• Κωνσταντοπούλου σε μαθητές: Μην κάμπτεστε, να διεκδικείτε

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔04/03/2015 - 15:31 | Author: Newsroom

    «Μην κάμπτεστε, να διεκδικείτε να σας ακούν, να σας ακούει και ο Υπουργός Παιδείας, ο οποίος είναι εκπαιδευτικός με πολλές ευαισθησίες και νομίζω ότι θα αξιοποιήσει τις ιδέες σας» δήλωσε η Πρόεδρος της Βουλής σε νεαρούς μαθητές κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους στη Βουλή.

    Η κα Κωνσταντόπουλου μιλώντας με τους μαθητές Α΄ και Β΄ Λυκείου του Α΄ Γενικού Λυκείου Ζακύνθου συμφώνησε ότι πρέπει η εκπαίδευση να προσανατολιστεί στην προσπάθεια για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, του ελεύθερου φρονήματος και της αμφισβήτησης και διεκδίκησης των νεότερων απέναντι στις παλιότερες γενιές, και αναφέρθηκε στην επιθετική πολιτική απέναντι στους εκπαιδευτικούς τα προηγούμενα χρόνια, που έφτασε ως το σημείο της επιστράτευσης των ανθρώπων που πρέπει να εμπνέουν στις νεότερες γενιές την ελεύθερη σκέψη.

    Η Πρόεδρος της Βουλής υποδεχόμενη τους μαθητές σημείωσε: «Πιστεύω ακράδαντα ότι η Βουλή πρέπει να είναι ανοιχτή στην κοινωνία. Πρώτα από όλα και κυρίαρχα στη νέα γενιά. Σε σας, που έχετε όλη τη ζωή μπροστά σας. Νομίζω ότι οι μεγαλύτεροι έχουν πολλά να μαθαίνουν από σας, άσχετο αν προσπαθούν μόνο να σας διδάσκουν».

    Κατά τη διάρκεια της συνάντησης οι μαθητές και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί αναφέρθηκαν στις αγωνίες, τα προβλήματα και τις ανησυχίες τους για την κατάσταση στην δημόσια εκπαίδευση, με κυρίαρχο θέμα το άγχος που δημιουργούσε η «τράπεζα θεμάτων» αλλά και η εξετασιοκεντρική στόχευση του Λυκείου.

    Ο μαθητής Σταύρος Μουδήλας που συμμετέχει στο πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου “Euroscola” αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία του σχολείου σχετικά με την ευαισθητοποίηση της ευρωπαϊκής κοινής γνώμης για την επιστροφή του Γλυπτών του Παρθενώνα και ζήτησε από την Πρόεδρο της Βουλής και το Ελληνικό Κοινοβούλιο να συμβάλει όσο μπορεί για την ικανοποίηση αυτού του αιτήματος.

    «Το θέμα του Παρθενώνα», απάντησε η Πρόεδρος της Βουλής, «είναι πράγματι ένα εθνικό και ιστορικό ζήτημα, ζήτημα της πολιτισμικής μας κληρονομιάς και ταυτόχρονα είναι και μια ηθική υποχρέωσή μας, η διεκδίκηση ενοποίησης του μνημείου με την επιστροφή των Γλυπτών.

    Το ιστορικό παράδειγμα της Μελίνας Μερκούρη αποδεικνύει ότι τίποτε δεν είναι εκτός πεδίου διεκδίκησης, ούτε πρέπει να περιχαρακωνόμαστε πιστεύοντας ότι κάποια πράγματα δεν μπορούμε να τα κάνουμε. Αυτός είναι ένας αγώνας και μια διεκδίκηση που δεν έχει ολοκληρωθεί. Όμως θέλω να σας πω από πλευράς του Κοινοβουλίου ότι αυτό που έχουμε σκοπό να κάνουμε, κι εγώ ως Πρόεδρος εξήγγειλα από την πρώτη μέρα της ανάληψης των καθηκόντων μου, είναι ότι το Κοινοβούλιο, επειδή ακριβώς εκπροσωπεί το λαό με τον πιο άμεσο τρόπο, θα διεκδικήσει και στις σχέσεις με άλλα Κοινοβούλια και άλλες κοινωνίες όλα τα δίκαια αιτήματα των πολιτών και του λαού μας.

    Έχουμε μιλήσει και για τη διεκδίκηση των γερμανικών αποζημιώσεων και επανορθώσεων και τις επόμενες μέρες θα επανασυστήσουμε και αναβαθμίσουμε την Επιτροπή που θα διεκδικήσει να αποζημιωθεί η χώρα μας και να αποκατασταθεί η ανείπωτη θηριωδία και η ανεπούλωτη αδικία που συντελέστηκε επί ναζιστικής Κατοχής».

    Η διευθύντρια του Λυκείου, Παναγιώτα Ακτύπη, που συνόδευσε τους μαθητές, ενημέρωσε την Πρόεδρο της Βουλής για την πρωτοβουλία του σχολείου ώστε στο πλαίσιο του “Euroscola” να επισκέπτονται την Αθήνα, για να ενημερώνονται και να ευαισθητοποιούνται για το ζήτημα της διεκδίκησης των Γλυπτών του Παρθενώνα.

    «Έχετε την ολόπλευρη συμπαράσταση της Βουλής των Ελλήνων και των Ελληνίδων», απάντησε η κυρία Κωνσταντοπούλου.

    « Ένα πράγμα επί πολλά χρόνια έχει παραμείνει ίδιο και αυτό αφορά στον τρόπο που αντιμετωπίζονται οι μαθητές που θέλουν να σπουδάσουν. Αντί να ενθαρρύνεται η κριτική τους σκέψη, η αμφισβήτηση, η διεκδίκηση επιχειρούν να σας βάλουν «σε ένα δοχείο», όπου πολύ δύσκολα μπορείτε να κινηθείτε, να αναπτύξετε ιδέες. Οι μεγαλύτεροι έχουν πολλά να μάθουν από εσάς. Να διεκδικείτε η προσωπικότητά σας να είναι σεβαστή και οι ιδέες σας να ακούγονται, να μην μπαίνετε στα κουτάκια που σας ετοιμάζουν. Εγώ έζησα μια άλλη κατάσταση στο εκπαιδευτικό σύστημα, που ήταν αυτή της παπαγαλίας. Μάλιστα είχα γράψει ένα άρθρο με τίτλο « Ζωή δέσμια» που περιέγραφε ακριβώς σε ποιο βασανιστήριο υποβάλλονταν οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου προκειμένου να περάσουν στο Πανεπιστήμιο. Μην κάμπτεστε, να διεκδικείτε να σας ακούν, να σας ακούει και ο Υπουργός Παιδείας, ο οποίος είναι εκπαιδευτικός με πολλές ευαισθησίες και νομίζω ότι θα αξιοποιήσει τις ιδέες σας».

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...