Για την έγκαιρη και απρόσκοπτη ολοκλήρωση της διδασκαλίας στα , για τη βελτίωση της ποιότητάς της, καθώς και για την καλύτερη προετοιμασία των μαθητών της Γ΄ τάξης ημερήσιου και της Δ΄ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. για τη συμμετοχή τους στις Πανελλαδικές εξετάσεις είναι αναγκαία η αύξηση του ετήσιου διδακτικού χρόνου και η αντίστοιχη μείωση των , όπως ήδη προωθείται και στο Γενικό Λύκειο και έχει ήδη πραγματοποιηθεί στο Γυμνάσιο.

Για να είναι εφικτή η ολοκλήρωση των προαγωγικών, απολυτηρίων, πτυχιακών και των πανελλαδικών εξετάσεων εντός του Ιουνίου χωρίς να περιορίζεται αλλά αντιθέτως να αυξάνεται ο διδακτικός χρόνος, επίκειται, μετά από σχετική εισήγηση του ΙΕΠ, η τροποποίηση του τρόπου αξιολόγησης των μαθητών/τριών των ΕΠΑ.Λ. με την έκδοση νέου Π.Δ. που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας από τη φετινή σχολική χρονιά. Με αυτό μειώνονται τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις προαγωγικές, στις απολυτήριες και στις πτυχιακές εξετάσεις (Μαΐου – Ιουνίου).

Ειδικότερα :

Α. Τα εργαστηριακά μαθήματα και το εργαστηριακό μέρος των μικτών μαθημάτων στη Β΄, Γ΄ ημερησίων και εσπερινών και στη Δ΄ τάξη εσπερινών ΕΠΑ.Λ., δεν θα εξετάζονται στις τελικές εξετάσεις.

Στα μαθήματα αυτά η ετήσια επίδοση των μαθητών/τριών και η βαθμολόγησή τους κατά τη διάρκεια των τετραμήνων θα γίνεται δίνοντας έμφαση στην αξιολόγηση των έργων που τους ανατίθενται, στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων που απαιτούνται στα εργαστήρια καθώς και σε μία υποχρεωτική εξέταση πάνω στη διδαχθείσα ύλη, που θα διενεργείται προς το τέλος εκάστου τετραμήνου.

Β. Από τα μαθήματα Γενικής Παιδείας της Γ΄ τάξης ημερήσιου και Δ΄ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. εξετάζονται στις τελικές εξετάσεις μόνο τα μαθήματα «ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ» και «ΑΛΓΕΒΡΑ». Στα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας που δεν θα εξετάζονται στις τελικές εξετάσεις, για την αξιολόγηση της ετήσιας επίδοσης θα διενεργούνται υποχρεωτικά από μία γραπτή εξέταση σε κάθε τετράμηνο (σύνολο δύο το χρόνο).

Γ. Στη Γ΄ τάξη ημερήσιου και στη Δ΄ τάξη εσπερινού ΕΠΑ.Λ. στα εξεταζόμενα μαθήματα στις τελικές εξετάσεις θα περιλαμβάνονται, εκτός από τα δύο παραπάνω μαθήματα γενικής παιδείας, τα θεωρητικά μαθήματα ειδικότητας καθώς και το θεωρητικό μέρος των μικτών μαθημάτων κάθε ειδικότητας.

Δ. Αυτές οι αλλαγές δίνουν ανάσα στο διδακτικό έργο καθώς δίνεται η δυνατότητα να αυξηθεί σημαντικά ο ετήσιος χρόνος διδασκαλίας όλων των μαθημάτων (γενικής παιδείας και ειδικότητας – θεωρητικών και εργαστηριακών). Συγκεκριμένα, ενώ οι μαθητές και οι μαθήτριες (ειδικά στης Γ΄ τάξης) είχαν ένα εξεταστικό μαραθώνιο ακόμα και 19 (!!) μαθημάτων, με τις παραπάνω ρυθμίσεις τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις τελικές εξετάσεις της Γ΄ ημερησίων ΕΠΑΛ περιορίζονται σε 5-9 συνολικά (αντίστοιχα και στη Δ΄ εσπερινών), ανάλογα με το πρόγραμμα σπουδών κάθε ειδικότητας.