• Μετά την «έξοδο στις αγορές», να κι οι νέοι διευθυντές!

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔01/08/2017 - 09:52 | Author: Ρούσσου Ασημίνα

    Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Δυτικής Αθήνας: Αμφιβάλλει κανείς ότι η καθεστωτική πολιτική είναι η «τέχνη» της μαζικής εξαπάτησης; Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ανακάλυψε μέσα σε μία από τις χειρότερες συγκυρίες για το λαό, μια «έξοδο στις αγορές», για να αποκρύψει τη βαθιά αντιλαϊκή της πολιτική και να επιβεβαιώσει ότι είναι ο πιο χρήσιμος υπηρέτης, κυβέρνηση-εταίρος των Ε.Ε.-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ, από την εποχή της επιβολής των μνημονίων.

    Τι μεγαλύτερο ψέμα ότι από τα τρία δις του νέου ομόλογου του δημοσίου έρχεται η λεγόμενη ανάπτυξη, όταν η χώρα είναι δεμένη χειροπόδαρα με μέτρα λιτότητας, απανωτά μνημόνια και πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% έως το 2022 και 2% έως το 2060 και το «χρέος» της Κεντρικής Διοίκησης στις 31.03.2017 ανέρχεται σε €326,5 δις, σύμφωνα με τον ΟΔΔΧ (Οργανισμός Διαχείρισης Δημόσιου Χρέους);

    Αμφιβάλλει κανείς ότι οι ευρωενωσίτικες πολιτικές, με ή χωρίς μνημόνια, επιφέρουν την παραπέρα φτωχοποίηση του μεγαλύτερου μέρους του πληθυσμού; Δεδομένη πια θεωρείται η διάλυση της κοινωνικής πρόνοιας-ασφάλισης, του συνταξιοδοτικού συστήματος, η συρρίκνωση των δημόσιων δομών Υγείας, ο «εξορθολογισμός» και αναδιάρθρωση της Δημόσιας Εκπαίδευσης, που βαίνουν ολοένα και περισσότερο προς την ιδιωτικοποίηση, αυξάνοντας το κόστος για τον εργαζόμενο. Τα δημόσια σχολεία που προσπαθούν να επιβιώσουν υποχρηματοδοτούμενα με: μηδενικούς διορισμούς μονίμων, 213 μόνο μεταθέσεις, ελάχιστες αποσπάσεις, ελαστικά και εργασιακά περιπλανώμενους σε πολλά σχολεία εκπαιδευτικούς, πλασματικά πλεονάσματα και συρρικνούμενες ώρες διαφόρων ειδικοτήτων, αναπληρωτές συναδέλφους με μειωμένα δικαιώματα, αλλά και ωράρια, κατάργηση τομέων, ειδικοτήτων και μονάδων ΕΠΑΛ κ.ά. Μια κατάσταση που θα δυσκολέψει με το «Νέο Λύκειο» και τις λοιπές ρυθμίσεις από Σεπτέμβρη.

    Κι ανάμεσα σε όλα αυτά, έρχεται η επιλογή των στα σχολεία. Προηγήθηκε στις 20 Ιούνη η «γνωμοδότηση των συνυπηρετούντων», δηλαδή η αξιολόγηση για τους διευθυντές, θέλοντας να καταστήσει τους εκπαιδευτικούς συνυπεύθυνους στις αντιδραστικές εξελίξεις. Στο όποιο ποσοστό συμμετοχής και σε όσα σχολεία έγινε, ήταν το ίδιο κούφια, ως προς τις ψευτοδημοκρατικές διακηρύξεις, με τους εμπνευστές της. Στην πράξη αποδείχτηκε το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου της όποιας δημοκρατίας στους Συλλόγους Διδασκόντων και δεν έπαιξε κανένα ρόλο στην τελική επιλογή, αφού η «συνέντευξη» και όλο το θεσμικό πλαίσιο της Διαμαντοπούλου και του Αρβανιτόπουλου για την επιλογή στελεχών, με τις συγκεκριμένες ποσοστώσεις και η αποθέωση του κυβερνητικού συνδικαλισμού, είχαν την τιμητική τους.

    Στην πράξη «έλαμψε και θα λάμψει» ο εθισμός στην «κουλτούρα της αξιολόγησης» του διαλογιστή -με τις ντιρεκτίβες του ΟΟΣΑ-Λιάκου, που θα επαναφέρουν σύντομα με τη μορφή της «αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας», την «εσωτερική αποτίμηση» και την «αυτονομία» από την κρατική χρηματοδότηση που ακολουθεί. Έλαμψε ταυτόχρονα για την κουτοπονηριά του ο κυβερνητικός συνδικαλισμός των ΣΥΝΕΚ-ΔΑΚΕ, που χρησιμοποίησε κάθε μέσο για να εμποδίσει την απεργία-αποχή του κλάδου από αυτή την υποτιμητική διαδικασία, αφού το επίδικο της κατασκευής ενός σώματος νέων πειθήνιων στελεχών ήταν το μεγάλο στοίχημα για τους κυβερνώντες, νέους και παλιούς.

    Ακόμα και με την προσθήκη-εξαγνισμό παλιών «στελεχών εκπαίδευσης» που δεν ήταν τόσο… κραγμένα, έχουμε μπροστά μας τους νέους διευθυντές-manager, με τα μεταπτυχιακά (μούφα ή μη) και τα διδακτορικά, για να περάσουν όλες τις ταχύρρυθμες αντιεκπαιδευτικές αλλαγές των Ε.Ε.-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ, χρησιμοποιώντας για να επιβληθούν και όλο το αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο, όπως το καθηκοντολόγιο και τους νόμους περί αξιολόγησης, που δεν καταργήθηκαν ποτέ.

    Γι’ αυτό καλέσαμε τους συναδέλφους και τους συλλόγους να απέχουν από κάθε διαδικασία αξιολόγησης και τους αιρετούς που συμμετείχαν στην επιλογή να βάλουν σε όλους παύλα. Οι τελικοί πίνακες δεν αλλάζουν την εκτίμηση ότι «αντικειμενικά μόρια» και «μόρια συνέντευξης» βγάζουν σε αρκετές περιπτώσεις το επιθυμητό για τους κρίνοντες αποτέλεσμα.

    Καλούμε όλους τους διευθυντές να ταχτούν στο πλευρό των συναδέλφων και με τα πραγματικά τους συμφέροντα ως αξιοπρεπών εκπαιδευτικών-εργαζομένων με μισθό και δικαιώματα, υποστηρίζοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και της νεολαίας. Να συμπαραταχθούν με τα αιτήματα και τους αγώνες των εκπαιδευτικών σωματείων, κι όχι να παίξουν το ρόλο που τους ετοιμάζουν, αυτούς δηλαδή που θα υλοποιούν αναντίρρητα τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές.

    Με Πανεκπαιδευτικούς κι ευρύτερους ταξικούς ανυποχώρητους αγώνες να υπερασπίσουμε τα Δημόσια Σχολεία από τις επιβουλές του κεφαλαίου και των κυβερνήσεών του.

    Loading...
  • loading...