ΜΙΑ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ, ΜIΑ ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΗ ΚΑΙ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ

Εδώ και μια εβδομάδα οι φιλόλογοι τον νομού Λάρισας αλλά και όλης της Ελλάδας είναι αναστατωμένοι, καθώς για άλλη μια φορά αγωνίζονται για τα αυτονόητα.

Αφορμή αποτέλεσε ένα έγγραφο τον Υπουργείου (με ημερομηνία 6 Σεπτεμβρίου) με το οποίο τονίζεται για άλλη μια φορά ότι το μάθημα της Ιστορίας συνεχίζει να παραμένει ως πρώτη ανάθεση αποκλειστικά στους φιλολόγους (ΠΕ02), αλλά για πρώτη φορά περιόρισε τη δεύτερη ανάθεση τον μαθήματος σε τρεις (μόνο!) κλάδους (Θεολόγοι ΠΕ01, Κοινωνιολόγοι ΠΕ10, Νομικοί ΠΕ13) από έξι (!) που ήταν μέχρι τότε (Θεολόγοι, Κοινωνιολόγοι, Νομικοί + Αγγλικής ΠΕ05, Γαλλικής ΠΕ06 και Γερμανικής ΠΕ07 φιλολογίας).

Βέβαια το Υπουργείο Παιδείας μετά από αντιδράσεις των Συλλόγων των Καθηγητών Αγγλικής, Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας εξέδωσε (μετά από τρεις ημέρες) τροποποίηση του πρώτου εγγράφου.

Στο δεύτερο έγγραφο οι Καθηγητές Αγγλικής, Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας ξαναπαίρνουν το μάθημα της Ιστορίας ως δεύτερη ανάθεση, αλλά μόνο για τη σχολική χρονιά 2013-2014.

Στο τέλος όμως του δεύτερου εγγράφου υπήρχε με τονισμένα γράμματα μια υποσημείωση στην οποία πολλοί δεν έδωσαν σημασία.

«Η B’ ανάθεση τον μαθήματος της Ιστορίας γίνεται στους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ01, ΠΕ10, ΠΕ13, (ΠΕ05, ΠΕ06 και ΠΕ07 για το σχ. έτος 2013-2014), μόνο εφόσον οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΣ02 (Φιλόλογοι) έχουν συμπληρώσει το ωράριό τους με μαθήματα A’ ανάθεσης στοσχολείο ή σχολεία που έχουν τοποθετηθεί.»

Ποια είναι η σημασία αυτής της υποσημείωσης;

Μέχρι τώρα εάν στο ίδιο σχολείο υπήρχε ένας φιλόλογος οργανικά τοποθετημένος δεν μπορούσε ένας άλλος οργανικά τοποθετημένος στο ίδιο σχολείο καθηγητής (θεολόγος, αγγλικών, γαλλικών κ.τ.λ.) να πάρει ώρες ιστορίας και να στείλει το φιλόλογο σε δεύτερο σχολείο.

Τι συνέβαινε όμως, εάν σε ένα σχολείο ένας φιλόλογος ήταν προσωρινά τοποθετημένος (από διάθεση ή απόσπαση) ενώ συγχρόνως ένας καθηγητής θεολόγος αγγλικών ή γαλλικών ή γερμανικών, ή κοινωνιολόγος ή νομικών) ήταν οργανικά τοποθετημένος στο ίδιο σχολείο και είχε μόνο οχτώ ώρες μάθημα θρησκευτικά (ή αγγλικά ή γαλλικά). Τότε ο καθηγητής αγγλικών (γαλλικών ή γερμανικών) έπαιρνε δέκα ώρες ιστορία και «έδιωχνε» τον φιλόλογο σε άλλο σχολείο.

Αυτή λοιπόν την παθογένεια τον συστήματος και την αδικία σε βάρος των φιλολόγων το Υπουργείο ήρθε να εξαλείψει με την παραπάνω υπουργική απόφαση και κυρίως με την υποσημείωση. Τώρα πλέον ο φιλόλογος (είτε είναι οργανικά τοποθετημένος, είτε προσωρινά, είτε από απόσπαση από άλλο νομό) θα πάρει πρώτος το μάθημα της ιστορίας (το οποίο το έχει και πρώτη ανάθεση).

Γι’ αυτό λοιπόν και διαμαρτύρονται οι φιλόλογοι του νομού και ιδιαίτερα οι 80 (ογδόντα) φιλόλογοι (από διάθεση και απόσπαση) που περιμένουν (ακόμη και τώρα 15 Σεπτεμβρίου) να τοποθετηθούν επιτέλους στα σχολεία και να διδάξουν το μάθημα της Ιστορίας το οποίο σπούδασαν, το μάθημα στο οποίο εξετάστηκαν (ως γνωστικό αντικείμενο και ως διδακτική) στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, και στην οποία Ιστορία κατέχουν μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους.

Πιέζουν με καθημερινές πολύωρες συγκεντρώσεις και με έγγραφα υπομνήματα την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να ζητήσει από τους διευθυντές των σχολείων να εφαρμόσουν την υπουργική απόφαση και να υπολογίσουν στα σχολεία οι διευθυντές των σχολείων όλες τις φιλολογικές ώρες (και κυρίως τις ώρες της Ιστορίας) προκειμένου να υπολογιστούν στην συνέχεια τα κενά των φιλολόγων. Τα οποία κενά των φιλολόγων δεν είναι μόνο σαράντα (όπως υποστηρίζει η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) και μάλιστα κατακερματισμένα (3 ώρες στο ένα σχολείο 5 ώρες στο άλλο) αλλά πολύ περισσότερα.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι, παρόλο που υπήρχαν 50 φιλόλογοι στη διάθεση τον ΠΥΣΔΕ για τοποθέτηση σε σχολεία, το Υπουργείο αποφάσισε να στείλει με απόσπαση στο νομό άλλους 24 φιλολόγους.

Οι φιλόλογοι είναι αποφασισμένοι (τη στιγμή που στο νομό υπάρχουν 80 φιλόλογοι μη τοποθετημένοι) να μην υπάρχει ούτε ένας μαθητής στο νομό που δεν θα διδάσκεται την Ιστορία από φιλόλογο.

Γιατί θα πρέπει όμως οι φιλόλογοι να αγωνίζονται για να εφαρμοστεί μια υπουργική απόφαση και να μην εφαρμόζουν αυτή την απόφαση η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και κυρίως οι διευθυντές των σχολείων;

Περιμένοντας την απάντηση στο παραπάνω ερώτημα οι φιλόλογοι του νομού μας και θεωρώντας αδιανόητο το ενδεχόμενο να μετακινηθούν εκτός νομού ή εκτός Θεσσαλίας σκέφτονται πλέον σοβαρά το ενδεχόμενο να ζητήσουν την προστασία της Δικαιοσύνης.

Το κείμενο συντάχθηκε από τους σε διάθεση και από απόσπαση εκπαιδευτικούς ΠΕ02 στο νομό Λάρισας.