• Μηχανογραφικό 2017: Τελειώνει η προθεσμία – Οι τελευταίες χρήσιμες οδηγίες

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔14/07/2017 - 09:49 | Author: Newsroom

    : ΛΗΞΗ – ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ – Σημαντική ενημέρωση εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας για το Μηχανογραφικό 2017 καθώς οριστική ημερομηνία για την κατάθεση των Μηχανογραφικών είναι στις 14 Ιουλίου

    Λήγει σήμερα η προθεσμία για την οριστικοποίηση των επιλογών των υποψηφίων για το . Πιο συγκεκριμένα, το αργότερο μέχρι την Παρασκευή, 14 Ιουλίου, οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα πρέπει να οριστικοποιήσουν το τους, στην ηλεκτρονική διεύθυνση . Όπως έχει επισημανθεί, η προθεσμία αυτή είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της δεν θα υπάρχει η δυνατότητα οριστικοποίησης.

    Η συμπλήρωση του είναι, στην ουσία, το τελευταίο βήμα που έχουν να κάνουν οι υποψήφιοι σε σχέση με την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια, αλλά είναι πολύ σημαντικό. Οι τελικές επιλογές των σχολών και των τμημάτων, ο αριθμός τους και η ταξινόμησή τους σε σειρά είναι παράγοντες που θα καθορίσουν το εάν ο κάθε ο υποψήφιος θα αξιοποιήσει στο βέλτιστο τα μόρια που έχει αποκτήσει.

    Αυτό που ακούγεται συχνά, αλλά το επισημαίνουν και οι ειδικοί, είναι ότι θα πρέπει οι επιλογές του κάθε υποψήφιου να προέρχονται λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα ενδιαφέροντά του, τις ικανότητες και την προσωπικότητά του. «Το πρώτο βήμα είναι να γίνει μία πρώτη επιλογή, βρίσκοντας σχολές που συνδυάζουν τα ενδιαφέροντα του υποψηφίου, τα στοιχεία της προσωπικότητάς του, τις ικανότητες, τις κλίσεις και τις αξίες του», επεσήμανε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η Έρη Γκόγκογλου, σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού, υποψήφια διδάκτωρ και επιστημονική συνεργάτις του εργαστηρίου επαγγελματικού προσανατολισμού και συμβουλευτικής «Μιχ. Κασσωτάκης» της φιλοσοφικής σχολής του τμήματος Φ-Π-Ψ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

    Μέσα από αυτόν τον συνδυασμό, ο κάθε υποψήφιος θα βρει μία πρώτη ομάδα σχολών, από το σύνολο των επιλογών που προσφέρονται. Δεν πρέπει να μείνει, όμως σε αυτό. Το δεύτερο, σημαντικό βήμα, είναι η μελέτη των οδηγών σπουδών των σχολών αυτών, ούτως ώστε, να γνωρίσει τι μαθήματα διδάσκονται και να δει εάν μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτά. «Για παράδειγμα», ανέφερε η κ. Γκόγκογλου, ένας υποψήφιος μπορεί να θέλει να μπει σε μία σχολή, γιατί από τον τίτλο του φαίνεται ενδιαφέρουσα, αλλά βλέποντας το πρόγραμμα σπουδών να δει ότι έχει πολλά μαθήματα Φυσικής, στην οποία εκείνος δεν είναι καλός, ή δεν του αρέσει σαν μάθημα».

    Ταυτόχρονα, η μελέτη του οδηγού σπουδών μπορεί να βγάλει τους υποψηφίους από αδιέξοδα, σε περιπτώσεις που κάποιες σχολές είναι παρεμφερείς. «Σε συγκεκριμένα πεδία, όπως είναι τα Οικονομικά, τα τμήματα έχουν διαφορές μεταξύ τους, που όμως δε μπορούν να φανούν στον τίτλο», επεσήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Βίκτωρας Κούκης, στέλεχος του γραφείου διασύνδεσης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. «Είναι καλό να ενημερώνονται οι υποψήφιοι από τις ιστοσελίδες των τμημάτων, αλλά και από τα ίδια τα τμήματα για τον ακαδημαϊκό προσανατολισμό του κάθε τμήματος, το υπόβαθρο που ζητά το καθένα, για να δει και ο ίδιος πού θα πάει καλύτερα. Πού θα ολοκληρώσει, δηλαδή, με μεγαλύτερη επιτυχία τις σπουδές του», προσθέτει.

    Έτσι, ακολουθεί το τρίτο σημείο: αυτό που αφορά στον επαγγελματικό προσανατολισμό. Σε ποια επαγγέλματα, δηλαδή, οδηγούν οι στις οποίες ενδιαφέρεται να εισαχθεί ο υποψήφιος. «Όσα περισσότερα ανοίγματα έχει μια σχολή, τόσο το καλύτερο, για να μπορεί να προσφέρει εναλλακτικές», σχολίασε η κ. Γκόγκογλου, τονίζοντας ότι κατά τα χρόνια των σπουδών μπορεί να αλλάξουν τα ενδιαφέροντα του υποψηφίου και παράλληλα και η αγορά εργασίας, οπότε «χρειάζεται να δίνει ευελιξία». Ταυτόχρονα, πολύ σημαντικό κομμάτι της έρευνας των υποψηφίων θα πρέπει να είναι το εάν με την ολοκλήρωση των σπουδών οι σχολές κατοχυρώνουν επαγγελματικά δικαιώματα.

    Το επόμενο βήμα είναι να απαντήσει ο υποψήφιος στο ερώτημα «Αθήνα ή επαρχία;». Τα τελευταία χρόνια, λόγω κρίσης, παίζει σημαντικό ρόλο το εάν ο υποψήφιος έχει τη δυνατότητα να φύγει από τον τόπο διαμονής του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι οι υποψήφιοι θα πρέπει να επιλέξουν βάσει πόλης. «Δεν επιλέγουμε ποτέ πόλη, επιλέγουμε σχολή», επεσήμανε η κ. Γκόγκογλου, «γιατί είναι εκείνη που θα δώσει ανοίγματα για μια ζωή». Ακόμη, όπως συνέχισε, «οι επιλογές δεν πρέπει να γίνουν βάσει μορίων, φήμης της σχολής και σε καμία περίπτωση με βάση το τι αρέσει στους άλλους ή τι περιμένουν από τον υποψήφιο οι φίλοι, οι γονείς και γενικά το περιβάλλον του».

    Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο, αφορά στη διάκριση πανεπιστημίων και ΤΕΙ. «Δεν πρέπει να υποτιμούμε τα ΤΕΙ», υπογράμμισε η κ. Γκόγκογλου και εφιστά την προσοχή των υποψηφίων στο γεγονός ότι ένα ΤΕΙ που ταιριάζει στο προφίλ ενός υποψηφίου είναι προτιμότερο από ένα πανεπιστήμιο που το πρόγραμμα σπουδών του δεν ταιριάζει απόλυτα. Επίσης, βάση στοιχείων των τελευταίων χρόνων, τα ΤΕΙ έχουν καλύτερο αντίκρισμα στην αγορά εργασίας, κάτι που επίσης πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν, στην περίπτωση που ένας υποψήφιος αμφιταλαντεύεται μεταξύ δύο τμημάτων, ενός πανεπιστημίου και ενός ΤΕΙ.

    Με βάση τα παραπάνω, γίνεται η τελική «διαλογή» των σχολών που θα δηλώσει στο ο υποψήφιος. Δηλώνονται, έτσι, όσες σχολές πιστεύει ότι του αρέσουν –να μη δηλωθούν, ωστόσο, 3 ή 4 μόνο σχολές—και στη συνέχεια, μπορεί, για ασφάλεια, να δηλώσει κάποιες επιπλέον σχολές που μπορεί να μην ικανοποιούν όλα τα κριτήρια (ενδιαφέρον, κλίσεις, γνώσεις), αλλά τα περισσότερα από αυτά.

    Σημειώνεται ότι, μετά την οριστικοποίησή του, το καταχωρείται στη βάση δεδομένων του υπουργείου Παιδείας και δεν θα είναι δυνατή καμία τροποποίηση από τον υποψήφιο, χωρίς τη μεσολάβηση της σχολικής μονάδας (εφ’ όσον δεν έχει παρέλθει η προθεσμία οριστικοποίησης). Καλό θα ήταν, τέλος, οι υποψήφιοι να εκτυπώσουν ή και να αποθηκεύσουν στον υπολογιστή τους το οριστικοποιημένο , ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορούν να δουν τις τελικές προτιμήσεις τους.

    Από το Υπουργείο  Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι τα Τμήματα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης του ΤΕΙ Αθήνας και του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, έχουν προστεθεί στον Τομέα Διοίκησης και Οικονομίας της Ομάδας Προσανατολισμού Διοίκησης και Οικονομίας στο Μηχανογραφικό Δελτίο υποψηφίων ΕΠΑΛ έτους 2017  για εισαγωγή μόνο κατά το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018.
    Η αλλαγή στο για τα ΕΠΑΛ:

    Τα Τμήματα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης του ΤΕΙ Αθήνας και του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, έχουν προστεθεί στον Τομέα Διοίκησης και Οικονομίας της Ομάδας Προσανατολισμού Διοίκησης και Οικονομίας στο Μηχανογραφικό Δελτίο υποψηφίων ΕΠΑΛ έτους 2017  για εισαγωγή μόνο κατά το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018.

    Σύμφωνα με το  υπουργείο Παιδείας:

    – Για να εισέλθει στο σύστημα ο κάθε υποψήφιος θα χρειαστεί τον κωδικό υποψηφίου που αναγράφεται στο Δελτίο Εξεταζομένου και τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας, για τον οποίο πρέπει να πάει στο σχολείο του, προκειμένου να τον δημιουργήσει.
    – Κατόπιν αφού δει τα τμήματα που επιθυμεί, μπορεί να υποβάλει προσωρινό μηχανογραφικό δελτίο, το οποίο μπορεί να το τροποποιεί και να το εκτυπώνει όσες φορές επιθυμεί.
    – Όταν είναι απολύτως σίγουρος για τις επιλογές του, τότε πρέπει να προχωρήσει στην οριστική υποβολή του δελτίου. Με την οριστική υποβολή η αίτηση του υποψηφίου αποκτά μοναδικό αριθμό πρωτοκόλλου και «κλειδώνει».
    – Ο υποψήφιος όταν ξαναμπεί στο σύστημα μπορεί να βλέπει την οριστικοποιημένη μορφή του του, χωρίς όμως να μπορεί να κάνει καμία αλλαγή. Η προθεσμία για την οριστικοποίηση του μηχανογραφικού ολοκληρώνεται την Παρασκευή 14 Ιουλίου, είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της κανένας υποψήφιος δεν θα μπορεί να οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό.
    – Ωστόσο, εάν κάποιος υποψήφιος κάνει λάθος και οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό, μπορεί να προσέλθει στο Λύκειο, στο οποίο απέκτησε το password και να υποβάλει σχετική αίτηση (με πρωτόκολλο του Λυκείου), ζητώντας να αναιρεθεί το ήδη οριστικοποιημένο μηχανογραφικό. Ο εντεταλμένος για την ηλεκτρονική εφαρμογή εκπαιδευτικός θα μπει στην εφαρμογή και θα ακυρώσει το ήδη οριστικοποιημένο μηχανογραφικό.
    – Αυτή η διαδικασία (και η επανακατάθεση του μηχανογραφικού) μπορεί να γίνει έως τις 14 Ιουλίου. Σε όσους υποψήφιους επιλέξουν, για οποιονδήποτε λόγο, να οριστικοποιήσουν το τους δελτίο στο Λύκειό τους, θα παρέχεται η δυνατότητα χρήσης των Η/Υ του Λυκείου, η ελεύθερη πρόσβαση στο Διαδίκτυο και οποιαδήποτε βοήθεια ή συμβουλή ζητήσουν από τους καθηγητές τους.

    Στις “κλασικές” κατευθύνσεις επαγγελματικής αποκατάστασης, με άλλα λόγια στο τρίπτυχο των ιατρικών, νομικών και πολυτεχνικών σχολών, στράφηκαν και φέτος οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων, καθώς οι επιλογές τους διαμορφώνονται πολύ διαφορετικά σε σχέση με μια δεκαετία πριν, όπως υποστηρίζει μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ- ΜΠΕ, “Πρακτορείο FM”, ο Χρήστος Κάτσικας, ειδικός σε θέματα εκπαίδευσης.

    Πρόκειται, όπως λέει, για επιστροφή σε επιλογές που ιστορικά είναι επιθυμητές και όχι για νέου τύπου και κατεύθυνσης, αφού “έχει γίνει συνείδηση ότι κανένα τμήμα δεν μπορεί να εξασφαλίσει μια επαγγελματική αποκατάσταση και έτσι οι περισσότεροι υποψήφιοι στρέφονται σε επιλογή τμημάτων που θέλουν και επιθυμούν, τμήματα που είναι ως επί το πλείστον τα κλασικά τμήματα”.

    “Γνωρίζει για παράδειγμα ο υποψήφιος πως μπαίνοντας στη Νομική Σχολή έχει μπροστά του 35.000 δικηγόρους στην ανεργία ή με μειωμένη εργασία, ξέρει πως η Ιατρική Σχολή έχει δύσκολη επαγγελματική αποκατάσταση, όπως ξέρει και πως οι Πολυτεχνικές Σχολές με την έμφαση στην οικοδομή και την κατασκευή βρίσκονται σε πάρα πολύ κακή κατάσταση. Ωστόσο δεν έχει άλλες επιλογές και δίνει βαρύτητα σε αυτό που θέλει να σπουδάσει βλέποντας και κάνοντας μετά το τέλος των σπουδών (αφού) υπάρχει πλέον η πεποίθηση ότι οι σπουδές δεν τελειώνουν στα προπτυχιακά, θα χρειαστεί να κάνει (σ.σ ο σπουδαστής) μια εξειδίκευση μεταπτυχιακή και έτσι διαλέγει σχολή με πλατύ γνωστικό αντικείμενο” σημειώνει ο κ. Κάτσικας.

    Πώς αναμένεται να κινηθούν οι βάσεις 2017 στα διάφορα επιστημονικά πεδία
    “Με την ανακοίνωση των βαθμολογιών για τους υποψήφιους των έχουμε πλέον μια πιο ξεκάθαρη εικόνα που μπορεί με ασφάλεια να οδηγήσει σε βασικά συμπεράσματα” τόνισε ο ειδικός σε θέματα εκπαίδευσης. Σύμφωνα με τον κ. Κάτσικα λοιπόν, στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο θα πρέπει να αναμένεται μια περιορισμένη αυξομείωση των βάσεων “στο συν 50 με 100 και μείον 50 με 100 στα περισσότερα τμήματα κάτι που αφορά και τα τμήματα της Νομικής που είναι περιζήτητα, έστω και αν τα χαμηλόβαθμα τμήματα είναι φανερό πως θα έχουν άνοδο”.

    Σε ό,τι αφορά το 2ο Επιστημονικό Πεδίο στο οποίο συμπεριλαμβάνονται “κύρια οι Πολυτεχνικές Σχολές, όπως και οι σχολές που έχουν σχέση με τα Μαθηματικά και τη Φυσική θα έχουμε μια πτώση στις βάσεις η οποία θα είναι μεγαλύτερη όσο το τμήμα είναι απομακρυσμένο από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και μπορεί να ξεκινάει από τα 350 μόρια και να φτάνει μέχρι τα 1000 μόρια κατά μέσο όρο”.

    Στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο, που περιλαμβάνει τις επιστήμες υγείας, τουτέστιν και τις ιατρικές και οδοντιατρικές σχολές, σύμφωνα με τον κ.Κάτσικα “τα περιφερειακά τμήματα θα υποχωρήσουν σε σχέση με τις περσινές με την Ιατρική Αθήνας και Θεσσαλονίκης ωστόσο να κρατηθούν στα περσινά επίπεδα”. Στην περίπτωση δε του 4ου Επιστημονικού Πεδίου, που περιλαμβάνει τις παιδαγωγικές σχολές εκτιμάται πως “θα υπάρχει μια τρανταχτή άνοδος καθότι υπάρχουν πολλοί περισσότεροι υποψήφιοι από την περυσινή χρονιά κάτι που θα πιέσει τις στο να κινηθούν ανοδικά” τονίζει ο Έλληνας ειδικός.

    Αντίθετα, υποστηρίζει, στο 5ο Επιστημονικό Πεδίο “θα έχουμε μια τρανταχτή κάθοδο των η οποία θα ξεκινάει από τα 300 μόρια για τα τμήματα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και θα φτάνει ακόμη και μέχρι τα 800 ή και τα 1000 μόρια και παραπάνω στα αντίστοιχα περιφερειακά τμήματα του 5ου Επιστημονικού Πεδίου, τμήματα Οικονομικά και Πληροφορικής”.

     

    Βάσεις 2017 εκτιμήσεις: Πτώση βάσεων για τις περισσότερες σχολές – Τί λένε οι αναλυτές

    Βάσεις 2017: Tα SOS για το μηχανογραφικό 2017 – Ποιές σχολές «ανεβαίνουν» και ποιές «πέφτουν»

    Βάσεις 2017: Δείτε τα στατιστικά κλιμάκωσης των μορίων

    Βάσεις 2017: Όλες οι τελευταίες εκτιμήσεις ανά πεδίο

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...