Να μειώσει τις ειδικότητες των εκπαιδευτικών κατά 50% επιχειρεί το , προκαλώντας όμως τις αντιδράσεις καθηγητών και δασκάλων.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του ΕΘΝΟΥΣ και της δημοσιογράφου Νικολίτσα Τρίγκα το υπουργείο  έστειλε “σχετική πρόταση στις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με την οποία οι , κάτι που έφερε τις διαμαρτυρίες των καθηγητών οι οποίοι υπογραμμίζουν ότι με τις προτεινόμενες αλλαγές θα κληθούν να διδάξουν σε γυμνάσια και λύκεια μαθήματα που οι ίδιοι δεν διδάχθηκαν στο πανεπιστήμιο, ενώ ο ανταγωνισμός για μια θέση στη δημόσια εκπαίδευση θα αυξηθεί και πολλές ειδικότητες θα μείνουν εκτός σχολείων.

Το θέμα της περικοπής στις ειδικότητες των εκπαιδευτικών έχει τεθεί προς συζήτηση εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά ποτέ οι κατά καιρούς πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου δεν είχαν προχωρήσει στις αναγκαίες ρυθμίσεις.

 Καλύτερη κατανομή

Σύμφωνα με το αιτιολογικό του , το οποίο διαμόρφωσε την πρόταση, η δημιουργία ενιαίων ειδικοτήτων θα βοηθήσει στην καλύτερη κατανομή των εκπαιδευτικών με βάση τις ανάγκες των δημόσιων σχολείων. Με την άποψη αυτή όμως διαφωνούν ριζικά οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι επισημαίνουν ότι με τη δημιουργία ενοποιημένου πίνακα, βάσει του οποίου θα γίνονται οι προσλήψεις αναπληρωτών (πιθανώς και οι μόνιμοι διορισμοί), είναι πολύ πιθανό κάποιες ειδικότητες να μην καταφέρουν ποτέ να ενταχθούν στη δημόσια εκπαίδευση. Πάντως η πανσπερμία ειδικοτήτων στην εκπαίδευση είναι… εντυπωσιακή.

Για παράδειγμα στον κλάδο 14.04 έχουμε γεωπόνους-δασολόγους και επίσης καθηγητές φυσικού περιβάλλοντος, φυτικής παραγωγής, ζωικής παραγωγής, ιχθυοκομίας – αλιείας, γεωργικών μηχανών και αρδεύσεων – γεωργικής μηχανολογίας και υδάτινων πόρων, θερμοκηπιακών καλλιεργειών και ανθοκομίας κ.ά., οι οποίες προτείνεται να ομαδοποιηθούν σε μία παρά το γεγονός, όπως αναφέρουν μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, ότι άλλες αφορούν αποφοίτους πανεπιστημίων ή πολυτεχνείων και άλλες αποφοίτους ΤΕΙ. Το επόμενο διάστημα οι συνδικαλιστές θα τοποθετηθούν επίσημα για το θέμα, αλλά όπως δείχνουν τα πράγματα οι αντιδράσεις θα είναι δυναμικές”.

Πηγή: