Τις σκέψεις για ένα 4ο έτος μαθητείας επαναδιατύπωσε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, μιλώντας το Σάββατο για την Τεχνική Εκπαίδευση στη σχετική “Ημέρα Προβληματισμού” του Εθνικού Διαλόγου.

Μ.ΚΩ.

“Πρέπει να ξανασκεφτούμε το τι σημαίνει εκπαίδευση κατάρτισης” είπε, εστιάζοντας στη “δημιουργία ενός ολιστικού Τεχνικού Σχολείου, δηλαδή μιας καθολικής ματιάς στη γνώση που θα προσανατολίζει τα παιδια στη δυνατότητα μιας επαγγελματικής μαθητείας, το οποίο σημαίνει μια σχέση με τους εργοδοτικούς και εργατικούς φορείς, βιομηχανίες και λοιπά”.

Έτσι, τόνισε πως τα ΙΕΚ θα μπορούσαν να ενταχθούν στον χώρο της λυκειακής εκπαίδευσης, όπως και κάποια ΤΕΙ, με αντικείμενο που επικαλύπτεται από πανεπιστήμια. Εστίασε δε και στα εργασιακά των εκπαιδευτικών στην Τεχνική Εκπαίδευση, λέγοντας ότι “Δεν είναι δυνατόν να συνεχιστεί ο κατακερματισμός των ειδικοτήτων”.

Τέλος, αναφέρθηκε στην ανάγκη διδακτικής μόρφωσης των εκπαιδευτικών, διερωτώμενος: “Γατί πρέπει να έχουμε ένα Τεχνικό Λύκειο όπου στη μία τάξη υπάρχει ο μηχανικός που μπορεί να κάνει μαθήματα μηχανικής κατεύθυνσης και δίπλα, στην άλλη τάξη, δεν υπάρχει μαθηματικός ή φυσικός και δεν μπορεί ο μηχανικός να κάνει μάθημα, ο μηχανικός μαθηματικά ή φυσική;”.

Μια μέρα μετά, στην “Α” της Κυριακής ο πρόεδρος της Επιτροπής Διαλόγου Αντώνης Λιάκος αναφέρθηκε στην ανάγκη να αποσυνδεθεί η τριτοβάθμια εκπαίδευση από τις εξετάσεις, όχι όμως για τις σχολές μεγάλης ζήτησης, “επειδή το σύστημα των εξετάσεων, παρά τον διαστροφικό του χαρακτήρα, χαίρει εκτίμησης ως αντικείμενο και καθώς είναι αμερόληπτο σε πρώτο στάδιο δεν χρειάζεται να ανατραπεί”.

Μάλιστα, αναφέρθηκε στη σκέψη το Λύκειο στη Γενική Εκπαίδευση να αποκτήσει πιο ερευνητικό χαρακτήρα, πέραν της προετοιμασίας για τις εξετάσεις, οι οποίες στόχος είναι να καταργηθούν και στο επίπεδο της προαγωγής από το Γυμνάσιο.