Με και χωρίς θα ξεκινήσει η επόμενη σχολική χρονιά 2017-18, ενώ πιθανότατα να υπάρξει δραστική μείωση των… ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών. Αυτά ανέφερε χθες ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου στην ΟΛΜΕ, αποδίδοντας την απουσία διορισμών στο ΑΣΕΠ.

Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια της συνάντησης του κ. Γαβρόγλου με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, ο υπουργός δήλωσε ότι οι ανάγκες των σχολείων για την επόμενη σχολική χρονιά θα καλυφθούν με και όχι με διορισμούς μονίμων. Οπως διευκρίνισαν στην «Κ» στελέχη του υπουργείου, ο βασικός λόγος είναι ότι δεν είναι εύκολη η πραγματοποίηση έως τον Σεπτέμβριο –δηλαδή πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς– ενός διαγωνισμού από το ΑΣΕΠ, ώστε οι επιτυχόντες του να διοριστούν. Τα ίδια στελέχη προσέθεσαν ότι θα γίνουν διορισμοί μετά τον Σεπτέμβριο του 2017, και μέχρι να ολοκληρωθεί το σχολικό έτος τον Ιούνιο του 2018.

Ωστόσο, η δήλωση Γαβρόγλου και οι εξηγήσεις των συνεργατών του προκαλούν ερωτήματα, που ενισχύουν όσους υποστηρίζουν ότι το υπουργείο αναζητεί δικαιολογίες. Ενδεικτικά, ο κ. Γαβρόγλου σε σειρά συνεντεύξεών του έχει διακηρύξει ότι η επόμενη σχολική χρονιά θα αρχίσει χωρίς καμία έλλειψη εκπαιδευτικού. Για να συμβεί αυτό, και με βάση τη χθεσινή δήλωσή του, οι ελλείψεις θα καλυφθούν μόνο από .

Εκτός κι αν το υπουργείο αφήσει κενά σε σχολεία για να τα καλύψει όταν θα γίνει ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ, και όταν θα οριστικοποιηθεί ο πίνακας των διοριστέων. Επίσης, την εβδομάδα 9 με 13 Ιανουαρίου, δύο φορές ο υπουργός Επικρατείας Χριστόφορος Βερναρδάκης και μία φορά ο κ. Γαβρόγλου προανήγγειλαν συνεδρίαση διυπουργικής επιτροπής για . Μέχρι τώρα δεν έχει γίνει κάτι, παρόλο που η διενέργεια διορισμών –εν μέσω της μεγάλης ανεργίας– θα πιστωθεί θετικά στην κυβέρνηση.

Στην ίδια συνάντηση με την ΟΛΜΕ, ο κ. Γαβρόγλου παρουσίασε σχέδιο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής που μειώνει σε 80 τις 117 ειδικότητες και υποειδικότητες στη γενική και επαγγελματική εκπαίδευση. Τη μείωση έχει προτείνει ο ΟΟΣΑ και είναι χαρακτηριστικό ότι στα μέσα του 2014 το ΙΕΠ κατέθεσε στο υπουργείο Παιδείας δύο σχετικές μελέτες. Η

πρώτη ομαδοποιούσε τις ειδικότητες σε 52, και η δεύτερη σε 40. Με βάση πληροφορίες της «Κ», συγχωνεύονται ειδικότητες συναφών αντικειμένων, ωστόσο υπάρχουν σημεία που εγείρουν ενστάσεις από την ΟΛΜΕ, όπως η ομαδοποίηση αποφοίτων πανεπιστημίων και ΤΕΙ στην ίδια ειδικότητα. Από τη δεξαμενή εκπαιδευτικών σε κάθε ειδικότητα, γίνονται οι διορισμοί μονίμων και οι .

Τέλος, το υπουργείο ανακοίνωσε ότι προτίθεται να οργανώσει ολοήμερα προγράμματα και στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής.