• Με ποιοτικά προβλήματα ξεκινά η σχολική χρονιά

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔12/09/2017 - 09:56 | Author: Newsroom

    Χωρίς σημαντικές ελλείψεις αλλά με κρίσιμα ποιοτικά ελλείμματα ξεκινά η νέα . Η ποσοστιαία κάλυψη των κενών σε εκπαιδευτικούς είναι η μεγαλύτερη που έχει καταγραφεί σε έναρξη σχολικού έτους τα τελευταία χρόνια, με τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου να δηλώνει στην «Κ» «πολύ υπερήφανος για το υπουργείο, που για δεύτερη χρονιά θα ανοίξουν τα σχολεία κανονικά, με όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό και υλικό στη θέση του».

    Απόστολος Λακασάς

    Ανάλογη επιτυχία είχαμε επί Ευριπίδη Στυλιανίδη το 2008 και επί Πέτρου Ευθυμίου και Νίκου Γκεσούλη το 2000, ενώ ο Κώστας Γαβρόγλου και ο Νίκος Φίλης «διορθώνουν» την τραγική ανορθογραφία του διδύμου Μπαλτά – Κουράκη το 2015, οι οποίοι πραγματοποίησαν φάση προσλήψεων αναπληρωτών στις 27 Σεπτεμβρίου! Ειδικότερα, ο συνολικός αριθμός των μαθητών είναι περίπου 1.330.000, εξ αυτών 730.000 στην πρωτοβάθμια και 600.000 στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικοί υπολογίζονται σε 135.000 και στις δύο βαθμίδες (οι 67.000 στην πρωτοβάθμια και οι 68.000 στη δευτεροβάθμια). Συνολικά θα προσληφθούν περίπου 20.000 αναπληρωτές και στις δύο βαθμίδες. Εως τώρα –ο αριθμός καταδεικνύει την έγκαιρη προετοιμασία– το υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε 15.371 προσλήψεις αναπληρωτών (6.313 στην πρωτοβάθμια, 8.104 στην ειδική αγωγή και 954 στη δευτεροβάθμια). Μέσα στην εβδομάδα, θα γίνει νέα καταγραφή των κενών για επιπλέον προσλήψεις.

    Από την πλευρά τους, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες κάνουν λόγο για συνολικά ακόμη 5.000 κενά. Ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος Θανάσης Κικινής, μιλώντας στην «Κ», έκανε λόγο για 4.000 κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ για τη δευτεροβάθμια ο αντίστοιχος αριθμός εκτιμάται σε 1.000. Στέλεχος του υπουργείου Παιδείας δήλωσε στην «Κ» ότι η πλειονότητα των κενών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι για τις ανάγκες των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.

    Ελλείμματα

    Βεβαίως, η δημοσιονομική πολιτική και η ανάγκη μείωσης των προσλήψεων έχουν επηρεάσει και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του σχολείου. Ενδεικτικά, ο Σταύρος Πετράκης της Δημοκρατικής Συνεργασίας Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (προσκείμενη στη ΔΗΣΥ) δήλωσε στην «Κ» ότι «στο δημοτικό σχολείο οι μαθητές ολοκληρώνουν τα μαθήματα στη 1.15 μ.μ. και όχι στις 2 μ.μ., όπως παλαιότερα, ενώ το ολοήμερο δεν έχει μόνιμο δάσκαλο ώστε να γίνεται η προετοιμασία των μαθητών για την επόμενη ημέρα, με στόχο να εξοικονομηθούν περίπου 4.000 εκπαιδευτικοί». Από την άλλη, ο αιρετός στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Βασίλης Παληγιάννης εστίασε και στις ελλείψεις στις υποδομές, αναφέροντας στην «Κ» ότι υπάρχουν ακόμη συστεγαζόμενα σχολεία αλλά και νηπιαγωγεία που λειτουργούν σε πρώην καταστήματα. Ζητήματα που οφείλει να λύνει η Τοπική Αυτοδιοίκηση.

    Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η ΟΛΜΕ κατήγγειλε ότι το υπουργείο δεν έλαβε υπόψη του τα κενά που προέκυψαν από τα υπηρεσιακά συμβούλια των καθηγητών, ενώ ποιοτική υποβάθμιση συνιστά το γεγονός ότι μαθήματα διδάσκονται από εκπαιδευτικούς διαφορετικής ειδικότητας (π.χ. καθηγητές ξένων γλωσσών διδάσκουν Ιστορία).

    kathimerini.gr

    Loading...
  • loading...