• Νεοφιλελεύθερος Κανιβαλισμός στην Δημόσια Εκπαίδευση…Με αφορμή την τελευταία ανακοίνωση του ΣΑΝΔ_ΜΕΑ στις 3-4-2017…Μια απάντηση από έναν εκπαιδευτικό ΠΕ71

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔04/04/2017 - 11:08 | Author: Newsroom

    Νεοφιλελεύθερος Κανιβαλισμός στην Δημόσια Εκπαίδευση
    Με αφορμή την τελευταία ανακοίνωση του ΣΑΝΔ ΜΕΑ στις 3-4-2017
    Μια απάντηση από έναν εκπαιδευτικό ΠΕ71
    Νεοφιλελεύθερος Κανιβαλισμός αναπτύσσεται όταν χρόνιες πολιτικές έχουν καταδικάσει το δημόσιο σχολείο σε υποβάθμιση και τους εκπαιδευτικούς σε αδιοριστία-μόνιμη αναπλήρωση του εαυτού τους οδηγώντας σε σύγκρουση συνάδελφους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς για “μια θέση στον ήλιο” της ελαστικής εργασίας.

    Έτσι, απέναντι στο αίτημα για μαζικούς διορισμούς (που είναι άραγε;), στην προστασία της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης στους μαθητές (το ζήτημα τοποθέτησης εκπαιδευτικών χωρίς καν σπουδές στην ΕΑΕ θα αντιμετωπιστεί θεωρητικά και πρακτικά π.χ. μπλοκάρισμα επιμορφώσεων της “ντροπής”;), στην κριτική επεξεργασία και συνδιαμόρφωση του πλαισίου στελέχωσης της ειδικής αλλά και γενικής εκπαίδευσης (ποια επιτροπή φορέων -γονέων, εκπαιδευτικών κτλ.- συζήτησε διεξοδικά την αλλαγή της νομοθεσίας για τη στελέχωση της ειδικής αγωγής που περιέργως όλοι οι φορείς της εκπαίδευσης αλλά και του αναπηρικού κινήματος καταγγέλουν; βλ. ανακοίνωση ΕΣΑμΕΑ στις 3-4-2017) επιστρατεύεται κάθε λογικοφανές επιχείρημα το οποίο όμως…. απαντάται πολύ εύκολα….
    Έχουμε και λέμε, ακολουθώντας το κείμενο του ΣΑΝΔ-ΜΕΑ:
    – Η χορήγηση παιδαγωγικής επάρκειας είναι ζήτημα επιστημονικό ή πολιτικό-τεχνικό, αφού οι νόμοι για την παιδαγωγική επάρκεια αλλάζουν συνεχώς και καθορίζονται από το Υπουργείο Παιδείας (με τον ίδιο διαφανή και επιστημονικό τρόπο που αλλάζουν…τα κριτήρια στελέχωσης της ΕΑΕ); Πέρα από το ότι τα τμήματα ειδικής αγωγής είχαν και έχουν παιδαγωγική επάρκεια, παρακαλώ όσοι διαβάσατε την ανακοίνωση του ΣΑΝΔ-ΜΕΑ ρίξτε μια ματιά στις σελ.9-10 της εγκυκλίου ΑΔΑ:Β3Ξ69-ΣΦΤ για να μας πείτε τι καταλαβαίνετε…(;)
    – Επειδή η νομοθεσία δίνει το δικαίωμα στους διορισμένους δασκάλους να παίρνουν β´ ανάθεση τα μαθήματα της αισθητικής αγωγής, ο τίτλος τους είναι ισχυρότερος και επαρκέστερος;
    – Οι θιασώτες της κινητικότητας έχουν ακούσει για τον εκπαιδευτικό “πολυεργαλείο”, ελαστικό χωρίς δικαιώματα, στόχο των νεοφιλελεύθερων πολιτικών;
    – Η Διακήρυξη της Σαλαμάνκα (μας είχε λείψει!!) καθορίζει για ποιο λόγο η Βρετανία (ναι, των άπειρων μεταπτυχιακών και του pr.Mel Ainscow) ζητάει QTS (Qualified Teacher Status) για να δουλέψεις στη γενική και ειδική εκπαίδευση ανεξαρτήτως βασικού πτυχίου; (σημείωση: στην Αγγλία, τα πτυχία είναι τριετούς φοίτησης και μπορείς ν’ αποκτήσεις το status του δασκάλου -Qualified Teacher Status- με ένα προπτυχιακό πρόγραμμα, μπορεί και όχι, και να χρειάζεσαι ειδικό πρόγραμμα να παρακολουθήσεις, εντός ή εκτός σχολείου. Υπάρχουν δηλαδή πολλοί τρόποι για ν’ αποκτήσεις το QTS που δεν προϋποθέτουν βασικό τίτλο στα παιδαγωγικά. Αναλόγως, κάθε χώρα έχει το δικό της σύστημα πρόσληψης εκπαιδευτικών. Μη μιλήσουμε, όμως, για τη Γαλλία και την “εκπαίδευση του εκπαιδευτικού” στην ΕΑΕ ή το τι συνέβη στην Ιταλία με επίφαση την “Συμπερίληψη”). Α! Παρεπιπτόντως, οι απόφοιτοι τμημάτων ειδικής αγωγής παίρνουν QTS αυτόματα…μιας και έχουμε συναδέλφους που εργάζονται στην πολυαγαπημένη πατρίδα του νεοφιλελευθερισμού! – “Βασική παιδαγωγική εκπαίδευση” είναι “διεθνώς”: α) τα δομημένα τετραετή προγράμματα προπτυχιακών σπουδών με πρακτικές ασκήσεις σε συγκεκριμένες δομές της εκπαίδευσης που δίνουν συγκεκριμένα επαγγελματικά δικαιώματα ή “ανοιχτά” και “ευέλικτα¨ πτυχία του τύπου “Σπουδές στην Εκπαίδευση” που απαιτούν μετά και …το μεταπτυχιακό τους για να εργαστείς κάπου; Μαντέψτε…
    – Το μεταπτυχιακό στη Σχολική Ψυχολογία είναι διεθνώς ο πλέον συνηθισμένος τρόπος για να εξειδικευτείς στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;
    – Η διδακτορική έρευνα περιλαμβάνει πρακτική άσκηση; Ας θυμηθούμε μερικούς τίτλους σπουδών που πήραμε σε απάντηση των ενστάσεων μας το 2013-2014. ΘΕΜΑ: Απάντηση σε ένσταση περί μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων σπουδών υποψήφιων αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), κλάδου Δασκάλων Σε απάντηση σχετικής ένστασής σας, σας υποβάλλουμε λίστα Α) των μεταπτυχιακών και Β) των διδακτορικών τίτλων σπουδών των υποψήφιων αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΕΑΕ του Πίνακα Β΄, κλάδων ΠΕ71 και ΠΕ70.50 (Δασκάλων ΕΑΕ), για το σχολικό έτος 2013-2014: … Β. Διδακτορικοί τίτλοι σπουδών (τρεις υποψήφιοι): «Η ευεργετική μοναξιά στην παιδική ηλικία: κατασκευή κλίμακας και προτάσεις για παιδαγωγικές εφαρμογές» (ΕΚΠΑ, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Τομέας Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας): στους πίνακες από το σχολικό έτος 2009-2010. «Γλωσσικές ικανότητες στην αναπτυξιακή δυσλεξία και την ειδική γλωσσικής διαταραχή: μια συγκριτική και διαγλωσσικής μελέτη» (ΑΠΘ, Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας): στους πίνακες από το σχολικό έτος 2011-2012. «Η συμβολή της αφής, της ακοής και της όσφρησης στη διαμόρφωση και ενημέρωση νοητικών χαρτών από άτομα με πρόβλημα όρασης» (Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής): στους πίνακες από το σχολικό έτος 2012-2013. Τα παραπάνω πόση συνάφεια έχουν με τα πρόσφατα κριτήρια που έβαλε το ΙΕΠ για τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών; (υπ’ αριθμό 1482/11-3-2016 απόφαση του Δ.Σ. του ΙΕΠ) – “Στη συντριπτική πλειοψηφία των Ευρωπαϊκών χωρών δεν υπάρχουν προπτυχιακά τμήματα εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής” αλλά υπάρχουν δεκάδες στην Αμερική (The Pennsylvania State University, New York University κ.α.), στην Αυστραλία (University of New England, University of Southern Queensland κ.α.), στην Αγγλία (University of East London, Manchester Metropolitan University κ.α.), στη Γερμανία (Humboldt-Universität zu Berlin, Universität Oldenburg κ.α.) κ.α.
    – Παρακαλούμε αγαπητοί μας συνάδελφοι να μας χορηγήσετε τις εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης ΟΛΩΝ των τμημάτων δημοτικής και προσχολικής καθώς και των δεκάδων μεταπτυχιακών προγραμμάτων για να “κανιβαλίσουμε” και εμείς απέναντι στους συναδέλφους μας! Α! Και τους μόνιμους να πιάσουμε στο στόχαστρο με το δίχρονο πτυχίο και την εξομοίωση, και αυτούς που ήρθαν από Γιουγκοσλαβία και πάει λέγοντας…
    – Επίσης, να μας χορηγήσετε τα “αδιάσειστα ερευνητικά ευρήματα για την ποιότητα της παρεχόμενης στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες/αναπηρία εκπαίδευσης” που είναι υπαρκτά για τους κατόχους μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών και σεμιναρίων…
    – 52 νηπιαγωγοί-ήρωες τόλμησαν να δηλώσουν την κατεύθυνση νηπιαγωγού πε61 όταν για 6 χρόνια (!!!) (2008-2014) τα μεταπτυχιακά προηγούνταν στην κατάταξη από το βασικό πτυχίο. Τυχαίο ότι αυξήθηκε ο αριθμός των φοιτητών που δήλωναν την κατεύθυνση μετά το 2014;
    – Οι συνάδελφοι μας λένε: ούτε Τμήμα Ένταξης, ούτε Παράλληλη, ούτε ΚΕΔΔΥ – και στα Ειδικά Σχολεία από “χάρη” θα είστε. – Και μας λένε ακόμα: “Ώστε είστε αδιόριστοι 15 χρόνια. Όχι, αυτό δεν είναι πολιτική επιλογή. Εσείς φταίτε και τα πτυχία σας. Μήπως λοιπόν συγκεντρώσατε και παράνομα προϋπηρεσία στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής;”
    – “Το πρόβλημα της αδιοριστίας των συγκεκριμένων αποφοίτων είναι άμεση απόρροια της δυσαρμονίας ανάμεσα στην ανάγκη υιοθέτησης ενταξιακής πολιτικής και την ύπαρξη προπτυχιακών τμημάτων ειδικής αγωγής” και όχι πολιτικών επιλογών που έχουν καταδικάσει -όλους μας τους εκπαιδευτικούς- στην αδιοριστία. Και σίγουρα δεν διοριστήκαμε γιατί το “Σχολείο Για Όλους” γίνεται πράξη όταν εκπαιδευτικοί χωρίς καθόλου σπουδές στην ΕΑΕ συμπληρώνουν ωράριο ή τοποθετούνται ή και διορίζονται (!) με βάση το ν.4415/2016 (άρθρο 48, τροπολογία Αυγούστου) στις δομές της ΕΑΕ… Εδώ κάτι πρόσφατο από τον ΠΕΣΕΑ (ανακοίνωση 3-4-2017): “Άμεσοι διορισμοί εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής, ΕΕΠ, ΕΒΠ στα γενικά και ειδικά σχολεία, με τα ίδια κριτήρια διορισμού που ισχύουν σε όλη την εκπαίδευση” (υπογράμμιση δική μου). Ισχύουν τα ίδια κριτήρια διορισμού στην εκπαίδευση με το ν.4415/2016; Ισχύουν τα ίδια κριτήρια πρόσληψης αναπληρωτών με την πρόσφατη τροπολογία;
    – “Με ποια λογική λοιπόν θεωρείται δίκαιο η ευθύνη για την επίλυση του προβλήματος αυτού να μετακυλήσει σε εκπαιδευτικούς που έχοντας αποκτήσει το βασικό παιδαγωγικό τους πτυχίο επέλεξαν να εξειδικευτούν μέσα από μεταπτυχιακά προγράμματα ειδικής αγωγής/σχολικής ψυχολογίας στην εκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες/αναπηρία”. Με ποια λογική θεωρείται δίκαιο ένα βασικό πτυχίο εκπαιδευτικού ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ-ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ να αξίζει και να παίρνει… μόρια;
    – “Οποιεσδήποτε υποψίες για μεταπτυχιακά που αποκτήθηκαν με αθέμιτες διαδικασίες, και ως εκ τούτου τα προσόντα των κατόχων τους δεν ανταποκρίνονται σε αυτά του επιπέδου του τίτλου σπουδών τους, θα έπρεπε να κινητοποιήσουν μηχανισμούς επίσημης διερεύνησης και τεκμηριωμένης καταγραφής του θέματος, προκειμένου να γίνουν όλες οι απαραίτητες διορθώσεις στα κριτήρια αναγνώρισης των τίτλων σπουδών. Κάθε άλλη αναφορά τέτοιου είδους, δεν είναι επιχείρημα αλλά δυσφήμιση και συκοφαντία.” (η υπογράμμιση δική μου) Παρακαλώ να γίνει ΑΜΕΣΑ ΜΗΝΥΣΗ για συκοφαντική δυσφήμιση στο πρόσωπο που είπε τα εξής στη Βουλή στις 9/3: “Προσπαθώντας να κάνουμε την προεργασία μας μαζί με τις υπηρεσίες, έχουμε βρει πράγματα, που δεν είναι καλά πράγματα. Προκύπτουν θέματα εκτός ακαδημαϊκής ηθικής τάξης. Τι εννοώ λέγοντας εκτός ακαδημαϊκής ηθικής τάξης; Στην καλύτερη περίπτωση πράγματα που δεν μελετήθηκαν τόσο πολύ, στη χειρότερη περίπτωση, πράγματα που είναι παράνομα. Τα πτυχία αυτά είναι πέντε χιλιάδες τριακόσια, τι έγινε μέχρι το 2015 και τι έγινε μετά το 2015. Έχει μεγάλη σημασία να πούμε ότι δεν ακολουθούνται οι διαδικασίες του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου, αλλά ένα σύνολο άλλων διαδικασιών που ήταν αποτέλεσμα αλληλογραφίας με τα κυπριακά πανεπιστήμια και επανειλημμένων συνεδριάσεων του ΔΟΑΤΑΠ ώστε να μπορέσει να τεκμηριωθεί κάποιου είδους κανονικότητα ως προς τις αναγνωρίσεις. Διερευνούμε τη χρήση του ΔΟΑΤΑΠ σε πολλές διαφημίσεις. Όμως δεν μπορεί κανείς να δημιουργήσει ένα αστυνομικό πλέγμα και δεν είναι δυνατόν πράγματα που στην ακαδημαϊκή κοινότητα έχουν λυθεί εδώ και δεκαετίες -αμφότεροι είμαστε πανεπιστημιακοί και το ξέρετε κι εσείς- να τα βρίσκουμε πάλι μπροστά μας. Και αναφέρομαι στις διαφημίσεις. Τα εξ αποστάσεως προγράμματα αν δεν νομοθετηθούν, μάλιστα πολύ αυστηρά, μπορεί να μας τινάξουν στον αέρα και ξέρω ακριβώς τι λέω. Διότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει νομικό καθεστώς, δυστυχώς δεν υπάρχει και τίποτα που να τα απαγορεύει και έχουν παρθεί πρωτοβουλίες που εμένα προσωπικά με σοκάρουν, διότι αυτές οι πρωτοβουλίες έχουν γίνει στο όνομα της εξωστρέφειας, που όμως παίζουν με τις αγωνίες των οικογενειών μας, διότι με αυτόν τον τρόπο υπόσχονται διάφορα πτυχία και διάφορες επαγγελματικές δυνατότητες. Τη στιγμή, μάλιστα, που ο ΔΟΑΤΑΠ με δικές του διαδικασίες έχει επικυρώσει αυτά τα πτυχία, καταλαβαίνετε ότι υπάρχει αυτή η μεγάλη αδικία, στην οποία αναφερόσαστε εσείς, στους πίνακες για τους εκπαιδευτικούς –προσέξτε- της ειδικής αγωγής, δηλαδή στον πιο ευαίσθητο τομέα. Στα καλά καθούμενα, ενώ περίμενε κανείς να κανονικοποιήσει διάφορα άλλα θέματα, πρέπει να κανονικοποιήσει αυτόν στο οποίον κατά τεκμήριο είναι μπλεγμένοι άνθρωποι που δείχνουν αυτήν την ευαισθησία.”
    ΓΙΑ ΒΡΕΙΤΕ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ;
    – “Η παρούσα υπουργική απόφαση είναι συνέχεια του ν. 4415/2016 (τον οποίο δεχόμαστε) και κινείται στη φιλοσοφία και το επιστημονικό πλαίσιο της ΕΑΕ (για το οποίο δεν έχει γίνει καμία αναφορά ή πραγματική διαβούλευση με φορείς) και “Έρχετα να ισορροπήσει τις ομάδες εργαζομένων εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ και όχι να εξισώσει επιστημονικούς τίτλους.”
    ΑΚΡΙΒΩΣ. ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ “ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ” ΔΙΑΤΑΞΗΣ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
    – “Συμβιβαστικά την υποστηρίζουμε διότι θεωρούμε ότι είναι επιστημονικά παράδοξο να εξισώνονται μεταπτυχιακά διδακτορικά με βασικά πτυχία ΕΑΕ.” Αντιθέτως, εμείς οι ΠΕ61-ΠΕ71 θεωρούμε ότι η μετεκπαίδευση, τα μεταπτυχιακά καθώς και το βασικό πτυχίο, όλα μπορούν να οδηγήσουν σε επαγγελματικά δικαιώματα για να δουλέψει κάποιος στην ΕΑΕ. Πώς; Οι συνάδελφοι με μετεκπαίδευση είχαν και έχουν το δικαίωμα μετάθεσης-απόσπασης στην ΕΑΕ. Οι συνάδελφοι με μεταπτυχιακό μπορούν να διοριστούν στη γενική αγωγή που είναι το βασικό τους πτυχίο και να πάρουν μετάθεση-απόσπαση στην ΕΑΕ. Μπορούν επίσης να προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές στην ΕΑΕ μεταφέρωντας την προϋπηρεσία τους στη Γενική. Οι συνάδελφοι με βασικό πτυχίο θα έπρεπε να μπορούν να βρίσκουν έναν πίνακα αναπληρωτών συγκροτημένο με βάση το βασικό πτυχίο και την προϋπηρεσία, όπως ισχύει για όλους τους άλλους συναδέλφους εκπαιδευτικούς. Κανείς δεν περισσεύει από τη δημόσια εκπαίδευση. Να ισχύει και στην ΕΑΕ ότι ισχύει στη Γενική Αγωγή.
    – “Κλείνοντας διερωτώμεθα, η εμμονή των συναδέλφων ΣΑΤΕΑ να συνεχίσει να ισχύει η υπουργική απόφαση με αριθ. 128005/Δ2/08-08-2014(ΦΕΚ 2217/23.08.2014 Τ.Β’) του κυρίου Α. Λοβέρδου, η οποία δεν στηρίζεται σε ψηφισμένο νόμο αλλά σε σχέδιο νόμου που δεν ψηφίστηκε ποτέ, ποιας ομάδας τα συμφέροντα εξυπηρετεί; Κατά αυτόν τον τρόπο αντιλαμβάνονται οι συνάδελφοι την ισονομία;” Ο ν.4186/2013 παρ.2α δεν είναι νόμος;
    – “Όσο για την διατήρηση των Πανεπιστημιακών τμημάτων τους είναι υπόθεση ακαδημαϊκή και η ακαδημαϊκή κοινότητα θα πρέπει να δώσει λύση. Σε καμία περίπτωση υπαίτιοι για τη λειτουργία των τμημάτων δεν είναι οι αναπληρωτές ΠΕ70.50 & ΠΕ60.50 και όλοι όσοι είχαν κατοχυρώσει επαγγελματικά δικαιώματα στην ΕΑΕ εδώ και χρόνια. Τι θέλουν να πουν οι συνάδελφοι με αυτό; Κάθε φορά που θα γίνεται ένα νέο Πανεπιστημιακό Τμήμα όλοι όσοι έχουν πρωτύτερα κατοχυρώσει επαγγελματικά δικαιώματα θα τα χάνουν;” Κανείς δεν χάνει επαγγελματικά δικαιώματα όπως περιγράφεται παραπάνω. Αλλά τελικά τι είναι πιο εύκολο; Να ανοίγει ένα πανεπιστημιακό τμήμα ή ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα ή σεμινάριο; Και κάθε φορά που ο τζίρος της “βιομηχανίας” προσόντων θα πέφτει, θα επιστρέφουν τα μεταπτυχιακά και τα σεμινάρια με αυξημένα επαγγελματικά δικαιώματα, ρίχνοντας ένα βασικό πτυχίο στη θέση της μοριοδότησης, δηλαδή της απόλυτης απαξίωσης;
    Τέλος, να σας κάνω μια ερώτηση:
    ο κ.Κασσιανός που διδάσκει στο Δια-Ιδρυματικό – Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και του Ινστιτούτου Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών (Ι.Π.&Τ.) του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. “Δημόκριτος” με τίτλο “Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης” έχει καμιά σχέση με τον Διευθυντή Ειδικής Αγωγής;
    Κωνσταντίνος Χρυσικόπουλος
    Κωνσταντίνος Ιωάννου
    Ειδικοί Παιδαγωγοί ΠΕ 71
    ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΣΑΝΔ-ΜΕΑ ΑΠΟ ΕΔΩ: http://seepea-stella.blogspot.gr/2017/04/blog-post_92.html

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...