• Μετακινήσεις μονίμων εκπαιδευτικών από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔19/01/2015 - 22:25 | Author: Newsroom

    Αθήνα, 18-01-2015 Αρ. Πρωτ.: 4/2015

    ΘΕΜΑ: «Μετακινήσεις μονίμων εκπαιδευτικών από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»

    Την Κυριακή 18.01.2015 συνεδρίασε το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε.

    και συζήτησε, μεταξύ των άλλων, και το θέμα των μετακινήσεων μονίμων εκπαιδευτικών από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

    Το Δ.Σ αναγνωρίζει την ανάγκη μετακίνησης και μονίμων εκπαιδευτικών Γερμανικής Φιλολογίας (ΠΕ07) από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για την κάλυψη των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, επισημαίνει όμως πως απαιτείται και ο διορισμός επιπλέον εκπαιδευτικών Γερμανικής Φιλολογίας, ώστε να μην επαναληφθεί το φαινόμενο που βιώνουμε κατά το τρέχον σχολικό έτος να μη διδάσκεται η Γερμανική γλώσσα στο 1/3 της χώρας. Ωςάμεσο μέτρο για τη σταδιακή επίλυση του προβλήματος διεκδικούμε να διοριστούν εντός του τρέχοντος σχολικού έτους οι 101 εκπαιδευτικοί Γερμανικής Φιλολογίας, που ενώ έχουν κατοχυρώσει το δικαίωμα διορισμού τους από το 2008, παραμένουν ακόμη αδιόριστοι.

    Σχετικά με τις υποχρεωτικές μετατάξεις 3657 εκπαιδευτικών οκτώ κλάδων από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση που πραγματοποίησαν οι Υπουργοί Παιδείας & Θρησκευμάτων της απερχόμενης κυβέρνησης, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 11 του άρθρου 82 του Νόμου 4172/2013, το Δ.Σ. αποφάσισε ομόφωνα να ζητήσει από τη νέα κυβέρνηση που θα προκύψει από τις επικείμενες βουλευτικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015 την επανεξέταση τόσο του θεσμικού πλαισίου (Ν.4172/2013) όσο και του συνόλου των υποχρεωτικών μετατάξεων και την πραγματοποίηση των αναγκαίων μετακινήσεων με βάση τις πραγματικές ανάγκες των Δημοτικών Σχολείων και με τήρηση σαφών και δίκαιων νομικών κανόνων. Το Δ.Σ. θεωρεί αυτονόητο πως τα σοβαρότατα προβλήματα διαφάνειας, τα οποία με ιδιαίτερη ανησυχία επισημάναμε δημόσια όλους αυτούς τους μήνες, οφείλουν να αποτελέσουν μια λυπηρή παρένθεση στην ιστορία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.

    Σοβαρότατο πρόβλημα για τη διδασκαλία της Γερμανικής γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία αποτελεί η παντελής έλλειψη μετατάξεων σε δεκαεπτά Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Πώς είναι δυνατόν στα δυο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας (Πειραιάς – Πάτρα), σε τουριστικές περιοχές (Ρέθυμνο – Κυκλάδες), σε ευαίσθητες εθνικά περιοχές (π.χ. Ροδόπη) ή ακόμα και στην ίδια την Πρωτεύουσα της χώρας (π.χ. Γ’ Αθήνας) να μη «διαπιστώθηκαν» καν κενά εκπαιδευτικών Γερμανικής γλώσσας και οι μαθητές να μένουν αδίδακτοι ή να αναγκάζονται να διδάσκονται άλλη Ξένη γλώσσα που δεν έχουν επιλέξει; Τι απαντούν οι δύο Υπουργοί Παιδείας (Κ. Αρβανιτόπουλος και Α. Λοβέρδος) που με τις Υπουργικές τους Αποφάσεις δε διαπίστωσαν ούτε ένα κενό εκπαιδευτικού Γερμανικής π.χ. στην Αχαΐα στοναιρετό του τοπικού ΠΥΣΠΕ κ. Τάσο Σταυρογιαννόπουλο, ο οποίος με δημόσια παρέμβασή του στα μέσα Οκτωβρίου του 2014 επισήμανε πως «… Η διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας και τα παιδαγωγικά της οφέλη στο Δημοτικό σχολείο ακυρώνονται για μια ακόμη χρονιά. Είναι τραγικό να μην μπορεί να διοριστούν περίπου δεκαπέντε εκπαιδευτικοί μειωμένου ωραρίου, που απαιτούνται για να διδαχτούν τα Γερμανικά στα Δημοτικά σχολεία της Αχαΐας».

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής Ερευνών της Ένωσής μας έως σήμερα έχουν μεταταχθεί υποχρεωτικά 306εκπαιδευτικοί Γερμανικής Φιλολογίας από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Υπενθυμίζουμε δε, ότι η διαδικασία των υποχρεωτικών μετατάξεων αφορούσε αρχικά το πλεονάζον προσωπικό των οικείων ΠΥΣΔΕ. Εξ αυτών οι177 μετακινηθήκαν ως εκ τούτου εντός της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας (π.χ. από τα Γυμνάσια και τα Λύκεια του Έβρου στα Δημοτικά Σχολεία του Έβρου), γεγονός που προφανώς δε δημιούργησε κανένα απολύτως πρόβλημα.

    Ωστόσο υπάρχει και η περίπτωση των 129 εκπαιδευτικών Γερμανικής Φιλολογίας οι οποίοι μετακινήθηκαν σε άλλη περιοχή. Για τη δεύτερη αυτή κατηγορία ουσιαστικά δε διενεργήθηκαν υποχρεωτικές μετατάξεις αλλά μεταθέσεις,καθώς είκοσι δύο συνάδελφοι ΠΕ07 μετακινήθηκαν από την επαρχία στην Αττική και τριάντα έξι από διάφορες περιοχές στη Θεσσαλονίκη. Με διάφορες μεθοδεύσεις (π.χ. αλλαγή κριτηρίων μοριοδότησης, έκδοση δύο (!!) διαπιστωτικών πράξεων με κενά & πλεονάσματα – στις 13.08.2013 και στις 07.10.2013, διεξαγωγή ολόκληρης της διαδικασίας από το γραφείο των δύο Υπουργών με παράκαμψη της διοίκησης της εκπαίδευσης, πεισματική άρνηση δημοσιοποίησης των μορίων μετάταξης, επαφής με τις ενώσεις των εκπαιδευτικών και δημόσιας απάντησης σε οποιασδήποτε μορφής ένσταση ή καταγγελία κ.α.) παρατηρήθηκε ακόμη και η περίπτωση στις πρόσφατες υποχρεωτικές μετατάξεις του κ. Λοβέρδου (ΦΕΚ, Αρ. Φύλλου 1780, τ.Γ΄ στις 30-12-2014) να μετακινηθεί από νησί του Ιονίου στην Αττική συνάδελφος με ελάχιστα χρόνια υπηρεσίας και χωρίς οικογενειακές υποχρεώσεις, (εκ των οποίων τα περισσότερα με υπηρέτηση στην Κεντρική Υπηρεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ στο Μαρούσι με συνεχείς αποσπάσεις και φυσικά αντίστοιχα ευνοϊκή μοριοδότηση), ενώάλλοι συνάδελφοι βρίσκονται μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους και δικαίως διαμαρτύρονται για την ανισότιμη μεταχείριση, καθώς υπηρετούν εκτός των τειχών με κόστος οικονομικό, προσωπικό και οικογενειακό και απαιτούν δικαιοσύνη. Για ανισότιμη μεταχείριση διαμαρτύρονται όμως και οι 177 μεταταγμένοι εκπαιδευτικοί της πρώτης κατηγορίας, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους δεν είχαν οργανική θέση στη Δευτεροβάθμια και βρίσκονταν στη «διάθεση» των εκάστοτε ΠΥΣΔΕ και για τους οποίους «υποτίθεται» ότι καταρχήν διενεργήθηκαν οι Υποχρεωτικές Μετατάξεις Πλεονάζοντος Προσωπικού. Και αυτό γιατί υπέβαλλαν αίτηση μετάταξης με κριτήριο όχι τη «μετάθεσή» τους (αφού βρίσκονταν ήδη στην Περιφερειακή Ενότητα στην οποία και πήραν μετάταξη) αλλά με την προοπτική «απορρόφησής» τους σε μια βαθμίδα στην οποία υπήρχαν διαπιστωμένα κενά, τα οποία διόλου τυχαία αντιστοιχούσαν στον αριθμό των εκπαιδευτικών που για τους προαναφερθέντες λόγους είχαν χαρακτηριστεί ως «πλεονάζον» προσωπικό και φυσικά με την προοπτική να τους δοθούν οργανικές θέσεις. Το αποτέλεσμα ωστόσο ήταν αφενός μεν η σαφής χειροτέρευση των συνθηκών εργασίας τους λόγω της (όπως επανειλημμένα έχει τονιστεί από το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε.) παντελούς έλλειψης θεσμικού πλαισίου για τον κλάδο τους στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, χωρίς παράλληλα να τους έχουν (τουλάχιστον μέχρι σήμερα) δοθεί οργανικές θέσεις, και αφετέρου αντιμετωπίζοντας τη σοβαρή πιθανότητα να έπονται των προερχόμενων από άλλες περιοχές συναδέλφων τους στην επιλογή των οργανικών θέσεων που επιθυμούν, όταν και αν αυτές τελικά συσταθούν, όπως άλλωστε ήδη συμβαίνει στην περίπτωση των προσωρινών τοποθετήσεων.

    Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.ΓΕ.Π.Ε δηλώνει τη διαθεσιμότητά του να συνεργαστεί τόσο με τις επιστημονικές ενώσεις των εμπλεκόμενων κλάδων όσο και με τους συνδικαλιστικούς φορείς, ώστε να διαμορφωθεί ένα κοινό πλαίσιο. Εκτιμούμε πως η πρόσφατη (Αρ. Πρωτ. 1343/15-01-2015) απόφαση του Δ.Σ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) κινείται σε θετική κατεύθυνση και αναμένουμε και τις θέσεις των υπόλοιπων φορέων της εκπαίδευσης.

    Για το Διοικητικό Συμβούλιο

    Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΙΛΕ ΣΤΕΦΑΝΙΑ-ΜΠΕΤΙΝΑ-ΑΛΒΙΝΑ

    H Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΓΚΡΙΤΖΑΛΙΩΤΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

    deutsch.gr

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...