Η πολιτική επιλογή όλων των τελευταίων κυβερνήσεων, σε πλήρη ευθυγράμμιση με ΕΕ και ΟΟΣΑ,  να πλήξουν την εκπαιδευτική και παιδαγωγική διαδικασία και συνοχή και να αντικαταστήσουν τα ενιαία αναλυτικά προγράμματα διδασκαλίας με  δράσεις, εργασίες, θεματικές εβδομάδες είναι σε πλήρη εξέλιξη. Την ίδια στιγμή που τα σχολεία είναι άδεια από καθηγητές και τα παιδιά στριμώχνονται σε τμήματα-μαμούθ, πολλά εκατομμύρια ξοδεύονται αφειδώς για υλοποίηση αμφιβόλου ποιότητας προγραμμάτων διαφοροποιημένων ανά σχολείο.

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Θεσ/νίκης

Επεισόδιο αυτού του καθημερινού σήριαλ και το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» (ΜΝΑΕ). Όπως και τα αντίστοιχα προγράμματα και δράσεις στοχεύουν σε μια διαφοροποιημένη εκπαίδευση, σε κατηγοριοποίηση των σχολείων και καθρεφτίζουν την εφαρμογή της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολείων με όρους «αγοράς».

Μετά την έναρξη του προγράμματος, με πολύ χαλαρές αρχές και γενναία χρηματοδότηση όχι τυχαία, αναπληρωτές συνάδελφοι φιλόλογοι και μαθηματικοί προσλήφθηκαν για να ενισχύσουν τη διδασκαλία φιλολογικών μαθημάτων και μαθηματικών στην Α΄ Λυκείου. Σύμφωνα με το πρόγραμμα, στόχος είναι η παρουσία δεύτερου καθηγητή στην τάξη, ως βοηθού και υποστηρικτή των αδύναμων μαθητών, ακολουθώντας τη διδασκαλία του καθηγητή της αντίστοιχης ειδικότητας του κανονικού προγράμματος. Επιπλέον διακηρυγμένος στόχος, η δημιουργία καλύτερου κλίματος κι ενθάρρυνσης των παιδιών της Α΄ τάξης να ενταχθούν ομαλότερα στο νέο σχολικό πλαίσιο του Λυκείου.

Η πραγματικότητα όμως είναι ότι τα σχολεία και φυσικά και τα ΕΠΑΛ έχουν «στεγνώσει» από Μαθηματικούς και Φιλόλογους, όπως και γενικά από καθηγητές. Όλα λοιπόν τα παραπάνω καθίστανται εντελώς αδύνατα, καθώς η πρωταρχική προϋπόθεση, δηλαδή η παρουσία του υπεύθυνου καθηγητή δεν υφίσταται!

Οι αναπληρωτές της ενισχυτικής διδασκαλίας καλούνται να ενισχύσουν μια διδασκαλία ανύπαρκτη! Μπαίνουν στην τάξη, ως βασικοί εκπαιδευτικοί, παρόλο που δεν υποχρεούνται, ούτε είναι στα καθήκοντά τους, προσπαθώντας να συντελέσουν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Όμως, βιβλία ύλης δεν δικαιούνται να συμπληρώσουν, πρόγραμμα διεκπεραίωσης της ύλης δεν υπάρχει, διαγωνίσματα δεν μπαίνουν. Και κανονικά δεν δικαιούνται να υπογράψουν ούτε απουσιολόγια. Ακόμα και να ήθελαν, η σύμβαση πρόσληψής τους δεν τους δίνει τέτοιες αρμοδιότητες.

Επομένως, μιλάμε για μάθημα-φάντασμα, που δεν φαίνεται πουθενά, ενώ η όποια ύπαρξη του οφείλεται μόνο στην εθελοντική προσπάθεια των συναδέλφων αναπληρωτών. Παράλληλα υπάρχει και η εξής διάσταση. Οι μαθητές αγνοούν τις αρμοδιότητες του καθηγητή που αυτή τη στιγμή μπαίνει στην τάξη. Καθώς όμως το τετράμηνο πλησιάζει στο τέλος του, θα αντιληφθούν ότι δεν βαθμολογούνται, δεν μπαίνουν διαγωνίσματα, δεν προσμετρούνται οι απουσίες τους. Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη; Διαμηνύουμε προς όλες τις κατευθύνσεις να μη διανοηθεί κανένας να φορτώσει το πρόβλημα στους συναδέλφους αναπληρωτές!

Άμεσα να δοθεί λύση με την κάλυψη όλων των κενών καθηγητών σε όλα τα σχολεία!

Μόνιμοι και μαζικοί διορισμοί!  

Καταγγέλλουμε οποιαδήποτε προσπάθεια πίεσης των συναδέλφων αναπληρωτών από διευθυντές ή προϊσταμένους!

Καλούμε τους συναδέλφους να ενημερώσουν αμέσως την ΕΛΜΕ που προφανώς θα παρέμβει αποφασιστικά σε οποιαδήποτε απόπειρα παραβίασης των εργασιακών τους δικαιωμάτων και τρομοκράτησης τους!

 

 

ΘΕΛΟΥΜΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΝΑ ΜΟΡΦΩΝΕΙ ΚΙ ΟΧΙ ΝΑ ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΖΕΙ!