουν τα τεστ. Η βαθμολόγηση θα διαρκέσει περίπου 25 μέρες. Στη συνέχεια θα πραγματοποιηθεί η εισαγωγή των δεδομένων και ο έλεγχος αξιοπιστίας τους και θα αποσταλούν στον ΟΟΣΑ. Η διαδικασία προβλέπεται να ολοκληρωθεί περίπου τον Σεπτέμβριο και τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν τον Δεκέμβριο του 2016.

Το ετήσιο κόστος συμμετοχής στο Πρόγραμμα συμπεριλαμβανομένου του κόστους συμμετοχής των εκπροσώπων ανέρχεται στα 82.000 ευρώ και καλύπτεται από τον προϋπολογισμό της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΥΠΟΠΑΙΘ χωρίς καθυστερήσεις και ίδια πρόβλεψη έχει γίνει και για το έτος 2015.

Το έτος διεξαγωγής της έρευνας προκύπτουν, σύμφωνα με τον κ. Μπαλτά, επιπλέον δαπάνες της τάξεων των 20-25.000 ευρώ που μπορεί να αφορούν επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, συντονιστών ομάδων των σχολείων, αποστολή υλικού, αμοιβή διορθωτών κλπ.

Ο κ. Μπαλτάς δεν παραλείπει να ότι τα θέματα που προτείνει το PISA – στην συντριπτική τους πλειονότητα – προϋποθέτουν γνώσεις που οι Έλληνες μαθητές έχουν αποκτήσει στο πλαίσιο του αναλυτικού τους προγράμματος. Οι χαμηλές επιδόσεις των μαθητών από τη χώρα μας εξηγούνται σε ένα βαθμό από το γεγονός ότι δεν είναι σε θέση να μεταφέρουν αυτή τη γνώση σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο προκειμένου να βρουν λύση σε ένα πρόβλημα ή να δώσουν μια τεκμηριωμένη αιτιολόγηση για ένα θέμα που είναι πιθανό να συναντήσουν στον πραγματικό κόσμο.

Σε άλλη του για το ίδιο θέμα ο κ. Μπαλτάς προσθέτει στην κατακλείδα του κειμένου του ότι «είμαστε υπέρ της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, η οποία θα δρα για τη βελτίωση και όχι τιμωρητικά. Η αποτίμηση αυτή αφορά όλες τις δραστηριότητες και τους φορείς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι λεπτομέρειες της διαδικασίας αποτίμησης βρίσκονται υπό μελέτη».

Καλόγηρος Βασίλειος

news.gr / newsbeast.gr