• Ξεκίνησε ο διάλογος για το μάθημα της Ιστορίας

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔27/04/2017 - 13:19 | Author: Newsroom

    Παρουσία του δόθηκε χθες το εναρκτήριο λάκτισμα του διαλόγου για τα νέα προγράμματα σπουδών της στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

    Απόστολος Λακασάς

    Χθες, στο υπουργείο Παιδείας οργανώθηκε η πρώτη ημερίδα με τη συμμετοχή των μελών της ομάδας εργασίας που ορίστηκε για την Ιστορία από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και περίπου 15 εκπροσώπων των συναφών πανεπιστημιακών τμημάτων.

    Ειδικότερα, κατά την ημερίδα όλοι συντάχθηκαν στο ίδιο στρατόπεδο στη μάχη κατά της παπαγαλίας που «ευδοκιμεί» σε μαθήματα όπως η Ιστορία και υπέρ του στόχου της ανάπτυξης κριτικής σκέψης στους μαθητές. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», οι πανεπιστημιακοί, έχοντας μελετήσει τα σχέδια των προγραμμάτων σπουδών της Ιστορίας που τους έδωσε η ομάδα εργασίας, εστίασαν στη μεγάλη ύλη που πρέπει να διδαχθεί, κάτι που στην πράξη οδηγεί τους μαθητές στην εύκολη λύση της αποστήθισης. Για να αντιμετωπισθεί το ζήτημα, όλοι συμφώνησαν ότι πρέπει να αλλάξει ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών. Επίσης, πανεπιστημιακοί (εκ των 15) που μετείχαν στη συνάντηση ανέφεραν ότι το σπειροειδές σχήμα ανάπτυξης της ύλης σε Δημοτικό και Γυμνάσιο που ισχύει και τώρα και διατηρείται στα νέα σχέδια (δηλαδή, η διδασκαλία της ύλης ξεκινά στη Γ΄ Δημοτικού έως τη Στ΄ Δημοτικού και επαναλαμβάνεται από την Α΄ Γυμνάσιου έως και την Α΄ Λυκείου με μεγαλύτερη εμβάθυνση) βοηθάει την αποστήθιση. Αντιθέτως, οι ίδιοι πανεπιστημιακοί θεωρούν πλέον αποτελεσματική τη διδασκαλία της ύλης από την αρχαιότητα έως σήμερα, με χρονολογική παράθεσή της στις τάξεις από τη Γ΄ Δημοτικού έως και την Α΄ Λυκείου.

    Θετικές «ψήφους» έλαβε και η πρόταση το μάθημα να διδάσκεται με ψηφιοποιημένο υλικό και να αξιοποιούνται οι πηγές και τα τεκμήρια. Παράλληλα, θετική υποδοχή είχε η ένταξη στη διδακτέα ύλη της τοπικής Ιστορίας, ενώ ενστάσεις διατυπώθηκαν για τη θέση της Μυθολογίας δίπλα στην ιστορική ύλη. Βεβαίως, όπως τόνισε χθες στην «Κ» πανεπιστημιακός που μετείχε στην ημερίδα, το ζητούμενο είναι πώς θα υλοποιηθεί το πρόγραμμα σπουδών στην πράξη και ενώ κρίσιμος παράγοντας είναι τα νέα βιβλία. Χαρακτηριστικό ήταν το ερώτημα που διατυπώθηκε για το ποια θα είναι η σχέση των βιβλίων και των διδακτικών φακέλων, οι οποίοι, σύμφωνα με την εισήγηση της ομάδας εργασίας, θα δίνονται επίσης στους μαθητές. Ο διάλογος θα συνεχισθεί στις 15 Μαΐου με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών, επιστημονικών ενώσεων, συνδικαλιστικών φορέων και σχολικών συμβούλων.

    Την ίδια στιγμή, έτοιμη είναι η εισήγηση της αρμόδιας επιτροπής του ΙΕΠ για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Γαβρόγλου, στην αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας θα συμμετάσχουν και οι γονείς και η τοπική κοινωνία. Λόγω των μνημονιακών δεσμεύσεων, η ηγεσία του υπουργείου θα αναπτύξει πρόγραμμα αξιολόγησης σε βάθος τριετίας. Η αξιολόγηση θα ξεκινήσει από τα περίπου 20.000 στελέχη εκπαίδευσης, αλλά το κομβικό ζήτημα είναι πώς θα γίνει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

    Αλλαγές στα

    Τέλος, στο πλαίσιο ενός ακόμη διαλόγου που τρέχει παράλληλα στο υπουργείο, ο κ. Γαβρόγλου παρουσίασε χθες στους κοσμήτορες των σχολών ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών τις προτεινόμενες αλλαγές για τα ΑΕΙ, βάσει των οποίων οι φοιτητές επιστρέφουν στα συλλογικά όργανα διοίκησης των ΑΕΙ και η κοσμητεία αποκτά επιπλέον αρμοδιότητες.

    kathimerini.gr

    Η ερμηνεία και εξήγηση της Ιστορίας απέναντι στα Νέα προγράμματα Σπουδών του μαθήματος από το ΙΕΠ

    Οι αλλαγές που προτείνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την Ιστορία

    Loading...
  • loading...