Η σχολική πραγματικότητα είναι δύστυχος οδυνηρή. Η τρέχουσα σχολική χρονιά ολοκληρώνεται ουσιαστικά σε δύο μήνες με κενά στην εκπαίδευση, σοβαρά προβλήματα υποδομών και απουσία κάθε υποστηρικτικής δομής.

Ακόμα και σήμερα υπάρχουν περισσότερα από 1000 κενά εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Η χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων είναι προβληματική και επαρκεί μόνο για να καλυφθούν στοιχειώδες ανάγκες. Ο εξοπλισμός των σχολείων είναι ανεπαρκέστατος και η κατάσταση διαρκώς επιδεινώνεται. Ότι βγαίνει εκτός λειτουργίας δεν αντικαθίσταται. Οι υποστηρικτικές δομές στη

Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έχουν καταργηθεί στην πράξη. Η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (ΠΔΣ) για το λύκειο δεν εφαρμόζεται, γιατί απαιτούνται κονδύλια από εθνικούς πόρους, που φυσικά δεν διατίθενται. Η Ενισχυτική Διδασκαλία για το γυμνάσιο θα μπορούσε να υλοποιηθεί με κοινοτικά κονδύλια από την αρχή του σχολικού έτους. Όμως, παρά το γεγονός ότι έχουν εξασφαλιστεί 1.025 πίστωσες, μέσω ΕΣΠΑ, για λόγους που μόνο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας γνωρίζει, το πρόγραμμα δεν έχει ξεκινήσει.

Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ επαρκεί μόνο για να καλυφθούν στοιχειώδεις ανάγκες
Είναι προφανές ότι το επόμενο σχολικό έτος τα προβλήματα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα είναι μεγαλύτερα, εάν ο υπουργός Παιδείας δεν αναλάβει τις ευθύνες που του αναλογούν. Το υπουργείο Παιδείας επιβάλλεται να λάβει άμεσα μέτρα, όπως.
■ Μόνιμοι διορισμοί για να καλυφθούν τα μεγάλα κενά στην Εκπαίδευση (7.000 στη Δευτεροβάθμια και 13.000 στην Πρωτοβάθμια).
■ Πρόσληψη αναπληρωτών μόνο για την κάλυψη λειτουργικών κενών.
■ Αμεση λειτουργία των υποστηρικτικών δομών (ΠΔΣ για το λύκειο, Ενισχυτική Διδασκαλία για το γυμνάσιο).
■ Επαναλειτουργία των σχολικών βιβλιοθηκών.
■ Ειδική μέριμνα για τα σχολικά εργαστήρια.
■ Ειδική μέριμνα για τα Σχολεία Είδικής Αγωγής, τα οποία βρίσκονται στα πρόθυρα Tης διάλυσης.
Στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων ο υπουργός, με εμφανή διάθεση μετατόπισης ευθυνών, μίλησε για πλασματικά κενά, για πελατειακές σχέσες και για εκπαιδευηκούς που αποφεύγουν την τάξη.
Υπενθυμίζουμε στον κύριο υπουργό όχι διαχρονικά ο κλάδος των εκπαιδευτικών ήταν ο πιο κακοπληρωμένος κλάδος του Δημοσίου, δεν μετείχε σε κανένα πελατειακό σύστημα και δεν λειτουργούσε με τη λογική της συντεχνίας (τα προβλήματα της Εκπαίδευσης είναι υπαρκτά και δεν μπορούμε να τα «σκουπίζουμε» κάτω από το χαλί). Εναν χρόνο μετά την ανάληψη της εξουσίας από τον ΣΥΡ1ΖΑ, εξακολουθούμε να αναμένουμε όλες εκείνες τις πρώτοβουλίες που είχε υποσχεθεί στον ελληνικό λαό για την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Προς το παρόν, η δημόσια εκπαίδευση δεν βλέπει φωs στο βάθος του τούνελ.