• Νέο κτίριο για το ειδικό σχολείο παιδιών με ΔΑΔ

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔25/06/2017 - 19:55 | Author: Newsroom

    Το θέμα «της ανέγερσης σύγχρονου κτιρίου για το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο & Νηπιαγωγείο παιδιών με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές» έφερε στη βουλή με ερώτησή του προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κώστα Γαβρόγλου, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας,Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν.Λάρισας, κ.Χρήστος Κέλλας.

    Ο Λαρισαίος πολιτικός ενημερώθηκε από τον Διευθυντή του σχολείου και αντιπροσωπεία του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, για τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν στις εγκαταστάσεις στέγασης του σχολείου. Τέθηκαν αναλυτικά τα προβλήματα σχετικά με την ακαταλληλότητα του χώρου, τις μεγάλες ελλείψεις σε ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό αλλά και των συνεχών καθυστερήσεων στη μετεγκατάσταση του σχολείου στο χώρο του “μεγαλύτερου” 12ου Γυμνασίου Λάρισας, ως προσωρινή λύση. Βέβαια, πάγιο αίτημα του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων και των εκπαιδευτικών είναι η ανέγερση σύγχρονου κτιρίου για το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο & Νηπιαγωγείο παιδιών με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, σύμφωνα με τις σύγχρονες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις.

     

    Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:

     

    Τα τελευταία δέκα χρόνια στη Λάρισα, το Δημοτικό Σχολείο για παιδιά με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (ΔΑΔ) συστεγάζεται με το 31ο Δημοτικό Σχολείο της πόλης, κάτω από πραγματικά αντίξοες συνθήκες, πέρα από κάθε επιστημονική και εκπαιδευτική προϋπόθεση.

     

    Αναμφισβήτητα, η σχολική ηλικία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην πορεία κάθε παιδιού, ακόμη περισσότερο για ένα παιδί με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές, καθώς μπορεί να επιδράσει θετικά στην ψυχοσωματική, νοητική και συναισθηματική του ανάπτυξη. Βέβαια, το γεγονός αυτό προϋποθέτει κατάλληλες υποδομές και παροχή εκπαιδευτικών και θεραπευτικών υπηρεσιών από ειδικά καταρτισμένο προσωπικό.

     

    Στην περίπτωση του Ειδικού Δημοτικού της Λάρισας, όμως, η κατάσταση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί τουλάχιστον απαράδεκτη. Ανυπαρξία κτιρίου και ειδικά διαμορφωμένων χώρων, σύμφωνα με τις σύγχρονες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις. Επιπλέον, μεγάλες ελλείψεις σε διδακτικό, εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό και προσωρινή κάλυψη των κενών, πράγμα ανεπίτρεπτο για παιδιά με αυτισμό που χρειάζονται αυστηρό μόνιμα δομημένο πλαίσιο και πρόγραμμα.

     

    Ιδιαίτερα, όσον αφορά το Νηπιαγωγείο, μετά από πρωτοβουλία του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του σχολείου, λειτουργεί σε ένα προκάτ κοντέινερ στην αυλή του 31ου Δημοτικού, σε ένα περιβάλλον ασφυκτικό και εντελώς ακατάλληλο.

     

    Είναι αλήθεια ότι ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων όλα αυτά τα χρόνια δραστηριοποιείται έντονα για την προώθηση των δίκαιων αιτημάτων των παιδιών με Αυτισμό. Και ενώ πάγιο αίτημα του Συλλόγου αλλά και των εκπαιδευτικών είναι η στέγαση του Ειδικού Σχολείου σε νέο κτιριακό συγκρότημα, αποφασίστηκε η λύση της μετεγκατάστασής του στο “μεγαλύτερο” 12ο Γυμνάσιο Λάρισας, με την πραγματοποίηση των απαραίτητων μετατροπών και παρεμβάσεων.

     

    Στα τέλη του 2016 ο Δήμος Λάρισας υπέγραψε σύμβαση ώστε μέχρι τον Μάρτιο του 2017 να ολοκληρωθεί η μετεγκατάσταση. Για άλλη μια φορά όμως, το έργο δεν ολοκληρώθηκε. Αντιθέτως, αποφασίστηκε παράταση για την ολοκλήρωσή του, πιθανόν ως τον Σεπτέμβριο του 2017.

     

    Αξίζει ακόμη να σημειωθεί ότι εδώ και σχεδόν πέντε χρόνια, η Περιφέρεια Θεσσαλίας εξόπλισε μέσω ΕΣΠΑ πολλά ειδικά σχολεία με τεχνικό – εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο όμως μέχρι τώρα για το συγκεκριμένο σχολείο παραμένει αναξιοποίητο, λόγω έλλειψης χώρου!

    Επειδή ο χώρος της Ειδικής Αγωγής, αποτελεί καθρέφτη του κοινωνικού κράτους για μια χώρα.

     

    Επειδή στο χώρο που σήμερα στεγάζονται τα παιδιά δεν πληρείται καμία εκπαιδευτική προϋπόθεση.

     

    Επειδή οι συνεχείς καθυστερήσεις έχουν προκαλέσει δικαιολογημένη ανησυχία σε γονείς και εκπαιδευτικούς.

     

    Αναλυτικά τα ερωτήματα προς τον Υπουργό Παιδείας:

     

    1.Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα, με την ανέγερση σύγχρονου κτιρίου που θα καλύπτει τις ανάγκες των παιδιών με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές;

     

    2.Προτίθεται το Υπουργείο να προχωρήσει σε μόνιμους διορισμούς ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού και αν ναι, ποιο το χρονοδιάγραμμα των ενεργειών προς αυτήν την κατεύθυνση;

     

     

    Στη συνάντηση παρευρέθηκαν ο Διευθυντής του Σχολείου κ. Δημήτριος Φωτίου, η Πρόεδρος του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων κα Παναγιώτα Λούτση-Βλαχοπούλου και τα μέλη του Συλλόγου, κκ Έλενα Παναγούλη, Βασίλειος Καρλιγκιώτης, Χρήστος Βεργής, Κώστας Τσιάρας και Βάγια Λιάπη.

    Loading...
  • loading...