Τα εξεταζόμενα μαθήματα…

Εδώ και μήνες, έχει δοθεί πολύς χώρος από την κυβέρνηση και τα αστικά ΜΜΕ στη συζήτηση για το ποια θα είναι τα εξεταζόμενα μαθήματα στις πανελλαδικές εξετάσεις για την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση και αν σε αυτά θα περιλαμβάνεται η Πληροφορική ή η Χημεία κ.ο.κ. Πρόσφατα, ο υπουργός Παιδείας κατέθεσε τροπολογία, με την οποία αφαιρεί τη Χημεία ως εξεταζόμενο μάθημα για την πρόσβαση σε κάποιες σχολές, αφαιρεί επίσης τη Λογοτεχνία και εισάγει ως εξεταζόμενο μάθημα για την πρόσβαση σε κάποιες σχολές την Πληροφορική. Ακολούθησε νέο κύμα διαμαρτυριών από τις επιστημονικές ενώσεις των φιλολόγων και των χημικών.

… και η ουσία

Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι κάθε μάθημα έχει την αξία του. Ωστόσο, αυτή η «φαγωμάρα» για το ποιο μάθημα θα είναι εξεταζόμενο στις πανελλαδικές και ποιο όχι, καταντάει αποπροσανατολιστική. Οδηγεί να νοιαζόμαστε για το τι εξετάζεται στις πανελλαδικές εξετάσεις κι όχι το τι διδάσκεται στο Λύκειο, λες και οι πανελλαδικές είναι που καθορίζουν τη μόρφωση ενός μαθητή στα τρία χρόνια του Λυκείου. Είναι μια λογική που αποθεώνει το «νέο Λύκειο», που είναι απόλυτα συνδεδεμένο με την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση, είναι λογική που νομιμοποιεί την απώλεια του μορφωτικού – παιδαγωγικού χαρακτήρα του Λυκείου και τη μετατροπή του σε προγυμναστήριο για τις εξετάσεις. Γι’ αυτό και όσο δίκαιες και σωστές κι αν φαίνονται επιμέρους παρατηρήσεις των επιστημονικών ενώσεων, χάνουν το δίκιο τους αν τις δούμε στο κάδρο της συνολικής αντιπαράθεσης για τα εξεταζόμενα μαθήματα, σε ένα σύστημα πρόσβασης που από την αρχή μέχρι το τέλος του είναι αντιδραστικό και αντιπαιδαγωγικό.

Πηγή: Ριζοσπάστης