Παληγιάννης Βασίλειος Τα κενά στην ειδική αγωγή και οι προγραμματισμένες

Στην Ελλάδα του 2016, η Πολιτεία θα έπρεπε να ανταποκρίνεται, με βάση το Σύνταγμα, στο αξίωμα των ίσων ευκαιριών εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά με την έμπρακτη και ουσιαστική στήριξή τους. Ιδιαίτερα όταν πρόκειται για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Δυστυχώς, η Ειδική Αγωγή αντιμετωπίζεται ως ο φτωχός συγγενής της εκπαίδευσης με αποτέλεσμα σχολεία να υπολειτουργούν, τμήματα ένταξης να μη λειτουργούν (22 τμήματα δεν λειτουργούν στη Γ’ Αθήνας, 27 στον Πειραιά κλπ) και η παράλληλη στήριξη να μην έχει ακόμα στελεχωθεί.

Με βάση τη λογική, σήμερα 24-10-2016, θα έπρεπε όλα τα σχολεία Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης και όλες οι υπόλοιπες δομές να έχουν το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό. Εκτός κι αν κάποιοι πιστεύουν πως σχολεία και θεσμοί μπορούν να λειτουργούν χωρίς εκπαιδευτικούς για μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους.

Δυστυχώς, οι προσλήψεις Β΄φάσης στην Ειδική Αγωγή και την Παράλληλη Στήριξη καθυστερούν.

Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι υπάρχει προγραμματισμός για 750 προσλήψεις για παράλληλη στήριξη την 1 Νοεμβρίου όταν τα αιτήματα ξεπερνούν τις 4.000 και εντός του 1ου δεκαήμερου του Νοεμβρίου περιορισμένες προσλήψεις για κάλυψη αναγκών ΣΜΕΑΕ όταν υπάρχουν πολλά κενά σε εκπαιδευτικό, επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό σε τμήματα ένταξης και σε ΣΜΕΑΕ.

Επειδή το συγκεκριμένο θέμα δεν επιλύεται με υπουργικά λόγια κι ευχολόγια, θα πρέπει να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την διασφάλιση των αναγκαίων πιστώσεων πρόσληψης αναπληρωτών και την επίσπευση της σχετικής διαδικασίας.

Με την ελπίδα πως θα είναι η τελευταία σχολική χρονιά με καθυστέρηση στις προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού. Το αυτονόητο της στελέχωσης όλων των δομών της ειδικής αγωγής πριν την έναρξη του σχολικού έτους δεν μπορεί να αποτελει ζητούμενο.

Η Ειδική Αγωγή είναι το πιο ευαίσθητο τμήμα της εκπαίδευσης και θα έπρεπε να διαθέτει την κατάλληλη υποδομή, σύγχρονο εποπτικό και παιδαγωγικό υλικό, κατάλληλα βιβλία και το απαραίτητο εκπαιδευτικό, επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό.

Είναι αδήριτη ανάγκη, να δοθεί προτεραιότητα στην αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής. Εξυπακούεται πως αυτή πρέπει να συνδυαστεί με μόνιμους διορισμούς για να λήξει η ομηρία χιλιάδων εκπαιδευτικών που εργάζονται για 5, 10 έως και 15 έτη ως αναπληρωτές στην Ειδική Αγωγή.