Ξεκινά η διαδικασία των σχολικών μεταβολών για το σχολικό έτος 2016-17 – didefth.gr

Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Παιδείας για τις μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσηςγια το σχ.ετός 2016-17. Η

που έχει δημοσιευθεί από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας αναφέρει ότι σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου 11 του ν. 1966/1991 (Α΄ 147), του άρθρου 39 (παρ. 5) του ν.4115/2013 (Α΄ 24), του άρθρου 16 του ν.4327/2015 (Α΄ 50) και των παρ. 1, 2 και 4 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193), όπως τροποποιήθηκαν με το άρθρο 59 του ν.4310/2014 (Α΄ 258) και το άρθρο 5 του ν.4327/2015 (Α΄ 50), το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων προβαίνει σε μεταβολές σχολικών μονάδων Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης (ιδρύσεις, καταργήσεις, συγχωνεύσεις, προαγωγές, υποβιβασμούς, μετατροπές) με στόχο την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών.

Για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων πρέπει να λαμβάνονται υπόψη:

Α) Ο αριθμός των μαθητών, η ορθή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, οι όμορες και συστεγαζόμενες μονάδες, η δυνατότητα τα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία να προάγονται σε 4/θέσια έως 6/θέσια, η χιλιομετρική απόσταση που διανύουν οι μεταφερόμενοι μαθητές και οι κτιριακές υποδομές με στόχο τη δημιουργία άρτιων, εξοπλισμένων και επαρκώς στελεχωμένων σχολικών μονάδων.

Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στις περιπτώσεις ιδρύσεων και συγχωνεύσεων, για τις οποίες πρέπει να ορίζεται με σαφήνεια η ακριβής ονομασία και η έδρα λειτουργίας του νέου σχολείου. Επιπλέον, για τις περιπτώσεις ιδρύσεων, προαγωγών και συγχωνεύσεων απαιτείται η εξασφάλιση κατάλληλης στέγασης.

Επισημαίνεται ότι στις προτάσεις πρέπει να αναφέρεται εάν τα προτεινόμενα προς ίδρυση σχολεία είναι ενταγμένα ή πρόκειται να ενταχθούν σε προγράμματα χρηματοδότησης.

Β) τα οριζόμενα στις με αριθμ. πρωτ. Φ.3/897/97652/Γ1/25-9-2006, Φ. 3/898/97657/Γ1/25-9- 2006 (Β΄ 1507) και Φ.12/622/129803/Γ1/16-09-2013 (Β΄ 2451) ΚΥΑ για την Π/θμια Εκπ/ση, στη με αριθμ. πρωτ. 129818/Γ2/16-09-2013 (Β΄ 2451) ΚΥΑ για τη Δ/θμια Εκπ/ση, στις με αριθμ. πρωτ. 128615/Γ2/13-09-2013 (Β΄ 2360) και Φ12/93600/Δ4/12-06-2015 (Β΄ 1249) ΥΑ και στην υπ΄ αριθμ. πρωτ. 42712/Γ2/20-03-2014 (Β΄ 833) ΚΥΑ για την Επαγγελματική Εκπ/ση.

Ι) Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

1) Οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παρακαλούνται μέχρι 18- 01-2016 να καταχωρίσουν τις προτάσεις τους για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων της αρμοδιότητάς τους, συμπληρώνοντας και υποβάλλοντας τις σχετικές φόρμες στο Πληροφοριακό Σύστημα Myschool, σύμφωνα με τις επισυναπτόμενες οδηγίες. Η καταχώριση των προτάσεων-εισηγήσεων θα γίνεται μόνο ηλεκτρονικά και δεν θα λαμβάνονται υπόψη προτάσεις που αποστέλλονται εγγράφως. Διευκρινίζεται ότι στις συγκεκριμένες φόρμες δεν υποβάλλονται προτάσεις μεταβολών:

α) σχολικών μονάδων ειδικής εκπαίδευσης,

β) πρότυπων-πειραματικών σχολείων και

γ) σχολικών μονάδων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.

2) Οι Διευθυντές Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 15 του άρθρου 59 του ν. 3966/2011 (Α΄ 118), πρέπει εγγράφως να αποστείλουν προς τους Δήμους τις προτάσεις που καταχώρισαν στο Πληροφοριακό Σύστημα Myschool για κάθε είδους σχολική μεταβολή (ίδρυση, προαγωγή, συγχώνευση, υποβιβασμό, κατάργηση, μετατροπή) για το σχολικό έτος 2016-2017 και να ζητήσουν τη γνωμοδότηση των Δημοτικών Συμβουλίων επί αυτών. Σημειώνεται ότι το σχετικό έγγραφο πρέπει να κοινοποιηθεί στην Υπηρεσία μας.

Επισημαίνεται ότι οι Διευθυντές Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης πρέπει να αποστείλουν προς τους Δήμους έγγραφο με κοινοποίηση στην Υπηρεσία μας, ακόμα και στην περίπτωση που δεν προτείνουν καμία σχολική μεταβολή.

Τονίζεται ότι ενόψει επικείμενων νομοθετικών ρυθμίσεων με τις οποίες θα καθοριστούν θέματα διάρθρωσης των Σπουδών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, των Προγραμμάτων Σπουδών και του πλαισίου ποιότητας αυτών, δεν θα πραγματοποιηθούν προσθήκες Ομάδων Προσανατολισμού, Τομέων και Ειδικοτήτων στις σχολικές μονάδες της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης κατά το σχολικό έτος 2016-2017.

3) Oι Διευθυντές Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης, αφού συγκεντρώσουν τις γνωμοδοτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων θα τις διαβιβάσουν μέχρι 19-02-2016 στο ΥΠ.Π.Ε.Θ. και στις οικείες Περιφερειακές Διευθύνσεις. Μαζί με τις γνωμοδοτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων θα αποστείλουν:

α) βεβαιώσεις ανάληψης δαπάνης για τις λειτουργικές ανάγκες των προτεινόμενων προς ίδρυση σχολείων που θα εκδώσουν οι οικονομικές υπηρεσίες των οικείων δήμων και

β) βεβαιώσεις ανάληψης δαπάνης για τη μεταφορά των μαθητών για τα προτεινόμενα προς συγχώνευση και κατάργηση σχολεία που θα εκδώσουν οι οικονομικές υπηρεσίες των οικείων Περιφερειών, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 2 του ΠΔ 113/2010 (Α΄ 194). (Επισυνάπτονται υποδείγματα βεβαιώσεων) ΠΡΟΣΟΧΗ! Οι αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων θα αποσταλούν στις αρμόδιες Διευθύνσεις του ΥΠΠΕΘ ως εξής:

στη Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Π/θμιας Εκπ/σης, όταν αφορούν σε σχολικές μονάδες Π/θμιας Εκπ/σης (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά)

στη Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δ/θμιας Εκπ/σης, όταν αφορούν σε σχολικές μονάδες Δ/θμιας Εκπ/σης (Γυμνάσια και Γενικά Λύκεια) και στη Διεύθυνση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, όταν αφορούν σε σχολικές μονάδες Επαγγελματικής Εκπ/σης (Επαγγελματικά Λύκεια).

Σε περίπτωση που οι αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων αφορούν σε σχολικές μονάδες αρμοδιότητας διαφορετικών Διευθύνσεων του ΥΠΠΕΘ, θα πρέπει να αποσταλούν αντίτυπα των αποφάσεων ξεχωριστά σε κάθε αρμόδια Διεύθυνση, σύμφωνα με τα ανωτέρω.

ΙΙ) Περιφερειακοί Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης πρέπει μέχρι 04-03-2016 να υποβάλουν την εισήγησή τους στις αντίστοιχες ειδικές φόρμες εισηγήσεων του Myschool, αφού μελετήσουν και επεξεργαστούν τις προτάσεις των Διευθύνσεων περιοχής ευθύνης τους. Διευκρινίζεται ότι οι προτάσεις στο Myschool υποβάλλονται από τον Διευθυντή Π/θμιας ή Δ/θμιας Εκπαίδευσης.

Στη συνέχεια ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης εισηγείται θετικά ή αρνητικά επ’ αυτών. Εάν ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης επιθυμεί να εισηγηθεί μεταβολή, η οποία δεν έχει προταθεί από τον Διευθυντή Π/θμιας ή Δ/θμιας Εκπαίδευσης, πρέπει:

Ø να ζητήσει από τον Διευθυντή Π/θμιας ή Δ/θμιας Εκπαίδευσης να υποβάλει τη σχετική πρόταση και να σημειώσει στο αντίστοιχο πεδίο την εισήγησή του (θετική ή αρνητική).

Ø Στη συνέχεια ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης μπορεί να προχωρήσει στην ηλεκτρονική καταχώριση της εισήγησής του. Όλες οι προτάσεις πρέπει να είναι αναλυτικές, συγκεκριμένες και πλήρως αιτιολογημένες.

Κρίνεται απαραίτητη η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων για τη διατύπωση της καλύτερης δυνατής πρότασης προς όφελος των μαθητών και της εκπαίδευσης και την αποφυγή εκ των υστέρων διαμαρτυριών.

Παρακαλούμε για την απαρέγκλιτη τήρηση όλων των παραπάνω προθεσμιών προκειμένου να εκδοθούν οι σχετικές αποφάσεις για το σχολικό έτος 2016-2017.