Ερώτηση για το ωράριο των εκπαιδευτικών με ειδικές ανάγκες, με αναπηρία ή με πολύ σοβαρά προβλήματα υγείας κατέθεσαν προς τον υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων οι βουλευτές του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης, Ελένη Γερασιμίδου, Λιάνα Κανέλλη, Γιώργος Λαμπρούλης και Μανώλης Συντυχάκης.

Αναλυτικά το κείμενο της Ερώτησης:

«Θέμα: Για το ωράριο των εκπαιδευτικών με ειδικές ανάγκες, με αναπηρία ή με πολύ σοβαρά προβλήματα υγείας.

Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τον ν.4152/2013 αυξήθηκε κατά 2 ώρες και έφτασε τις 23 ώρες την εβδομάδα, από 21 ώρες.

Η αύξηση του ωραρίου επιβλήθηκε ακόμα και σε εκπαιδευτικούς με ειδικές ανάγκες, με αναπηρία ή με πολύ σοβαρά προβλήματα υγείας.

Είναι πασιφανές ότι ο εκπαιδευτικός δεν εργάζεται στο σχολείο και στην τάξη μόνο κατά τη διάρκεια του διδακτικού του ωραρίου. Υπάρχει πληθώρα εξωδιδακτικών εργασιών στο σχολείο (πχ. γραμματειακή υποστήριξη), που πραγματοποιούνται χωρίς καμία υποστήριξη από μόνιμο διοικητικό προσωπικό.

Ταυτόχρονα η εργασία του εκπαιδευτικού συνεχίζεται και μετά το τέλος του εργασιακού του ωραρίου, αφού χρειάζεται να προετοιμάσει τις παιδαγωγικές του παρεμβάσεις για την επόμενη μέρα, να σχεδιάσει και να προγραμματίσει βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα τη διδακτέα ύλη, να οργανώσει το μάθημα του με τέτοιο τρόπο με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών του, να μπορεί να παρακολουθεί τις εξελίξεις στο επιστημονικό του αντικείμενο.

Η αύξηση συνεπώς του ωραρίου έχει ως αποτέλεσμα τη χειροτέρευση των όρων μάθησης και διεξαγωγής της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ιδιαίτερα οι εκπαιδευτικοί με ειδικές ανάγκες και προβλήματα υγείας από την κατάσταση αυτή έχουν υποστεί, ανάμεσα στα άλλα, και την περαιτέρω επιβάρυνση της ήδη ταλαιπωρημένης υγείας τους.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι μέτρα θα πάρει για:

  • Την ανακούφιση εκπαιδευτικών με Ειδικές Ανάγκες, με αναπηρία ή με πολύ σοβαρά προβλήματα υγείας, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στο εκπαιδευτικό τους έργο

  • Να επανέλθει το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο προηγούμενο καθεστώς».