Σε δυσμενείς προβλέψεις για τη στελέχωση των σχολείων από το Σεπτέμβρη οδηγούν τα μέχρι στιγμής δεδομένα. Τα τεράστια κενά που και το ίδιο το υπουργείο Παιδείας παραδέχεται προμηνύουν τάξεις χωρίς εκπαιδευτικούς. Την ίδια στιγμή, «μπαλώματα» που επιλέγονται αντί για γενναίους διορισμούς κάνουν καθεστώς τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις στην εκπαίδευση, οδηγώντας σε ένα σχολείο όπου δε θα χωρά η μόνιμη και σταθερή δουλειά, ενώ στοιβάζουν μαθητές σε τάξεις 25 παιδιών και κλείνουν σχολεία με τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις στις οποίες επιμένουν.

Από τη στιγμή που ανέλαβε καθήκοντα, η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επαναλαμβάνει ότι τα κενά σε δασκάλους και καθηγητές θα ξεπεράσουν τις 20.000, αποδίδοντας τον αριθμό αυτό και στο κύμα συνταξιοδοτήσεων.

Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, φέτος οι συνταξιοδοτήσεις έφτασαν στις 9.500 και στις 12.000 περίπου τα δύο προηγούμενα χρόνια, με πολλούς να έχουν αναγκαστεί να προχωρήσουν σε αυτές λόγω της ανασφάλειας που δημιουργούν οι αλλαγές προς το χειρότερο στο Ασφαλιστικό και στις εργασιακές σχέσεις, αλλά και η προωθούμενη «αξιολόγηση».

Τα κενά αυτά που δημιουργούνται το υπουργείο Παιδείας γνωρίζει πολύ καλά ότι δεν πρόκειται να τα καλύψουν οι διορισμοί – κοροϊδία που έχει ανακοινώσει για την επόμενη σχολική χρονιά. Πρόκειται για μόλις 212 διορισμούς (112 στην Πρωτοβάθμια και 100 στη Δευτεροβάθμια).

Σε συνάντηση που είχε με το ΔΣ της ΔΟΕ, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έκανε λόγο για πρόσληψη 2.000 αναπληρωτών με πιστώσεις του κρατικού προϋπολογισμού και πρόσληψη και άλλων για κάλυψη κενών μέσω ΕΣΠΑ. Δηλαδή, με εκπαιδευτικούς που εργάζονται με ημερομηνία λήξης, με πετσοκομμένα δικαιώματα, που σήμερα βρίσκονται στη μία περιοχή, αύριο στην άλλη ή στην ανεργία. Φέτος, 15.000 περίπου αναπληρωτές – ωρομίσθιοι και 7.200 ψυχολόγοι, λογοθεραπευτές κ.ά. με 5μηνα μέσω ΟΑΕΔ έμειναν άνεργοι, χωρίς να είναι βέβαιο ότι θα έχουν δουλειά από Σεπτέμβρη. Επιπλέον, χιλιάδες έμειναν αυτήν τη στιγμή χωρίς επίδομα ανεργίας, καθώς πολλοί από αυτούς προσελήφθησαν μετά από το Δεκέμβρη – παρά το ότι τα κενά υπήρχαν από την αρχή της χρονιάς – και δεν έχουν συμπληρώσει 125 εργάσιμες μέρες μέχρι το τέλος Απρίλη, ενώ περικοπές σε ένσημα τους έγιναν και για τη συμμετοχή τους σε απεργίες.

Η επέκταση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην παγίωση μιας κατάστασης, κατά την οποία πολλές τάξεις θα ξεκινούν το Σεπτέμβρη χωρίς εκπαιδευτικούς και στην καλύτερη περίπτωση τα κενά θα καλύπτονται κάποια στιγμή στην πορεία της σχολικής χρονιάς με ελαστικά απασχολούμενους. Οι μόνιμοι διορισμοί δεν είναι κάτι που συμβαδίζει με την πολιτική που χτυπά συνολικά το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά. Μάλιστα, στο πλαίσιο της διαχείρισης αυτής της «μίζερης» κατάστασης, έκαναν την εμφάνισή τους μέχρι και δημοσιεύματα για… ψηφιακό μάθημα από απόσταση, μέσω υπολογιστή, μέχρι να φτάσει ο εκπαιδευτικός στην τάξη. rizospastis.gr